Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » tor jul 16, 2009 10:30

SYTYCD Topp 10 dansar: Av killarna finns det två stycken där jag är helt okej med eliminering: Kapono och Evan. Evan har inte varit *riktigt* bra på ett tag tycker jag. Kapono har jag aldrig riktigt förstått mig på. Jason (eller heter han Jonathan?) var svag förra veckan, men riktigt stark denna vecka. Han ska stanna.

Av tjejerna finns det bara ett alternativ: Randi. För några veckor sa Mia Michaels, tror jag det var, att hennes rörelser var "tunga". Det har jag alltid tyckt. I dagens avsnitt var hon helt klart sämst av tjejerna. Buh-bye.

Fortfarande vet jag dock bara vilka jag vill ska åka ut. Jag har inga favoriter. Det är nog det som gör säsongen mindre engagerande än vanligt och gör att jag kommenterar betydligt mindre än jag brukar.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » ons jul 22, 2009 19:27

Hells Kitchen är tillbaka. Herregud, nog för att det brukar vara skruvat och på gränsen till over the top, men detta var ju helt sanslöst. (spoiler 6.01-6.02) Joseph, är det på riktigt? Jag är ytterst tveksam, för hans agerande måste vara bland det mest korkade och förhastade någonsin, och situationen i första avsnittet när han är noga på att påpeka att han inte är något djur blir helt plötsligt ganska motsägande. Sen, Amanda, frech toast with tequila som signature dish. Herregud. Och Van och Jean-Philippe, vilket i för sig var fruktansvärt roligt "A language barrier",
"What language barrier, you are speaking English?!", "But he is from Texas" (nåt sådant där) :D
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav brat » ons jul 22, 2009 23:00

SYTYCD 16->14 (5x11)
Den här veckofinalen var nog den sämsta jag kan minnas från någon säsong, endast ett par (Evan+Randi) lyckades beröra mig en del och de drog Mia Michaels vinstlotten så det är inte riktigt rättvist att jämföra.
De tre sämsta paren (enligt mig) hamnade i botten. Sedan tyckte jag att de skulle ha skickat hem Asuka och Vitolio, inte Jonathan, baserat på solona. Men jag kan inte tänka mig att Vitolo blir långvarig i vilket fall.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » ons jul 29, 2009 0:53

5x18 OMG
Jag har tänkt kommentera det här programmet, efter att ha struntat i kommentarerna i några avsnitt. Bra att Kopono och Randi åkte ut. Koponos sätt att ta sig an en karaktär har jag gillat skarpt men danstekniskt har han saknat lite, och paso doblen i förra avsnittet var inte alls bra. Randi är ok, men jag tycker att hon alltid har saknat det lilla extra, hon kommer aldrig upp i kvalitén som de andra tjejerna får till, varken i solon eller i par-numren. Jag skulle vilja att Evan åker ut också, av samma anledning (hur charmig han än är, han kan inte vara kvar i toppen när han inte är tillräckligt bra dansare eller "skådis" i sina nummer).

Brandons och Jeanines arménummer var grymt. Jag hoppades att Jeanettes och Evans rumbanummer skulle bli hett, för att jag avgudar Jeanette och hon är hur het som helst, men det tog aldrig fart liksom, och jag tror nog att det var mest Evans fel..

Sen så bara bleknade allt och jag satt och grät i flera minuter, både under och efter numret. Melissa och Ades contemporary av Tyce. Bröstcancernumret. Jag grät. Mary, Mia, Tyce, publiken och t.o.m Nigel grät! Galet.

Tjejerna äger över killarna den här säsongen. Jag håller på Jeanette, men Kayla har varit jättebra hela säsongen också, och Jeanine blir bara bättre och bättre (hennes solon är klart snyggast av allas) Brandon är väl den av killarna som kan hänga med tjejerna i kvalité. Melissa är duktig men jag skulle nog välja någon av de andra tjejerna framför henne (men bröstcancernumret gjorde hon fantastiskt bra, som Nigel sa, det var bra att det blev hon som fick göra det). Synd att det måste vara två killar i top 4. Vem skulle det vara som kan vara lika bra och jämn som Brandon? Jason? Hmm, kanske men inte helt och hållet. Ade är stark och en bra partner men dansmässigt når han inte alltid hela vägen fram.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » ons jul 29, 2009 0:58

19-Aug-2009 20:00 Top Chef 06x01 Season 6, Episode 1
:lovebunnier: :monsterhug:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Spuffy » ons jul 29, 2009 8:39

noike skrev:19-Aug-2009 20:00 Top Chef 06x01 Season 6, Episode 1
:lovebunnier: :monsterhug:

Jag veeet! :extas:
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Tinwiel » ons jul 29, 2009 21:45

SYTYCD 5x19 WTF!!!!!! :eek: :angry:

Min favorit åkte ut!! Hur kunde Jeanette åka ut?!Hon har ju fanimej varit bäst av alla varje vecka! Hon presterade möjligtvis svagast (förutom Melissa och Ade som gjorde ett halvdåligt förstanummer men sen gjorde det där magiska Tyce-numret) den här veckan men det var ju inte hennes fel, det var ju Evans! Och hur kan Evan röstas vidare vecka efter vecka, han har inte ens varit i Bottom 3/2. Skärp er! Han må vara charmig men han fixar inte dansnumren på den här nivån, och jag tyckte att det var hans brist på kraft, utstrålning och energi i dansnumren som gjorde dem lite slätstrukna, inte Jeanette. Och så blir hon utröstad och inte han.... GRRRRRRRRR!. Jag blir så irriterad!! :angry: :angry:

Skitprogram!! (nej. Eller jo.Nej. Fast skitröstare, litegrann. Jag håller med Nigel).
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » ons jul 29, 2009 21:53

Extremt medhåll, Tinwiel. Exakt det där har jag varit upprörd över i en vecka nu. Om Evan inte ens hamnar i bottom 2 denna vecka så är det så patetiskt att det inte är sant. Fy fan. *Så* mycket personlighet har han inte. Kom igen, Amerika!

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav brat » ons jul 29, 2009 22:49

SYTYCD 14->12 (5x13)
Veckan finalavsnitt var riktigt bra igen (efter förra veckans svacka), endast ett par presterade dåligt och det var Caitlin och Jason med deras konstiga alien-dans. Trots den höga nivån lyckades jag välja ut tre par som jag ansåg skulle behöva dansa sina solon.
Karla & Vitolio - check (Deras quickstep var oväntat bra, men jag tyckte att Vitolio såg stel ut.)
Kayla & Kapono - check (Deras vampyrjazz var riktigt bra, men jag tycker att Kupono inte har någon vidare lyft eller teknik i sin dans.)
Synd att det inte finns någon bra ledig kille att para ihop Kayla med... men visst byter de par varje vecka efter de nått topp10? Det borde gynna henne.
Sedan stod sista botten-platsen mellan Caitlin & Jason som var dåliga, och Jeanine & Philip som gjort en jättebra hiphop med en kedja - och så blev det INTE Caitin och Jason. Grrr, upprörd. Det där aliennumret var sämre än både quickstepen och jazzen.

Det blev iaf Karla och Vitolio som åkte av de sex, precis som jag tyckte. (Och ja, det här skrev jag innan juryn avslöjat resultatet.)

Extra plus för balettuppvisningen i mellanpausen! Och faktiskt för Kelly Clarkson som sjöng live och bra och ser så hälsosam ut! (Till skillnad från de flesta gästartisterna.)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav AKS » tor jul 30, 2009 9:48

SYTYCD topp 6 dansar: Well, det finns två dansare som inte är ens i närheten av de andra. Evan och Melissa. Om inte de röstas ut så blir det nog den sämsta topp 4 hittills. Tyvärr kommer Evan vara där och ha chans att vinna också. Bara att hoppas att inte Melissa också hamnar där och gör det hela värre. Nuff said.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav slugslinger » fre jul 31, 2009 0:57

The Colony; post apocalyptisk survival show utan löjliga tävlingar och utröstningar
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”

God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad

Inläggav Tob » lör aug 01, 2009 13:23

slugslinger skrev:The Colony; post apocalyptisk survival show utan löjliga tävlingar och utröstningar

Ja. Sjukt intressant koncept även om det stundtals kändes...lite för konstruerat. Attackerna nattetid bland annat, enda sättet att få det att funka är om man har ytterligare ett läger med överlevare. Så verkar det ju inte vara. Men inför en kommande säsong kanske.

Tävlingar och utröstningar behöver inte vara löjliga, det är ju en del av dramaturgin....nu förlitar man sig helt på att deltagarna går in i rollen och på sätt och vis spelar med. Vilket verkar fungera än så länge.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav sfinx » lör aug 01, 2009 18:17

Roliga realityserier på åttan/nian/trean:
De som delar och byter semester med varandra, nya familjer varje avsnitt. Nietzschevarning för självkänslan, fast vad fint det är när familjerna kommer överrens och vill semestra mer tillsammans.
Spionskolan, vanliga människor som vill se om de kan bli spioner.
Fat verses slim(?) en undernärd och en övernärd delar hem och byter mat med varandra, och så blir de oftast vänner på slutet.
Äh det var nån mer...inte främlingslegionsgrejen...

Dragons nest, svenska och brittiska, riktigt kul att se att folk kommer en massa smarta saker, och hur de säljer in dem.
I den amerikanska är det en tävling och mer american idol, vilket tar bort det roliga med att få se nya grejer och människor.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Tinwiel » tis aug 04, 2009 23:06

AKS skrev:SYTYCD topp 6 dansar: Well, det finns två dansare som inte är ens i närheten av de andra. Evan och Melissa. Om inte de röstas ut så blir det nog den sämsta topp 4 hittills. Tyvärr kommer Evan vara där och ha chans att vinna också. Bara att hoppas att inte Melissa också hamnar där och gör det hela värre. Nuff said.

Jag tycker nog inte riktigt att Ade platsar heller, jag tycker inte att han lyser tillräckligt. Han är stark och en bra partner på det sättet men tillför inte så mycket spännande i sig själv. Brandon är grym och han är självklar för mig. Janette var det men nu åkte hon ju ut. *bitter* Bort med Evan, Melissa och Ade, sen är jag lite osäker. Kayla har lite tråkiga solon, hon springer mest runt och sparkar, där är Jeanine mycket starkare, men i numrena är de bra båda två. Jeanine har sett väldigt trött ut de senaste veckorna, hon börjar nog bli sliten men hon presterar ändå när det gäller, på scen.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » ons aug 05, 2009 21:33

SYTYCD 6 blir 4 (result show)
Ok, jag får vara nöjd med resultatet, under omständigheterna. Kanske jag hellre velat haft Ade i finalen, men jag tyckte inte att han var finalmaterial heller. Den enda killen som varit det på hela säsongen har varit Brandon, så jag är glad att han kom till final. När det gäller tjejerna fick jag som jag ville också, från det urvalet i alla fall (janette skulle ha varit där). Nu ska det bli intressant att se hur folk röstar. Inte kan väl Evan slå Brandon? Det har han gjort förut i och för sig när Brandon har hamnat i bottom 2. Jag hoppas verkligen att det inte blir så, inte bara för att jag inte vill att han ska vinna men jag tycker att det skulle vara dåligt för tävlingens trovärdighet. Så vinnare får vara någon av tjejerna eller Brandon. Nuff said.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav brat » tor aug 06, 2009 0:51

SYTYCD 12->10 (5x15)
Jag fick mitt val av tre sämst presterande par i botten igen, har ofta blivit som jag tycker. Var glad att Caitlin åkte ut, hon är inte lika unik som övriga två tjejer. Men Phillip!!! Nooooo. Ades solo var helt jäkla sjukt bra, men Jason (som alltid är i botten) borde ha åkt, grr.
Nu vill jag ha ut Jason och Kupono snabbt. Synd att inte två killar kan åka nästa vecka.

Nu när vi har topp10 känns det passande att börja prata om favoritdansare. Jag tycker inte att någon stått ut som stjärna den här säsongen. Faktum är att jag hållit fast vid det intryck jag fick i första finalprogrammet. Melissa & Ade, Randi & Evan, Phillip & Jeanine var mina topp3 par då. Den här veckan fick jag dock lägga till Brandon & Janette - helt överlägsna med ett Wade-nummer och en vass tango!

Extra plus: TabNaps gruppkoreografi!
Extra minus: Kelly Rowland sjöng hela tiden på gränsen till falskt, obekvämt.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav AKS » tor aug 06, 2009 11:01

Topp 4 dansar: Det har väl aldrig varit så uppenbart som i detta program att Evan inte ens är i närheten av att vara lika duktig som de andra dansarna. Tyvärr kommer majoriteten av tittarna att tycka att han är söt och charmig och "rolig" och att det är synd om honom då i princip alla domarna också sa (inte rätt ut kanske) att han är sämst. Så där har vi vinnaren. Fuck that säger jag!

Jag har kommit fram till detta: gladast blir jag om Jeanine vinner, sen Brandon, sen Kayla. Och då Evan krönts som vinnare kommer jag att vara mycket besviken. Sämsta vinnaren nånsin.

Tyvärr blir det samma sak nästa säsong. Evans brorsa kommer ju att vara med eftersom Nigel sa det och han kommer att kunna vara hur mycket sämre som helst och ändå bli en favorit. Suck. "Favorit" i repris. Däremot så tror jag, TROR, att jag föredrog storebror som dansare så förhoppningsvis förtjänar han att bli favorit tack vare sin dans.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » fre aug 07, 2009 12:34

FINALEN: Sweet! Här skulle jag vilja ha en massa smileys, men det skulle vara spoilande. Som nämnts ovan så var Jeanine min favorit. Jag fick en sån till sist. *happy smiley* Hennes piruett gav henne nog x antal fler röster. Och förutom att Evan kom trea så var det ju min ordning på dessa också. Nu borde ju iofs inte Evan ha varit i finalen alls, men huvudsaken var att han inte vann eller höll mig på halster genom att komma tvåa.

Okej, jag är nöjd. Det tråkiga var dock att säsongen var ganska oengagerande så det kanske var tur att Evan kom så långt? Det gjorde mig ju mer engagerad om än på ett negativt vis. Fortfarande så önskar jag få se en dansare som Danny Tidwell igen. Kanske i S6... den börjar ju snart.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » fre aug 07, 2009 20:39

Åh vad gärna jag skulle vilja läsa din spoiler, AKS, men jag ska inte. Jag får ge mig till tåls tills jag har möjlighet att se avsnitten, förhoppningsvis på söndag..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav brat » ons aug 12, 2009 22:54

SYTYCD 10->8 (5x17)
Efter vad de presterade igår och vad de presterat tidigare ville jag ha ut Randi och Kupono. Att Melissa och Ade också hamnade i botten kändes väl så där men det finns inga svaga dansare kvar, och rätt personer åkte ju ut så. Jag var aldrig orolig men från och med nu känns det väldigt öppet.

Mer kommentarer:
Evan - Jag ÄLSKAR hans Gene Kelly stil men jag börjar undra om jag förlåtit för många misstag snart, för faktum är att han nästan är lite slarvig när han dansar andra stilar och framför allt saknar han helt den där utstrålningen som gör honom oemotståndlig när han inte är i sin egen stil.
Janette - Upplevde henne klart svagare nu när hon inte längre dansar med Brandon, blir intressant att se hur det utvecklas.
Jason - Visst, Travis nummer var riktigt starkt (vilket vinstlott att dra den!), men hans solon ser oplanerade ut och han har inte presterat tidigare i tävlingen, han bör åka härnäst om inget oväntat inträffar.
Brandon, Melissa och Jeanine börjar ta täten i min favoritlista.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tob » ons aug 12, 2009 23:06

brat skrev:SYTYCD 10->8 (5x17)
Efter vad de presterade igår och vad de presterat tidigare ville jag ha ut Randi och Kupono. Att Melissa och Ade också hamnade i botten kändes väl så där men det finns inga svaga dansare kvar, och rätt personer åkte ju ut så. Jag var aldrig orolig men från och med nu känns det väldigt öppet.

Mer kommentarer:
Evan - Jag ÄLSKAR hans Gene Kelly stil men jag börjar undra om jag förlåtit för många misstag snart, för faktum är att han nästan är lite slarvig när han dansar andra stilar och framför allt saknar han helt den där utstrålningen som gör honom oemotståndlig när han inte är i sin egen stil.
Janette - Upplevde henne klart svagare nu när hon inte längre dansar med Brandon, blir intressant att se hur det utvecklas.
Jason - Visst, Travis nummer var riktigt starkt (vilket vinstlott att dra den!), men hans solon ser oplanerade ut och han har inte presterat tidigare i tävlingen, han bör åka härnäst om inget oväntat inträffar.
Brandon, Melissa och Jeanine börjar ta täten i min favoritlista.

Ja. Baserat på igår så var det korrekt. Men jag är så tokigt svag för Randi så jag kan inte tycka att detta är ok. Suck. Brandon och Kayla är mina favoriter. Travis numret igår tillsammans med Jeanine och Jason igår var makalöst, vilket gjorde att Jeanine är väldigt nära Kayla på min favorit lista.

Jag får nog börja titta på S6 på "vanligt" sätt nu i höst. Jag har gått och blivit väldigt svag för SYTYCD.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor aug 13, 2009 22:59

SYTYCD säsong 5-finalen
Jag är rätt nöjd med resultaten, jag tyckte att Jeanine var både duktig och modig som dansare, och hade utstrålning och charm. Hade Brandon vunnit hade jag också varit nöjd. Kanske jag tycker att han är strået vassare på vissa plan, Jeanine dansar lite tungt ibland men samtidigt så har Jeanine verkligen imponerat och vuxit så mycket under säsongen. Jag tycker att Kayla har presterat bättre, för det mesta, i de vanliga par-numren, men hennes solon har varit lite för tråkiga. Mest bara en mix av kastande av ben och armar hit och dit, medans Jeanine har haft solon som både varit tekniskt imponerande, haft annorlunda låtval och en tydlig röd tråd och stil genom hela solot (vilket gör att man faktiskt kommer ihåg hennes olika solon separat, det gör man inte när det gäller många andra sytycd-dansare). Om det är Jeanine som har koreograferat sina egna solon så borde hon fundera på att bli koreograf. Solot i pre-finalprogrammet var grymt, och att hon satsade så på att göra den där piruetten tyder på ett stort mod och ett jävlar anamma. Evan borde ha kommit fyra dock. Håller med den i juryn som sa att Kayla var en av de duktigaste dansarna i sytycd. Hon borde kommit trea i alla fall.

Kul att säsong 6 börjar så snart. Kanske jag ska kolla upp när kanadensiska versionen börjar igen... den var också grym.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav brat » fre aug 14, 2009 10:19

Satans jävla förbannade msn.
Här loggar man oskyldigt ut från sin hotmail och blir spoilrad för vem som vann hela säsongen. På svenska msn, mycket dåligt! Nu var bilden suddig och jag tittade bort så snabbt jag kunde så jag kan inte definitivt säga vem det var, men jag kan säga väldigt många som det inte var. GAH!!
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » fre aug 14, 2009 14:53

brat skrev:Satans jävla förbannade msn.
Här loggar man oskyldigt ut från sin hotmail och blir spoilrad för vem som vann hela säsongen. På svenska msn, mycket dåligt! Nu var bilden suddig och jag tittade bort så snabbt jag kunde så jag kan inte definitivt säga vem det var, men jag kan säga väldigt många som det inte var. GAH!!

Mä! Hatar sånt. Jag blev spoilad om en ANTM-vinnare på liknande sätt. I och för sig så bryr jag mig bara en bråkdel så mycket om ANTM som jga gör om SYTYCD..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » mån aug 17, 2009 19:41

LWes, vart är du? Min kompanjon på BF när det gäller BB.

(spoiler 11.17) Lydia/Chima/Nat som sitter och gråter över Jessie, vacker ihopklippt med violinmusik och Kevins obetalbara kommenterar, måste vara en av de roligaste BB sekvenserna någonsin. Jag skrattade så jag grät i soffan. :D Go, Michelle för övrigt, jag gillar henne. Tror hennes subtila taktik börjar belöna sig och att plocka bort Chima kändes helt logiskt. Hon känns fullständigt livsfarlig. Hennes protester efter Jessies utröstning mot Jeff var helt utan rim och rason. Nats dravel om lojalitet likaså. Lydia är ju bara tragisk.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav brat » ons aug 19, 2009 23:03

SYTYCD 8->6 (5x19)
Före utröstning

Killarna - Evan, sötnosen, var klart svagast den här veckan, han dansar utan självförtroende nu och han är inte lika duktig som övriga dansare som är kvar. Sedan tycker jag att Jason inte presterat på lika hög nivå under säsongen som de två killar jag vill se i finalen, Brandon och Ade.

Tjejerna - Alla fyra tjejerna är bättre än (nästan) alla killarna, jag vill inte rösta ut någon. Tycker nog att Melissa haft några fler missar än övriga, t.ex. cha-cha den här veckan som var svag, men kanske gör ändå bröstcancer-numret att hon är säker den här veckan, vilket i så fall nästan vore lite orättvist för det är ju bara ett nummer mot alla andra nummer som övriga tjejer gjort. Jag kan nästan inte välja vilka jag vill ha i finalen men skulle nog välja Janette och Jeanine, Janette klarar alla utmaningar de ger henne och Jeanine har haft en fantastisk utveckling och har en underbar personlighet när hon dansar. Kayla är så klart fantastisk men hon är monoton, hon har alltid varit lika felfri och visar inte lika mycket personlighet. Utveckling och karaktär och att nå bortom vad man tror är möjligt är mer attraktivt, och det har Janette och Jeanine enligt mig.

Extra plus för Ellen! :)

Efter utröstning

Killarna - Jag kan INTE förstå att Brandon (starkast!) hamnade i botten men inte Evan (svagast!). Det var då för väl att Janson åkte ut och inte Brandon som genomgående varit mycket bättre och hans solo är i en helt annan klass än Jasons.

Tjejerna - Jag kan förstå att Melissas bröstcancerdans räddade henne den här veckan, även om det känns lite orättvist. Däremot kan jag inte förstå att Janette åkte ut, hon är som en liten raket, hennes solo är riktigt svagt och ändå skjuter hon i höjden varje gång hon får en utmaning. Kayla har extremt mycket bättre solo men det är inte så underhållande att se den typen av perfektion utan överraskningar.

Hmpf. Jag har blivit van att få som jag vill den här säsongen. Evan och Melissa skulle ut den här veckan.

Extra plus för att få återse de Emmyvinnande danserna
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav noike » tor aug 20, 2009 21:31

Top Chef 6.01! Finns nu där ute.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor aug 20, 2009 22:07

Jag och Kalle såg det precis. Sweet! Det var bra som vanligt, men första avsnittet/en är ju aldrig lika bra som kommande då man hunnit få en känsla för människorna och vad de går för.

(Och imorgon blir det Project Runway. Jag är i kvalitetsrealityheaven!! :extas: )

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor aug 20, 2009 22:11

AKS skrev:Jag och Kalle såg det precis. Sweet! Det var bra som vanligt, men första avsnittet/en är ju aldrig lika bra som kommande då man hunnit få en känsla för människorna och vad de går för.

Har en gör-en-macka-paus i mitten just nu. Mike gillar jag inte. "No offence, but a girl shouldn't be at the same level as I am"? Wtf Och ringakta någon som behåller immuniteten på första momentet innan man känner till hur bra de andra är och hur de lagar maten? Återigen: wtf?!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor aug 20, 2009 23:03

Håller med om honom!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film