Epiphany har alltid varit ett av mina favoritavsnitt i S2. Jag vet egentligen inte varför, men jag gillar det. Den enda svaga delen är "Cordy får ett tredje öga"-grejen, men annars tycker jag att det är fantastiskt underhållande.
Något jag gillar är Angels alla scener med sina f.d. vänner. Jag älskar precis alla sekunderna av det. Han försöker få de andra att tycka om honom igen på alla sätt han kan, utom att be om ursäkt förrän på slutet. Angel är så gullig då han är på det humöret, då han försöker inflika saker som "I saved him" och den grymt jobbiga konversationen med Wes i bilen då han försöker finna en gemensam grund att stå på genom att jämföra Wes skottskada med Darlas svärdhugg.

Och den där "pad"-grejen är ju klassisk: "You enjoying your trip back to 1973?" LOL!
Angel och Lindsey är också bra här. Tycker Lindsey är så patetisk i sin Darla-crush. Önskar att hon tackat honom genom att vrida nacken av honom, *det* hade varit Darla det.
Som sagt, delarna med Cordy inne i huset är rejält svaga och tar upp för mycket tid, men i övrigt ett av de bästa S2-avsnitten.
7 av 10
EDIT: Vid denna omtitt har jag haft lättare att ta till mig Wes som karaktär. Det brukar dröja till S3 innan jag börjar gilla honom, men denna gång kan jag säga att efter alla patetiskheter i Guise Will Be Guise var över så gillar jag honom.