Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » sön dec 07, 2008 11:40

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » sön dec 07, 2008 13:28

Southland Tales, vilken vilsen film, och inte på ett bra sätt!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav wyndham » sön dec 07, 2008 13:32

caffeineaddict skrev:

51!!!

Det var inte en så lite pubertal lista.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Rombat » sön dec 07, 2008 15:44

wyndham skrev:
caffeineaddict skrev:

51!!!

Den hade finnar och skolkade?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav wyndham » sön dec 07, 2008 15:46

Rombat skrev:
wyndham skrev:
caffeineaddict skrev:

51!!!

Den hade finnar och skolkade?

Den hade finnar och skolkade och hade Tyler Durden på första plats.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Rombat » sön dec 07, 2008 17:24

Jo, jag hade svårt för det med.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » sön dec 07, 2008 21:07

Yojimbo

Alltså, man får verkligen inte behandla en film så som jag behandlat denna stackars Kurosawa-flick. Jag började se den förra veckan, men p.g.a. att jag har haft så mycket att göra på jobbet och därför varit trött på kvällarna såg jag inte klart den förrän nu. Ja, jag hatar mig själv.

I alla fall så är det här min andra kurosawa-film efter Ran som jag skrev om för ett tag sedan. Jag kan säga på en gång att jag föredrog Ran, men så fanns det så mycket där för mig att gilla iom de tydliga King Lear-parallellerna (min favorit-Shakespeare tillsammans med Macbeth). Jag vet också att denna film tyvärr fick lida av att jag såg den uppdelad i två halvor med flera dagar emellan.

Måste få säga att jag gillade mycket med denna film dock. Hur den var filmad (hur stället där samurajen var var som i mitten av byn och man kunde se allt som hände runt omkring genom "fönstren"). Skådespelarna. Musiken. Och rent generellt det faktum att man ganska många gånger fick le över en smart sak och säga saker som "You go, samuraj!!" :D

Men som sagt... Jag var en dålig flicka och såg den på fel sätt. 7/10 på IMDb blir resultatet av det. Min gissning är att den hade fått 8/10 om jag sett den som jag borde ha gjort, men det är ju svårt att veta med säkerhet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav wyndham » tis dec 09, 2008 23:19

Jag behöver hjälp att önska mig filmer att se PÅ BIO. Och de behöver inte gå på bio nu. Vår lokala filmstudio tar nämligen emot önskemål och det är ju en gyllene möjlighet att se de där filmerna som nån gång var "bäst på bio". Typ all svensk långfilm nånsin kan de få tag på, och rätt mycket annat från världens hörn. Vad ska jag önska? Ska jag prioritera foto, musik och panoramavyer, eller ska jag bara ta chansen att se Bacall & Bogart på vita duken? What would BF do?

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav noike » tis dec 09, 2008 23:35

Oj. Varför inte vara lite utspridd? The Third Man, Dog Soldiers, 24 Hour Party People, The Last Wave, Bubba Ho-Tep, City of Lost Children?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis dec 09, 2008 23:36

ALIENS!!

Den enda äldre film jag har lust att se på bio. Eller, inte så att jag inte vill se en hel hög med andra filmer på bio, men Aliens brukar jag ibland tänka på att jag på en gång skulle köpa biobiljetter till om det någon gång blev aktuellt.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis dec 09, 2008 23:39

Och Blade Runner! (Final Cut visades på bion här när jag vari i Uppsala.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » ons dec 10, 2008 1:12

Dog Soldiers! Åh fyfan vad grymt att se den på bio.

- Spiders. And women. And... spider-women.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav wyndham » ons dec 10, 2008 1:18

noike skrev:Oj. Varför inte vara lite utspridd? The Third Man, Dog Soldiers, 24 Hour Party People, The Last Wave, Bubba Ho-Tep, City of Lost Children?

24HPP hanns med två gånger på bio. Men en tredje skulle kanske inte vara fel.

Dog Soldiers har jag aldrig hört talas om. Kan kanske va nåt.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Rombat » ons dec 10, 2008 17:00

WTF! Ny säsong av Robot Chicken? Jag trodde det var slut.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Rombat » ons dec 10, 2008 17:09

Med Joss!

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tomas » ons dec 10, 2008 19:21

Det är väll inte första gången de avslutar en säsong med att lägga ner serien :P
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav gaia » ons dec 10, 2008 23:25

wyndham skrev:Jag behöver hjälp att önska mig filmer att se PÅ BIO. Och de behöver inte gå på bio nu. Vår lokala filmstudio tar nämligen emot önskemål och det är ju en gyllene möjlighet att se de där filmerna som nån gång var "bäst på bio". Typ all svensk långfilm nånsin kan de få tag på, och rätt mycket annat från världens hörn. Vad ska jag önska? Ska jag prioritera foto, musik och panoramavyer, eller ska jag bara ta chansen att se Bacall & Bogart på vita duken? What would BF do?

