Battlestar Galactica

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Ruccola » tor apr 05, 2007 17:33

Producenterna har sagt att de är cyloner.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav noike » tor apr 05, 2007 17:46

Ruccola skrev:Producenterna har sagt att de är cyloner.

Samma producenter som sa att Starbuck är stendöd och inte kommer tillbaka.

3.20: Tänkte också på att det där inte stämde riktigt meds Tigh och tiden om han är en Cylon. Han kände Adama innan denne arbetat sig upp till någon position, så minst 30 år. Tigh ska sedan in i samhället och sådan där så Cylonerna måste som mest haft fem år eller så på sig att skapa människomodellerna från de dåligt utvecklad Centurions mk I. Och sedan inte gjort någonting alls i 35 år.

Hur som helst förutsätter Tigh=Cylon i samband med flashbacksen om honom och Adama att de inte deltog i första Cylonkriget. Vilket jag tycker antytts rätt rejält under de första två säsongern.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav lilith » tor apr 05, 2007 22:09

noike skrev:3.20: Tänkte också på att det där inte stämde riktigt meds Tigh och tiden om han är en Cylon. Han kände Adama innan denne arbetat sig upp till någon position, så minst 30 år. Tigh ska sedan in i samhället och sådan där så Cylonerna måste som mest haft fem år eller så på sig att skapa människomodellerna från de dåligt utvecklad Centurions mk I. Och sedan inte gjort någonting alls i 35 år.

Hur som helst förutsätter Tigh=Cylon i samband med flashbacksen om honom och Adama att de inte deltog i första Cylonkriget. Vilket jag tycker antytts rätt rejält under de första två säsongern.

Precis vad jag tänkt. Det går inte riktigt ihop med Tigh. Hoppas det inte är så enkelt att de är cylons, utan bara tror att de är det. Det skulle kunna bli en intressant twist. Annars får de allt förklara hur det hänger ihop tidsmässigt.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav brat » fre apr 06, 2007 16:27

Insåg precis att jag just nu är i den situation alla ni var i början av den här tråden. I väntan på säsong 2. (Min väntan var dock betydligt kortare än er.)
Eftersom jag nu fick denna oerhört viktiga insikt var jag tvungen att dela med mig av den också. :)

Säsong 1
Det näst sista avsnittet var sjukt spännande och bra. Den sista var också bra, men mest bara tillfälligt (som fighten på Caprica och Boomers surprise-skott). De långa sträckorna däremellan saknade intensitet. Ställer mig tveksam till Gaius sista scen i det förfallna templet(?). Ställer mig faktiskt tveksam till allt prat om öde och gud osv.

Med det sagt ser jag väldigt mycket fram emot säsong2-premiären ikväll. För jag hoppas ändå att de kan göra något bra av allt det som jag är tveksam till. Och så är jag naturligtvis spänd på att få veta Adamas öde!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » lör apr 07, 2007 16:12

2x01
Yay! Nu är vi inne på andra säsongen. Det var ett riktigt bra och spännande avsnitt men... jag är inte säker på hur länge jag kan gilla den nya handlingen. Hur länge kan jag gilla att:
Adama är i koma?
Sharon sitter inlåst?
Presidenten sitter inlåst?
Lee är halvfånge?
Starbuck och Helo är fast på Caprica?
Baltar & co. är fast på Kobol?

- En sak jag hade problem med i det här avsnittet.
Helo gjorde en märklig helvändning där han nu helt litar på cylon-Sharon bara för att hon säger att hon är med barn. Starbuck hade rätt som ifrågasatte. (Och hennes scener då hon hade halvpanik över hela situationen var så välspelade!!) Men däremot förstod jag inte hennes motivation till att stå och debattera om de skulle lita på Sharon som sa åt dem att fly. Det är väl klart som fasen att de inte ska stanna kvar. Och ännu mer dumt eftersom det enda de behövde göra var att plocka upp pilen, springa till skeppet och åka till flottan. Nu är de istället fast på Caprica igen. Way to go.
För övrigt var det för lite Helo och Starbuck!

- En sak jag hade problem med i förra avsnittet.
Har Adama rätt att avsätta presidenten själv? Och varför skulle han välja att fokusera på det när hela skeppet var i fara? Och kunde han inte hitta ett mindre våldsamt sätt att göra det? Och vad trodde presidenten att hon skulle åstadkomma genom att vägra? Och vad trodde Lee att han skulle åtstadkomma genom att trotsa order? Kunde inte också han hitta ett mindre våldsamt sätt att säga sin åsikt?
Kändes som onödigt och korkat drama. Och konsekvenserna av det i det här avsnittet kändes lika onödiga och korkade. Tar fokus från det som är intressant och viktigt.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav AKS » fre jun 01, 2007 16:00

Jag tror att BSG kommer att få sluta på topp nu när beslutet är taget att de kommande 22 avsnitten i S4 är de sista:
http://community.tvguide.com/blog-entry ... /800016206

Mycket bra beslut! Och jag är verkligen inte less på serien, men en serie som inte dras ut och ut och ut är positivt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » fre jun 01, 2007 16:20

Det känns bra att det annonseras ut så tidigt. Då ges det ju verkligen tid till författarna att avsluta serien på ett bra sätt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » fre jun 01, 2007 18:20

Det är ju superdåligt! Dom ska ju komma till jorden och fortsätta där! MEN dom kan göra en uppföljare som Galactica 1980!!! Ja, och den kan utspela sig på 80-talet och att dom alltså kommer till jorden på 80-talet! Det vill jag!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » ons okt 17, 2007 22:14

Bears, beets... and a promo for Battlestar Galactica:

http://www.youtube.com/watch?v=VysVxz2_rQg

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör nov 24, 2007 19:27

Imorgon, nedladdning av Razor!!! Yes?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » lör nov 24, 2007 19:48

NO! Nu! :chock:

http://www.mininova.org/tor/993100

Några kompisar hade sett den igår och jag blev helt "humno?". Verkar vara bra kvalitet också.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » lör nov 24, 2007 19:50

:eek: Yay! Hurra för the Internets.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör nov 24, 2007 19:51

Sweetness!!!!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » sön nov 25, 2007 23:04

Nu har jag sett Battlestar Galactica Razor Flashbacks-grejerna. Sju avsnitt med Bill Adama under de första Cylon-krigen. Vet inte vad jag skall tycka. (spoiler flashbacks) Borde ju inte krävas mycket fantasi från Adama för att ha fattat att de försökte göra människoliknande Cylons... Förutom det var det inget alls intressant kändes det som.
Webisoderna från förra året var klart bättre.

nu skall jag se Battlestar Galactica Razor.

edit: eftersom man är van vid BSG i DSR-rippar så är det här ju fantastisk kvalité
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav lilith » mån nov 26, 2007 1:41

gaspode skrev: (spoiler flashbacks) Borde ju inte krävas mycket fantasi från Adama för att ha fattat att de försökte göra människoliknande Cylons...

(spoiler filmen Razor) Vad menar du med det? Fattade han inte det då?

Om du menar att han borde vetat 40 år senare att såna nu fanns så håller jag inte riktigt med. Jag menar, de hade ju inte lyckats göra såna på den där platsen trots att de försökt i 40 år. De som lyckats och som "nu" finns är gjorda med annan teknik (väl?) och är inga hybrider utan faktiskt kött och blod. Eller hur man nu ska se det...De har iaf inga maskindelar inbyggda som det han såg där för 40 år sen. Hur skulle Adama kunna förutse det? Människoliknande cylonsen är ju perfekta människor och inga halvmaskiner. Om Adama borde förutsett det, borde inte alla kunnat förutse det med ren fantasi?

Jag var så lycklig när jag såg vinjetten och hade 1½ timmer framför mig! Jag gillar den där kombinationen av stridsscener och enya-musik och sen ett par snabba klipp om vad som komma skall. Som jag längtat! Och jag blev inte besviken. :lovebunny:

(spoiler filmen Razor) Jag fattade inte helt vad gubben i badkaret på slutet pratade om. Kanske hörde jag för dåligt vad han sa. Men nåt om att Kara kommer att leda hela människosläktet i fördärvet. Dvs de dör allihop och det är Karas fel?Kan det tänkas att han ljög och att hon istället kommer att rädda alla? För hon är väl inte död trots allt?

Var gubben en hybrid? Han verkade mer mänsklig än de vi sett förut och hade inga slangar. Han kanske var en tidig modell, eftersom dessa cylons verkade ha varit isolerade från andra cylons. Fast å andra sidan sa nån av Shannonarna att de var en dead end på evolutionsträdet, så de måste ha gått åt ett annat håll/annan teknik och övergivit dessa försök. Men han kan ju ha varit nåt liknande som de hybriderna på Cylon Basestars som är skvatt galna men profetiska.

Jag borde snabbt se om de tidigare tre säsongerna för jag minns alldeles för lite. Minne som en guldfisk...*suck*
Senast redigerad av lilith tor apr 10, 2008 2:51, redigerad totalt 1 gång.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav gaspode » mån nov 26, 2007 2:06

lilith:
Jag har inte sett filmen för jag kom på att jag hade skolarbete som var tvunget att vara fixat tills imorgon, men jag läste din första spoiler-rad ändå.

Anledningen att jag blev undrande var att jag hade för mig att det var en sån chock för alla att de såg ut som vanliga människor.. ingen big deal alls heller.

ok, jag läste resten av ditt första spoilerblock också..

Det jag menar är att det kanske inte borde kommit som en chock för mänskligheten när de visste att Cylonsarna experimenterade åt det hållet.
Men det var en snabb reflektion och alls inget jag stör mig på. Kanske viftade de bort det som orimligt helt enkelt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav lilith » mån nov 26, 2007 2:33

gaspode skrev:lilith:
Jag har inte sett filmen för jag kom på att jag hade skolarbete som var tvunget att vara fixat tills imorgon, men jag läste din första spoiler-rad ändå.

Anledningen att jag blev undrande var att jag hade för mig att det var en sån chock för alla att de såg ut som vanliga människor.. ingen big deal alls heller.

ok, jag läste resten av ditt första spoilerblock också..

Det jag menar är att det kanske inte borde kommit som en chock för mänskligheten när de visste att Cylonsarna experimenterade åt det hållet.
Men det var en snabb reflektion och alls inget jag stör mig på. Kanske viftade de bort det som orimligt helt enkelt.

Ja, det gjorde de nog. Men det är en intressant observation du gör ändå, att de blev tagna på sängen. Fast jag tycker det borde vara en chock att de var så mänskliga. Om något som var kött och blod rakt igenom på alla sätt visade sig vara något byggt och inte fött så skulle iaf jag bli djupt chockad. De borde bli chockade över att de var så mänskliga, och inte alls som hybrid-robotar, för så skulle man ju reagera i verkligheten.

Fast nu när jag tänker på det blir jag osäker på hur det är i BSG med de 12 cylon-människorna. Är de kött och blod helt och hållet? Sprakar det inte och ryker om dem om man skjuter dem? De kan väl koppla upp sig mot datorer? Äh.

Det är förresten ett problem jag har med t ex
(spoiler Buffy tVS säsong 2) Ted. Han passerar för människa alltför lätt. Det är alltid så när människor visar sig vara robotar i filmer och serier. Det är orimligt att det inte syns eller alls märks och man får ingen förklaring till hur de kan se så mänskliga ut. Trots massa metall undertill.
Senast redigerad av lilith tor apr 10, 2008 2:54, redigerad totalt 1 gång.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav gaspode » mån nov 26, 2007 2:43

det där är ju lite konstigt med Cylonsarna. de kan koppla upp sig mot nätverk, som Boomer gjorde, men det är näst intill omöjligt att skilja dem från människor genom tester... :)

Ja, visst borde de bli chockade.. Samtidigt tycker man ju att någon borde ha tänkt tanken att cylonerna lyckas göra perfekta människokopior efter att ha sett de där labben. Å andra sidan, vad skulle de göra ändå? Svårt att ha nåt motdrag mot nåt sånt.

Intressant var förresten också Adamas upplevelse när han stoppade ner handen i "badet" och fick se vad som verkade vara minnesbilder från den som legat i badet? det var coolt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav LWes » ons nov 28, 2007 23:35

Jag såg "filmen" igår och till en början var jag måttligt intresserad. Det tog sig dock.
Jag tycker att det faktiskt var ganksa intressant att få se hur det skeppet hade det innan dom träffade flottan.
Jag gillade inte alls dock, att hon tjejen som typ var huvudpersonen dog i slutet. Det kändes ganska meningslöst iför resten av säsongen. Jag hade hoppats på att detta kanske skulle bli ett sätt att introducera en ny regular, att hon skulle bli skadad och att det var anledningen till att hon inte varit med tidigare eller nåt.
Jag vet inte. Jag tyckte i alla fall att den var ganska bra trots att jag itne förstod vad det skulle vara bra att göra en film som utspelar sig i det förflutna.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » sön dec 02, 2007 14:59

(spoiler Razor) Jag var faktiskt ganska besviken. Lite tråkigt, lite menlöst, även om det fanns bra stunder. Dels är ju Forbes alltid bra och det var kul att se henne igen, och det fanns vissa scener som var spännande. Men han som spelar unge Bill Adama var tokigt illa, när han morrade och fräste och verkade som en total sociopat. Och visa delar kan säkert komma att spela större roll i S4, men på det stora hela kändes den här berättelsen ganska poänglös. Hade gärna sett mer med Cain-flashbacksen då de konstant var de bästa scenerna.

Dock kunde jag ju inte låta bli att garva när de kastade in en karaktär som hette Hudson som alla skrek åt att hålla käften hela tiden, och sen i samma scen använde uttrycket "Stay frosty" över radion när de smyger omkring i korridorerna. Aliens FTW! :lovebunny:

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » ons dec 12, 2007 21:06

Jag håller inte med caffeine. Jag var inte uttråkad en endaste sekund även om det började lite långsamt. Skönt att få se lite BSG igen.

(spoiler Razor) Jag gillade tjejen och blev besviken över att hon dog. Det var en intressant karaktär som jag hade hoppats skulle bli regular i S4. Samtidigt så kändes slutet ganska... hade det kunnat sluta på annat vis.

Jag tyckte att det var cool då gubben i badkaret (heh) sa det där om Starbuck. Att hon kommer att leda mänskligheten till dess undergång. Försökte han bara luras eller är det sant? Ska bli spännande att se.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav lilith » ons dec 12, 2007 22:36

AKS skrev:Försökte han bara luras eller är det sant? Ska bli spännande att se

Precis min tanke!

Ho ho, vad roligt det var att se nytt BSG! :)
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Rombat » lör jan 12, 2008 17:09

Ska man behöva vänta ända till April? Suck.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » lör jan 12, 2008 17:46

Är det nån som vet om kanalen beslutat sig för att dela upp säsongen i två sändningsblock som det ryktats om? I så fall skulle jag bli grymt besviken. Nej, alla avsnitt på raken, tack!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör jan 12, 2008 17:47

Är det inte så Sci-Fi har gjort med alla sina serier ett bra tag nu av någon dum anledning?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör jan 12, 2008 17:49

Jag vet inte, men det är väl kanske därför det går rykten i så fall...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » lör jan 12, 2008 19:55

Så, nu har jag sett Razor med.

Lite halvskoj, men jag är inte ett större fan av flashbacks. Och jag håller inte med Kalle vad gäller unge Bill Adama. Jag riktigt njöt av att lyssna på den där mördarrösten.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » lör feb 09, 2008 2:37

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav lilith » lör feb 09, 2008 4:15

YAY! :popcorn: :lovebunnier:
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav gaspode » lör feb 09, 2008 4:56