Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » mån aug 28, 2006 14:25

Tam skrev:
A bear skrev:
Tam skrev:Sett Black Books s1. Den var lol!

Det är de två följande också.

Ja, dom var verkligen en fröjd att se på. Nu antar jag Spaced står på tur.

SPAAAAACED!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Binchy » mån aug 28, 2006 21:43

Är jag blind, eller finns det ingen tråd för CSI? Efter att alla har tjatat på mig länge att jag borde se CSI, för jag gillar rättsmedicin (yeah, I'm sick, who isn't?), så började jag se den för någon vecka sen, blev inte begeistrad direkt men fick sedan höra att det inte var något särskilt bra avsnitt. En kompis till maken hade hela säsong ett och två av CSI Las Vegas, och lånade med honom en hårddisk så att han kunde bränna ut dem till mig. Den är helt OK, lite väl basic ibland men det är ju alltid trevligt att kunna säga, innan de avslöjar det, vad som är problemet. Då får man ju känna sig lite intelligent ibland...

Nej, nu får jag gå och se ett avsnitt till.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav madskellig » mån aug 28, 2006 21:50

CSI är bra för strötittande ibland, inget jag riktigt fastnar för men vissa avsnitt kan vara riktigt underhållande. Orginal CSI då, inte Miami eller New York, dom kan jag inte riktigt med.

Säsongsavslutningen av S5, grave danger, är underbar dock.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav adolvsson » mån aug 28, 2006 22:12

madskellig skrev:CSI är bra för strötittande ibland, inget jag riktigt fastnar för men vissa avsnitt kan vara riktigt underhållande. Orginal CSI då, inte Miami eller New York, dom kan jag inte riktigt med.

Säsongsavslutningen av S5, grave danger, är underbar dock.

Jag har ett visst minne av att jag överhuvudtaget föredrar S5. Det var då dom verkligen började ta ut svängarna med formen, och hade en hel del karaktärsjox. Åtminstone en hel del för att vara CSI. Tyvärr tappade jag bort CSI efter den säsongen. Är det S7 som börjar i höst?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav madskellig » mån aug 28, 2006 22:22

adolvsson skrev:Jag har ett visst minne av att jag överhuvudtaget föredrar S5. Det var då dom verkligen började ta ut svängarna med formen, och hade en hel del karaktärsjox. Åtminstone en hel del för att vara CSI. Tyvärr tappade jag bort CSI efter den säsongen. Är det S7 som börjar i höst?

Jupp, S7 är det som är på gång. Och jo, jag är också ganska förtjust i säsong 5, det glimtade till några försök till karaktärsutveckling som dom inte riktigt brytt sig om förut.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Tob » mån aug 28, 2006 23:10

Tob skrev:Svt börjar idag sända Sleeper Cell, är det någon som har sett den, 10 avsnitts långa (mini)serie?

adolvsson du skrev om CSI 22.12, då förstår jag att du missade Sleeper Cell, hur som helst, jag gillade det som fan!

(spoiler avsnitt 1) avrättningen av Bobby var så jävla vidrig så jag kände mig nästan chockad....visar man sånt...i USA? Jo, jag tackar ja!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » mån aug 28, 2006 23:17

Tob skrev:adolvsson du skrev om CSI 22.12, då förstår jag att du missade Sleeper Cell, hur som helst, jag gillade det som fan!

Nej, det blev inget SC för mig, men det var halv medvetet. Kom visserligen ihåg att trycka på TV:n i nästan rätt tid fast jag tänkte rätt kvickt att inte nu, sen, och jag nyttjar nog hellre den stora videobandspelaren dom kallar in-ter-net.

Se på TV på TV, sådana knasiga gammelmodigheter kan inte hippa kids som undertecknad hålla på med!

Fast det lilla jag såg verkade onekligen trevligt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tob » mån aug 28, 2006 23:27

adolvsson skrev:
Tob skrev:adolvsson du skrev om CSI 22.12, då förstår jag att du missade Sleeper Cell, hur som helst, jag gillade det som fan!

Nej, det blev inget SC för mig, men det var halv medvetet. Kom visserligen ihåg att trycka på TV:n i nästan rätt tid fast jag tänkte rätt kvickt att inte nu, sen, och jag nyttjar nog hellre den stora videobandspelaren dom kallar in-ter-net.

Se på TV på TV, sådana knasiga gammelmodigheter kan inte hippa kids som undertecknad hålla på med!

