One Tree Hill

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav carre » lör maj 27, 2006 11:47

The Buffster skrev:
ey skrev:buffster! ska inte dut ag och gifta dig med mig?!

Haha, det låter som en bra idé, vi kan bli som Haley och Nathan. :D

:D låter fantastiskt!

EDIT s3e20 är ett fantastiskt avsnitt! jag tror jag ska se om det idag.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav eynosh » lör maj 27, 2006 11:57

ey skrev:
The Buffster skrev:
ey skrev:buffster! ska inte dut ag och gifta dig med mig?!

Haha, det låter som en bra idé, vi kan bli som Haley och Nathan. :D

:D låter fantastiskt!

EDIT s3e20 är ett fantastiskt avsnitt! jag tror jag ska se om det idag.

Tror jag ska ladda ner det och se på det jag också.. Kom ihåg flashbacksen i slutet som jag älskade.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav eynosh » lör maj 27, 2006 15:02

Underbar scen från 3x20
När Dan tjuvlyssnar på Nathan och Haley, och sen går och läxar upp basketkillen
Alla basketscener...
Edit: Vem är det Dan tittar på i sidospegeln när radion börjar brusa?
Edit2:Flashbacks :lovebunny:
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav The Buffster » lör maj 27, 2006 18:01

3.20 NATHAN!! NATHAN! NATHAN! Jag hade onekligen höga förväntningar på det här avsnittet, men dom levde det lätt upp till. Precis som eynosh skriver så var alla basketscener helt fantastiska. HELT FANTASTISKA! Lika så alla Nathan och Haleys scener (precis som vanligt då).

Nathan: Where’d you go? Oh I get it, this is the no sex thing, right? I totally got you, didn’t I?
Haley: No.
Nathan: I told you I was sexy Haley, don’t lie.
Haley: Okay, maybe.

Väldigt fint också när Dan tittade in genom fönstret på Haley och Nathan. Det kändes som om han faktiskt förstod hur mycket dom betyder för varandra. Bra också såklart när han försvarade Haley inför Damien.

Gillade även scenen när Nathan psykade Damien, och Damien missade båda straffkasten.

Flashbacken var underbar, och så när Nathan sätter straffkastet. Utan att ens titta. BÄST. BÄST!

Gillade scenen på slutet också, när Dan äntligen visar sig lite mänsklig. Det känndes bra, han har känts alldeles för endimensionellt ond på senare tid.

Dessutom är hot uncle Cooper är verkligen HOT.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » lör maj 27, 2006 19:10

3.21 Man hade ju kunnat gissa att jag skulle gilla ett avsnitt med så här mycket Naley-goodness och det gjorde jag, verkligen. Scenerna som dom spelade hade kanske kunnat vara ännu bättre, men det dom handlade om räckte för att göra dom bra. "Don't say I never gave you anything", ååååååh vad jag älskar Haley och Nathan.

Jag gillar Peyton och Jake men det var tur att dom inte ska gifta sig. Det hade blivit lite för mycket. Jag gillade triangeln Brooke-Lucas-Peyton i säsong 1. Även om Brooke är en favorit så ser jag nog hellre Lucas med Peyton (falshbacksen övertygade mig). Brooke får hitta någon annan, Mouth kanske?

Fint att Haley bad Dan att komma, "... and this time, well, it's still for Nathan".

Nästa avsnitt blir bröllop antar jag. Kommer att bli fantastiskt!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav carre » lör maj 27, 2006 19:19

haha, snart kommer buffster sitta där med munnen på vid gavel och inte fatta nått. som jag gjorde på säsongsavslutningen alltså... ;)
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav eynosh » lör maj 27, 2006 19:22

Buffster, läs detta efter att du har sett 3x22:
Du saknar ord va? Hypade hellre 3x16 och 3x20 åt dig än detta. Lite överraskning ska du få uppleva själv också.
Jag vet. Du saknar fortfarande ord. Eller vill få till en massa ord samtidigt som du inte inte kan sätta ihop till en hel mening.
Kort och gott: OTH kicks ass 8).Typ som ey.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav The Buffster » lör maj 27, 2006 20:19

3.22 :eek: x 1000 är väl vad jag känner ungefär. Nu när jag har hunnit hämta mig lite grann. För först hade jag som eynosh förutspådde lite svårt att hitta orden. Jag som just hade bestämt mig för att Nathan var min favoritkaraktär (om någon hade sagt det innan jag började se serien på riktigt så hade jag aldrig trott det) och så slutar det så här. När armbandet flöt upp till ytan. Usch, jag börjar fan gråta igen. Så hemskt men samtidigt så vackert. Jääääääävlar, hur kan det sluta så här?? Det är inte rättvist. Om någonting händer med Nathan så dör jag. Med tanke på hur det började med Nathans drömmar så satt jag hela avsnittet och var LIVRÄDD att någonting skulle hända med Haley. Min älskade Haley som var så oerhört vacker i sin klänning och det där armbandet. Det var nästan så jag inte klarade av att titta från och med att dom satte sig i bilen. Och så blev det istället Rachel och Cooper som for ner i vattnet, jag andades ut (kan tyckas hemskt med så länge det inte var Haley eller Nathan så). Men så hoppar Nathan ner. NATHAN! Och så ropar han på Haley. Helvete nu börjar jag gråta igen. Hur ska jag någonsin kunna vänta på säsong 4?

Naley bitarna var utan tvekan dom som engagerade mig mest men det fanns andra godbitar i avsnittet. Deb säger åt Dan att det var hon som försökte döda honom. Karen säger åt Dan att hon är gravid och låter honom hålla om henne (underbar scen). Och så vet tydligen någon vad Dan har gjort. Mycket spännande inför säsong 4. Hade jag sett OTH innan den där Save One Show grejen så hade jag definitivt röstat på den istället för VM. Säsong 4 är ett MÅSTE och jag är så lycklig för att vi får en sådan.

När det gäller Lucas, Brooke och Peyton så gillade jag som sagt hela den grejen redan i säsong 1. Nu så verkar det ju som att Brooke kanske inte älskar Lucas, men kan vara gravid (fast jag tror inte det då dom redan har använt den storylinen), Lucas verkar däremot älska Brooke, eller så vill bara så desperat vara en bra kille att han inte riktigt tillåter sig själv att känna efter den här gången. Peyton gillar verkligen Lucas och får verkligen lida för det, jag hoppas faktiskt att slutar med att hon och Lucas blir tillsammans. Brooke var för övrigt oerhört vacker på bröllopet (inte lika vacker som Haley dock), speciellt frisyren var underbar.

Få se var det nått mer, känns som om jag blir alldeles snurrig. Som jag fattade det så var det antingen Rachel, Brooke eller kanske Haley som var gravid. Kanske var det helt uppenbart vem det var och jag bara är trög eller så blir det också spännande inför säsong 4.

Säsong 4 som inte kan komma snart nog.

Och just ja, tack eynosh för att du lät detta fantastiska avsnitt bli lite av en överraskning även om jag misstänkte att det skulle bli bra.

NATHAN! :lovebunny:

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Glorificus » lör maj 27, 2006 21:18

The Buffster skrev:Hade jag sett OTH innan den där Save One Show grejen så hade jag definitivt röstat på den istället för VM. Säsong 4 är ett MÅSTE och jag är så lycklig för att vi får en sådan.

Eller hur!! Som tur är vann ju OTH även utan din röst... och det var förmodligen bidragande till att vi får en fjärde säsong.

Tack för alla dina kommentarer till avsnitten, Buffster, och det är hur kul som helst att du blivit lika kär i serien som många av oss här är! ;)

OTH!!! :lovebunny: :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav The Buffster » lör maj 27, 2006 21:46

Glorificus skrev:Tack för alla dina kommentarer till avsnitten, Buffster, och det är hur kul som helst att du blivit lika kär i serien som många av oss här är! ;)

Vad söt du är, det är så kul att höra att kommentarerna uppskattas och jag är definitivt kär i serien.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » lör maj 27, 2006 21:55

När ni kanske inte trodde att jag hade mer att skriva om OTH så kommer ännu ett inlägg.

