Är det någon som fortfarande ser the Vampire Diaries? Jag har återupptagit det nu, efter att tidigare tröttnat i s.2 och tycker att säsong 3 och det av s.4 som jag hittills sett är underhållande, ständigt nya intriger - vissa bättre än andra - men framför allt gillar jag nästan alla karaktärer!
OBS! Alla spoilers härefter är t.o.m. 4.11:Min allra största favorit är
(spoiler tVD tom 4.11 från nu och framåt) Caroline, uppskattar verkligen utvecklingen av denna karaktär även om det framför allt var s1-2 som den skedde. En förhållandevis komplex karaktär som ständigt underhåller. Även de karaktärer som jag i början tyckte var tråkigast -
Elena, Matt och Jeremy har nu växt till sig och blivit mer mångfacetterade än deras inledningsvis
goody-goody-image. Någon jag däremot aldrig fastnat för är
Tyler, fortfarande tråkig,
trots hybrid-drama. Är inte heller särskilt förtjust i tråkigast av de tråkiga
Stefan, varken när han är snälle Stefan, ripper-Stefan, eller hjärtekrossade Stefan som hatar sin bror. Blöhhh rakt igenom.
Bonnie är också rätt bleh, men stör mig mer på de två tidigare nämnda, eller... jo.
Av de nya karaktärerna uppskattar jag oväntat nog
Klaus och Rebekkah! Trodde de skulle vara bara tråkiga intrigmakare men jag gillar dem och hur de interagerar med de övriga! Och att de ger ett nytt djup till hela mytologin! Ser även fram emot the Originals, egentligen var det orsaken till att jag började titta på tVD igen.
Även Elijah gillar jag när han är med. Den mer crazy brodern är jag dock inte så förtjust i, men han har ju inte varit med så mycket (än?). Nu i s.4 har jag tyvärr inte blivit så förtjust i
den där som letar efter Silas och håller på och grejar med Bonnie, inte intressant utan bara störig än så länge. Synd att han verkar vara så stor del av denna säsongs arc...Jag är även glad över att ha två par som jag faktiskt shippar, inte alls som Spuffy eller LoVe i Veronica Mars, men ändå - det är roligt! Mitt favoritpar som jag verkligen hejar på är
Klaus och Caroline!!! Jag misstänker dock att
det inte kommer bli något större av det i och med att the Originals väl börjar gå samtidigt som slutet av tVD säsong 4, och då lär Klaus försvinna och Caroline stanna kvar. Hade mycket hellre sett dem tillsammans, kanske i några stand-alone-avsnitt när han visar henne världen... Jag uppskattar nog dem till stor del för att han ser hur hon faktiskt söker något större än Mystic Falls och vill ta henne överallt och visa henne allt som finns att se. Sen är han ju dock typisk Ond Psykopatisk Vampyr, men med henne visar han större emotionellt djup och mer sköra sidor. Klassisk sån jag gillar med andra ord. Andra paret jag gillar, åtminstone för det mesta, är
Damon och Elena. Jag har alltid hejat mer på dem än på Stefan och Elena. Sen har det gått så hysteriskt långsamt att jag faktiskt fortsatt gilla dem. Det här med sire-bond-grejen komplicerar saker och ting. Jag älskade scenen när de åt och dansade på College-festen. Han gör Elena roligare, lossar på hennes goody-goody-grej och får henne att tänka mer på sig själv, på gott och ont. Men samtidigt är de väl inte det skojigaste paret heller, i och med att det till stor del känns så förutsägbart. Älskade hur det framkom att han var den som egentligen träffade henne först, innan Stefan räddade henne från bilen i vattnet! Men Elena kan säkert hitta någon annan rolig en - bara hon inte är med Stefan som är tråkigast av de tråkiga... Par jag av naturliga skäl ogillar
utöver Elena och Stefan är självklart Caroline och Tyler... Mycket för att jag ogillar Tyler, hejar på Klaus, och tycker att de är ett trååååkigt par över huvud taget... Ett par som jag skulle kunna heja på vore
Rebekkah och Stefan - för att det skulle få bort Stefan från Elena och jag gillar ju Rebekkah, och kanske (men bara kanske) skulle hon kunna göra Stefan lite skojigare.Nåå det blev rätt långt detta. Vilket väl är ett bra tecken, jag gillar't helt enkelt!