Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tam » tis jul 24, 2018 17:03

Spuffy skrev:
Tam skrev:Såg 6 avsnitt. Fastnade inte.

Vad tråkigt. Har förstått att den inte är för alla.

Ja, det var lite synd. Jag tyckte ju om första avsnittet. Kanske testar igen en dag.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav gaspode » tis okt 15, 2019 13:37

Spuffy skrev:The Good Place ❤❤❤

Är det bara jag som tycket att the Good Place knappt är roligt längre? Känns som de slagit knut på sig själva med alla twists and turns snart och med det tappat bort det roliga.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » tis okt 15, 2019 14:58

gaspode skrev:
Spuffy skrev:The Good Place ❤❤❤

Är det bara jag som tycket att the Good Place knappt är roligt längre? Känns som de slagit knut på sig själva med alla twists and turns snart och med det tappat bort det roliga.

Det är bara du. Förhoppningsvis, annars är världen i bra mycket sämre skick än jag redan trodde.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » ons okt 16, 2019 9:37

Jag tycker fortfarande om det. Sen tycker krr jag nog att det vara lite bättre i början än nu, men det gör mig fortfarande glad. Och detta är väl sista säsongen, så kommer inte hinna bli så mycket sämre heller tänker jag.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » ons okt 16, 2019 10:20

Några tips på nya serier i höst? Jag har tänkt se Dublin Murders, baserat på Tana French bokserie Dublin Murder Squad (som för övrigt är väldigt bra, tack Noike för tipset). Inte hunnit se än dock. Däremot helt hooked på Bachelorette Australia. Underbart rolig huvudperson denna säsong! Överlag har sista dödsriket av bachelor australia samt även senaste bachelorette us varit ovanligt bra tycker jag. Om nu någon annan än jag ser denna typ av skräp så rekommenderar jag verkligen bachelorette australia! Går för övrigt att se via bachelorarchive.com där man även kan se massa gamla säsonger.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Tam » ons okt 16, 2019 16:55

Laddar ni fortfarande ner saker? Som munter Netflix-användare har jag nyligen fått se andra säsongen Good Place.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav adolvsson » ons okt 16, 2019 18:27

Laddar ner. Åtminstone en del. The Good Place är en del.

Och jag tycker fortfarande det håller hög kvalitet. Inte lika roligt, eller roligt på samma sätt, det kan jag ge, men tycker också det ligger i seriens natur och utveckling.

Kan för övrigt rekommendera podcasten The Good Place - The Podcast. Leds av Marc Evan Jackson, han som spelar Shawn, och har alltid gäster med anknytning till serien. Manusförfattare, regissörer, redigerare, kostymerare, you frikkin' name it. Både Ted Danson och Kristen Bell har varit med. Roligt, intressant, och väldigt mycket mysfaktor.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Rombat » ons okt 16, 2019 20:02

Alltså, om ni missat Derry Girls... Wunderbar! Finns på Netflix.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » sön okt 20, 2019 18:57

I senaste avsnittet av Legacies introducerades en ny regular, spelad av ingen mindre än Alexis Denishof!!!!! Jag gillar för övrigt Legacies. Tips tips! Hade en lite svagare period ett tag i s1, typ i mitten, men hämtade upp det sen och s2 har startat väldigt starkt. :popcorn:
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » tis okt 29, 2019 20:53

Har hittat en ny serie! På Netflix. Criminal: uk. David Tennant är i första avsnittet och Hayley Atwell i andra. Varje avsnitt är en "intervju" av en person som är misstänkt för ett grovt brott. Utspelar sig i 2 rum. Totalt 3 avsnitt. Finns dock en spansk, en tysk och en fransk version också. Väldigt bra skådisar. Och de lyckas få åtminstone mig engagerad i förhörsledarnas liv trots att det knappt handlar om dem öht.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Tam » fre nov 08, 2019 22:55

Gillar just nu ”Living with yourself” och, några år efter att den gick, ”Sense8”.

Och den nya säsongen ”BoJack Horseman” var förstås toppen.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » lör dec 14, 2019 16:42

Hittat en ny serie jag gillar: Stumptown. Cobie Smulders som veteran med ptsd (?) som blir privatdetektiv för att betala av sina spelskulder. Typ. Jag gillar. Cobie Smulders är alltid bra, och den är underhållande. Inget exceptionellt eller väldigt nyskapande kanske (hittills), men jag kommer fortsätta se.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav adolvsson » fre jan 31, 2020 16:46

Spuffy skrev:Hittat en ny serie jag gillar: Stumptown. Cobie Smulders som veteran med ptsd (?) som blir privatdetektiv för att betala av sina spelskulder. Typ. Jag gillar. Cobie Smulders är alltid bra, och den är underhållande. Inget exceptionellt eller väldigt nyskapande kanske (hittills), men jag kommer fortsätta se.

Nu tittar även jag och, ja, gillar som fan. Håller med om att den inte är nyskapande eller så men det den gör, gör den jävligt bra.

Jag är jävligt förtjust i Cobie Smulders, speciellt efter Marvel-filmerna. Hade hoppats att hennes Maria Hill skulle få en fast roll i Agents of S.H.I.E.L.D, för den där typen av hårdkokt, no-nonsense, karaktär gör Cobie riktigt bra.

Så Stumptown kommer som en smärre välsignelse, speciellt för mig som också är saligt förtjust i berättelser om privatdeckare. Och Stumptown är en oerhört klassisk privatdeckarhistoria, fast gjord på ett fräscht och engagerande sätt. Lyckas dessutom rätt bra med mångfaldsvinkeln.

Dessutom har Camryn Manheim en fast roll. Jag älskar Camryn Manheim.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » tor feb 06, 2020 14:51

adolvsson skrev:Nu tittar även jag och, ja, gillar som fan. Håller med om att den inte är nyskapande eller så men det den gör, gör den jävligt bra.

Åh vad kul!

Jag har hittat ytterligare två serier jag gillar som passar mig som är förtjust i deckare:

Prodigal Son: sonen till en seriemördare konsulterar för NYPD och löser mord. Han är väldigt speciell och påverkad av sin uppväxt (obviously) men förstås supersmart (han är kriminalpsykolog... eller vad blir criminal psycologist på svenska?). Och det dröjer förstås inte länge förrän han börjar konsultera sin psykopat till far. Michael Sheen är seriemördar-pappan. Jag gillar honom. Och serien. Gillar även de övriga familjemedlemmarna, Bellamy Young som mamman är speciellt bra.

Lincoln Rhyme: Hunt for the Bone Collector: en pensionerad och tetraplegisk (bådadera efter att han varit i närkamp med en seriemördare kallad the Bone Collector) kriminaltekniker börjar jobba igen, tillsammans med en ung kvinnlig polis. Och har hela tiden syftet att slutligen göra upp med the Bone Collector och fånga honom. Har bara kommit tre avsnitt hittills, men de har jag gillat skarpt. Inser att det låter ungefär som ca alla kriminalserier som gjorts, men tycker den har något speciellt ändå. Sen är jag för all del inte så kräsen när det kommer till krim-serier, men jag tycker om den också.

Apropå serier har jag slutligen kämpat mig igenom hela Pretty Little Liars. Var inte värt det, men men.

The Good Place däremot. Är ju nu slut. Och alla som inte sett den borde göra det, tyckte den var bland det finaste jag sett senaste åren. Kristen Bell hade räckt för mig, men den har så mycket mer som är bra. Förutom att Ted Danson, D'Arcy Carden, Manny Jacinto och hysteriskt vackra Jameela Jamil också är grymma är ju serien skitbra. Mysig, fin och magisk.

Sen får jag skamset erkänna att jag inte sett den nya säsongen av Veronica Mars. Vill, men inte kommit mig för. Knasigt. Men vill se om resten först, håller på med omtitt med en kompis men det tar tiiiiid iom vi inte hinner hänga lika ofta och inte heller se lika mycket per gång nu när jag har ett litet skrutt att ta hand om.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav gaspode » fre feb 07, 2020 0:33

Prodigal Son

Snabbtittade på trailern och vill se mer Michael Sheen! Fast egentligen vill jag se mer Good Omens. Men det går ju inte.

Såg klart The Good Place igår, och totalt sett var det fantastiskt, och det var absolut inte dåligt mot slutet, men det var verkligen rätt läge att runda av nu. Som jag är inne på ovan så tyckte jag inte det var lika roligt längre. Mer småputtrande mysigt.

Sen har jag bingat Rick and Morty, och kan inte sätta fingret på varför men gillar det.
Funderar på Bojack Horseman härnäst...

Har inte heller kollat Veronica Mars än, men måste kanske se om allt med Helena först och vet inte om vi kommer komma till skott med det...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » fre feb 07, 2020 13:01

Spuffy skrev:
Lincoln Rhyme: Hunt for the Bone Collector: en pensionerad och tetraplegisk (bådadera efter att han varit i närkamp med en seriemördare kallad the Bone Collector) kriminaltekniker börjar jobba igen, tillsammans med en ung kvinnlig polis. Och har hela tiden syftet att slutligen göra upp med the Bone Collector och fånga honom. Har bara kommit tre avsnitt hittills, men de har jag gillat skarpt. Inser att det låter ungefär som ca alla kriminalserier som gjorts, men tycker den har något speciellt ändå. Sen är jag för all del inte så kräsen när det kommer till krim-serier, men jag tycker om den också.


Jag har nog sett filmen med Denzel och Angelina minst 20 gånger. Visste inte om serien. Får ge den en chans.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Spuffy » mån feb 24, 2020 19:30

gaspode skrev:Sen har jag bingat Rick and Morty, och kan inte sätta fingret på varför men gillar det.

Ooo, jag är sugen på att se mer Rick and Morty jag också.

Rombat skrev:Jag har nog sett filmen med Denzel och Angelina minst 20 gånger. Visste inte om serien. Får ge den en chans.

Ohh visste inte att det fanns en film! Får kolla in.

Har till slut börjat se Brooklyn Nine-Nine också, efter rekommendation från noike. Gillart! Alla som gillar det borde även se Angie Tribeca. Någon fler som sett det?
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » tis apr 14, 2020 20:10

Ok, detta är inte för alla, men jag tror att åtminstone ett par av er aktie gilla denna: (the Bachelorette -) Listen to your heart! Ett gäng snygga musiker som även är singlar sätts ihop för en slags kombination av the bachelor/bachelorette och sångtävling där de ska både hitta kärleken och sjunga duetter typ. Ja, supercheesy, men om man råkar gilla romantiska komedier där folk sover, snygga människor och kanske även the bachelor råkar detta vara perfekt! Kom igen, jag vet att det är fler än jag som gillar det här........
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav adolvsson » ons apr 15, 2020 16:04

Jag var sugen på något spännande och underhållande och fick för mig att testa Condor. Varit nyfiken ett tag, plus att den fått goda omdömen, så varför inte. Det är alltså TV-serieversionen av Sydney Pollacks klassiska spionthriller Three Days for Condor (med Robert Redford och Max von Sydow). Nu har jag sett hela första säsongen och, jösses jävlar, vilken stilig nagelbitare.

Handlingen följer filmen och ursprungsromanen i åtminstone grova grundläggande grad, samtidigt som den naturligtvis tar sig nödvändiga friheter. Vi följer Joe Tanner (spelad av Jeremy Irons son Max), en analytiker för CIA, som med nöd och även näppe undviker att bli brutalt mördad tillsammans med sina närmaste kollegor, och ger sig på flykt för att försöka förstå vad fan som hände, varför och även förhoppningsvis överleva hela skiten.

Jag är riktigt imponerad av hela upplägget. Dels för att det är en riktigt spännande historia, som behåller tillräckligt mycket av de tidigare versionerna för att kännas som en trogen filmatisering, samtidigt som det är tillräckligt mycket nytt för att överraska. Historien vrider och vänder sig, men aldrig till överdrift. Det är inga twister för twisternas skull, utan mer naturliga avslöjanden utmed vägen.

Och kanske viktigaste av allt, är att karaktärerna får rum att utvecklas. Det är liksom inte nonstop spionthriller/action, vi får gott om tid att lära känna karaktärer och relationer. Förstå motiven och så vidare. Bitvis, speciellt tidigt i säsongen, känns vissa inslag och karaktärer lite väl svartvita, en del av politiken blir aningen övertydlig, men det går över. Det är dessutom en serie med gott om gråzoner, och karaktärer som inte beter sig som enbart hjältar eller skurkar. Gillar du nyanser? Dom finns här.

Förutom Max Irons (som för övrigt är väldigt bra) ser vi bland annat William Hurt, Mira Sorvino och Brendan Fraser. Plus ett stort gäng mindre välkända ansikten. I stort sett alla gör väldigt bra ifrån sig. Kristin Hager, som spelar frun till Joe Tanners bästa vän, var nog den som stack ut mest för mig.

Jag ska inte påstå att Condor är den bästa TV-serien någonsin eller så, för det är den inte. Däremot snackar vi om en oerhört jävla kompetent thriller som jag helhjärtat rekommenderar.

Första säsongen är 10 avsnitt lång. Säsong 2 är på gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Rombat » tis jul 14, 2020 23:54

wtf

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Tam » fre aug 28, 2020 17:07

The Great
Jättebra. Sexkomedi vid ryska hovet på 1700-talet. Finns på HBO.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav adolvsson » ons jan 20, 2021 14:40

adolvsson skrev:Jag ska inte påstå att Condor är den bästa TV-serien någonsin eller så, för det är den inte. Däremot snackar vi om en oerhört jävla kompetent thriller som jag helhjärtat rekommenderar.

Första säsongen är 10 avsnitt lång. Säsong 2 är på gång.

Säsong har kommit och gått. Den var också bra. Inte lika bra, och ärligt talat minns jag inte exakt var det felade (var väl i somras någon gång som den rullades ut) men tror dels att den inte kändes lika tajt som första säsongen och dels kändes den bitvis upprepande. Inte steg för steg eller så men när en vital del av historien behandlar jakten på en mullvad inom samma byrå och det dessutom finns... vissa gemensamma nämnare, då blir det lite trist. Lite som att Flash måste ha en säsongsskurk med samma superkraft som titelhjälten i var och varannan säsong.

Hade väl funkat bättre om Joe, huvudkaraktären, hade jobbat på en avdelning med fokus på inflitratörer och liknande. Eller om han rekryterats till internutredningar i andra säsongen. Men icke.

Men med det sagt så gillad jag säsongen ändå. För den är trots allt spännande, det är intressant att se Joes utveckling, och för att det är en serie som har ganska gott om riktigt duktiga skådisar.

Gott så.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav gaspode » lör feb 20, 2021 3:42

Wandavision!
1x07
It was Agatha all along!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav noike » lör feb 20, 2021 6:11

WandaVision:
Agatha All Along! Jag menar, hon bodde ju i huset från Bewitched.

Jag antar att det är en till åldersökning för tvillingarna — och att deras föräldrar egentligen är bybor, och att när serien är slut så är de en blandning av WandaVision och deras tidigare personligheter som serietidningen. Young Avengers närmar sig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » sön feb 21, 2021 10:55

noike skrev:WandaVision:
Jag antar att det är en till åldersökning för tvillingarna — och att deras föräldrar egentligen är bybor, och att när serien är slut så är de en blandning av WandaVision och deras tidigare personligheter som serietidningen. Young Avengers närmar sig.

Tänker du på att de försvann i slutet av avsnittet? För det tror jag mer är ett bevis för att de helt är skapade av Wanda och slutar existerar när hon inte är i närheten. Åtminstone i det här skedet, när hennes grepp om den TV-verkligheten blir allt bräckligare.

Men det känns helt klart som att Young Avengers närmar sig med stormsteg. Frågan är bara hur tvillingarna kommer ta steget ut i verkligheten utanför småstadsbubblan. Kanske på samma sätt som Vision kommer kunna göra det utan att gå sönder igen? Kanske?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav noike » tis feb 23, 2021 18:36

adolvsson skrev:Tänker du på att de försvann i slutet av avsnittet? För det tror jag mer är ett bevis för att de helt är skapade av Wanda och slutar existerar när hon inte är i närheten. Åtminstone i det här skedet, när hennes grepp om den TV-verkligheten blir allt bräckligare.


Nej. Men jag tror att deras krafter och personligheter är skapade av Wanda's trauma genom Hex. Deras kroppar däremot är precis som rekvisitan som byts ut — Hex kan inte skapa materia, bara göra om — så min teori är att deras kroppar tillhör två unga bybor. Och nej, jag tror inte de är beroende av Wanda. Då skulle de inte ens kunna vara i Agathas hus utan Wanda eftersom hennes kontroll var dålig redan där. Vi vet fortfarande inte vad det var som skapade Hex men jag tror inte att Wanda någonsin har varit i full kontroll, den har bara låtsats att hon var det. Titta på ansiktet när hon kastar Monica genom fjärde väggen: hon verker väldigt konfunderad ett tag där.

Så precis som Vision, när det här är slut kommer vi ha tre personer som är väldigt annorlunda: Vision, Tommy, och Billy. Vision kommer vara WandaVision som inte har minne av att vara en avenger men å andra sidan uppvisa mer känsloregister än logik. Och Billy och Tommy kommer ha minnen från två liv och krafter.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav gaspode » ons feb 24, 2021 1:37

Det är mycket som är värt att fundera på med Wandavision:
Agnes, hon har ju breakat character oftast av de i the Hex, men hon har inte känts som en evil mastermind alls då, tvärtom. Ibland har hon verkat rädd, ibland orolig för Wanda. Så är väl inte 100 på att det verkligen var Agatha All Along.
Det som talar emot är att det är för få avsnitt kvar för en stor twist nu när de precis sagt att det var hon. Men någon mer är ju garanterat inblandad...

Tror inte heller att Wanda har kontroll helt och hållet, hon verkade ju knappt riktigt veta om hon skapat det här själv fick jag känslan av.

Jag tror tvillingarna är på riktigt, något gör ju att de inte kan påverkas av Wandas magi, och det vore konstigt om de vore hennes skapelser eller ens några bybor som hon mixtrar med...

Superintressant med X-men-Pietro, har Agatha snott honom från Fox-universumet på nåt sätt? Men styr honom helt? "Snoopers gonna snoop!"
Det är ju mycket multiverse-surr kring MCU just nu, med tanke på att Fox-rättigheterna landat in hos Disney och så.

Trist att Dottie inte fått vara med mer. Skymtades i senaste avsnittet. Trodde hon skulle ha en större roll, särskilt så som Agnes presenterade henne.

Har inte sett så mycket Modern Family men det kändes som Elizabeth Olsen verkligen nailade soff-snackandet.
Både Olsen och Kahn (Agnes/Agatha) har varit fantastiska.

Angående Agatha All Along, det här med hunden? Var kom den ifrån om Agatha är den som drar i trådarna, varför skulle hon fixa en hund åt tvillingarna för att sen döda den?
Möjligen fiska efter information om hur Wanda fått Vision att leva, men hon lät genuint förvånad där "You can do that?"


Trist att det bara är två avsnitt kvar nu, och att det inte gärna går att hoppas på en säsong 2.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav gaspode » ons mar 10, 2021 1:18

Wandavision:
Med facit i hand var det lite meh, inte serien som sådan, men alla spekulationer mynnade ju ut i något ganska okomplicerat.
Trodde verkligen det skulle vara något mer med Agnes.
Hayward var en skurkaskurk som försökte skjuta barn.
Att Evan Peters spelade Fietro var bara en "kul blinkning" typ...

Jag gillade serien som mest runt avsnitt 6-7.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav noike » fre mar 12, 2021 23:19

Wandavision:
De tvingades klippa delar pga covid — mer med Monica och Hayward och Agnes husdjursdemon. Så jag hoppas på en förbättrad director's cut av finalen längre fram.

Men spekulationerna är en del av resan, jag behöver inte får dem infriade för att få något ut av serien. Den lovade bara att tackla Wanda och hennes sorg och det gjorde serien, på ett sätt som inte alltid var tillrättalagt.

Castingen av Evan Peters var ett genidrag för att få oss att percis som Wanda bli osäker på om det var Pietro eller inte. Men samtidigt med tanke på hur kontrollerat de lägger ut MCU, så fanns det inte en chans i helvetet att de skulle blanda in FOX-Men som har kontiunitetsproblem till och med mellan filmer som utgör trilogier. Bohener!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav gaspode » ons mar 17, 2021 15:30

WV:
Håller med om att spekulationer är en del av resan men lite besviken får man ju ändå bli när inget slår in.
Helt klart var Fietro ett genidrag på det sättet du säger, en random skådis hade varit mycket svårare att svälja för oss. Samtidigt tycker jag det hade varit så mycket bättre om det funnits en multiverseförklaring och inte bara smart casting. Förstår vad du menar med kontinuiteten. Mina förväntningar på MADNESS-delen av multiverse of madness får kanske stillas lite.
Bohner. hehe.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron