Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Spuffy » sön nov 07, 2010 14:38

Ja! Community! Fantastiskt!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Simon » sön nov 07, 2010 16:55

Edit: Jag pratar om In Treatment alltså, glömde nämna det! :D

Bestämde mig för att se Byrne-versionen eftersom Be'Tipul sakteligen verka arbeta sig fram i DVD-kretsar och det blir snart mindre fjockel med att se den. 360/PS3 uppfattar inte separata filer för undertexter, och framför datorn sitter jag som en truckförare.

Det blev genast lättare att koppla av när jag såg "fräscha" avsnitt och det inte blev en ständig jämförelse. Byrnes psykolog är till att börja med kallare och mindre sympatisk. Han känns avvärjande kalkylerad och hans kroppsspråk är väldigt distanserat. Han lutar sig långt in i stolen, korsar sina fingrar och på varje sätt känns som att han skärmar av sig medan han ställer frågor med en takt och betoning som känns avsiktligt isolerande.

Detta var i fullständig kontrast till Assi Dayans första avsnitt där man ser hur investerad han är bara genom hans blick. Han är framåtlutad, han ignorerar Na'Amas självnedsättande skämt för att hjälpa henne ta sig själv och sin situation på allvar, och man förstår direkt hur närvarande och öppen *han* är, och därför låter hennes bekännelser inte helt gripna ur luften.

Men men! Som sagt, jag har lagt Be'Tipul åt sidan så att Byrne själv sätter parametrarna, och jag tycker han har sjunkit in bättre i rollen också. Nu är jag 31 avsnitt in, och det är en sjujäkla serie alltså. Jag är ett fullständigt dialogfreak, och detta är verkligen dialogkoncentrat.

Stort medhåll i första säsongen att Sophies sessioner är intressantast. Hon är tillsammans med Gabriel Byrne och Dianne Wiest lätt den bästa skådisen så här långt.
Senast redigerad av Simon sön nov 07, 2010 22:35, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Tinwiel » sön nov 07, 2010 22:00

Sophie! I miss her.
Intressant! Jag skulle kunna tänka mig att se den israeliska sen. Tror att jag avslutar den amerikanska ordentligt först dock, så att jag inte håller på och jämför. Å andra sidan kommer jag ju att jämföra sen när jag ser den israeliska... Håller den på fortfarande?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Simon » sön nov 07, 2010 22:40

Den israeliska verkar bara ha två säsonger. En producerad 2005 och en 2008.

Jag har hört att därför blir det så småningom egna grejer i den amerikanska, och då försvinner ju hela jämförelsefaktorn.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Tinwiel » sön nov 07, 2010 23:38

Ok. :)

På tal om Community. Jag såg första avsnittet för väldigt länge sedan och såg sedan inget mer. Nu har jag fortsatt och är på ep 1x08. För att jag ska slippa se om första avsnittet, varför går Jeff i community college? Han har varit advokat, det har jag fattat, men varför är han inte det längre och varför innebär ett eventuellt avslutande av advokatkarriären att han måste gå tillbaks och plugga på cc?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » sön nov 07, 2010 23:47

Han bluffade sig fram genom att ha en falsk examen från utlandet, "Columbia, the country and not the University". Så han blev avstängd tills han skaffar en riktig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » sön nov 07, 2010 23:51

Tinwiel skrev:På tal om Community. Jag såg första avsnittet för väldigt länge sedan och såg sedan inget mer. Nu har jag fortsatt och är på ep 1x08. För att jag ska slippa se om första avsnittet, varför går Jeff i community college? Han har varit advokat, det har jag fattat, men varför är han inte det längre och varför innebär ett eventuellt avslutande av advokatkarriären att han måste gå tillbaks och plugga på cc?

Början av trailern för första avsnittet förklarar det:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » sön nov 07, 2010 23:59

Tack! :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav gaspode » mån nov 08, 2010 1:19

:lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » mån nov 08, 2010 22:46

Chevy Chase är väldigt rolig. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » mån nov 08, 2010 22:49

Level Five Laser Lotus!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » tor nov 11, 2010 1:18

New Alan Partridge on tha web.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Simon » fre nov 12, 2010 17:45

Stämmer det att avsnitt 3x10 av In Treatment bara är 170MB?
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Tob » fre nov 12, 2010 21:26

720p varianten av 3.10 är bara 550 Mb, mot 770 i vanliga fall, så det är nog som det skall.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » fre nov 12, 2010 21:32

Press Gang 1.01: Oh, nostalgi! Inte för att jag, konstigt nog, känner igen storylines, eller har en aning om kommande händelser. Men karaktärerna minns jag. Spike!! :lovebunny:

Första avsnittet var charmigt och precis det jag förväntat mig,

Female Lister!! Hon från Parallel Universe (mother/father of Lister's twins) i Red Dwarf var ju med!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » fre nov 12, 2010 23:50

Terriers 1.10: Awesome. Varför tittar ingen på detta?