Fast det lilla jag såg verkade onekligen trevligt.

Jo, jag har förståelse, och detta känns konstigt....de senaste 4-5 försöken att följa något på tv har inte fungerat, och egentligen, ser jag ingen anledningen att det skulle fungera denna gången heller. Skulle väl vara det att jag blev väldigt förtjust i det ifs. Vi får se helt enkelt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » mån aug 28, 2006 23:36

Tob skrev:Jo, jag har förståelse, och detta känns konstigt....de senaste 4-5 försöken att följa något på tv har inte fungerat, och egentligen, ser jag ingen anledningen att det skulle fungera denna gången heller. Skulle väl vara det att jag blev väldigt förtjust i det ifs. Vi får se helt enkelt.

Jag har själv försökt intala mig att det skulle vara lättare om det gäller en serie jag är förtjust i, men icke. Internet har korrumperat mig totalt, nerladdningar har bara förvärrat mitt kronologiska handikapp.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » tis aug 29, 2006 1:17

Jag kan heller inte följa en serie på tv längre, det är helt omöjligt, även om det är serier jag gillar.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tis aug 29, 2006 11:31

Har det rapporterats här på forumet att Doug Petrie anställts på CSI? För det har han. Vilket i sig nog skulle vara tillräckligt för att ta tag i serien igen, fast det som verkligen knyter ihop dealen för mig är:
Facing the looming clash from Grey's Anatomy, I hear producers will be going way, way, way out on the story lines this coming season. Buffy the Vampire Slayer alum Douglas Petrie has been brought onto the writing staff and given what my source calls "a very free hand" to bring a wilder take to the storytelling.

Heeell yeeeah!

Via Ask Ausiello (tredje frågan från toppen), så fett med spoilervarningar för andra serier.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » tis aug 29, 2006 11:44

Missade att Andre Braugher vann Bästa Skådis i Mini-Serie-Emmyn för "Thief". Det kan jag ju faktiskt jubla lite över (tillsammans med Pivens och Aldas priser) mitt i all katastrof.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tis aug 29, 2006 11:57

caffeineaddict skrev:Missade att Andre Braugher vann Bästa Skådis i Mini-Serie-Emmyn för "Thief". Det kan jag ju faktiskt jubla lite över (tillsammans med Pivens och Aldas priser) mitt i all katastrof.

Braugher har förresten fått en roll som hög militärsnubbe i Fantastic Four 2. Om det kan man förstås tycka vad man vill, det är åtminstone en film som lär få sin beskärda del av uppmärksamhet i massmedia - och så även Braugher. Kanske kan leda till fler, bättre, roller. Arbetslivet efter Batman & Robin har ju trots allt varit riktigt bra för George Clooney, och han har själv sagt att utan den rollen hade han aldrig fått göra Out of Sight, och Hollywood hade absolut varit ett par snäpp tråkigare om inte Clooney och Soderbergh introducerats för varandra.

Helt apropå så tycker jag inte första FF är riktigt lika usel som många andra. Att säga det är En Bra Film(tm) är nog att ta i, däremot är den inte alls utan underhållningsvärde. Kunde vara värre, liksom. Kunde vara Daredevil.

Oh, man kan söka på avsnittstitlar på IMDb nu. Coolt!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » ons aug 30, 2006 0:31

Nu sitter jag och grämer mig så jävla dant över att ha alla Homicide-säsonger på DVD redan när den där överfina samlingsboxen kommer. Jag ska fan sluta köpa TV-serier på DVD helt och hållet säsong för säsong och vänta på att Complete Series-boxar släpps...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » ons aug 30, 2006 0:41

caffeineaddict skrev:Nu sitter jag och grämer mig så jävla dant över att ha alla Homicide-säsonger på DVD redan när den där överfina samlingsboxen kommer. Jag ska fan sluta köpa TV-serier på DVD helt och hållet säsong för säsong och vänta på att Complete Series-boxar släpps...

Äh, det är väl sådana där situationerr dvdforum.nu:s säljesavdelning är till för. Adolvsson: Problemlösare - angenämt!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » ons aug 30, 2006 0:44

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:Nu sitter jag och grämer mig så jävla dant över att ha alla Homicide-säsonger på DVD redan när den där överfina samlingsboxen kommer. Jag ska fan sluta köpa TV-serier på DVD helt och hållet säsong för säsong och vänta på att Complete Series-boxar släpps...

Äh, det är väl sådana där situationerr dvdforum.nu:s säljesavdelning är till för. Adolvsson: Problemlösare - angenämt!

Du var ju liten sugen förresten: West Wing S1-S4, 800 spänn. Vad sägs?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » ons aug 30, 2006 0:54

caffeineaddict skrev:Du var ju liten sugen förresten: West Wing S1-S4, 800 spänn. Vad sägs?

Nah. Eller, jag var sugen, men prioriterar andra. Sorry, Sorkin, WW får vänta ett tag till.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons aug 30, 2006 1:19

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:Du var ju liten sugen förresten: West Wing S1-S4, 800 spänn. Vad sägs?

Nah. Eller, jag var sugen, men prioriterar andra. Sorry, Sorkin, WW får vänta ett tag till.
Buffy eller West Wing, varför välja? Fantasy som fantasy.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » ons aug 30, 2006 11:38

Oj, The Ghost Squad har köpts in av SVT? Oj.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav carre » ons aug 30, 2006 11:43

de ska börja visa entourage med... men det kanske ni visste?
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav noike » ons aug 30, 2006 11:46

Ja. Men Ghost Squad! Elaine Cassidy!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » ons aug 30, 2006 18:10

Ghost Squad, vad är det för serie?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons aug 30, 2006 18:13

Illyria skrev:Ghost Squad, vad är det för serie?

Mörk polisserie om brittiska internroteln som jobbar undercover för att sålla ut korrupta poliser. Väldigt välgjort och med en trevlig moralisk gråskala, även om jag personligen inte är lika tokförälskad i den som noike och poser. Den hade behövt mer arc. Men vissa avsnitt var likförbannat skrämmande bra.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » ons aug 30, 2006 18:15

caffeineaddict skrev:även om jag personligen inte är lika tokförälskad i den som noike och poser.

Och Fredrik Adolvsson!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » ons aug 30, 2006 18:36

Kan alltid vara något att testa titta på när det börjar visas... verkar inte finnas att ladda hem.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » fre sep 01, 2006 18:19

Smith-piloten

Tredje serien i år om skurkar som rånar ställen, men det här verkar vara den bästa (även om jag inte såg Heist). Inte lika mörk och skitig som Thief, och utan Andre Braughter, men det här var å andra sidan mycket mer underhållande och känns starkare karaktärsmässigt. Helt utan konspirationer dessutom.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav poser » fre sep 01, 2006 19:17

Illyria skrev:Kan alltid vara något att testa titta på när det börjar visas... verkar inte finnas att ladda hem.

Det finns visst!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Glorificus » lör sep 02, 2006 22:54

Från mars -05:
Glorificus skrev:
haqr skrev:
Glorificus skrev:Jag håller på att bli galen. Kan inte sluta tänka på en miniserie som gick på tv nån gång på 80-talet (85-90)... men jag har ingen aning om vad det var. Det jag kommer ihåg är att den handlade om en pojke som delvis var en apa... och han skulle dölja det för omgivningen, tror jag...
Har för mig att det var tre avsnitt. Ooh, och jag tror han hade någon sorts födelsemärke som var speciellt... som hade något med aperiet att göra. :D
Någon som tycker det låter bekant? ;)

Kan det vara First Born? Brittisk miniserie från 1988 i tre avsnitt som handlar om en pojke som är hälften gorilla, har visats i svensk tv.

Yay! Nu måste jag bara starta en livslång jakt på att få tag i en kopia av serien...

Och min livslånga jakt efter apserien är över! *dance of joy* Jag älskar Play!! ;)

Ska bli spännande att äntligen få se det andra avsnittet! Jag vägrade äta upp min mat och fick det hemska straffet att inte få se det den kvällen... :eek: Men nu, 16-17 år senare, är väntan över. :D :D :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav caffeineaddict » sön sep 03, 2006 12:45

Hittade hela Prime Suspect-serien att ladda ner (ska man säga att det är en serie, eller en serie TV-filmer? Skitsamma...). Är den så bra som ryktet säger? Vet att den verkligen var tokhypad där ett tag under 90-talet.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav LWes » tis sep 05, 2006 15:24

Jävlar vad VANISHED är bra! Det är så spännande och fantastiskt!
Inte like bra och spännande som Prison Break, men inte jättelångt ifrån.
I Prison Break är karaktärerna och hela uppsättningen bättre, men Vanished är tusan så bra det kan vara utifrån vad dom har att jobba med.
:o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film