Wonderfalls (Tim Minear)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tam » lör mar 19, 2005 6:26

En jätterolig scen jag kom att tänka på. Minns inte vilket avsnitt riktigt. 2-4 nånstans tror jag.
När alla Jayes figurer sjunger 99 bottles of beer on the wall så hon inte kan sova, och hon gråter åt dom att låta henne vara ifred, så plötsligt tänds hennes ögon som idé-glödlampor och hon säger "Oh. Beer." typ och går ut.
Hmm. Det är mycket roligare när inte jag skriver det, men ni som vet vet vad jag menar och hur roligt det är.

Min skalp har domnat av trötthet. Dags att sova.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån mar 28, 2005 13:05

Nu har jag sett det första avsnittet. Det var det sjukaste jag har sett på länge.

I like it. :D

noike: Visst var Jayes leende charmigt, men hon slår inte Kristen Bell ändå.. ;)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » mån mar 28, 2005 13:10

Tinwiel skrev:noike: Visst var Jayes leende charmigt, men hon slår inte Kristen Bell ändå.. ;)

Jooooooo! Fast inte med mycket. Kan nog också bero lite på att jag tycker att WF är bättre än VM.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » mån mar 28, 2005 13:22

noike skrev:
Tinwiel skrev:noike: Visst var Jayes leende charmigt, men hon slår inte Kristen Bell ändå.. ;)

Jooooooo! Fast inte med mycket. Kan nog också bero lite på att jag tycker att WF är bättre än VM.

Mm, jag gillar verkligen VM, och så är jag ju lite småkär i Kristen också, men WF verkar lovande. Jag gillar Jayes attityd... precis som George i DLM så går hon omkring och är småsur och cynisk, det är ju så bra. :)

Så ska vi komma överens om att dom är ungefär lika charmiga båda två eller "shall we take it outside"? Jag varnar dig, jag är duktig på att nypas.. *får en bild i huvudet av ett slagsmål likt det mellan Xander och Harmony i s4* :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » mån mar 28, 2005 13:30

Tinwiel skrev:Så ska vi komma överens om att dom är ungefär lika charmiga båda två eller "shall we take it outside"? Jag varnar dig, jag är duktig på att nypas.. *får en bild i huvudet av ett slagsmål likt det mellan Xander och Harmony i s4* :D

Vi kan nog komma överrens. Jag är bäst med tillhyggen, bakifrån. ( [1] slå knät, [2] slå huvud [3] spring och gömma sig. )'

edit: hemskt stavfel.
Senast redigerad av noike mån mar 28, 2005 14:00, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » mån mar 28, 2005 13:33

noike skrev:
Tinwiel skrev:Så ska vi komma överens om att dom är ungefär lika charmiga båda två eller "shall we take it outside"? Jag varnar dig, jag är duktig på att nypas.. *får en bild i huvudet av ett slagsmål likt det mellan Xander och Harmony i s4* :D

Vi kan nog komma överrens. Jag är bäst med tillhyggen, bakifrån. ( [1] slå knät, [2] slå huvud [3] spring och göma sig. )

Jaha, ok, det låter ju som en smart strategi. Damn. Jag får nog komma på nånting bättre än att bara nypas jag då, så till vidare får vi vara överens. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » mån mar 28, 2005 15:02

Är inte bartendern väldigt lik Matthew Fox, från Party of five och Lost? Fast bartendern är mycket sötare... :oops: :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » mån mar 28, 2005 15:12

Tinwiel skrev:Är inte bartendern väldigt lik Matthew Fox, från Party of five och Lost? Fast bartendern är mycket sötare... :oops: :)

Jooo.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » mån mar 28, 2005 15:23

Glorificus skrev:Han är så sjukt lik Matthew Fox.

För att citera mig själv. ;)

Tänkte på det hela tiden när jag såg avsnittet som gick på TV400 i veckan. Gaah, måste köpa boxen.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån mar 28, 2005 16:38

Glorificus skrev:
Glorificus skrev:Han är så sjukt lik Matthew Fox.

För att citera mig själv. ;)

Tänkte på det hela tiden när jag såg avsnittet som gick på TV400 i veckan. Gaah, måste köpa boxen.

Haha, ja, jag hade inte läst igenom tråden innan av rädsla för spoilers.. Men du har rätt, han är sjukt lik Matthew F.

På tv400? *muttrar* går allt roligt på den kanalen, bara för att jag inte kan få in den... universum konspirerar mot mig också..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » mån mar 28, 2005 16:53

Hmm.. en fråga: I vilken ordning ska man egentligen se avsnitten? Finns det nån "fejk"-ordning (dvs den ordningen de sändes) och en "riktig" ordning (som skaparna avsåg att de skulle sändas)? Jag kom ju ihåg hur fel allt höll på att bli med Firefly och jag vill gärna göra rätt den här gången. Mina hemladdade avsnitt är i den här ordningen:

Wax Lion
Karma Chameleon
Wound up penguin
Pink flamingos
Crime dog
Barrel Bear
Muffin Buffalo
Lovesick ass
Safety canary
Lying pig
Coctail bunny
Totem mole
Caged bird

Det verkar stämma med tvtome, men dom har ju haft "fel" förut.. :?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » mån mar 28, 2005 17:32

Tinwiel skrev:Det verkar stämma med tvtome, men dom har ju haft "fel" förut.. :?

Det var rätt ordning, fast de har sedan dess tänkt till och lagt pink flamingoes mellan Wax Lion och Karma Chameleon på DVDn. Det finns en eller två saker som fungerar bättre, så vilket som går bra.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » mån mar 28, 2005 20:07

Ordningen på dvdn, något annorlunda:
Wax Lion
Pink Flamingos
Karma Chameleon
Wound-Up Penguin
Crime Dog
Muffin Buffalo
Barrel Bear
Lovesick Ass
Safety Canary
Lying Pig
Coctail Bunny
Totem Mole
Caged Bird
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis mar 29, 2005 1:53

Tack Illyria, nu har jag ändrat ordningen i min folder. Jag har redan sett 3 avsnitt redan iofs men nu vet jag att resten är i rätt ordning ialla fall. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » sön apr 03, 2005 10:50

Är det nån som vet vem som sjunger låten som spelas i slutet på Coctail Bunny? Jag känner så väl igen rösten, men kan inte komma på vem det är... låter rätt så likt K's choice möjligtvis. Om nån vet vad låten heter så skulle det vara jättebra också... Jag har googlat på det men inte hittat nåt. :(
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » sön apr 03, 2005 16:27

Shit, Caroline är verkligen ett komiskt geni, men hon verkar klara av mer seriösa scener också.

Spoiler Lying Pig
I den sista scenen i bröllopskapellet lyckas hon få till en min som är EXAKT så som man brukar se ut när lusten att gråta är överväldigande, men man kämpar allt man kan för att hålla masken.

Hoppas vi får se Caroline i nåt annat bra, serie eller film, eller att dom tar upp Wonderfalls igen.. Jag FÖRSTÅR INTE hur bra serier kan läggas ned så snabbt, vad är det för fel på tv-bolagscheferna? Freaks and geeks (speciellt F&G!), Firefly, Wonderfalls... :(
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » sön apr 03, 2005 20:51

Tinwiel skrev:Shit, Caroline är verkligen ett komiskt geni, men hon verkar klara av mer seriösa scener också.

Det är det seriösa som hon är känd för, det här var hennes första komiska roll -- gick lite över all förväntan. (Varför tror du jag har paxat henne?)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » sön apr 03, 2005 20:58

noike skrev:
Tinwiel skrev:Shit, Caroline är verkligen ett komiskt geni, men hon verkar klara av mer seriösa scener också.

Det är det seriösa som hon är känd för, det här var hennes första komiska roll -- gick lite över all förväntan. (Varför tror du jag har paxat henne?)

Jaha, jag har inte sett henne i nån roll innan Wonderfalls, men efter detta så tror jag att hon klarar det mesta.

Edit: Efter att ha tittat på Imdb så har jag förstått att många av hennes tidigare roller är kanadensiska och fransktalande, det skulle ju kunna förklara varför man inte har sett nåt av henne förut. Eller har jag missförstått? Fast hon verkar ha gjort en hel del engelsktalande filmer också, men dom har jag missat. Det är helt otroligt att det inte hörs att hon egentligen är fransktalande. Jag är iiimponerad. :)
Senast redigerad av Tinwiel sön apr 03, 2005 21:07, redigerad totalt 1 gång.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Illyria » sön apr 03, 2005 21:00

Tinwiel skrev:Är det nån som vet vem som sjunger låten som spelas i slutet på Coctail Bunny?

Kanske svaret finns här?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » sön apr 03, 2005 21:04

Är det dvdrip eller tvrip? En hel del musik ska ha ändrats på dvdn.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » sön apr 03, 2005 22:06

Illyria skrev:
Tinwiel skrev:Är det nån som vet vem som sjunger låten som spelas i slutet på Coctail Bunny?

Kanske svaret finns här?

Merci beaucoup! *tillber Illyria*

Jag ska skriva upp alla låttipsen och se om jag får tag på dom nånstans.. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Binchy » sön apr 03, 2005 22:21

Apropå Caroline (blev nyfiken och kunde inte hålla mig från den här tråden, trots att jag inte sett något än. Curiosity killed the cat!)

Är inte detta den dummaste frågan någonsin:

why is she so beautiful? Från IMDb http://www.imdb.com/name/nm0223518/board/nest/10568282

Damn, det kommer dröja länge innan jag vänjer mig vid att folk som är 9 år yngre än mig har jobbat i flera år (även de som inte startade vid 8 års ålder.) Och när jag väl vant mig vid det, så är det väl så att folk som är 19 år yngre än mig är i 25-årsåldern. Ur led är tiden...

*primalskrik*
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Tinwiel » sön apr 03, 2005 22:36

*skrattar* Jag förstår precis vad du menar Binchy. Och då är jag ändå en av dom där människorna som är i 25-årsåldern. ;)

Yay! Jag har hittat låten, tack vare Illyrias länk. Den heter:

Jem - Flying high.

:D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav caffeineaddict » mån apr 04, 2005 0:26

Binchy: Just "why"-delen är ju kanske lite mystiskt dum, men å andra sidan har jag sett frågor som är ännu mer idiotiska genom att de antar något som inte ens är sant. Som "Why is Bryan Adams such a great lyricist?" eller "Why is George W. Bush not up for the Nobel peace prize?" eller "Why didn't Jesus just eat the cross?" (okej, den tredje antar inte något men den är ändå rätt dum).

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån apr 04, 2005 0:36

caffeineaddict skrev:[...]eller "Why didn't Jesus just eat the cross?" (okej, den tredje antar inte något men den är ändå rätt dum).

Den förutsätter att Jesus var en termit, och om man antar det så är frågan inte dum och bibeln blir plötsligt mycket intressantare.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » mån apr 04, 2005 0:39

Iofs. Fast om man uppenbarligen kan dela fisk bättre än min mamma och få blinda att se så borde man kunna äta trä utan att vara en termit. Vet någon förresten om de där fiskarna var kokta eller tillagade, för annars slet karln fanimig en rå fisk i tusen bitar vilket åtminstone kräver lite styrka, och då borde han ha klarat ett par vakter innan de spikade upp honom. Jesus was a pussy. There, I said it.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Binchy » mån apr 04, 2005 9:02

caffeineaddict skrev:Binchy: Just "why"-delen är ju kanske lite mystiskt dum, men å andra sidan har jag sett frågor som är ännu mer idiotiska genom att de antar något som inte ens är sant. Som "Why is Bryan Adams such a great lyricist?" eller "Why is George W. Bush not up for the Nobel peace prize?" eller "Why didn't Jesus just eat the cross?" (okej, den tredje antar inte något men den är ändå rätt dum).

OK, det är inte den dummaste frågan någonsin, frågan du nämner om GWB tar nog priset, men fortfarande är den synnerligen dum. "Jo, ser du, det var en man och en kvinna som träffades, de gjorde lite saker i mörkret och resultatet blev en flicka, deras gener gav ett väldigt regelbundet och symetriskt utseende, vad vi i dagligt tal kallar vackert". Eller "hon sålde sin själ till djävulen och blev genast vacker".
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Binchy » mån apr 04, 2005 9:08

caffeineaddict skrev:Iofs. Fast om man uppenbarligen kan dela fisk bättre än min mamma och få blinda att se så borde man kunna äta trä utan att vara en termit. Vet någon förresten om de där fiskarna var kokta eller tillagade, för annars slet karln fanimig en rå fisk i tusen bitar vilket åtminstone kräver lite styrka, och då borde han ha klarat ett par vakter innan de spikade upp honom. Jesus was a pussy. There, I said it.

Det sägs inget om vad det är för fisk heller väl. Tonfisk och stör är väl rätt stora fiskar, val är ju egentligen inte en fisk men det kanske man inte var helt medveten om på den tiden. En blåval borde kunna räcka till tusen personer.

Jesus säger väl till en av sina homies att han inte får hjälpa honom när de kommer för att fängsla honom. Rätt vekling-aktigt det också

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav qarlsson » fre aug 05, 2005 9:08

Det är en sällan förunnad känsla att fastna för en serie från start. Punkt ett, första bildrutan, första avsnittet. I princip. Ja, fuck fox 'n' all that, mantrat som vi så väl känner till, men efter att ha kommit tre avsnitt in börjar man ju seriöst fundera på om FOX har sniffat nermalen flugsvamp i och med beslutet att lägga ner Wonderfalls. Det här är verkligen helskoj, färggrant och lagom flippat, med tendenser till allvarliga undertoner, och Dhavernas karaktär påminner lite om George i DLM med betoning på den vardagscynism som är on display.

Ja angående det. Dhavernas. Kristen Bell har fått en worthy fuckin' adversary. Den utstrålning som Dhavernas tar med sig i rollen är en fröjd att se. Ena stunden lysande vacker och andra stunden blygsamt söt i sin muttriga tjurighet och nonchalans. Och Dhavernas är ju, värt att påpeka, 78'a. You just can't beat that vintage! Ja, så är det.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav noike » fre aug 05, 2005 12:33

Och återigen bevisar Qarlsson att han är en riktig människa med sunda åsikter. Serien blir bara bättre och bättre.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film