Film, film och film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » tor jan 20, 2005 8:43

Jag kan inte hjälpa att jag skriver flummiga saker när jag är trött.
Jag vet att ingen menar någonting illa eller så.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » tor jan 20, 2005 10:54

noike skrev:
the_outcast81 skrev:nej han försöker inte förlöjliga dina åsikter dom är ju dina och vi är alla lika glada för det. För det kan inte var lätt att alltid har fel eller jo det kan det för enligt vad jag har läst och enligt minna egna erfarenheter här i livet så har du lyckats med det konst stycket.

Och åter igen förvånas jag över hur lätt Outcast har för att låta som ett komplett rövhål. Man blir faktiskt lite avundsjuk.

LWes: vad Off antagligen menade var inte så mycket att ni hade olika samk utan att du bestämmer ifall en film är bra inte på dess egna kvaliteter utan snarare omkringliggande saker som faktsikt inte spelar någon roll fom om filmen är bra eller dålig.

Whoa, who died and made you a diplomate? För att komma från dig låter det bara fel, onaturligt och helt fel. Glömt kaffet, eller? Suttit på fel sida kanske? Snap out of it, man!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Off » tor jan 20, 2005 13:02

LWes skrev:
Off skrev:Hade det blivit så att Blade spelades av Kathy Griffin och handlingen var att hon spred fredens budskap i en fiskeby hade jag inte gillat den. För mig är det inte namnet på filmerna utan filmerna i sig som är det viktiga.

Jag hoppas att du förstår att det inte var det jag menade, för det känns som du nu försöker förlöjliga mina åsikter för att jag inte gillar samma filmer som du...

Whatever, jag orkar inte bry mig...

Som noike sa jag försöker inte förlöjliga dina åsikter. Jag tittar säkerligen på lika många sådana filmer som du. Skillnaden är att jag bestämmer mig om vad jag tycker om filmen efter att jag sett den vilket du inte verkar göra om man läser dina inlägg. Det kanske bara är en överdrift för att få fram att du gillar tidningarna/filmerna?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tor jan 20, 2005 13:09

adolvsson skrev:Whoa, who died and made you a diplomate? För att komma från dig låter det bara fel, onaturligt och helt fel. Glömt kaffet, eller? Suttit på fel sida kanske? Snap out of it, man!

Två-timmars-virus. Bättre nu, lovar. I'm back to being cute and mean. Ya twat.
Senast redigerad av noike tor jan 20, 2005 13:10, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Yog-Sothoth » tor jan 20, 2005 13:10

adolvsson skrev:
noike skrev:
the_outcast81 skrev:nej han försöker inte förlöjliga dina åsikter dom är ju dina och vi är alla lika glada för det. För det kan inte var lätt att alltid har fel eller jo det kan det för enligt vad jag har läst och enligt minna egna erfarenheter här i livet så har du lyckats med det konst stycket.

Och åter igen förvånas jag över hur lätt Outcast har för att låta som ett komplett rövhål. Man blir faktiskt lite avundsjuk.

LWes: vad Off antagligen menade var inte så mycket att ni hade olika samk utan att du bestämmer ifall en film är bra inte på dess egna kvaliteter utan snarare omkringliggande saker som faktsikt inte spelar någon roll fom om filmen är bra eller dålig.

Whoa, who died and made you a diplomate? För att komma från dig låter det bara fel, onaturligt och helt fel. Glömt kaffet, eller? Suttit på fel sida kanske? Snap out of it, man!

Jag måste erkänna, noike har tyvärr rätt. Det inlägget som är citerat längst in har några helt klara rövhålskvaliteter.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav slugslinger » tor jan 20, 2005 16:21

Yog-Sothoth skrev:
adolvsson skrev:
noike skrev:

Jag måste erkänna, noike har tyvärr rätt. Det inlägget som är citerat längst in har några helt klara rövhålskvaliteter.

yogurt: noike borde veta han var ju tvigad att var i samma hus som mig i 25 år.
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”

God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad

Inläggav noike » tor jan 20, 2005 16:25

the_outcast81 skrev:yogurt: noike borde veta han var ju tvigad att var i samma hus som mig i 25 år.

Yeah, right, du är inte 25,
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav slugslinger » tor jan 20, 2005 16:35

noike skrev:
the_outcast81 skrev:yogurt: noike borde veta han var ju tvigad att var i samma hus som mig i 25 år.

Yeah, right, du är inte 25,
ok då tills du blev 25

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”

Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » tor jan 20, 2005 19:56

Aha, det är alltså en inre konflikt som inte jag känner till... Men ärligt talat, kan du vänta dig att nån går på att du är 25 när du har "81" i ditt namn? :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav tapeworm » tor jan 20, 2005 20:30

LWes skrev:God of Music = Barry Manilow

WTF?!
Internet är fullt av skit.
Användarvisningsbild
tapeworm
Etanolintolerant

Inläggav LWes » tor jan 20, 2005 21:20

TkJ skrev:

WTF?!

Vi gillar inte samma slags musik. Big deal.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav slugslinger » tor jan 20, 2005 22:53

LWes skrev:
TkJ skrev:

WTF?!

Vi gillar inte samma slags musik. Big deal.

woo bad move LWes bad move

Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad

Inläggav gaspode » tor jan 20, 2005 22:58

Kom igen nu, topic är Film, inte Vi har inte samma smak som LWes...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav RalfiParpa » fre jan 21, 2005 0:04

gaspode skrev:Kom igen nu, topic är Film, inte Vi har inte samma smak som LWes...

Som en räddare i nöden rycker jag in med en filmrapport som anknyter till både Marvel och ja, film i största allmänhet.

Hulk.
Herregud. Vilket sömnpiller. Vilken uppblåst skräpfilm. Jag klarar den inte. Inte ens Hulk som slungar pansarvagnar och undviker missiler får mig att lyfta på ögonbrynen. Jag har bestämt mig för att Hulk är den sämsta Marvelfilmatiseringen som gjorts (den där Captain America-filmen som noike snackade om kanske är sämre men den har jag inte sett).
Ja, sämre än Daredevil.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Illyria » fre jan 21, 2005 0:21

Ännu ett sömnpiller till film: Troy

Görs det inga bra filmer numera? Ge mig tips! Helst Titel + säljade beskrivning :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Zaxx » fre jan 21, 2005 0:24

Ja Troy försökte jag verkligen tycka om, men det var svårt. Sömnpiller förklarar dethela ganska bra....

De senaste dagarna har jag sett: Bring It On, 10 Things to hate about you, Lejonkungen 3 och Yrrol.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav RalfiParpa » fre jan 21, 2005 0:27

Zaxx skrev:Bring It On

Är det inte filmen med Eliza Dushku och biltvätt?
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Off » fre jan 21, 2005 0:30

RalfiParpa skrev:

Jo, även Kirsten Dunst.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav jvc_man » fre jan 21, 2005 0:31

Troy var suverän och jag avnjöt filmen på Royal i Malmö, mycket fin och trevlig biosalong. Har inget negativt att säga om den filmen, med tanke på att filmen utspelar sig över några få dagar och att filmen är ganska lång så tycker jag att de gjorde den väldigt bra och filmen kändes aldrig "långtråkig" och sömnig é det minsta jag blev.

Mvh
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav sharatec » fre jan 21, 2005 0:36

jvc_man skrev:Troy var suverän [...]

Kul att man inte är den ende som gillar den... Jag hade (som jag kanske redan skrivit i den här tråden...?) väldigt låga förväntningar på grund av att den fått så ljumma omdömen, men jag kan ärligt inte förstå vad det skulle vara för fel på den. Utmärkt film.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me

Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad

Inläggav Tob » fre jan 21, 2005 0:43

Troy är bara lagom. Den är varken bra eller dålig.

Största problemet för mig med filmen var att jag inte visste vad jag skulle tycka om dem olika sidorna. Filmen lämnar mycket upp till publiken att bestämma vilka som är "goda" och "onda". Problemet är att jag inte engagerade mig i karaktärer och historien så mycket, och allt faller rätt ordentligt. Det finns inget driv i filmen helt enkelt.

Hulk tycker jag är bra däremot, en av Marvels bästa filmatiseringar. Det finns dock ett stort problem med filmen och det är att Ang Lee har inte vetat om han skall göra en Actionhistoria eller en "Beauty and the Beast" historia. Filmen blir lite spretig.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav jvc_man » fre jan 21, 2005 0:44

sharatec skrev:
jvc_man skrev:Troy var suverän [...]

Kul att man inte är den ende som gillar den... Jag hade (som jag kanske redan skrivit i den här tråden...?) väldigt låga förväntningar på grund av att den fått så ljumma omdömen, men jag kan ärligt inte förstå vad det skulle vara för fel på den. Utmärkt film.

Trevligt att vi är två som kan argumentera för Troy! :)
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav noike » fre jan 21, 2005 0:45

RalfiParpa skrev:

Extended. Car-wash. Scene.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » fre jan 21, 2005 1:00

Kul att det finns fler som gillar Troy. Jag tycker att den var bra, men inte jättebra. Problemet var väl framförallt att den var lite oengagerande, jag brydde mig inte så mycket om vad som hände. Och det hade varit kul om striderna hade varit lite mer storslagna. Men som sagt, riktigt bra ändå. Jag känner på mig att jag kommer att uppskatta den ännu mer nästa gång jag ser den.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav qarlsson » fre jan 21, 2005 1:01

Apropå tips om bra filmer, here's one - Bubba Ho-Tep - Så fullständigt vrickad och charmig och lågmäld och varm och genialisk på en och samma gång..

.. och den har Bruce Campbell =)
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav jvc_man » fre jan 21, 2005 1:07

Qarlsson skrev:Apropå tips om bra filmer, here's one - Bubba Ho-Tep - Så fullständigt vrickad och charmig och lågmäld och varm och genialisk på en och samma gång..

Ohh, min idol ju! Trodde inte han hade gjort mer än Evil Dead (favvo. Army of Darkness)!
Den måste jag ju bara se!!
Någon info om den, länk?

Mvh
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav noike » fre jan 21, 2005 1:11

jvc_man skrev:Ohh, min idol ju! Trodde inte han hade gjort mer än Evil Dead (favvo. Army of Darkness)!

Angående The Bruce. (Han har faktiskt gjort en hel del JVC.)

Running Time. Svartvit riktig independentfilm i realtid där de försökt dölja klippen. Handlar om ett rån och är riktigt bra.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav jvc_man » fre jan 21, 2005 1:16

noike skrev:
jvc_man skrev:Ohh, min idol ju! Trodde inte han hade gjort mer än Evil Dead (favvo. Army of Darkness)!

Angående The Bruce. (Han har faktiskt gjort en hel del JVC.)

Running Time. Svartvit riktig independentfilm i realtid där de försökt dölja klippen. Handlar om ett rån och är riktigt bra.

Ojdå, hörde att han slutade med film efter Evil Dead (i stort sätt) och började typ jobba på Konsum! ;)
Får allt ta och kolla upp honom på imdb nu och sedan leta upp hans filmer antingen på dc eller dvd! :)

Tack!!!

Mvh
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav qarlsson » fre jan 21, 2005 1:17

jvc_man skrev:
Qarlsson skrev:Apropå tips om bra filmer, here's one - Bubba Ho-Tep - Så fullständigt vrickad och charmig och lågmäld och varm och genialisk på en och samma gång..

Ohh, min idol ju! Trodde inte han hade gjort mer än Evil Dead (favvo. Army of Darkness)!
Den måste jag ju bara se!!
Någon info om den, länk?

Mvh

Din lata jäkel ;) IMDB-LÄNK till Bubba..
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav sharatec » fre jan 21, 2005 1:27

Tob skrev:Största problemet för mig med filmen var att jag inte visste vad jag skulle tycka om dem olika sidorna. Filmen lämnar mycket upp till publiken att bestämma vilka som är "goda" och "onda". Problemet är att jag inte engagerade mig i karaktärer och historien så mycket, och allt faller rätt ordentligt. Det finns inget driv i filmen helt enkelt.

Personligen tycker jag att en av de bättre sakerna med filmen är att det inte är så lätt att veta vilka man förväntas hålla på, även om jag förstår att det blir jobbigt om man tycker att den är oengagerande...

CheeseGuy skrev:Och det hade varit kul om striderna hade varit lite mer storslagna.

Jag kommer inte heller att minnas filmen för stridsscenerna, även om...

(är det här spoiler eller historiskt/mytologiskt allmängods?)
...Trojas undergång med allt vad det innebär av bränder och strider...
...är minnesvärt enligt mig. Men det kanske inte räknas som direkta stridsscener? Dessutom tycker jag att duellen - ni vet vilken jag menar - är väldigt tjusigt gjord.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me

Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film