The Mandalorian

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

The Mandalorian

Inläggav noike » ons nov 13, 2019 3:48

Säsong ett, avsnitt ett. “I can bring you in warm… Or I can bring you in cold.”

Så. Rymdwestern, massor med rymdvarelser plus en Werner Herzog och om man ska ha något samuraj-influerat varför inte Lone Wolf and Cub? Jag gillade att de vågade ha ett berättartempo som lunkar fram snarare än ett som låtsas vara episodiskt. (Hej nästan alla HBO och Netflix-serier någonsin.) Och någon gånmg hoppas jag de vågar ännu mer och har en droid som inte är comic sidekick.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: The Mandalorian

Inläggav eynosh » mån nov 25, 2019 11:28

Det här är apbra. Framförallt för att man får matinekänsla det hela och att det inte är motsvarande monster of the week upplägg. (hur fan gör man ett é på en Huawei telefon på ett enklare sätt än vad jag gjorde nu?).

Än sålänge får den här serien 9 av 10 möjliga eynoshar
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Re: The Mandalorian

Inläggav adolvsson » mån nov 25, 2019 11:43

Jag var lite osäker på första avsnitt. Svagt men med potential, typ. Den potentialen uppfylldes redan i andra avsnittet. Jag gillar definitivt det här nu.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » mån nov 25, 2019 14:34

eynosh skrev:Det här är apbra. Framförallt för att man får matinekänsla det hela och att det inte är motsvarande monster of the week upplägg. (hur fan gör man ett é på en Huawei telefon på ett enklare sätt än vad jag gjorde nu?).

Än sålänge får den här serien 9 av 10 möjliga eynoshar

Herregud, en eynosh är fullt tillräckligt, tänk er nio stycken!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » tis dec 10, 2019 7:20

gaspode skrev:
eynosh skrev:Det här är apbra. Framförallt för att man får matinekänsla det hela och att det inte är motsvarande monster of the week upplägg. (hur fan gör man ett é på en Huawei telefon på ett enklare sätt än vad jag gjorde nu?).

Än sålänge får den här serien 9 av 10 möjliga eynoshar

Herregud, en eynosh är fullt tillräckligt, tänk er nio stycken!

:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :sacrificebunny: :lovebunnier: :psychobunny: :blushbunny: :unlove: :lovebunny:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Re: The Mandalorian

Inläggav adolvsson » ons jan 20, 2021 14:18

Ledmotivet lever hyresfritt i min skalle.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Re: The Mandalorian

Inläggav Tam » fre jan 22, 2021 11:59

Blev med Disney+ för WandaVision så nu har jag börjat med denna också. Tre avsnitt in. Bra skit.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Re: The Mandalorian

Inläggav Tam » ons feb 03, 2021 16:12

Vi var mäkta förtjusta i serien och följde upp med en omtitt på originaltrilogin. Så vi kunde sitta och ropa, ”O, en sån som det fanns i Mandalorian!”
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala


Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron