sfinx skrev:Black books. kanal 1.
Antkvariathandlaren från irland. Jätterolig serie.
Har bara kunnat ladda ner en säsong, jag tror att det finns åtminstone två?
sfinx skrev:Det var sketcher, lite som the kids in the hall. En del rätt utflippade, men hemskt skojigt.
Knesset, det var tider, när ZTV var en riktig kanal.
Ray, fastnade jag inte så mycket för men en kompis var helt tokig i honom. Om vi ändå ska vältra oss lite sentimentalt i musikkanalernas brus: Headbangers Ball!![]()
Och vi hade mage att klaga på det, om man hade vetat lite bättre.
Nu så här på min ålders höst...
The Ankh skrev:sfinx skrev:Ja Knesset var underbart, det saknar jag verkligen i bland. Minns hur upprörd jag blev när de bytte ut Kristian Luuk mot Erik Haag! T'änkte nästan sluta titta, sen visade det sig att jag nog tyckte ännu bättre om Erik Haag :-9
sfinx skrev:Först tänkte jag du menade: Mannen från stjärnorna. Kommer inte ihåg original titeln. Den gick mycket tidigare, kanske i slutet på 80 talet.
Vad har den för svensk titel? Har en känsla att jag kollade en hel del på tv det året och borde känna til den.
sfinx skrev:The Ankh skrev:sfinx skrev:Ja Knesset var underbart, det saknar jag verkligen i bland. Minns hur upprörd jag blev när de bytte ut Kristian Luuk mot Erik Haag! T'änkte nästan sluta titta, sen visade det sig att jag nog tyckte ännu bättre om Erik Haag :-9
Så var det verkligen, eller om det dök upp nya i panelen?
Vart har alla bra, okej det är att begära förmycket, men iaf musikmagasin tagit vägen?
Jag blir tvungen att titta på Kobra för att se om det händer något i rockvärlden!
sfinx skrev:Jag var inte helt tydlig, den förra var riktad till the Ankh...![]()
glömde tekniken.
The Ankh skrev:sfinx skrev:Jag var inte helt tydlig, den förra var riktad till the Ankh...![]()
glömde tekniken.
menar du den här fiffiga citat-tekniken? :-9
sfinx skrev: Om vi ändå ska vältra oss lite sentimentalt i musikkanalernas brus: Headbangers Ball!![]()
sjostrand skrev:Åh... Knesset... bästa "soffprogrammet" i tvhistorien... Luuk var bäst då och Haag var nästan lika bra... och underbara soffsittare. Olle Ljungström och Eva Rööse var mina favoriter... Men Soffipropp sa bara en massa korkade saker. Jag har fortfarande svårt för henne... Måste nog ta och titta på det igen för jag spelade in den 12 timmar långa maratonsändningen som avslutade programmet...
The Ankh skrev:sjostrand skrev:Åh... Knesset... bästa "soffprogrammet" i tvhistorien... Luuk var bäst då och Haag var nästan lika bra... och underbara soffsittare. Olle Ljungström och Eva Rööse var mina favoriter... Men Soffipropp sa bara en massa korkade saker. Jag har fortfarande svårt för henne... Måste nog ta och titta på det igen för jag spelade in den 12 timmar långa maratonsändningen som avslutade programmet...
SOFF I PROPP!?!?!?!?!?!?!? Var hon med i KNesset?!?!? Det mpste jag ha förträngt! jag är så jävla trött på soffipropp! Hon ska vara med överallt, helw tiden, hostar varenda jävla proglarmm!
Nationen mår dåligt - det är Sofia Erikssons fel
Det är nåt fundamentalt fel med tillståndet i nationen.
Det är ett tecken på att nationen drabbats av en svårartad farsot när Sofia Eriksson skickas av TV 4 för att intervjua Wyclef Jean i USA.
I och för sig borde jag inte vara förvånad eller ens upprörd.
Det är så här det är.
Så fort det ska handla om musik - nej, inte all musik slår det mig, inte klassiskt, inte jazz, men så snart det ska handla om populärmusik väljer dagens tv-kanaler, precis som gårdagens tv-kanaler att skicka sin mest inkompetente person att utföra uppdraget.
Vad har Sofia Eriksson gjort för att intervjua Wyclef Jean?
Hon har varit gift med Orup i två minuter.
Vad har Sofia Eriksson gjort för att leda populära musikgalor i tv?
Hon har varit gift med Orup i två minuter.
Vad har Sofia Eriksson gjort för att nu ha ett eget nöjesnyhetsmagasin i TV 4?
Alla på en gång:
HON HAR VARIT GIFT MED ORUP I TVÅ MINUTER.
Hennes program heter "Glitter" och hade det inte varit för att en tioårig (snart elva!) flicka jag känner är förtjust i Feven och hade sett att Feven skulle vara med i tv, i nåt som heter "Glitter", hade jag aldrig tittat.
Av nån anledning satt både Sofia Eriksson och hennes intervjuobjekt i gungor.
Jag tror inte det hade med Orup att göra.
Det var nog bara modernt.
Det finns säkert de rappare och hip hop-artister som är mer seriösa, mer hardcore, mer allting än vad Wyclef Jean är.
Han är ju blott en underhållare. Jag skulle kanske skriva "blott".
Han är en helt fantastisk underhållare som kan dansa, som kansjunga, som kan rappa, som har humor, som kan agera, som älskar musik, som har hört all musik, som har förmågan att levandegöra den gamla musik han växt upp med och dessutom skriva ny.
Jag är oerhört fascinerad av artister som Wyclef Jean.
På TV 4 funderade man.
-Vycliff? Är inte det den engelske deckarserien?
-Nä, det är pop, han är etta på listan.
-Aha, ungdom, då måste vi skicka vårt ungdomliga samvete.
-Sofia! Naturligtvis.
Eftersom Sofia Eriksson varit gift med Orup i två minuter blev hon tidigt hela nöjes-Sveriges ungdomliga samvete och när hon i dag är en medelålders kvinna är hon fortfarande TV 4:s ungdomliga samvete och kommer så att förbli.
Inte för att man måste vara "ung" för att intervjua Wyclef Jean, det är inte det jag är ute efter - artisteri uppskattas över alla generationsgränser.
Men det vore ju kul om den som intervjuar vet vem det här han eller hon intervjuar och dessutom vore lite intresserad.
I "Glitter" satt Sofia Eriksson och Wyclef Jean i en skivstudio i (tror jag) New York. De talade om "svenska flicka".
De talade lite till om "svenska flicka".
Wyclef Jean visade en ring.
Sofia Eriksson sa "ooooh".
Wyclef Jean sa att han ville gifta sig med Sofia Eriksson.
Sofia Eriksson fnissade.
Sen sa Sofia Eriksson att detta bara varit ett smakprov, hon sa att det ska bli ett helt program med och om Wyclef Jean.
Det ska verligen bli spännande.
Det är bara i populärkultur man gör så här.
TV 4 skickar ju inte Sofia Eriksson att tramsa med Jörg Haider.
Men å andra sidan är den mesta breda underhållningen i Sverige trams på 2000-talet.
Det är Robinson-Buba, det är Barbados-Magnus, det är fåntrattar som inte vet var Norge ligger som kan bli miljonärer i tv, det är skönhetsgalor och det är dokusåpor och det är väldigt ointressant.
Det är Sofia Erikssons fel allting, jag är övertygad om det.
Mats Olsson 23 mars 2001
A bear skrev:
Favorit i repris (från djupt saknade feber.se):
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare