the_outcast81 skrev:nej han försöker inte förlöjliga dina åsikter dom är ju dina och vi är alla lika glada för det. För det kan inte var lätt att alltid har fel eller jo det kan det för enligt vad jag har läst och enligt minna egna erfarenheter här i livet så har du lyckats med det konst stycket.
LWes skrev:TkJ skrev:LWes skrev:God of Music = Barry Manilow
WTF?!
Vi gillar inte samma slags musik. Big deal.
woo bad move LWes bad move
Vad kaxar du om?!
När det gäller vad man tycker för musik eller filmer är bra finns det inget rätt eller fel!
När jag hör att någon gillar någon film som jag tycker är dålig så tänker jag, "ok, för honom är filmen säkert 'bra'" och sen bryr jag mig inte mer.
Så anledningen att jag inte tar det du säger på allvar är för att det du skriver är bara fånigt.
the_outcast81 skrev:För det kan inte var lätt att alltid har fel eller jo det kan det för enligt vad jag har läst och enligt minna egna erfarenheter här i livet så har du lyckats med det konst stycket.
Du formulerar det du skriver väldigt konstigt så jag ska se om jag förstår det här rätt:
Du menar att det är svårt att alltid ha fel, men att det tydligen inte är så för att enligt "dinna" erfarenheter här i livet har jag lyckets med det "konst stycket".
Känner jag dig? För hur kan du veta att att lyckas att "alltid ha fel" om du knappt vet vem jag är?
Och om jag faktiskt alltid
har fel med mina åsikter, betyder inte det att det är
fel att gilla Buffy och Angel? och då måste det vara fel att gilla tv-serier, och serietidningar, och musik.
Men du som tydligen alltid har rätt gillar väl tydligen inget sånt?
Och en förkortning på varför jag vet att jag kommer gilla alla Marvel-filmer:
Mina förväntningar och att bara få se karaktärerna in action är tillräckligt för att göra filmen bra
för mig.
Sen är det självklart att andra saker avgör
hur bra filmen är.
jag tyckte Hulk var bra. Men det var massa saker jag tyckte dom kunde gjort annorlunda.
och till Off:
Off skrev:För mig är det inte namnet på filmerna utan filmerna i sig som är det viktiga.
Det jag blev lite arg på när jag först läste det här var för att jag just förklarat i ett låångt meddelande hur det var själva karaktärerna och att få se dom fantastiska berättelserna 'på riktigt' som var det viktigaste för mig.
Så att sen få det som om det "bara var namnet på filmerna" som jag brydde mig om...
Men jag vet att Off är snäll.
och jag erkänner att jag inte bryr mig vem som regisserar en film.
Om regissören vet allt om serietidningen och älskar den så räcker det för jag ska gilla honom.
Jag tycker inte det spelar stor roll hur filmen är filmed eller vilka skådespelarna är så länge som dom passa i sina roller.
Jag tycker att Ben Affleck gjorde Matt Murdock mycket bra, men jag tycker att Jennifer Garner bara var ok som Elektra, för det känns som om hon inte är Mark Miller's Elektra.
Slutsats:
Om det är
fel av mig. Så har jag inga som helst problem med att ha fel.
Jag älskar Barry Manilow och jag bryr mig inte om alla andra inte gör det.
Men att säga att jag har fel är bara fel.
Jag tycker att man alltid ska acceptera vad andra personer gillar (så länge det inte är att plåga djur eller rasism eller andra dumheter) och om man inte kan acceptera att andra personer har andra åsikter om sånna meningslösa saker som film och musik så har man allvarliga problem.