Medium

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » ons jan 19, 2005 14:45

Illyria skrev:
LWes skrev:Än en gång tycker jag att det är en mycket farsinerande serie.

Hoppas du inte menar att den är en fars utan att den är fascinerade. Vet inte om jag tycker den är speciellt fascinerade dock, men rätt okej. Kommer ladda hem fler avsnitt och se hur serien utvecklar sig.

Har dock lite svårt för hennes man, han är irriterande.


Ja, ja. Jag kan inte stava...
Jag tycker hennes man är bäst! han är så härlig!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons jan 19, 2005 14:50

Jag gillar också hennes man eftersom han accepterar sin fru, men ändå ställer sig tveksam och frågande till det. Mycket trovärdigt. Och jag tycker dessutom att han är rolig. Och 70-talsstuket ser verkligen genuint ut, inte bara påklistrat.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons jan 19, 2005 15:37

Han är skeptiskt, vem skulle inte vara det, men jag har svårt för hur han är utöver det och jag ser ingen större kemi mellan dem.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons jan 19, 2005 16:17

Fast det jag gillar med honom är ju att han är skeptisk, men ändå accepterar henne och ofta accepterar hennes egenskap. Kombinationen av de båda sakerna gör honom mer intressant än vad brukligt är.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » sön jan 23, 2005 14:58

Sådär ja, nu har man sett avsnitt 2 och 3 också. Således inser jag också att jag kanske inte var så nöjd efter första avsnitt som jag velat. Jag kände uppenbarligen ingen större dragning till att se dessa två. Jag tycker däremot att både avsnitt 2 och 3 har varit bättre än piloten. Speciellt avsnitt 3 som jag föll riktigt ordentligt för. Fortsätter det så här kan det mycket väl bli en serie som jag kommer att dyrka.

Hennes man är ju störtskön och tycker defitnivt det finns kemi mellan dem.

AKS skrev:Jag gillar också hennes man eftersom han accepterar sin fru, men ändå ställer sig tveksam och frågande till det. Mycket trovärdigt. Och jag tycker dessutom att han är rolig. Och 70-talsstuket ser verkligen genuint ut, inte bara påklistrat.


Håller med till punkt och pricka.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » sön jan 23, 2005 15:27

Anledningen att jag gillar hennes man så mycket är för att han känns så bekant på något sätt.
Som om var direkt tagen från någon serietidning från 70-talet eller kommit direkt från såpan Santa Barbara från '84 som jag dyrkade sååå när den gick i sverige några säsonger.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinder » sön jan 23, 2005 15:53

Såg alla tre avsnitten för 2-3dagar sedan så jag tänkte skriva någonting om vad jag tyckte men upptäckte att det behövde jag ju inte göra för AKS har ju redan sagt precis det jag tänkt säga.

AKS skrev:Min plan var att se tre avsnitt på raken av serien och det har jag nu gjort. Inte på raken kanske. Men tre avsnitt idag.

Jag tycker att serien är bra, varken mer eller mindre. Jag kommer definitivt att fortsätta se den, men utan att känna att jag *måste* se den. Jag har faktiskt nästan inget att säga om denna serie, den är verkligen inte speciell på nåt vis, men bra ändå. Jo, Patricia Arquette är mycket bra i huvudrollen och jag gillar hennes man och familj och det faktum att hon inte ska hålla på att dölja sin förmåga för sin man. Sånt brukar bli tjatigt snabbt.

Så, kommer att fortsätta se, men utan att sitta och vänta på nästa avsnitt.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav AKS » sön jan 23, 2005 21:17

Tinder: Trevligt att bli citerad så där rakt av! man känner sig liksom lite smart då. Hehe.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tis jan 25, 2005 23:44

Jag gillar den här serien, den är trevlig att titta på. 1x04:
Gillade historien med dottern, att hon kan ha ärvt hennes förmågor, plus scenen när ungarna stod och skrek på varandra rakt i ansiktet var underhållande :)
Senast redigerad av Illyria ons jan 26, 2005 2:30, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » ons jan 26, 2005 2:19

Jag gillar verkligen det här. Väldigt mycket. Inte så att den hotar någon av serierna som redan ligger på min inte helt stabila topplista över bästa serier i år, men jag gillar den helt enkelt bara väldigt mycket. Illyria säger det egentligen bäst, den är trevlig att titta på. Det kan låta tråkigt, men är absolut inte menat så. Jag ser definitivt fram emot nästa avsnitt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons jan 26, 2005 2:34

Precis exakt så. Hittills känns det som en stabil serie och den är trevlig att titta på, det är någon slags mysfaktor över den, trots vad den handlar om. Inte tråkig alls. Noterande ett konstigt stavfel i mitt förra inlägg också...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » ons jan 26, 2005 3:25

Illyria skrev:det är någon slags mysfaktor över den, trots vad den handlar om.

Huvudet på spiken, näsan på stickan, ögat på elden. Uhm. Vilket nog är det som fascinerar mig mest just nu, hur väl den faktiskt balanserar de där två bitarna.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons jan 26, 2005 10:53

Jo, den är trevlig. 1.4 var nog det bästa avsnittet hittills enligt mig. Men jag måste erkänna att jag inte kommer ihåg alltför mycket av de tidigare avsnitten...

Jag gillade Birdget(?), En jättesöt flicka på ett härligt normalt vis. Inte som ungarna i filmer som ser ut som minifotomodeller.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » lör jan 29, 2005 1:09

Medium känns (som ni påpekade innan) oerhört stabilt. Jag gillar den som tusan och är näst efter Veronica mars det bästa jag ser på nu.

Gillar också historien med dottern. Det var bra helt enkelt, ett sätt att utveckla konceptet lite och hoppas verkligen dem spinner vidare på det.

Själva fallet var väl inte så intressant egentligen. Hoppas på att man vågar ta i lite och köra igång lite fall som spänner sig över flera avsnitt. Nu skall de prestenteras och så är det lite detektivarbete och så rätt som det är så är brottet löst. Tycker det går lite väl snabbt ibland. Men jag är ändå nöjd, gillar vad jag ser och jag gillar familjesituationen. Som jag skrev innan, gillar hennes man grymt och tycker dem funkar klockrent ihop.

AKS skrev:Jag gillade Birdget(?), En jättesöt flicka på ett härligt normalt vis. Inte som ungarna i filmer som ser ut som minifotomodeller.


tycker det är något som gäller för dem flesta karaktärer. Tycker alla ser sådär normala ut till utseendet. Och det är defintivt inte i någon negativ mening.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » lör jan 29, 2005 2:21

Tob skrev:tycker det är något som gäller för dem flesta karaktärer. Tycker alla ser sådär normala ut till utseendet. Och det är defintivt inte i någon negativ mening.


Ja, det har du rätt i. Har inte riktigt tänkt på det så långt. Det var liksom Bridget som hamnade i fokus i senaste avsnittet och där i sandlådan på slutet... *så* söt. Fast på ett härligt normalt vis, som sagt. Och det är faktiskt ganska uppfriskande att de gäller de andra karaktärerna också. Och att serien trots det (tyvärr måste jag skriva "trots" för så är det ju) ses av så många. Nu är frågan: överdriver TV-bolagen vårt behov av att se pretty folks på TV? Fast i alla andra serier så är ju de flesta pretty folks... så de måste ju ha räknat ut att det fungerar.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » lör jan 29, 2005 12:22

NBC has given an early 22-episode renewal to its mid-season hit drama "Medium" (Mondays, 10-11 p.m. ET) – starring Patricia Arquette as a troubled medium who helps solve crimes through her dreams and visions -- for the entire 2005-06 season, it was announced today by Kevin Reilly, President, NBC Entertainment.

http://www.thefutoncritic.com/cgi/gofut ... 50128nbc02

Yay!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör jan 29, 2005 12:29

Ja, det var goda nyheter. En serie som jag faktiskt gillar mycket (fastän jag verkligen inte är ett "fan") kommer att visas hela nästa säsong. Kul! Hoppas kvaliteten på avsnitten håller i sig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » lör jan 29, 2005 14:58

Trevliga nyheter indeed :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » mån jan 31, 2005 22:31

Tänkte bara ta upp det här (som står i artikeln som är länkad till ovan också):

In addition to renewing the show early, NBC ordered three additional episodes for this spring, bringing the total number of episodes ordered for its first season to 16 and guaranteeing original episodes through May sweeps, the network said.


Ja, de verkar verkligen vara glada över tittarsiffrorna. Men vem vore inte det? Över 15 miljoner tittare i genomsnitt tydligen.

http://www.scifi.com/scifiwire2005/index.php?category=1&id=30293

(Jag vill få goda VM-nyheter också!! Fast den kanske har 3 miljoner tittare så jag förstår varför UPN tvekar. Fast det är ju en mindre kanal ockå, så det går ju inte att jämföra med Mediums tittarsiffror.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis feb 01, 2005 21:11

Måste få säga att Medium bara tycks bli bättre och bättre. Detta, det femte avsnittet, är det bästa hittills. IMHO.

1.5
Jag tycker storyn var bra, twisten var bra (fast att Kelly kunde vara en man hade jag i bakhuvudet hela tiden) och rättegångsscenen var suverän. Gillar *verkligen* hennes man och var lättad då det visade sig att det inte var en skilsmässa på gång. Tyckte också att det var alldeles för tidigt i serien för en sådan utveckling.

Jag är nöjd och hoppas att serien fortsätter hålla sig på denna nivå. Over and out. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » ons feb 02, 2005 0:01

Mycket bra avsnitt.
Hoppas bara att det snart börjar någon längre story som kan hålla på i flera avsnitt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » ons feb 02, 2005 4:22

AKS:
Inte bara I din HO. Jag håller med, bäst hittills, så det måste väl göra det till ett vedertaget faktum, non?

Satan i gatan, jag gillar verkligen de där karaktärerna. Förutom Allison och Joe och den sympatiska mellandotterna (den yngsta har ju inte fått så mycket utrymme än) börjar jag verkligen gilla äldsta flickan. Visst, hon känns som en bortskämd högljudd skvallerbytta, men det är att hon får finnas, hon är ett bevis på seriens bredd och framför allt känns hon äkta.

Det var länge sedan, om nånsin, jag stötte på en serie där karaktärerna och deras förhållande kändes såhär realistiska. Fortsätter det i den här takten dröjer det inte länge innan man är ett riktigt ordentligt fan. Jag känner i alla fall att jag är på god väg.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons feb 02, 2005 10:23

adolvsson skrev:AKS:
Inte bara I din HO. Jag håller med, bäst hittills, så det måste väl göra det till ett vedertaget faktum, non?


Jo, det borde det vara nu. :)

Det var länge sedan, om nånsin, jag stötte på en serie där karaktärerna och deras förhållande kändes såhär realistiska. Fortsätter det i den här takten dröjer det inte länge innan man är ett riktigt ordentligt fan.


Jag håller verkligen med om detta.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons feb 02, 2005 15:32

1x05 var ytterligare ett bra avsnitt, inte lysande men bra, 1x04 står sig fortfarande som det bästa.
Fallet var lite mesigt i sig, det blev inte intressant förrän hon skulle vittna ju. Fortfarande inget större fan av hennes man heller.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons feb 02, 2005 16:10

Illyria: You woman beast!! Hur kan du inte gilla honom?! :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons feb 02, 2005 16:33

Jag hatar ju inte honom heller, men han är något irriterande emellanåt :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons feb 02, 2005 17:20

Okej då. Det är väl bara att acceptera. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » tor feb 03, 2005 1:49

Bra avsnitt, men håller nog både avsnitt 3 och 4 före detta. Framförallt tycker jag det är ojämn, större delen av dem första 25 minutrarna är ganska trista. Sista 15 minutrarna är dock riktigt förbaskat bra.

Härlig itensitet både under deras "bråk" och rättegångsscenerna

Ett större fall som spänner sig över flera avsnitt vore inte fel. Då skulle man kunna ha en mer gedigen och mer utvecklad kriminaldel men samtidgt behålla "familje" scenerna.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » tis feb 08, 2005 21:42

Medium är en oerhört stabil serie. Jag tyckte mycket om även detta avsnitt.

1.6
Svårt att säga om det är bättre eller sämre än det förra, men det lutar åt att det var lite sämre. Jag tyckte verkligen om tanken bakom detta avsnitt. Att hon ser nåt som kommer att hända. Sen så förstod man ju den "twisten" ganska tidigt. En kombition av den postmoderna känslan i synerna av Sharona och mordet på henne och det faktum att man inte får se Svanstroms ansikte i dessa syner. Men cool idé likväl. Tyckte också om scenerna då Allison(stavning?) varnar den 14-åriga Sharona och senare konfronterar Svanstrom.

Återigen var även familjescenerna bra. Jag gillar att deras hus är litet och alltid mer eller mindre stökigt. Jag menar, inte så att mamma och pappa har tid att städa varje dag. Vet dock ej vad jag tycker om att dottern kan se siffror på det övernaturliga viset. Hade räckt med att mellandottern hade ärvt lite av förmågorna. Men jag tycker väl inte att det är dåligt heller. Vi får se var de tar det hela. Vi är ju i princip garanterade 38 Mediumavsnitt så döttrarnas förmågor lär också utvecklas.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » ons feb 09, 2005 1:13

Tycker faktiskt avsnittet var bättre än förra. Det kändes tätare på någotvis. Dock sämre än avsnitt 2-4.

Storyn var bra men förutsägbar. Lite trist i sista ändan men ändå en bra ide.

Jag gillar också familjescenerna och jag tror det är en av huvudanleningen till varför jag verkligen gillar serien. Dem funkar verkligen för mig. Det känns väldigt autentiskt allt och jag har lätt för att leva mig in i familjen och deras situation.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare