(spoiler 4x01) Riktigt spännande med Starbuck tycker jag, gillar hur hon tvivlar på sig själv men ändå vet vad hon måste göra. Ska bli väldans intressant att se vad som hänt under hennes förlorade tid.
lilith skrev:En sak jag tänkte på: Om Tigh är cylon, hur går det ihop tidsmässigt? Då måste människo-cylons funnits ännu längre än vi hittils vetat? Tigh har ju kännt Adama sen förra cylon-krigen.
noike skrev:Tänkte också på att det där inte stämde riktigt meds Tigh och tiden om han är en Cylon. Han kände Adama innan denne arbetat sig upp till någon position, så minst 30 år. Tigh ska sedan in i samhället och sådan där så Cylonerna måste som mest haft fem år eller så på sig att skapa människomodellerna från de dåligt utvecklad Centurions mk I. Och sedan inte gjort någonting alls i 35 år.
Hur som helst förutsätter Tigh=Cylon i samband med flashbacksen om honom och Adama att de inte deltog i första Cylonkriget. Vilket jag tycker antytts rätt rejält under de första två säsongern.
adolvsson skrev:Finns det stora problem med den teorin?
gaspode skrev:stop nuking yourself! stop nuking yourself!
men spoilade den verkligen 4x01?
noike skrev:gaspode skrev:stop nuking yourself! stop nuking yourself!
men spoilade den verkligen 4x01?
De tre sista rutorna är en rätt fri tolkning av slutet på striden i 4.01. Väldigt fri, men ändå.
Nyx skrev:(om säsong 1:) Och jag tycker att Baltar är jätterolig så fort han får något paniskt i blicken (och det gör han ju rätt så ofta).
Nyx skrev:Jag håller med XY om att serien är otroligt snygg (det är väl ändå ingen spoiler, heller?). Och via Firefly lärde jag mig uppskatta skakig handkamera.
Jag stör mig nog mindre än Björn på rymdscenerna och deras ljudsättning. Tycker inte att de är så prominenta i förhållande till relationerna och misstroendet mellan karaktärerna och deras överlevnadsmödor. Att göra cylonerna mänskliga var ett genidrag (som vanligt tack till Bladerunner), dessutom har alla karaktärer fått en massa spelbara konflikter (ibland nästan för många inom varje person).Allt detta bådar för många överraskningar och liksom Joss Whedon är det sådana tv-program jag gillar!
A bear skrev:Jag tycker bara det är sånt där vi har sett femtielva gånger redan, som görs likadant i alla filmer/serier (Va? Kom den respektlöse rookien tillbaka och hjälpte sin plutonledare mot uttryckliga order? The hell you say!)
A bear skrev:XY: Jag tycker bara det är sånt där vi har sett femtielva gånger redan, som görs likadant i alla filmer/serier (Va? Kom den respektlöse rookien tillbaka och hjälpte sin plutonledare mot uttryckliga order? The hell you say!) och som dessutom...
lilith skrev:XY:Tänker du på "this has happened before, and it will happen again" ? Jag tolkade det mer som religiöst babbel, men det kanske ska/kan tolkas bokstavligt. Det är ju en fras som återkommer ofta.
lilith skrev:XY:Tänker du på "this has happened before, and it will happen again" ? Jag tolkade det mer som religiöst babbel, men det kanske ska/kan tolkas bokstavligt. Det är ju en fras som återkommer ofta.
noike skrev:lilith skrev:XY:Tänker du på "this has happened before, and it will happen again" ? Jag tolkade det mer som religiöst babbel, men det kanske ska/kan tolkas bokstavligt. Det är ju en fras som återkommer ofta.
För hela serien nu:
Det är ju det där med de gamla biovapnen mot Cylonerna i något avsnitt. Vilket jag personligen stör mig på för det pekar på att det inte är en filosofisk cirkel, för en historisk sak där allt har hänt och kommer att hända igen på samma sätt? Dum idé.
lilith skrev:Men det förklarades väl i avsnittet, och jag förstod det som att det inte ursprungligen varit ett biovapen. Den gamla beaconen var smittad (av en tillfällighet och misstag) av ett virus som muterat och idag när cylonerna stötte på den var viruset dödligt för dem av ren slump (om man tror på ödet så var det givetvis ödet som gjorde att de dog av det*). Mycket hinner hända med ett virus på 3000 år. Undrar hur det överhuvudtaget överlevt så länge... Men jag kan köpa det.
Jag ser det nog fortfarande som en filosofisk cirkel. Iaf tills jag får lite bättre bevis för nåt annat.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]