Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » lör feb 16, 2008 16:10

Oxytocin skrev:Ingen har skrivit om Sweeney Todd än, bad bad Tim Burtonfans!
Jag som ville kika in och läsa vad ni tyckte... har kanske letat för dåligt iofs.

Japp, det finns gott om Sweeneysnack några sidor bak. :) Lite delade åsikter.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » lör feb 16, 2008 16:10

Det har skrivits. Både hyllningar och mer lågmält ljummet om den.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » lör feb 16, 2008 16:20

Bwahah, jag har ju gillat båda Neil Marshalls tidigare filmer, men det här ser ut som en katastrof av sällan skådade mått. Kan i bästa fall bli den roligaste B-filmen på mycket länge, det är vad jag hoppas på: http://www.apple.com/trailers/universal/doomsday/

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » lör feb 16, 2008 16:25

Katastrof? Well, det känns som om att han är medveten om vad han gör på samma sätt som Rodriguez var med Planet Terror.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav wyndham » lör feb 16, 2008 16:36

caffeineaddict skrev:Bwahah, jag har ju gillat båda Neil Marshalls tidigare filmer, men det här ser ut som en katastrof av sällan skådade mått. Kan i bästa fall bli den roligaste B-filmen på mycket länge, det är vad jag hoppas på: http://www.apple.com/trailers/universal/doomsday/

Tycker varken att det ser ut som en kalkon eller en pastiche. Snarare Road Warrior med Rhona Mitra. Tror att den är lagom underhållande.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav adolvsson » lör feb 16, 2008 16:55

Oxytocin skrev:Ingen har skrivit om Sweeney Todd än, bad bad Tim Burtonfans!
Jag som ville kika in och läsa vad ni tyckte... har kanske letat för dåligt iofs.

Här är min åsikt, 'cause I really-really matter.

Finns några fler röster redan på samma sida.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav wyndham » lör feb 16, 2008 18:03

Såg lite på Payback häromdagen. Det slog mig först då att det är en remake på Point Blank ('Hämnaren från Alcatraz'). Såg Point Blank för första gången ganska nyligen, och det slog mig inte alls att det var samma historia. Hämnd-genren har ju en så naturlig mall i alla fall. När jag nu såg om Payback insåg jag att allt var likadant, även om det var helt annorlunda. Det är liksom som om Payback är lik Point Blank, men Point Blank liknar inte Payback. Besynnerligt.

Tycker om bägge filmerna. Men Point Blank är snyggare, vassare, och bättre.

Det ska dessutom finnas en remake med Mickey Rourke och Danny Trejo. 3,7 på imdb. Ska hålla ögonen öppna efter den.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav eriked » lör feb 16, 2008 18:56

wyndham skrev:Det ska dessutom finnas en remake med Mickey Rourke och Danny Trejo. 3,7 på imdb. Ska hålla ögonen öppna efter den.
Den har jag tipsat om ett antal gånger. Grymt mäktig gitarrsolo-action. Otroligt mycket slow-motion. Men. Det är nog ingen remake. Har iofs inte sett '67 Point Blank men har för mig att det inte är en remake.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav noike » lör feb 16, 2008 21:23

wyndham skrev:Tycker om bägge filmerna. Men Point Blank är snyggare, vassare, och bättre.

Jag vet inte om jag skulle vilja kalla Payback för en remake på filmen Point Blank. Det är mer en fråga om att de filmat om boken vilket gör att olika saker tolkas om och får en annan vinkling på ett sätt som en filmremake inte hade fått.

Vilken version av Payback var det? Vanliga eller Director's Cut? För jag tycker att DC:an har mycket mera av atmosfären från PB och böckerna.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Binchy » sön feb 17, 2008 9:53

Vi såg tre filmer igårkväll, två med brorsan och svägerskan, och en när de hade gått hem.

Först såg vi Golden Compass. Jag hade inga förväntningar alls, visste inte vad det var för film, men den var BRA. De andra, som hade hört talas om den, blev positivt överraskade. Visst har den ett inslag av barnslighet, men den var ju otäck och skrämmande ändå, på rätt sätt. Storyn höll ihop bra och den var snygg. Ganska dålig textning, men man får ju vad man betalar för... Den ligger nog på att köpa-listan.

Sen såg vi I am Legend. Där hade jag förutfattade meningar, från postern. Där ser Will ut att säga "kolla på mig, jag är så bra, wohoo I am the king of the world". Men sån var ju inte filmen. Den var helt ok, inte lika bra som Golden Compas, men klart sevärd. Det var rätt löjligt dock i början, när han jagade hjortar med en sportbil. Och hur sjutton kunde tom kromet på bilarna fortfarande glänsa, efter tre års inaktivitet?

Sist såg vi The King of California. Den tyckte jag var ganska fånig, med små bra inslag lite här och var. Men klart sevärd för stunden. Lite kul var det när pappan, som var sinnesjuk, hela tiden hade rätt om detaljer. "You can go look it up if you don't believe me".
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Eatthemeat » sön feb 17, 2008 13:10

Det är kul att se film. Jag har sett film. Jag har sett tre film.

Igår såg jag Sicko och den var ju väldigt bra. Visst är han partisk, lilla Moore och vinklar sina storys men han har väl aldrig påstått nåt annat. Sen tröttnar jag fan aldrig på att se Amerika få rejäla svidande pungsparkar. Hohoho! 4/5

No country for old men såg jag hos Maria. Åååh...! Vilken film! snygg, överraskande, lågmäld men ändå sjukt spännande och vilket manus! Och vilken bad guy! En av de obehagligaste jag sett och ändå är skådisen på nåt perversat sätt lite sexig trots sin galna frilla. Eller så är det jag som är pervers och tänder på psykopater. Ehhmm....Illafall en mkt stark 4/5 snuddar nästan på en femma när jag tänker på den såhär i efterhand.

Death proof Meh! Vad var det där för jävla slut? Jag har väl inte sett tillräckligt många 70-tals pulpfilmer då och kan väl inte relatera så bra. Men kul underhållning för stunden. 3/5
- We no longer say yes, we say affirmative.
- Yes, affirmative.

I'm not cryin'. It's just been raining... on my face.
Användarvisningsbild
Eatthemeat
Scooby

Inläggav Tob » sön feb 17, 2008 13:15

Trailern till nya Indy filmen har ju släppts för ett par dagar sedan. Har jag totalt missat. Jodå. Längtar rejält. Men det gjorde jag innan trailern också.

Indy 4 trailer

Spielberg använder sig tydligen inte av CGI något. Något som lite ironiskt känns riktigt fräscht.

Läste detta på dvdforum.

Perhaps the most interesting piece of Indy information is the news that it's being shot on film, despite what seem to have been repeated efforts by George Lucas to convince Spielberg to make it a digital production. From Slashfilm:

Steven gushed about how a film frame is alive with movement and film grain and that digital video is "too perfect." Lucas tried to convince Steven that they could add the film grain to the digital image, which Spielberg found totally amusing because doesn't that defeat the whole purpose? And wouldn't it just be easier to shoot the whole thing on film.

:rolleyes: :D
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » sön feb 17, 2008 15:11

Eatthemeat skrev:Death proof Meh! Vad var det där för jävla slut? Jag har väl inte sett tillräckligt många 70-tals pulpfilmer då och kan väl inte relatera så bra. Men kul underhållning för stunden. 3/5

Haha, slutet var ju det bästa med hela filmen! :D Det är kanske så mycket jag någonsin skrattat i en biosalong, och sen började hela publiken applådera. Underbart!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav gaspode » sön feb 17, 2008 15:13

Såg Chronicles of Riddick igår.

Riddick är tuff.

Lite svårsmält först att de introducerade massa övernaturligt som inte fanns i första filmen, och jag hade nog gillat många delar bättre utan de inslagen, men det var ändå en tuff film. 7/10.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav wyndham » sön feb 17, 2008 16:12

Control
Eftersom mina enda bilder av personerna ifråga kommer från 24 Hour Party People var det mycket speciellt att följa den svartvita tragedin. I den första var Curtis en tickande bomb av psykisk och neurologisk ohälsa. Nu är han en pojke med relationskriser. Roligt att Tony Wilson är sig lik, även om han hamnat i periferin. Kanske var han lite snällare här.

Tycker att det är rätt att använda både Ian Curtis och skådespelarens(?) sånginsatser. Han gjorde en skaplig imitation med mycket känsla, men ingen stor röst direkt.

Rörande och hiskeligt vackert av Corbijn. Fyra krossade av fem möjliga.
:unlove: :unlove: :unlove: :unlove: :lovebunny:

Nu beställer jag 24hpp.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav adolvsson » sön feb 17, 2008 16:29

Eatthemeat skrev:Jag har väl inte sett tillräckligt många 70-tals pulpfilmer då och kan väl inte relatera så bra.

Samma här men jag älskade slutet ändå. Kommer inte ihåg om vår publik applåderade och skrattade som Kalles, men åtminstone jag, Nicklas och Ola låg näst intill dubbelvikta av skratt vid det slutet.

The Lookout
Joseph Gordon-Levitt. Den grabben kommer gå långt och förhoppningsvis gör han det via fler noirer. Via den här och The Brick visar han vilket starkt grepp han har om den typen av karaktär, som en modern och ung Humphrey Bogart. Egentligen tillför The Lookout ingenting nytt till genren, men det är välgjort och välspelat ända ut i kanterna, spännande och dramatiskt, och alldeles skitbra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav wyndham » sön feb 17, 2008 17:26

adolvsson skrev:Joseph Gordon-Levitt. Den grabben kommer gå långt och förhoppningsvis gör han det via fler noirer.

Va? Det är ju lillpojken från tredje klotet från solen. Är han den nya Bogart? Mamma mia, hundar prata mat.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav adolvsson » sön feb 17, 2008 17:30

wyndham skrev:Va? Det är ju lillpojken från tredje klotet från solen. Är han den nya Bogart? Mamma mia, hundar prata mat.

JAG VET! But he got mad acting skillz, no kidding. Och tror du inte på mig, tro på Ed Brubaker. Jag har fel ibland, det har inte han.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » sön feb 17, 2008 17:41

Bara att hålla med hr. Adolvsson. Mad skillz. Inte bara när det kommer till ny-noirer. Kolla in Mysterious Skin.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » sön feb 17, 2008 18:22

caffeineaddict skrev:Kolla in Mysterious Skin.

Ja, verkligen. Det går inte riktigt hacka på honom efter den.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Eatthemeat » sön feb 17, 2008 18:47

caffeineaddict skrev:
Eatthemeat skrev:Death proof Meh! Vad var det där för jävla slut? Jag har väl inte sett tillräckligt många 70-tals pulpfilmer då och kan väl inte relatera så bra. Men kul underhållning för stunden. 3/5

Haha, slutet var ju det bästa med hela filmen! :D Det är kanske så mycket jag någonsin skrattat i en biosalong, och sen började hela publiken applådera. Underbart!

I just don´t get it...man fick ju inte ens veta vad som hände med cheerleadern hos sista färden-hillbillyn! Jag vill fan veta vad som hände med den stackars cheerleadern. I need closure god dammit! Kanske skulle sett den på bio för bättre cinematisk effekt.
- We no longer say yes, we say affirmative.
- Yes, affirmative.

I'm not cryin'. It's just been raining... on my face.
Användarvisningsbild
Eatthemeat
Scooby

Inläggav noike » sön feb 17, 2008 18:58

Eatthemeat skrev:I just don´t get it...man fick ju inte ens veta vad som hände med cheerleadern hos sista färden-hillbillyn! Jag vill fan veta vad som hände med den stackars cheerleadern. I need closure god dammit! Kanske skulle sett den på bio för bättre cinematisk effekt.
(spoiler + Kill Bill) Hillbillyn hon stannar hos är samma person som hade tänkt ha komasex med Uma i Kill Bill. Så det händer antagligen inget bra med henne, stackarn.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav wyndham » sön feb 17, 2008 20:03

noike skrev:
Eatthemeat skrev:I just don´t get it...man fick ju inte ens veta vad som hände med cheerleadern hos sista färden-hillbillyn! Jag vill fan veta vad som hände med den stackars cheerleadern. I need closure god dammit! Kanske skulle sett den på bio för bättre cinematisk effekt.
(spoiler + Kill Bill) Hillbillyn hon stannar hos är samma person som hade tänkt ha komasex med Uma i Kill Bill. Så det händer antagligen inget bra med henne, stackarn.

Vilket i sin tur är lite tankeväckande eftersom death proof utspelar sig efter inspelningen av Kill Bill.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav lilith » mån feb 18, 2008 0:32

Eatthemeat skrev:
caffeineaddict skrev:

I just don´t get it...man fick ju inte ens veta vad som hände med cheerleadern hos sista färden-hillbillyn! Jag vill fan veta vad som hände med den stackars cheerleadern. I need closure god dammit! Kanske skulle sett den på bio för bättre cinematisk effekt.

Jag såg den hemma på tv och har inte heller sett några filmer att relatera till (vad jag kan minnas). Så det är nog inte därför du inte gillade det så bra. Jag tyckte början av filmen var astråkig. Sista kanske tredjedelen var bra, och slutet gjorde ju hela filmen, jag jublade!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav sfinx » mån feb 18, 2008 2:08

Tob skrev:Trailern till nya Indy filmen har ju släppts för ett par dagar sedan. Har jag totalt missat. Jodå. Längtar rejält. Men det gjorde jag innan trailern också.
Indy 4 trailer

Shockade mig själv med att tänka nä, är Harrison Ford med, va trist.
Det är klart han är, han kan inte gjort många filmer som har imponerat på mig sistone. Jag gillar ju Indiana, eller gjorde, eller hur det var.
Det är nog mig det är fel på. Det är ju en glad nyhet. :rolleyes:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav caffeineaddict » mån feb 18, 2008 16:46

OMG! Nåt B-filmsbolag har ju tydligen gett ut en filmserie vid namn "Maneater" som innehåller fyra filmer, alla om varsitt djur som gillar att äta folk. Och alla med varsin B-filmsgud i huvudrollerna!

In the Spider's Web - Lance Henriksen
Croc - Michael Madsen
BloodMonkey - F. Murray Abraham
Och så då Maneater (även fast hela serien också heter det) om tigrar - Gary Busey

I smell marathon!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » mån feb 18, 2008 16:50

caffeineaddict skrev:I smell marathon!

JAG KRÄVER ATT VARA MED!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav herdware » mån feb 18, 2008 18:25

Va?! Ingen Robert Englund?

Haha, Eaten Alive har 5.2 i betyg på imdb. Hur gick det till? :eek:

http://imdb.com/title/tt0074455/

Edit: Oj! 1000 inlägg!
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån feb 18, 2008 18:28

herdware skrev:Haha, Eaten Alive har 5.2 i betyg på imdb. Hur gick det till? :eek:

http://imdb.com/title/tt0074455/

Och varför är det bilder på Catherine Zeta-Jones på den filmens IMDb-sida....?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » mån feb 18, 2008 18:29

herdware skrev:Va?! Ingen Robert Englund?

Givetvis inte. De här fyra är inga usla slasherfilmer (Englunds bästa film är Ford Fairlane btw). It's NATURE GONE WRONG and attacks!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film