Det finns ju så mycket film att det är svårt att veta var man ska börja, själv skulle jag nog falla ner i ett nostalgiträsk utan dess like och begära fram sådär en hundra filmer från hollywoods guldålder, typ High Society, Oceans eleven, (rat pack filmer är aldrig fel), funny face... en här listan skulle kunna hålla på i en hel evighet så det är lika bra att jag försöker lägga band på mig redan nu innan det urartar
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad

Inläggav Murnau » tor dec 11, 2008 0:05

AKS skrev:ALIENS!!

Den enda äldre film jag har lust att se på bio.

Har jag faktiskt sett på bio. Det var grymt. Fast lite sliten kopia har jag för mig.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav AKS » tor dec 11, 2008 8:16

Åååh, jag vill också!!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » tor dec 11, 2008 17:38

Tomas skrev:Det är väll inte första gången de avslutar en säsong med att lägga ner serien :P

Nej det är klart, men tredje säsongen var överlag så pass kass att jag trodde den verkligen blev nedlagd denna gången.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Crashdummie » tor dec 11, 2008 23:11

imorron ska jag gå och se galapremiären av "Allt Flyter". Snacka om ett jippo.. jaja, det finns popcorn iallafall :popcorn:

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Zaxx » tor dec 11, 2008 23:36

Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav eriked » fre dec 12, 2008 20:50

Rombat skrev:WTF! Ny säsong av Robot Chicken? Jag trodde det var slut.
Haha, riktigt bra var det!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav noike » lör dec 13, 2008 0:49

Christmas on Mars

"You're a peculiar son of a bitch."

Jag tänker direkt på Eraserhead, American Astronaut och lite Videodrome (long live the new flesh!). Fast Wayne Coyne är inte dum, så han undviker att fastna i musikalfällan, istället är det något meditativt över det med ett hypnotiskt soundtrack från Steven Drozd och där tempot känns hämtat från att ha tittat tillräckligt (för man kan itne se för mycket) Jarmousch.

Extrem-lågbudget och allvarligt: jag älskade det.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Crashdummie » sön dec 14, 2008 0:47

Allt Flyter

En svensk komedi av Måns Herngren. Underbar feelgoodfilm med ursköna karaktärer. Ska inte spoila för mkt men den var definitivt bättre än förväntat - ngt att le o skratta med i denna grå höst, jag menar vinterväder.

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav AKS » fre dec 19, 2008 23:59

Har sett ett par scener ur franska filmen Entre les Murs/Mellan väggarna och ser fram emot den hur mycket som helst. Verkar vara en mycket realistisk film om att vara lärare. Trodde nästan jag var på jobbet. (Iofs kanske inte så bra iom att jag nu borde fokusera på jullov. :D) Cannot wait. (Särskilt inte som jag verkligen gillar Cantets Ressources Humaines också. Även den väldigt realistisk à la brittiskt diskbänksdrama.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör dec 20, 2008 0:48

Nyinspelning av The Crow... Wow, det känns ju helt nödvändigt! Trots allt har den ju hunnit bli 15 år gammal! :rolleyes:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/f ... 4011641.ab

On a happier note: Jag ska se Entre les Murs då jag är i Stockholm efter helgerna! Yay!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör dec 20, 2008 1:18

AKS skrev:Nyinspelning av The Crow... Wow, det känns ju helt nödvändigt! Trots allt har den ju hunnit bli 15 år gammal! :rolleyes:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/f ... 4011641.ab

För vad det är värt använder artikeln i Variety ordet "reinvent", vilket inte behöver betyda ett blåslaget skit, men jag hoppas det antyder att det inte blir en ren remake utan tekniskt sett en ny uppföljare i en ny stil, något som hade behövts för flera uppföljare sedan. Dom som finns är för mycket stöpta i samma form som den första. Så tills vi vet mer tänker jag tro att det här kan bli En Bra Sak, åtminstone om Norrington kan kanalisera sitt arbete med första Blade och inte, säga, The League of Extraordinary Gentlemen (brrrrrrrr).
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » lör dec 20, 2008 10:17

Ja, det går ju att hoppas. Känner bara att det gått alldeles för lite tid för att en ny version av genesis skulle behövas. Iofs är det väl efter alla skräpuppföljare (inte sett en enda dock) omöjligt att göra en "uppföljare" (något som definieras som det och kallas det alltså) i The Crow-serien och få folk att vilja se den. Så de är väl tvungna att gå tillbaka till början. Hade gärna fått gå tio år till för min del dock...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » lör dec 20, 2008 18:00

Håller med aks
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

FöregåendeNästa