Once an addict, always an addict.

BRITT som just förlorat sitt livs kärlek: I need a drink. More than ever in my life.
HANK som förlorat sin men hittat ett livsfarligt fall: I don't.

Terriers är lysande på att sätta upp situationer som ser ut att detonera (minns ni när de knuffade bilen utför stupet och blev förvånade när den inte exploderade?) och sedan hitta något ännu värre bakom en bakdörr. Hank dyker upp på sin exfrus bröllop och ser ut att ramla av vagnen, det kan väl bara sluta med pinsamheter? Fel. Gretchen får gifta sig med sin pedofil och anar inget ont, allt går åt helvete för våra huvudpersoner ändå.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tinder » lör nov 13, 2010 4:02

jag tittar och jag älskar terriers. bästa serien på länge, de enda som fått mig att gilla en serie på samma sätt, i början, under senaste åren är friday night lights som fortfarande håller bra och life som dog för tidigt. Sedan så börja nya hawaii grymt och har hållit upp intresset så får de in en arc kan den bli riktigt bra.

Slutligen, nya misfits, djävligt kul att se dem igen.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav HeY » lör nov 13, 2010 4:44

Är det Terriers eller Treme som det går bedrövligt för, siffrorvis?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav A bear » lör nov 13, 2010 10:34

Treme har väl inga tittarsiffror alls just nu, de har säsongsuppehåll. Och de fick ju en s2 innan creditsen slutat rulla i första avsnittet. Men Terriers verkar ligga jävligt illa till, och jag fattar inte varför...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav sfinx » lör nov 13, 2010 10:35

Funderar på att i protest mot att jag kommit i kapp SGU och måste en vänta en vecka på varje nytt avsnitt att börja titta på BSGA, har ännu inte kommit till ett beslut men det ligger nära till hands. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav eriked » lör nov 13, 2010 10:36

HeY skrev:Är det Terriers eller Treme som det går bedrövligt för, siffrorvis?
Ingen aning. Troligen inte Treme då den har fått en ny säsong. Måste det verkligen vara Terriers? :(

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Tam » lör nov 13, 2010 10:57

Terriers :lovebunnier:
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Simon » lör nov 13, 2010 15:48

In Treatment 3.10 var mycket riktigt kortare än vanligt och tog inte slut för tidigt. Tack för infon.

Ledsen att infon jag kan tillhandahålla inte är lika positiv. Jag ser inte Terriers själv, men:
http://tvbythenumbers.zap2it.com/2010/1 ... iers/71832

Benen verkar sticka rakt upp i luften om man säger så.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav noike » lör nov 13, 2010 18:32

Vi får hoppas att eftersom den ligger på FX så får den mer tid på sig ändå.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Nyx » lör nov 13, 2010 23:01

sfinx skrev:Funderar på att i protest mot att jag kommit i kapp SGU och måste en vänta en vecka på varje nytt avsnitt att börja titta på BSGA, har ännu inte kommit till ett beslut men det ligger nära till hands. :)

Vad är BSGA?

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav sfinx » lör nov 13, 2010 23:32

Nyx skrev:
sfinx skrev:Funderar på att i protest mot att jag kommit i kapp SGU och måste en vänta en vecka på varje nytt avsnitt att börja titta på BSGA, har ännu inte kommit till ett beslut men det ligger nära till hands. :)

Vad är BSGA?

Det bidde fel. :D!
Så går det .
Improviserar fram en betydelse för A: Battle Star Galactica Apocalyps?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Nyx » sön nov 14, 2010 22:29

Gorramit. Jag som hoppades att det var just det - någon ny BSG-spinoff att se fram emot!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav sfinx » sön nov 14, 2010 22:38

Nyx skrev:Gorramit. Jag som hoppades att det var just det - någon ny BSG-spinoff att se fram emot!

:( No. Bara jag som inte kan skriva.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Nyx » mån nov 15, 2010 15:10

Mäh! Jag tänkte kolla in ett avsnitt av Mercy på tv3 för att se om det var intressant men när jag slog på burken var det Extreme Home Makeover istället, trots att tablån säger Mercy!? Opålitlighet.

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Simon » tis nov 16, 2010 17:26

I wanna thank you, and thank you says Meeeercyyyy. *låta bli avrättningen*
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film