The Buffster skrev:Jag har på senare tid funderat på att ge OTH en lite ärligare chans än vad jag kanske gjort tidigare. Och efter att ha kollat igenom den här tråden så verkar det som att säsong 3 är såpass bra att säsong 1 och 2 är värda att ses även om jag inte älskar dom bara för att få njuta av den.

Tre veckor och 67 avsnitt senare är jag verkligen glad att jag gjorde det. Så nu när jag har hunnit hämta mig (lite) från chocken efter sista avsnittet så tänkte jag kommentera serien som helhet lite grann. Skulle jag rangordna säsongerna skulle säsong 3, med ganska stor marginal, hamna högst upp därefter säsong 1 och sist säsong 2. Därmed inte sagt att säsong 2 var dålig men vissa saker drog ner den. Som att dom nästan inte spelade någon basket alls och att karaktärer som Felix och Anna inte alls fungerade. Var inte stort Keith och Jules fan. The Keller hade inte riktigt hittat stilen heller, eller mest var det väl att jag ogillade honom för att han förstörde mellan Haley och Nathan. Men sen i säsong 3 så var han hur bra som helst och jag hoppas på en comeback i säsong 4. Säsong 2 hade trots allt några höjdpunkter också, när jag går tillbaka och läser mina egna inlägg så ser jag att många av mina favorit Brooke och Mouth-scener finns i den säsongen. Plus att det var då Nathan målade över Haleys porträtt med rosa färg.

När det gäller OTH som helhet så skrev jag i början att det kanske inte skulle platsa på någon topp 10 och det stämmer nog fortfarande men serien har ändå överraskat mig enormt. Jämför man med OC så började OC bättre (dom där första säsong 1 avsnitten är enormt svårslagna) men när OC sen bara gick spikrakt nedåt och egentligen aldrig (enligt mig) hämtade upp sig så blev OTH istället bättre och bättre. Gillar verkligen att serien vågar ta upp stora ämnen både i säsongs arcarna och relationerna mellan karaktärerna men också i avsnitt som det fantastiska 3.16. Visst allting är inte bra men fullt så idiotiska storylines som OC ibland har har jag definitivt inte sett i OTH.

Spoiler OC och OTH Jag gillar också att OTH har lyckats undvika att låsa fast sig på samma sätt som OC har gjort med Seth/Summer och Ryan/Marisa. Haley/Nathan känns självklart helt givet och dom får ALDRIG göra slut men dom andra karaktärerna däremot känns det som att dom kan göra som dom vill med. Och det är viktigt för att en serie ska kunna fortsätta.

Karaktärerna är underbara dom också. Brooke var från början favoriten men otroligt nog så togs första platsen över av Nathan. Sen är Haley, Peyton, Mouth och SKILLS! också underbara. Även Tim och Jake förtjänar att nämnas. Har säkert gömt någon, men så får det vara.

Det finns hur mycket bra som helst att spinna vidare på i säsong 4 som, jag upprepar, inte kan komma snart nog.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav eynosh » lör maj 27, 2006 22:01

Du nämnde inte Lucas alls.. Lite bra var han allt i S2.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav The Buffster » lör maj 27, 2006 22:13

eynosh skrev:Du nämnde inte Lucas alls.. Lite bra var han allt i S2.

Jaaa, jo kanske. Alltså jag tycker att CMM är sjukt snygg men Lucas som karaktär har jag lite svårt för. Han är ganska trist, men visst han har sina stunder. Ingen favorit dock, så jag skulle nog ändå inte nämna honom bland favoritkaraktärerna. Fast han är så snygg att jag ibland får för mig att även karaktären är bra. Han är lite för plågad tycker jag, inte en så lätt tolkad beskrivning kanske men lite så känner jag.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav eynosh » lör maj 27, 2006 22:15

The Buffster skrev:
eynosh skrev:Du nämnde inte Lucas alls.. Lite bra var han allt i S2.

Jaaa, jo kanske. Alltså jag tycker att CMM är sjukt snygg men Lucas som karaktär har jag lite svårt för. Han är ganska trist, men visst han har sina stunder. Ingen favorit dock, så jag skulle nog ändå inte nämna honom bland favoritkaraktärerna. Fast han är så snygg att jag ibland får för mig att även karaktären är bra. Han är lite för plågad tycker jag, inte en så lätt tolkad beskrivning kanske men lite så känner jag.

