herdware skrev:Som den loser jag är gick jag själv. Man kan gå på bio ensam.
MissKittyFantastico skrev:herdware skrev:Som den loser jag är gick jag själv. Man kan gå på bio ensam.
Det gör jag ganska ofta. Går alldeles utmärkt.
MissKittyFantastico skrev:NäDen enda som vill se Die Hart med mig är nog Rubina och hon är ju exilgöteborgare.
wyndham skrev:Den dockanimerade inspelningen av Det susar i säven från -83 var minsann en riktig höjdare. Mullvad och Råtta har ett förhållande som påminner om Charles och Sebastian i Brideshead, och Padda är lik Hugh Lauries spattiga Wooster. Det enda som hotar idyllen är den obehagliga underklassen: vässlorna. 4/5
noike skrev:A bear skrev:Red State.
Men va faen, Kevin Smith? Du sa ju att det här skulle vara en skräckfilm baserad runt ökande religiös fundamentalism i USA. I stället får vi ett ganska uselt paceat och humorbefrieat gisslandrama om vad som skulle hända om Fred Phelps var David Koresh, och det enda som får det att likna en skräckfilm är de endimensionella karaktärerna. Slutet har en lite Coen Brothers-aktig känsla som får mig att tycka synd om John Goodman, men... näe.
Två saker hände väl under skrivandet av Red State: Cop Out vilket fick Kevin Smith att gå i taket ordentligt — mannen kan inte ta kritik — och han började röka på rätt mycket. Antar att båda sakerna har satt sina spår.
caffeineaddict skrev:Jag har väl haft vissa förhoppningar på Iron Man 3 (efter den gigantiska gäspning som var IM2) i och med Shane Blacks inblandning. Men ingenting hade nog kunnat få upp förhoppningarna mer än den här postern:
"Oh, Gandhi is piiiiiiissed with you..."
Crashdummie skrev:"Oz The Great & Powerful"
Hade sett fram emot den, verkade pompöst med 3D och gav lite "Alice i Underlandet" känsla. Introt var jättehäftig men filmen i sig, tja, helt ok men levde nog inte upp till förväntningarna. Snygga scener, bra skådisar, men överlag, medelmåttig.
Blir nog ändå en 3,5 av 5 bara för att film alltid är bättre på bio
noike skrev:Den verkade... glättig och nästan Burtonesque.
noike skrev:Jag använder aldrig Burtonesque som en positiv term.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare