Irreversible

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Irreversible

Inläggav malavel » lör maj 22, 2004 0:58

Någon som sett Irreversible? En kompis sa att han inte kunde se klart den pga våldet. Hade svårt att tro på det så jag var tvungen att kolla. Kunde inte se mer än några minuter. Usch vilken vidrig scen!
En kille blir slagen med en eldsläckare(?) i huvudet tills det krossas.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Off » lör maj 22, 2004 1:01

Har inte sett hela men sett vissa scener.

Den scenen med brandsläckaren + när en tjej blir våldtagen.

Såg dessa då en polare sa att det var bland det brutalaste han sett på film. Jag är benägen att säga att så är fallet. Det finns våldsammare filmer men de scenerna kändes väldigt realistiska och de gjorde dem väldigt "tunga". Tror jag ska sätta mig ner och försöka se filmen någon dag faktiskt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » lör maj 22, 2004 9:38

Filmen gjorde mig sjukt illamående i den första scenen som du nämner. Inte bara våldet utan även på grund av hur den var filmad. Tyckte inte alls om den (jag är inte en sån som tycker att "oooh, kolla vad 'realistiska' och hemska och blodiga vi vågar vara" direkt översätts till "bra film"), och funderade ett tag på att till och med stänga av filmen (vilket jag aldrig, och jag menar aldrig gör).

Men filmen blev bättre i andra halvan, mycket på grund av skådespelarinsatserna som man då började kunna uppskatta när inte allt var lika hetsigt. Filmen "räddades" i mina ögon av slutscenen som var mycket vacker, och särskilt i hur den förhöll sig till den våldsamma början av filmen.

Det tog mig ett tag att smälta filmen, men jag tror faktiskt att jag ändå tyckte hyfsat mycket om den efter att ha tänkt igenom den och de poänger den gör några gånger. Jag vill inte hylla den på något sätt, men 3 av 5 kan jag sträcka mig till att ge den, mest på grund av den sista scenen.

Dock utfärdas naturligtvis en varning för de extremt otäcka och obehagliga våldsscenerna.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Återgå till TV-serier och film