Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » sön maj 17, 2009 13:03

3.22: Mary indeed! MJB!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » sön maj 17, 2009 14:10

25 minuter till In Treatment-maratonet på tvåan! Jag som hade tänkt ut och njuta av vårsolen, nej, det blir ingenting med det, se.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HeY » sön maj 17, 2009 15:07

Bones har blivit förnyad för inte en, utan två säsonger (säsong 5 + 6). Känns som om det börjar bli dags att se ikapp Bones innan det blir alldeles för tungt att ta igen. Jag gillade ju verkligen Bones, och de random avsnitt jag sett på TV3 har ju varit skitbra. Och David Borenaz!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav MissKittyFantastico » sön maj 17, 2009 15:09

HeY skrev:Bones har blivit förnyad för inte en, utan två säsonger (säsong 5 + 6). Känns som om det börjar bli dags att se ikapp Bones innan det blir alldeles för tungt att ta igen. Jag gillade ju verkligen Bones, och de random avsnitt jag sett på TV3 har ju varit skitbra. Och David Borenaz!

Woohoo!! :extas:

Bones är inte tungt, det är lätt som en plätt. :)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav noike » sön maj 17, 2009 17:02

adolvsson skrev:25 minuter till In Treatment-maratonet på tvåan! Jag som hade tänkt ut och njuta av vårsolen, nej, det blir ingenting med det, se.

Ingen direkt vårsol, men det där var ett bra sätt att se In Treatment. Jag gillar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön maj 17, 2009 17:18

noike skrev:
adolvsson skrev:25 minuter till In Treatment-maratonet på tvåan! Jag som hade tänkt ut och njuta av vårsolen, nej, det blir ingenting med det, se.

Ingen direkt vårsol, men det där var ett bra sätt att se In Treatment. Jag gillar.

Dito. Inte fan behöver man sol när man har bra TV. Har jag rätt eller har jag rätt?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Spuffy » sön maj 17, 2009 21:12

GoG 2.24: Bläää den här tillbaka-i-tiden-grejen var värdelös. Usch. Förutom att Ryan Hansen är med, det är roligt. Annars blä. Och har vi inte sett "Chuck gör snälla saker åt Blair men hon skyller dåliga saker på honom istället"-grejen typ tusen gånger nu? Jag är fortfarande svag för Gossip Girl, och nu hoppas jag verkligen att det ska bli bättre igen. Skönt att Blair gjorde slut med Nathan till sist åtminstone. Det bådar gott.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav The Buffster » sön maj 17, 2009 21:37

En gång i tiden skrev jag att Gossip Girl var oväntat underhållande. Det måste ha varit i ett oerhört svagt ögonblick. Nu tycker jag att det inte är någonting annat än irriterande tråkigt svammel. Får se hur länge jag orkar fortsätta titta. Rejält mycket bättre måste det bli för att jag ska orka med särskilt många avsnitt till.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Glorificus » sön maj 17, 2009 22:06

The Buffster skrev:En gång i tiden skrev jag att Gossip Girl var oväntat underhållande. Det måste ha varit i ett oerhört svagt ögonblick. Nu tycker jag att det inte är någonting annat än irriterande tråkigt svammel. Får se hur länge jag orkar fortsätta titta. Rejält mycket bättre måste det bli för att jag ska orka med särskilt många avsnitt till.

Andra säsongen har definitivt varit en besvikelse. Jag har skummat mig igenom en del avsnitt, och det gör jag aldrig annars med serier jag vill följa. Så det lutar nog åt att jag ger upp på Gossip Girl snart. Har bara sett t.o.m 2x18, så jag har väl åtminstone tänkt se färdigt säsongen, och sen får jag se...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav eriked » sön maj 17, 2009 22:22

adolvsson skrev:
noike skrev:

Dito. Inte fan behöver man sol när man har bra TV. Har jag rätt eller har jag rätt?
Nu såg jag inte den som maraton. Men vecka 1 av In Treatment var iaf jäkligt bra. Bättre än vad jag förväntade mig t.o.m. men samtidigt det jag förväntade mig.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Spuffy » sön maj 17, 2009 22:32

Glorificus skrev:
The Buffster skrev:En gång i tiden skrev jag att Gossip Girl var oväntat underhållande. Det måste ha varit i ett oerhört svagt ögonblick. Nu tycker jag att det inte är någonting annat än irriterande tråkigt svammel. Får se hur länge jag orkar fortsätta titta. Rejält mycket bättre måste det bli för att jag ska orka med särskilt många avsnitt till.

Andra säsongen har definitivt varit en besvikelse. Jag har skummat mig igenom en del avsnitt, och det gör jag aldrig annars med serier jag vill följa. Så det lutar nog åt att jag ger upp på Gossip Girl snart. Har bara sett t.o.m 2x18, så jag har väl åtminstone tänkt se färdigt säsongen, och sen får jag se...

Ja säsong 2 har verkligen varit en besvikelse. Sista avsnitten har verkligen varit... förfärligt tråkiga. Irriterande tråkigt svammel stämmer bra, men jag kommer nog fortsätta se (blir det en säsong 3? vet vi det?) ett tag till, jag har fortfarande förhoppningar om att det ska bättra sig.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Glorificus » sön maj 17, 2009 23:15

Spuffy skrev:Ja säsong 2 har verkligen varit en besvikelse. Sista avsnitten har verkligen varit... förfärligt tråkiga. Irriterande tråkigt svammel stämmer bra, men jag kommer nog fortsätta se (blir det en säsong 3? vet vi det?) ett tag till, jag har fortfarande förhoppningar om att det ska bättra sig.

Jadå, det blir en tredje säsong också. Och jag kommer nog inte att kunna hålla mig från att åtminstone se början av den. Det har känts som om Josh Schwartz gjorde samma misstag som med O.C. och körde fullt ut med första säsongen, och sen inte hade kvar några bra idéer till den andra säsongen... men förhoppningsvis tar de nya tag nu så det blir lite bättre historier, med mer konsekventa och intressanta karaktärsutvecklingar.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » sön maj 17, 2009 23:59

Mitt problem med säsong 2 är allt velande. Dan-Serena är tillsammans. Men nej då. Men jo. Men nej. Men JO. Närå. Och har de inte gjort slut av SAMMA anledningar minst tjugo ggr nu och varje gång sakt i början av förhållande(na)t att "vi glömmer allt annat - vi är äldre och visare nu." Det känns som om manusförfattarna inte kan bestämma sig för vad de vill.

Mitt problem med Blair är att jag har svårt för att känna sympati för henne längre. De har gjort henne näst intill galen. Vad hände med den fina, sympatiska sidan, som alltid fanns där ihop med hennes "små fel"? Och Nate: finns det en tråkigare karaktär?

Varför får Vannessa och Jenny aldrig screen-time?

(edit) Annars så gillar jag serien fortfarande. Den är en guilty-pleasure för mig som jag alltid ser fram emot i veckan. Det värsta är att jag tycker att GoG varit många ggr bättre än OTH denna säsongen ändå. Det trodde jag aldrig men OTH har blivigt en stor snooz. (/edit)

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » mån maj 18, 2009 14:04

Åh, skräp! The Unusals är död. Fan i helvete. Fast det är klart, jag borde kanske inte ha förväntat mig att säsongens skönaste serie skulle bli speciellt långlivad.

Southland får åtminstone 13 nya avsnitt i höst, trots oförtjänat låga tittarsiffror. Klen tröst, men en tröst likväl.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Buffster » mån maj 18, 2009 14:56

adolvsson skrev:Southland får åtminstone 13 nya avsnitt i höst, trots oförtjänat låga tittarsiffror. Klen tröst, men en tröst likväl.

Jag har faktiskt, något oväntat i och med att det inte alls känns som min typ av serie, börjat titta på Southland. Jag insåg helt enkelt att jag saknade Ben McKenzie för mycket för att låta bli. Kunde han göra säsong 3 av OC uthärdlig så tänker jag att han kan lyfta även en halvtrist polisserie. Jag har bara sett två avsnitt än så länge och jag är väl inte jätteimponerad. Det är i och för lite annorlunda än jag trodde, på ett positiv sätt. Och Ben är fantastisk! Jag vet inte riktigt vad det är med honom, men det är någonting med hans lite stela framtoning som jag älskar.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav HeY » mån maj 18, 2009 18:10

The Buffster skrev:Jag insåg helt enkelt att jag saknade Ben McKenzie för mycket för att låta bli. Kunde han göra säsong 3 av OC uthärdlig så tänker jag att han kan lyfta även en halvtrist polisserie.

Jag tycker det var Summer som gjorde säsong 3 urhärdlig.

Men Southland är jag intresserad av! Dels för Ben! Dels för den verkar intressant! Sedan har jag den där rösten som säger "nej, titta inte!" eftersom serien förmodligen inte blir långlivad och jag avskyr verkligen när serier inte får värdiga slut.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Buffster » mån maj 18, 2009 18:14

HeY skrev:Jag tycker det var Summer som gjorde säsong 3 urhärdlig.

Seth, Summer och Sandy var mina stora favoriter från början. Men sedan lyckades manusförfattarna helt förstöra samtliga karaktärer. Jag vet inte riktigt hur, men jag tycker verkligen det. Och då blev Ryan räddningen. Han var verkligen helt lysnade där ett tag tyckte jag. Roligare än alla andra karaktärer tillsammans.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tam » mån maj 18, 2009 18:29

The Buffster skrev:Jag insåg helt enkelt att jag saknade Ben McKenzie för mycket för att låta bli.

http://www.imdb.com/title/tt0420293/
Jag hoppas den filmen blir av nån gång med de skådespelare som står som "rumored" där.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Matt » mån maj 18, 2009 19:00

Finns det inget In Treatment 2x26?
tjugosjuan finns.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Tob » mån maj 18, 2009 19:03

Finns på Bitmetv i alla fall, så antar att den lär dyka rätt snart på publika sidor.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav gaspode » mån maj 18, 2009 19:04

Matt skrev:Finns det inget In Treatment 2x26?
tjugosjuan finns.

den finns som 720p, iaf, så den bör ju gå att hitta som vanlig hdtv-rip också.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Matt » mån maj 18, 2009 19:15

gaspode skrev:
tjugosjuan finns.

vars?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav adolvsson » mån maj 18, 2009 19:36

The Buffster skrev:Han var verkligen helt lysnade där ett tag tyckte jag.

Ja.

Tam skrev:http://www.imdb.com/title/tt0420293/
Jag hoppas den filmen blir av nån gång med de skådespelare som står som "rumored" där.

Astufft! Jag har sett det tyska originalet, som var skitbra, och med McQuarrie bakom ratten och med den casten, lär remaken kunna bli något riktigt speciellt. Jag är peppad.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Glorificus » mån maj 18, 2009 20:03

The Buffster skrev:
HeY skrev:Jag tycker det var Summer som gjorde säsong 3 urhärdlig.

Seth, Summer och Sandy var mina stora favoriter från början. Men sedan lyckades manusförfattarna helt förstöra samtliga karaktärer. Jag vet inte riktigt hur, men jag tycker verkligen det. Och då blev Ryan räddningen. Han var verkligen helt lysnade där ett tag tyckte jag. Roligare än alla andra karaktärer tillsammans.

Har inte tänkt på det i de banorna förut, men jag håller med fullständigt. (spoiler O.C.) Seth hade sina ljusa ögonblick i en del avsnitt, men för det mesta blev han alltför mycket en parodi på sig själv. Ryan däremot! Och han och Taylor i s4! :)

Huh, nu fick jag plötsligt lust att se om s1 och s4 av The O.C. - det var lite oväntat.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » mån maj 18, 2009 20:06

Glorificus skrev: (spoiler O.C.) Och han och Taylor i s4! :)

Ja!

Åh. Medhåll på omtittslusten.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » mån maj 18, 2009 20:49

Matt skrev:
gaspode skrev:
tjugosjuan finns.

vars?

hdbits. reg-sida tyvärr.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HeY » tis maj 19, 2009 19:55

Gossip Girl 2x25
Meh, för lite Georgina! Slutet hintar ju mer, yay!
Annars var det här inte säsongsavslutningsmaterial för mig. Ingen dog ju! Ha, nej, men det var väl "kärleksdedikeringen" som var det stora - men det var ju rätt väntat att jag inte kände mig nöjd. Little J är QB - jag undrar hur indragen hon blir. Är monarkin verkligen slut?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Spuffy » tis maj 19, 2009 20:39

Gossip Girl 2.25. Det här avsnittet gav mig hopp, jag tror s3 kan bli bra. Hoppas. Hoppas, hoppas.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav AKS » ons maj 20, 2009 7:27

Första promofotot för V har kommit. Morena Baccarin är med naturligtvis. Men usch vad jag hatar promofoton med denna look. Ser så fruktansvärt plastigt ut.

http://spoilertv.blogspot.com/2009/05/v ... hotos.html
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sfinx » ons maj 20, 2009 18:08

AKS skrev:Första promofotot för V har kommit. Morena Baccarin är med naturligtvis. Men usch vad jag hatar promofoton med denna look. Ser så fruktansvärt plastigt ut.

http://spoilertv.blogspot.com/2009/05/v ... hotos.html

Det verkar inte helt illa, (såg ett klipp från det)förutom att den där gnälliga mellanbrodern från Ensamma hemma är med, men han väl vuxen nu och bättre hoppas jag. Jag är beredd att ge det en chans. Undrar hur det kommer att ligga politiskt jämfört med gamla serien?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film