3x20
Kanske därför man hoppade av lycka när man äntligen fick ett Lucasfritt avsnitt.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav The Buffster » lör maj 27, 2006 22:20

eynosh skrev:3x20
Kanske därför man hoppade av lycka när man äntligen fick ett Lucasfritt avsnitt.

Jo jag tänkte på det just i 3.20, att jag inte saknade honom alls. Och att det nästan blev bättre när han inte var där. Men det är nog i och för sig inte bara Lucas fel, det är nog att han och Brooke inte är så jätteintressanta som par också.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Glorificus » lör maj 27, 2006 22:53

The Buffster skrev:
eynosh skrev:3x20

Jo jag tänkte på det just i 3.20, att jag inte saknade honom alls. Och att det nästan blev bättre när han inte var där. Men det är nog i och för sig inte bara Lucas fel, det är nog att han och Brooke inte är så jätteintressanta som par också.

Jag gillar Lucas/Brooke men tyckte i hela s3 att det var svårt att koppla bort deras skådespelar-jag... med tanke på deras äktenskapsfiasko med CMM's otrohet och efter skilsmässan omedelbara förlovning med nån tonårig OTH-cheerleader-extra. :evil: Så avsnittet helt utan honom kändes som en bra pik till CMM om att serien klarar sig bra i alla fall. :P
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » mån maj 29, 2006 0:03

Efter att efterhand läst alla Buffster's kommentarer älskar jag serien, för jag minns alla fantastiska saker!
Sån oerhörd tur att det blir en till säsong!
Chris måste komma tillbaka! Han är lätt en av dom mest fantastiska karaktärerna i TV.
One Tree Hill är så jävla bra!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav twistability » mån maj 29, 2006 0:14

LWes skrev:Chris måste komma tillbaka! Han är lätt en av dom mest fantastiska karaktärerna i TV.!
Hmmm, va?! Förklaring tack. Jag skulle lätt kunna byta ut ditt "fantastiska" med "sämsta".
Give yourself up to the allure of
Catcher in the rye
The future’s swathed in stars and stripes
Användarvisningsbild
twistability
Minion

Inläggav eynosh » mån maj 29, 2006 0:21

twistability skrev:
LWes skrev:Chris måste komma tillbaka! Han är lätt en av dom mest fantastiska karaktärerna i TV.!
Hmmm, va?! Förklaring tack. Jag skulle lätt kunna byta ut ditt "fantastiska" med "sämsta".

Han är helt klockren i säsong 3?
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Glorificus » mån maj 29, 2006 0:22

twistability skrev:

Neej, Chris Keller är fantastisk!!
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav carre » mån maj 29, 2006 10:01

Glorificus skrev:
twistability skrev:

Neej, Chris Keller är fantastisk!!

jo, fast det känns lite som han har spelat sin roll. jag HATADE chris keller i s2 men i s3 gör han sin roll bra.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav The Buffster » mån maj 29, 2006 10:27

Jag vill verkligen att Chris ska komma tillbaka, precis som jag skrev så saknade jag honom i slutet av säsong 3. Han var precis som alla påpekat inte alls bra i säsong 2 men i säsong 3 var han så jävla rolig, "Chris Keller was dog-paddling just fine". ey har en liten poäng i att han kanske har spelat ut sin roll men kommer dom bara på en vettig handling för honom, som inte involverar att förstöra mellan Haley och Nathan, så tror jag att det kan fungera. Om inte annat kan han kanske komma tillbaka i några avsnitt bara för att vara lite rolig.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav carre » mån maj 29, 2006 12:11

The Buffster skrev:Jag vill verkligen att Chris ska komma tillbaka, precis som jag skrev så saknade jag honom i slutet av säsong 3. Han var precis som alla påpekat inte alls bra i säsong 2 men i säsong 3 var han så jävla rolig, "Chris Keller was dog-paddling just fine". ey har en liten poäng i att han kanske har spelat ut sin roll men kommer dom bara på en vettig handling för honom, som inte involverar att förstöra mellan Haley och Nathan, så tror jag att det kan fungera. Om inte annat kan han kanske komma tillbaka i några avsnitt bara för att vara lite rolig.

