Qarlsson skrev:Jag såg Before Sunset (sv. titel: "Bara en dag") igår, senaste av Linklater och uppföljaren till Before Sunrise. En underbar film med en helt fantastiskt skriven dialog!
Jag blev, aningen oväntat, helt tagen av detta lilla mästerverk.
ey skrev:Någon som sett Garden State av och med vår käre Zach Braff?
Är skitsugen på att se den, men vet hur besviken jag kommer bli om den inte lever upp till mina förväntningar.
ey skrev:Någon som sett Garden State av och med vår käre Zach Braff?
Är skitsugen på att se den, men vet hur besviken jag kommer bli om den inte lever upp till mina förväntningar.
caffeineaddict skrev:Qarlsson: Medhåll! Before Sunset / Before Sunrise är sådana underbara små pärlor. Älskar dem djupt.
Off skrev:ey skrev:Någon som sett Garden State av och med vår käre Zach Braff?
Bästa filmen jag sett på länge. Ha nu inte för höga förväntningar bara
RalfiParpa skrev:Igår såg jag till slut den förlängda versionen av The Return of the King.
RalfiParpa skrev:Igår såg jag till slut den förlängda versionen av The Return of the King. Jag gillade Saruman-scenerna även om de inte stämde överens med boken så bra (eller alls). Fyra timmar lång och alldeles underbar även om den förlängda versionen av The Fellowship of the Ring fortfarande är min favorit i serien (Den som börjar med att Bilbo beskriver The Shire - precis som det ska vara).
Då jag inte är med i svenska Tolkien-sällskapet får jag nog säga att jag har haft roligare med filmerna än med böckerna. Peter Jackson har helt klart skapat något stort och eget.
CheeseGuy skrev:Låter bra! Hur fick du tag på filmen så tidigt?
CheeseGuy skrev:Mouth av Sauron, eller rättare sagt Aragorns behandling av honom, vara misslyckat. Vad tycker du om den scenen? Av någon anledning måste jag fråga trots att jag kommer att kunna se på filmen själv inom två veckor
CheeseGuy skrev:Jag är mest nyfiken på extra scener under marschen mot The Black Gates och resan genom Mordor. Det var den enda delen som kändes stressad, och det verkade som att det tog typ en förmiddag för The Army of the West att ta sig från MT till Morannon.
Nyx skrev::eek: EEEK! Jag vägrar att läsa spoilersarna i ovanstående inlägg. Jag håller på mig till den 14:e då jag kan se min RotK-X på dvd, as god intended!
Däremot ville jag varna för Alexander. Den är låååång. Och trååååkig! (Detta sagt av mig som glatt sitter igenom 5 h långa Wagneroperor och såg Xtnded LotR och TTT på samma dag med stort nöje). Dessutom är Stones epos både misogynt, homofobiskt och i grov avsaknad av det mesta som gör filmberättande intressant! Varför är det inte redan lag på att alla 40+ manliga filmskapare måste se igenom hela Buffy och Xena innan de får ge sig på att filma sina machismovinklade manus? Stone och co behöver lite perspektiv! Och humor, snälla nå'n...
Illyria skrev:RalfiParpa skrev:Igår såg jag till slut den förlängda versionen av The Return of the King.
Hur, var osv? Väntar tålmodigt på min beställda dvd...
RalfiParpa skrev:CheeseGuy skrev:Jag är mest nyfiken på extra scener under marschen mot The Black Gates och resan genom Mordor. Det var den enda delen som kändes stressad, och det verkade som att det tog typ en förmiddag för The Army of the West att ta sig från MT till Morannon.
Det finns tyvärr inte särskilt många nya scener med arméns marsch. Vi får se hur de två arméerna rör sig parallellt mot varandra men det verkar alltjämt som att den svarta porten ligger ett stenkast från Minas Tirith, vilket i och för sig kan stämma då jag inte är så bra på Tolkien-geografi.
Tob skrev:Det borde vara förbjudet att ens tänka tanken att se detta på något annat än DVD (gärna köpt) under absolut rätta förutsättningar. Själv skall jag ladda hela veckan nu, planera och fixa så att man kommer in i rätt tillstånd nästa fredag. Det skall fixas med öl, cider, läsk, godis, popcorn osv. vem vet man kanske till och med kan få med sig någon.
Tob skrev:man kanske till och med kan få med sig någon.
Tob skrev:Det borde vara förbjudet att ens tänka tanken att se detta på något annat än DVD (gärna köpt) under absolut rätta förutsättningar.
Nyx skrev:noike: För att det är en helig stund!
poser skrev:Jag har inte sett ROTK än så nu kan man väll lika bra da till med extendend version direkt. Om jag nu orkar ta tag i det.
Zaxx skrev:poser skrev:Jag har inte sett ROTK än så nu kan man väll lika bra da till med extendend version direkt. Om jag nu orkar ta tag i det.
Det är sånnadär saker jag inte kan förstå, hur kan man inte ha sett den? Tycker iallfall man borde vara nyfiken på den LITE! ?
Zaxx skrev:Det är sånnadär saker jag inte kan förstå, hur kan man inte ha sett den? Tycker iallfall man borde vara nyfiken på den LITE! ?
noike skrev:Zaxx skrev:Det är sånnadär saker jag inte kan förstå, hur kan man inte ha sett den? Tycker iallfall man borde vara nyfiken på den LITE! ?
Lite nyfiken berättigar inte att sitta i en obekväm biosalong med 200 personer som prassslar med godispåsar och mobiltelefoner och pratar om vad de ska göra i helgen.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare