HeY skrev:24, är en otroligt spännande serie och det är en utav mina favoriter. Är det någon som följer denna otroligt spännande serie och vad tycker ni?
Jag skrev:24 går jämt i vågor för mig. Kan säga att det varje år är så att ungefär hälften av tiden imponerar den på mig, genom att skapa riktigt spännande situationer, och den andra hälften känns det konstruerat, klyschigt, överdrivet och som att de använder samma situationer gång på gång på gång.
Hursomhelst är det för det mesta bra och duglig underhållning som jag fortsätter titta på, så nog måste jag ge serien ett bra betyg.
Säsong 3 var tveksam under lång tid i början, men blev sedan ordentligt bra under åtminstone tio av de tolv sista avsnitten.
Säsong 2 däremot var grymt bra under den första halvan, men blev svårt skadad av repetition och dåligt uttänkta twists under andra halvan.
Säsong 1 hoppade lite mer fram och tillbaka mellan bra och dålig, vilket gjorde den jämnare, men i mitt huvud var det ändå den svagaste. Konstigt? Kanske var för att serien hade en otäck vana att bli sockersött sentimental på den tiden.
Dåliga, onödiga sidospår är hursomhelst seriens värsta vana. Såna som man verkligen märker skapades bara för att "oj, vi måste få säsongen att hålla på i 24 avsnitt" och som inte fyller något som helst syfte. Om inte Elisha Cuthbert är seriens värsta vana. En av de två.
(spoiler, kommande S4):Blir intressant att se hur serien kommer överleva de kraftiga förändringar som ska göras till nästa säsong dock, när Jack Bauer (Kiefer) ska vara den enda kvarvarande regular flyttad till ett nytt jobb, och resten ska vara nytt folk. Dock kommer man väl knappast undan att t.ex. Elisha hoppar in lite då och då, men hon ska inte vara regular längre. Yay!
CheeseGuy skrev:säsong 3 känns i alla fall än så länge bättre än säsong 2.
AKS skrev:Enligt mig är S3 den sämsta 24-säsongen hittills. Lyckas knappt uppbåda intresse nog att se serien längre. Känns inte troligt att jag kommer att fortsätta se serien efter juluppehållet. Jag vet inte vad detta beror på, men den är helt klart mindre spännande och inte lika intressant som föregående säsonger. Tror att jag gillade S2 bäst, men 24 är ju inte en favoritserie direkt så jag har nog inte tänkt så mycket på detta.
HeY skrev:(har aldrig sett säsong 1 Crying or Very sad )
RalfiParpa skrev:HeY skrev:(har aldrig sett säsong 1 Crying or Very sad )
HeY skrev:Jag fattar inte??
LWes skrev:Fast DB Woodside och Daniel Dae Kim var kul att se.
Förutom Chloe som alla hatar.
HeY skrev:Åhh, jag skulle vilja se säsong 1
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare