Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Zaxx » fre mar 03, 2006 0:19

Intressant detdär sista Linus....

Spoiler 2.15:
De kanske inte ville visa det riktigt än, när det väl kom till krita. Serien går ju såpass bra att de kan dra ut på det en säsong till, innan de slänger in ngt så drastiskt som Zombies... även om jag gillar det. Lite.. det får inte spåra ut FÖR mkt... jag vill att det skall vara skumt, men inte skumt på monster vis.

Sen är jag fortfarande inne på TimeTravel grejen. Hur kan det ha blivit så smutsigt och trasigt i Medical-Hatchen? Så snabbt, för det är ju verkligen inte längesedan de var där. Det kan man ju spinna vidare på och fråga sig, varför de städat undan överhuvudtaget... och sen kan man som LW gör, fråga sig varför de förvara lösskägg och grejor DÄR!...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav gaspode » fre mar 03, 2006 1:08

ojoj, det här var riktigt bra lost!

2x15:
Mycket intressant som händer och de tar upp tidigare trådar, samt skippar onödiga flashbacks..
Coolt också att de "andra" inte alls är så ovårdade som de ville ge sken av.
Fortfrande inte särskilt trevliga dock eftersom det verkade som att de tänkte ta kål på Claire..
Iofs lite fånigt att de lämnade sina trasiga kläder och fejk-skägg där när de rensat ut allt annat. jaja, uppenbarligen hade de ju fler eftersom det här stället förmodligen lämnades direkt efter att Claire stack. De kunde ju knappast veta att hon skulle ha minnesluckor..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Zaxx » fre mar 03, 2006 1:38

gaspode skrev:ojoj, det här var riktigt bra lost!

2x15:
Mycket intressant som händer och de tar upp tidigare trådar, samt skippar onödiga flashbacks..
Coolt också att de "andra" inte alls är så ovårdade som de ville ge sken av.
Fortfrande inte särskilt trevliga dock eftersom det verkade som att de tänkte ta kål på Claire..
Iofs lite fånigt att de lämnade sina trasiga kläder och fejk-skägg där när de rensat ut allt annat. jaja, uppenbarligen hade de ju fler eftersom det här stället förmodligen lämnades direkt efter att Claire stack. De kunde ju knappast veta att hon skulle ha minnesluckor..

Där fanns fler skåp ;) Vilka fler på Ön kan vara fejk? Det kanske inte finns några mer skumma iofs...

BTW... folk har inte haft skumma visions på länge nu... i början var det ju massor som "såg" saker.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

lost

Inläggav Rorkrokarn » lör mar 04, 2006 12:26

sant det med 2x15 riktigt bra va det..men nu får det fan ta slut snart tycker jag med,.
HEJA GAIS
Användarvisningsbild
Rorkrokarn
Scooby

Inläggav AKS » mån mar 20, 2006 23:18

Ser inte så bra ut för Lost just nu (jämförelsevis alltså). Jag visste inte om att tittarantalet sänkts *så* mycket:

"Lost" meanwhile, was drawing a phenomenal 18 million viewers per show last year - its debut season.

But has since dropped to about 12 million this year - and repeats are drawing only about 10 million.

Both show are serials, meaning one show picks up where the last left off.

But watercooler chatter that seems so important to TV shows these days has all but died for "Lost."

"What they are doing makes no sense," wrote one frustrated "Lost" fan on alt.tv.lost, one of the many Internet group sites devoted to discussing "Lost." "They should have done what '24' does every season. No breaks in the episodes just show every episode in order. 'Lost' is not a stand alone series so why treat it like it is!"

The answer, say program execs at both networks, is about the bottom line.

"When you have an asset like 'Lost' you have to make the most of it," an ABC spokeswoman says. "It would be a luxury to schedule it straight through."

http://www.nypost.com/entertainment/63334.htm

Bra och intressant artikel i övrigt också...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » mån mar 20, 2006 23:34

Det är sant som det står att serien och andra serier som den skulle tjäna på att få visas som 24 gjort den här och förra säsongen-- utan avbrott! Jag tycker att fler kanaler borde göra så med sina "serials".
Lost har nog inte hittat sin form helt ännu. Med sina demi-fristående avsnitt då även om dom inte är fristående så gör flashbacksen att dom bitarna är lite fristående.
Jag har svårt att tro att flashback-grejen kan fortsätta länge till. Jag hoppas att dom lägger ner den i säsong 3 förutom när det är riktigt viktiga och intressanta flashbacks, för det har ju märkts att många avsnitts flashbacks är gjorda bara för att det ska vara flashbacks i avsnittet.
Men ändå har antalet flashback-episoder per karaktär varit så ojämnt fördelat så dom kan göra nästa säsong med flashbacks också om dom gärna vill.
MEN SEN om det blir en fjärde säsong så hoppas jag att dom ger upp flashbackandet då, för då kan dom ju inte ha mer att ge ur den synvinkeln.
Jag tycker att serien är riktigt bra och den ligger i toppen av min lista, men jag tror att den skulle vara bättre utan dom onödiga flashbacksen. Det finns några specifika som jag vill se, men mellan dom fylls det ju bara ut med vad vi kan kalla filler-flashbacks. Sånt som inte påverkar dom på ön. Det kan ge en lite djupare insikt i karaktären, men vi hade klarat oss utan den.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Zaxx » mån mar 20, 2006 23:48

Är du redan inne på S4 i dina spekulationer...? :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav LWes » tis mar 21, 2006 0:24

Zaxx skrev:Är du redan inne på S4 i dina spekulationer...? :)

Nja... Inte direkt. Jag tror att serien kommer hålla på så länge och att tänka på hur länge flashback-upplägget kommer hålla kom jag in på säsong 4.
Jag tror nog att serien kan hålla ut i 5-7 säsonger... Vi får se hur saker och ting utväcklas.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tis mar 21, 2006 1:15

Ska serien hålla på så länge så lär de få skippa att ha sådana stora flashback-scener för en person i varje avsnitt, men det går ju att göra på mer intressant sätt också som med Claire-avsnittet. Det är mest intressant vad som händer på ön och det finns ju egentligen hur mycket som helst att berätta där om öns historia osv...
Tycker de har dragit ut på saker alldeles för mycket denna säsongen, de borde göra det lite mer tight.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

lost

Inläggav Rorkrokarn » tis mar 21, 2006 21:46

har det inte sänts nåt mer avsnitt , sen 2x15 eller har jag missat det..
HEJA GAIS
Användarvisningsbild
Rorkrokarn
Scooby

Inläggav AKS » tis mar 21, 2006 22:06

Nej, inget nytt avsnitt sen dess.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis mar 21, 2006 23:07

Men det är ett nytt avsnitt imorgon (eller på torsdag för oss).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav twistability » tis mar 21, 2006 23:19

Åh, tack för påminnelsen. Myepisodes är forfarande ur balans. :x
Give yourself up to the allure of
Catcher in the rye
The future’s swathed in stars and stripes
Användarvisningsbild
twistability
Minion

Inläggav LWes » ons mar 22, 2006 9:10

twistability skrev:Myepisodes är forfarande ur balans. :x

Vad menar du? MyEpisodes.com? Jag använder den varje dag och det har inte varit några problem för mig?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav twistability » ons mar 22, 2006 16:35

Ja, den fungerar inte för mig. Den listar t ex. två år gamla avsnitt istället för de kommande.
Catcher in the rye
Användarvisningsbild
twistability
Minion

Inläggav AKS » ons mar 22, 2006 19:00

Mitt liv skulle bli kaos om inte Myepisodes funkade som det ska! Gah. Himla jobbigt.

(Tur att det funkar för mig i alla fall, vilket iofs inte hjälper dig twistability.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav twistability » tor mar 23, 2006 19:35

2x16
Oh please, shoot me. Jin är steril och Sun är gravid och Jin är helt övertygad om att det är ett mirakel! Jag tror inte alls på att det där var The whole truth. Man fick ju aldrig se fortsättningen på Suns flashbacks med mannen som lärde henne engelska.

"How did you get this from him?"..."I asked nicely". Haha, in your face Sayid. Jag gillar fortfarande inte Ana-Lucia men den kommentaren var klockren.

