Dead like me

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » ons jan 05, 2005 12:38

Qarlsson: Det skulle vara underbart! Posta här vare sig låten finns med eller inte.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » ons jan 05, 2005 13:58

Senaste Ask Ausiello på tvguide.com:

Question: In your last column, you mentioned a letter-writing campaign to save Dead Like Me. To whom should I write? — Barbara

Ausiello: I hear MGM has pitched the show to WB, so that's one place to start. Here's that address: The WB, 4000 Warner Blvd., Burbank, Calif., 91522

Skille The WB ta upp en "gammal" serie? Känns inte så troligt, men man kan ju alltid hoppas...

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » ons jan 05, 2005 14:28

Är det bara jag som inte inser hur det skulle vara möjligt för en kanal utan svordomar att sända DLM?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav poser » ons jan 05, 2005 14:38

Off skrev:Är det bara jag som inte inser hur det skulle vara möjligt för en kanal utan svordomar att sända DLM?

Håller med, vi vill se DLM på en kabelkanal.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » ons jan 05, 2005 15:15

Hehe, håller med. Är det inte i 2.3 som Mason säger "fuck" ca 7 gånger inom loppet av 10 sekunder. Och tjejen gör en obscen gest mot honom.

2.4
För att inte tala om att man skulle kunna missa såna roliga saker som gubben med "huge balls" i 2.4. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » ons jan 05, 2005 15:22

Kul att du kommit så långt som tilll Shallow End nu.
Det var nog där som DLM började gå över från en riktigt bra serie som jag gärna kollade på till underbart överbra som jag måste kolla på för mig.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » ons jan 05, 2005 15:52

Mm, serien har blivit bättre nu. Men den är ju inte närheten av Veronica Mars och The Dead Zone (ännu, kanske man ska tillägga).

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav qarlsson » mån jan 10, 2005 2:30

AKS: Lite senare än väntat, men nu har jag kollat upp om Nomahs Land fanns med på det inofficiella sountracket till DLM. Den fanns tyvärr inte, och jag som nästan var säker på att jag hade sett den där.. hm.. Hur som helst, skulle du vilja ha soundtracket så kan du alltid PM'a mig så löser vi det på något sätt.
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav AKS » mån jan 10, 2005 17:16

Tack och bock. Hm, det var himla synd det. Men, men... Har ju redan Boom Boom Ba vilket är den enda låt förutom Nomahs Land som jag över huvud taget lagt märke till. :) Vem vet, kanske vill ha soundtracket om några dagar då jag sett klart DLM S2 ändå. Jepp, serien är nu så bra att jag kommer att sakna den. Sorry DLM-fans, anser fortfarande att Veronica Mars och The Dead Zone är överlägsna DLM, men DLM är helt klart bättre än Lost som jag tappar mer och mer intresset för. De drar ut på *minsta lilla* (extra betoning på lilla) mysterium i åååååår och daaaag... Snark.

Då är DLM bra mycket bättre (trots att jag nog aldrig kommer att lyckas uppbåda intresser för Rube och hans historia).

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » mån jan 10, 2005 17:41

*skakar lite på huvudet* :)

Aja du tycker det är bättre än lost iaf. Lite framsteg har vi fått se alltså :D

Tänker inte starta en debatt om VM igen för där har vi ju helt klart olika åsikter men Dead Zone skall få en chans under februari tror jag. Ska bli intressant att se om det kan vara lika bra som DLM.

På tal om ingenting men pga att jag är inne i tråden. Har kommit fram till efter lite överläggning att serien är körd. De enda kanalerna som verkar måttligt intresserade är kanaler där man inte får säga fuck och vara allt för grafisk i sina våldsskildringar. Även om serien kommer komma tillbaka till en av dessa kanaler så tror jag knappt att man kommer se det som samma serie längre. Språket är en stor del av DLM och jag tror helt enkelt allt hopp är borta. Att HBO skulle köpa upp serien ser jag som snudd på omöjligt och FX är nog inte rätt sorts kanal för att visa den. Fuck this fucking fuck som Mason hade sagt.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » mån jan 10, 2005 19:27

Som sagt, det går ju framåt. Hade nog aldrig orkat ladda ner S2 om det inte var för hur mycket ni i denna tråd (och i VM-tråden, tror jag) pimpat serien. Nu är jag mycket glad att jag gav mig på S2 också. För jag gillar den *verkligen*.

Såg avsnitt 2.13 alldeles nyss.
Och började gråta då JD dog!! Damn, djur som dör i serier eller film eller i böcker är för hemskt. Om det blir en S3 -- knappast -- så skulle det vara kul att få se djur-reaperkillen igen. Verkligen en intressant karaktär. Och han har ju bara varit död i sju år = fortfarande ett barn/tonåring även rent "psykologiskt" så han behöver nån som tar hand om honom. Han verkar så ensam.

Håller med dig helt om det sista du skriver. Det skulle inte vara samma serier utan svordomar och alla andra godtyckligheter. Tyvärr. Varför känns HBO snudd på omöjligt förresten? Dead Like Me känns ganska HBO. I alla fall enligt mitt intryck av kanalen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » mån jan 10, 2005 20:32

Det är bara en fix idé jag har om att HBO vill göra allt själv. Det kanske inte stämmer så bra men jag är en obotlig pessimist.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » mån jan 10, 2005 20:36

UPN eller HBO hade varit perfekt... men jag vågar inte hoppas :(
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån jan 10, 2005 21:09

Off skrev:Det är bara en fix idé jag har om att HBO vill göra allt själv. Det kanske inte stämmer så bra men jag är en obotlig pessimist.

Alrighty. Då ska jag vara positiv och hoppas på HBO m.a.o..

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » mån jan 10, 2005 21:31

Meh, yeh meek bastisches of little faith. Ja, fult i mun är kul och bra men inte allt. Det finns sätt att komma undan det. Mason kan börja svära på ren brittiska istället, man verkar ju kunna komma undan med en hel del fulheter så länge den medelamerikanska bolagschefen tror att inte pöbeln hajjar tugget (eller inte hajjar det själv, för den delen). Och våld tenderar de kunna ta rätt långt även hos icke-kabelkanaler. Det är sex som är det riktigt farliga här i världen, det vet väl alla. Hellre ett svordomsfritt DLM än inget DLM alls. Kan fortfarande vara mörk och shit. Kanske kan kännas konstigt i början, men man vänjer sig. Mer DLM åt folket. Dammit.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Off » mån jan 10, 2005 22:12

adolvsson skrev:Meh, yeh meek bastisches of little faith. Ja, fult i mun är kul och bra men inte allt. Det finns sätt att komma undan det. Mason kan börja svära på ren brittiska istället, man verkar ju kunna komma undan med en hel del fulheter så länge den medelamerikanska bolagschefen tror att inte pöbeln hajjar tugget (eller inte hajjar det själv, för den delen). Och våld tenderar de kunna ta rätt långt även hos icke-kabelkanaler. Det är sex som är det riktigt farliga här i världen, det vet väl alla. Hellre ett svordomsfritt DLM än inget DLM alls. Kan fortfarande vara mörk och shit. Kanske kan kännas konstigt i början, men man vänjer sig. Mer DLM åt folket. Dammit.

Grejen är att det KAN kanske bli nästan lika bra men chansen att vi får se nya personligheter och prettyboy-gästspel är säkerligen lika stor. Då kan man förstås bara låtsas som att serien slutade efter 2 säsonger. Ähhh jag väljer att vara pessimist. Hjärtat tar mindre stryk på det sättet, iallafall färre stora slag.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav VelocityBoy » ons jan 26, 2005 0:04

Nu har jag äntligen börjat se serien på allvar och jag måste bara säga att George är så otroligt cool... Ellen Muth gör ett superjobb.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Off » ons jan 26, 2005 0:07

George!

George: Who decides what we look like?
Mason: I don't know. Maybe this is what our inner child looks like when it grows up.
George: If that were the case, it looks like my inner child's road to adulthood was paved with crack cocaine, ten-dollar blowjobs, and maybe even a trick baby or two.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » ons jan 26, 2005 0:07

AKS skrev:
Off skrev:Det är bara en fix idé jag har om att HBO vill göra allt själv. Det kanske inte stämmer så bra men jag är en obotlig pessimist.

Alrighty. Då ska jag vara positiv och hoppas på HBO m.a.o..

Nej, FX. De är bättre tycker jag. Mer djup och inte bara yta. FX har soul.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » ons jan 26, 2005 0:10

FX? Har inte de där 45 dagarna gått snart så vi kan få sluta plågas...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » ons jan 26, 2005 0:12

Illyria skrev:FX? Har inte de där 45 dagarna gått snart så vi kan få sluta plågas...

Man skulle tycka det, men nej då. Det är nästan så att jag har gett upp helt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » ons jan 26, 2005 0:18

Något jag hittade (på tvtome):

1. Denial
DLM: "This isn't real. This isn't happening."
TPTB: "This is as real as it gets, Peanut, you're canceled."

2. Anger
DLM: "This isn't fair! I'm only two seasons! I haven't resolved anything."
TPTB: (silence)

3. Bargining
DLM: "Can't you take some other show? What about that Huffy guy, or some gay show? I won't tell anyone."
TPTB: "OK"
DLM: "Really?"
TPTB: "NO!"
DLM: "I want my series back!"
TPTB: "Well it's not like you could do anything with it that would change Mr. G's mind."

4. Depression
DLM: (sobbing)
TPTB: "I know what might cheer you up."
DLM: "What?"
TPTB: "Your replacement."

5. Acceptance

Vet inte om jag någonsin skulle nå acceptans i detta fallet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » ons jan 26, 2005 0:19

Jag är på stadie 2 och kommer stanna där i några år till.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Zaxx » ons jan 26, 2005 0:39

Jag kombinerar nr.1 o nr.2 tror jag :eek:

Ngn som vet när S2 kommer på dvd förresten ?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » ons jan 26, 2005 12:22

Från tvguide:

Question: Any more news on a new home for Dead Like Me? — Thaddeus Cultt

Ausiello: Forget about it going to WB. My spies tell me they passed. I'm afraid Dead is, um, dead.

Fan fan fanilifanfanfan.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » ons jan 26, 2005 14:33

Hur bra hade serien fungerat på WB då? De gillar inte "ovårdat" språk...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » ons jan 26, 2005 14:43

Nej jag tror inte alls den hade funkat på WB men det verkar ju som att det är kört på alla sätt och vis nu. Så läser jag det iaf.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Zaxx » ons jan 26, 2005 23:34

Nu är jag tillbaka på stadie 1 igen
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav VelocityBoy » lör jan 29, 2005 11:31

Nu har jag sett nio avsnitt av serien och jag måste säga att det är besatthets varning på det här (sorry VM men det här är så mycket bättre) det är nästa Buffy och Angel klass på serien.

Jag älskar följande saker

- George, hon är så otroligt härlig under sitt cyniska skal, hon är rolig, snäll och varm trots att det vid första anblick bara ser ut som att hon är sur. Att Ellen Muth sedan är bland de snyggaste jag har sett (när hon väl ler är det som att solen går upp) spelar ju onekligen en viss roll :) .

- Veckans case är alltid tänkvärt och tar alltid lagom lite plats så att karaktärsutvecklingen får fritt spelrum.

- Varenda flash-back till Georges gamla hem är bra jag tycker jättemycket om hennes mamma (även om hon kan vara ganska bitchig emellanåt) och även Reggie är väldigt engagerande.

- Hela reaper gänget är briljanta.

- Hela berättartekniken med små flashbacks och små sidospår är jävligt snygg.

Jaja det är mer än det här... det känns bittert att den skall läggas ner.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav AKS » lör jan 29, 2005 12:31

VelocityBoy skrev:(sorry VM men det här är så mycket bättre) det är nästa Buffy och Angel klass på serien.

Whatever floats your boat, mate. :) Själv tycker jag att DLM är långt ifrån BtVS/AtS/Firefly medan VM är bra mycket närmare. Fast det är ju verkligen gårdagens nyheter.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film