ja alltså, ett gästinhopp hade inte skadat, alls. men det räcker nog faktiskt. jag gillade att han för en gång skull kunde göra nått osjälviskt och sen bara dra för det är så chris keller gör. dessutom vore det bättre att de lägger energin på de karaktärer som är kvar i serien för vissa behöver faktiskt en liten... ja.. påbättring *host*lucas*host*
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Glorificus » mån maj 29, 2006 16:36

ey skrev:ja alltså, ett gästinhopp hade inte skadat, alls. men det räcker nog faktiskt. jag gillade att han för en gång skull kunde göra nått osjälviskt och sen bara dra för det är så chris keller gör. dessutom vore det bättre att de lägger energin på de karaktärer som är kvar i serien för vissa behöver faktiskt en liten... ja.. påbättring *host*lucas*host*

Jag tycker att Chris Keller kan komma tillbaka och stjäla Lucas från Brooke/Peyton. Då skulle Lucas också bli en mycket mer intressant karaktär. :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav The Buffster » mån maj 29, 2006 17:59

Glorificus skrev:Jag tycker att Chris Keller kan komma tillbaka och stjäla Lucas från Brooke/Peyton. Då skulle Lucas också bli en mycket mer intressant karaktär. :D

"I dreamt that Lucas was in bed with Chris Keller", hahaha, det hade varit hur bra som helst.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav carre » mån maj 29, 2006 19:33

The Buffster skrev:
Glorificus skrev:Jag tycker att Chris Keller kan komma tillbaka och stjäla Lucas från Brooke/Peyton. Då skulle Lucas också bli en mycket mer intressant karaktär. :D

"I dreamt that Lucas was in bed with Chris Keller", hahaha, det hade varit hur bra som helst.

haha, DET hade varit ball! lucas och chris keller!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav The Buffster » tis jul 11, 2006 0:31

Har kännt mig så nere på sista tiden, men lite OTH får allting att kännas lite bättre.

Såg om 3.20 och 3.22, :lovebunny: . Fan alltså, 3.20 är nog det bättre avsnittet men slutet på 3.22... vågar knappt tänka på hur det hade kännts om det här hade blivit den sista säsongen.

"Don't say I never gave you anything", Nathan och Haley... :lovebunny:

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav eponinethen » fre jul 14, 2006 11:22

Jag började kolla på den här serien typ rätt nyss (och har ingen aning om vad som visats i Sverige, hoppas jag inte spoilar nåt..), och den är väl inte råbra men klart underhållande. Och jag är ju totalt kär i Peyton, hon är ju bara för underbar. Jag skulle vilja kunna rita som hon, mhm.

Och Laura Palmer som Peyton's mamma? Awesomeness :)
Senast redigerad av eponinethen fre jul 14, 2006 18:32, redigerad totalt 1 gång.
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion

Inläggav _Gunn_ » fre jul 14, 2006 17:47

eponinethen skrev:Jag började kolla på den här serien typ rätt nyss (och har ingen aning om vad som visats i Sverige, hoppas jag inte spoilar nåt..), och den är väl inte råbra men klart underhållande. Och jag är ju totalt kär i Payton, hon är ju bara för underbar. Jag skulle vilja kunna rita som hon, mhm.

Och Laura Palmer som Payton's mamma? Awesomeness :)

Det har väll visats en 12-13 avsnitt här i sverige av säsong 3. Var ligger du nu då? kul med mer fans. :)
*Bangel*
Användarvisningsbild
_Gunn_
Demon Fodder

Inläggav eponinethen » fre jul 14, 2006 18:29

_Gunn_ skrev:Det har väll visats en 12-13 avsnitt här i sverige av säsong 3. Var ligger du nu då? kul med mer fans. :)

Ok jag har inte så stor koll på vad som händer i vilket avsnitt etc. men.. Jag har sett allt som visats (i the US)..

Jo delar av den här serien är klart underhållande, bara det att vissa karaktärer är helt omöjliga att stå ut med, hm..
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film