Det här var fram till de sista två minuterna ett riktigt ointressant och tråkigt avsnitt. Men slutet blev ju spännande och bra cliffhanger som jag hoppas följs upp direkt nästa vecka. Det kommer nog bli ett actionpackat och spännande avsnitt.
Catcher in the rye
Användarvisningsbild
twistability
Minion

Inläggav LWes » tor mar 23, 2006 21:24

2x16
Å vilket fint avsnitt. Jag gillar serier som kan vara mystiska och spännande, men även lugna och fina.
Jin är min favvo. Jin och Eko. och Michael. och Ana-Lucia. Dom är mina favoriter.
Henry är läskig. Jag är dock inte 100% säker på att han verkligen är en onding. Det lär väl helt avslöjas i nästa avsnitt. (eller så är han en Other och att dom planterat en luftballong där för att våra karaktärer ska tro att han är snäll så att han kan leva hos dom! Det låter faktiskt troligt!)
Jag tyckte det var bra scener med Jack/Locke också. Jag tyckte även att Charlie användes bra.
Jag tyckte att det var ett bra avsnitt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tor mar 23, 2006 21:36

2.16 Nja... Detta var sådär. Jag har sett betydligt tråkigare avsnitt av Lost, men detta var ändå ingen höjdare...

Om Sun ljög på slutet så hade hon väl inte ens berättat för Jin att han inte kunde bli far? Det gjorde honom ju bara misstänksam... Väldigt konstigt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tor mar 23, 2006 21:40

AKS skrev:2.16 Nja... Detta var sådär. Jag har sett betydligt tråkigare avsnitt av Lost, men detta var ändå ingen höjdare...

Om Sun ljög på slutet så hade hon väl inte ens berättat för Jin att han inte kunde bli far? Det gjorde honom ju bara misstänksam... Väldigt konstigt.

Jag tror inte att hon ljög om att aldrig varit med någon annan. Ett mirakelbarn är väl inte helt otroligt med tanke på andra saker som hänt på ön.
Det kanske är själva ön som gjort henne med barn så att hon kommer föda en bebis-ö!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tor mar 23, 2006 21:43

LWes: Ja, så tolkar jag det också. Varför skulle hon berätta för Jin att han inte kunde bli far om hon hon ändå sedan skulle få det till nån sorts "mirakelgraviditet"? Alltså: jag tror inte att hon ljuger. Sen om hon haft sex med en annan man utan att veta om det eller nåt sånt (jag menar att hon blivit drogad eller så) det vet man ju aldrig, men detta kanske blir ännu ett ö-mysterium att lägga till högen av ö-mysterier.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » lör mar 25, 2006 16:23

2.16: rätt tråkigt fram till den sista scenen. Nej, nu slutar jag nog se om jag inte hör att det blir klart bättre.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav The Buffster » lör mar 25, 2006 21:03

CheeseGuy skrev:2.16: rätt tråkigt fram till den sista scenen. Nej, nu slutar jag nog se om jag inte hör att det blir klart bättre.

Tro det eller ej men efter allt mitt velande kring Lost om att jag ville sluta se men inte riktigt kunde så har jag nu faktiskt slutat se serien. Har inte sett sen 2.13 och om jag inte få höra kommentarer som "bättre än vad säsong 1 någonsin var" eller "äntligen får man svar alla frågor" så lär jag inte ta upp det igen. Har allmänt blivit bättre på att sluta se sådant som jag inte lägre gillar (vilket i princip innebär att jag förutom Lost inte heller ser Desperate Housewives längre).

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav sus@n » sön mar 26, 2006 13:25

TIPS: DISKUTERA MERA LOST. BLI MEDLEM PÅ MITT FORUM "ALIAS & LOST SWEDEN" http://www.aliaslost.webb.se Där kan verka slött just nu men får vi mer medlemmar som är aktiva vaknar de medlemar som redan finns där till liv!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Noam » sön mar 26, 2006 19:02

sus@n skrev:TIPS: DISKUTERA MERA LOST. BLI MEDLEM PÅ MITT FORUM "ALIAS & LOST SWEDEN" http://www.aliaslost.webb.se Där kan verka slött just nu men får vi mer medlemmar som är aktiva vaknar de medlemar som redan finns där till liv!
Vill inte pissa på din parad sus@n, men jag tror det kan bli svårt att hålla ett helt forum levande för varje serie.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Illyria » tor mar 30, 2006 12:31

2.17 Trista flashbacks men händelserna på ön är intressanta, tycker dock det borde kunna hända ännu mer.

Jack slår Sawyer i poker! Wooh, sweet. "When I need the guns, I'll get the guns". :D Jack är bäst.

Busted, Henry är en Other, jag är inte förvånad. Gissar på att det var han som fick upp dörrarna också, men vad som fanns på dörren där var ju långt mer intressant. Vad var allt som stod där och vad betyder det?

Och var kom paketet med mat ifrån?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » tor mar 30, 2006 19:00

2.17

Gillade inte heller flashbacksen, kändes inte speciellt givande alls, speciellt inte när det som händer på ön är så spännande. Varför gick dörrarna ner överhuvudtaget? vad betydde markeringen på dörren? maten kommer tydligen från ovan, men hur? vad är dharma projektet överhuvudtaget? Härligt att man verkligen lyckade trixa till Henrys identitet ordentligt, uppenbarligen är han en av the others, men vad är hans syfte?

Nä, det är så mycket frågetecken så jag storknar. I sådana här avsnitt blir det så tydligt att Lost verkligen skulle vinna på att slopa flashbacksen, eller använda dem mer sparsamt och inte som en mall, och fokusera på vad som händer på ön. Bygg upp karaktärerna kring händelser på ön, och skapa karaktärsutveckling på ett liknande sätt, inte genom obligatoriska flashbacks.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » tor mar 30, 2006 20:23

2x17
Jag tyckte att avsnittet var riktigt bra och spännande. Som sagt var flashbacksen inte så lärorika, men jag gillade dom, trots att dom ju inte var på samma nivå som ö-delarna i avsnittet. Jag tror dock att vi kommer få stå ut med dom nästa säsong också, för det känns som dom sparat frågan "vad hände med Locke's ben?" och när vi inte fick reda på det den här gången, så lär han ha ett till avsnitt.
Jag tyckte inte att kortspel-biten var så kul, för jag har ingen som helst uppskattning för kortspel, men det var okej.
Nere i luckan var det istället spännande! Jag trodde att Locke skulle bli av med förmågan att gå igen, men det hade nog inte varit så kul i längden (vad skulle han göra då? bara sitta hela tiden?) och det med dörren var ju mystiskt. Undra om det finns någon hemsida som redan analyserat bilderna och kan ge oss några teorier om vad det där var.
Man kan ju undra varför den där nedräkningen med dörrarna började överhuvuttaget.
Vi visste ju att Henry var en skummis, men jag hoppades trots allt på att han var en oskylldig snällis, men slutet var en bra lösning, för det var inte på hans termer, så nu har dom övertaget.
Undra om The Others är medvetna om knapp-tryckandet eller ej.
Hoppas man får se Desmond snart igen.
Och undra vad Libby's historia kan vara, det måste vara något riktigt smaskigt eftersom dom sparar den så länge (det har ju gått 17 avsnitt på säsongen!). Det får en ju att vara lite misstänksam mot att hon skulle kunna vara en "Other", men det tror/hoppas jag inte. Hoppas hon har en flashback som är lika bra som några av dom stora överraskningarna i början av serien.
Jag ser fram emot nästa avsnitt!!!!

Jag var tvungen att kolla upp vem nästa avnsitt kommer handla om:
Hurley. Det kan bli kul. Kanske.

Och avsnittet efter det:
ROSE/BERNARD!!!! Det ser jag fram emot, för dom vet vi ju inget om! Även om den inte innehåller några riktiga shocker så kommer det bli kul!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Peppe » tor mar 30, 2006 21:33

2x17

Jag trodde att en the other skulle vara smartare är så.. jaja så kan det gå :D Helt okej avsnitt med något vad man skulle kunna kalla världens sämsta flashbacks, varför koncentrerar dom så mycket på att göra lost så, mycket mänskligt och samtidigt peta in mysterium.
Det klarar inte av båda, dom borde skippa flashbacks och rulla fram i minst 200% fart mot vad dom har gjort nu, intressant det Locke såg på väggen dock.
Eftersom att Paratroopergrejen och Det här meddelandet i The Hatch kom vid samma tid så antar jag att det har nånting med att nån ny snubbe som skulle komma till Hatchen, om allt varit som vanligt, eller så var det bara en påminnelse om vad dom ska göra härnest, och mer mat för att överleva förstås, aja Lost är klart för söligt iaf.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Tob » tor mar 30, 2006 21:59

Bilder på kartan:

Bild 1
Bild 2
Bild 3
Bild 4
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film