Carnivale

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Carnivale

Inläggav noike » tor mar 18, 2004 16:04

(Den här behöver ett eget ämne känns det som.)

Tarotkortsintrot är fortfarande det snyggaste som visats på tv.

Jag har nu sett de fyra första avsnitten och i mitt tycke är avsnitt tre det svagaste -- antagligen eftersom det kändes som en filler. Handlingen förs framåt men i och med att Ben får reda på saker som vi som tittar vetat sedan piloten känns det lite platt. Det är dock fortfarande ett väldigt bra avsnitt.

(Spoiler fram till ep1x4)Helt klart är Ben och Justin de båda varelserna som talas om i början av avsnitt ett, fast det känns inte som om det hela är riktigt så svart/vitt som det låter.

Managementspekulation (fram till ep1x4):
Först fick jag för mig att det var någon form av demon men det kan ha varit Angel-maratonet som satt kvar. Jag funderade sedan på om det kan vara en ande av något slag eller att båset är en del av ett magiskt kommunikationsverktyg.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » lör jul 10, 2004 17:04

Nu har jag äntligen börjat se serien.

De två första avsnitten var imponerande, och även om jag inte är helt galen i serien än så känner jag att det är mycket möjligt att jag kommer bli det.

Det alldeles fruktansvärt snyggt, skickligt skådespelat, och tillräckligt bisarrt för att vara alldeles utmärkt underhållning.

Favoriten än så länge är nog ändå Clancy Browns freaky präst. Och vissa scener har verkligen satt sig i huvudet (blodregnet i första avsnittet inte minst).

Dessutom, gamla TP-favoriten Michael J. Anderson som gör enormt mycket bara genom sin närvaro.

Nämnde jag hur snygg serien är?

Ser tveklöst fram emot fortsättningen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » lör jul 10, 2004 18:04

Tyckte serien var helt ok i början, många inslag som var riktigt coola men det som gjorde den riktigt bra var när hmmm vänta kanske lite spoiler tagg på detta.

Spoiler senare delen av säsongen vet inte exakta nummer vi säger avsnitt 6 och framåt :)

Justin börjar bli "ond" eller kraftfull, whatever.

"be still!"

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Var hittar jag?

Inläggav Illyria » lör jul 10, 2004 19:17

Den här serien verkar intressant men jag hittar inget att ladda hem, typ torrents? (har inte möjlighet att ladda hem från DC)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Off » sön jul 11, 2004 12:37

I början var serien bara snygg och välspelad men mot slutet OOJOJOJOJ.
Säger som poser.

spolier senare delar av s01

BE STILL! Justin är min religösa homeboy!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » sön jul 11, 2004 12:57

Låter lovande! Carnivale kanske hjälper mot dagen efter-syndromen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » fre jul 16, 2004 0:29

Avsnitt 10 sett. Nu jävlar...!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » fre jul 16, 2004 0:58

Det blir bara bättre!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » fre jul 16, 2004 2:32

Vilken jävla säsongsavslutning! Det kommer bli svårt att vänta på säsong 2 nu...

Fantastiskt användande av Hans Zimmers mästerliga Thin Red Line-musik under de sista minuterna förresten. Det stycket ger mig rysningar i hela kroppen bara när jag lyssnar på det på skiva, och det slog till tiofalt nu med de bilderna till.

(spoilervarning 1.12):Synd om Lodz verkligen är död dock. Den karaktären var klart fascinerande och det kändes som om att han betydligt mer att ge.

Vad jag gillar är att, även fast säsongen var väldigt bra, så känns det ändå bara som början på något riktigt stort!

Bring on season 2!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » fre jul 16, 2004 12:56

Citat från Daniel Knauf (seriens skapare) som stöder min "det här är bara början"-teori.

We've laid all our groundwork now. [...] We've got all our back-story in there. Now we can start really moving forward.


Som sagt, can't wait!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Nea » lör jul 24, 2004 13:16

Har nu sett första avsnittet av "Carnivale" och måste säga att jag är imponerad. Intressant och fängslande, tyckte att den engagerade direkt från början. Och introt med tarotkorten var verkligen tjusigt.

Överhuvudtaget väldigt vackert filmat och jag gillar den här surrealistiska stämningen som ligger som ett skimmer över berättandet.

Mynt-scenen var speciell. Minst sagt.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav poser » lör jul 24, 2004 16:03

Alltså alla är helt fixerade vid introt, första gången när jag laddader ner första avsnittet stängde jag av innan introt var klart. Tänkte att det här kommer jag aldrig orka kolla på och när jag väll kollade på serien så hoppade jag över introt varenda gång. Det är väll iofs ett av HBO:s trademarks att ha långa intron och det är ett av mina att hoppa över dem.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Off » lör jul 24, 2004 16:39

Håller med poser. Jag orkar inte titta på carnivales intro. Det måste vara närma världsrekordet
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Illyria » mån nov 01, 2004 18:39

Introt är ju underbart! Helt underbart.

Har sett klart hela s1 nu och vilken fantastisk serie, funderar tom att beställa dvdn men varför är serie från HBO så dyra? Finns det någon anledning till att de är mycket dyrare att köpa jämför med andra serier? Mindre antal minuter men ändå dyrare...

Angående säsongsavslutningen 1x12:
Är Sophie ond?
Vad menade hennes mamma när hon "pratade" med Lodz?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » mån nov 01, 2004 18:47

Illyria (spoiler 1x12)Ingen aning mer än att det kan vara ett antagende från hennes sida: one child of goodness and one child of darkness och det där.

Däremot med tanke på hur grått allt annat är så är det omöjligt att för min del att säga vilka som är de goda och onda. Det handlar inte så mycket om sidor och vad man fötts med så som vad man gör med det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LWes » fre nov 19, 2004 2:07

noike skrev:Illyria (spoiler 1x12)Ingen aning mer än att det kan vara ett antagende från hennes sida: one child of goodness and one child of darkness och det där.

Däremot med tanke på hur grått allt annat är så är det omöjligt att för min del att säga vilka som är de goda och onda. Det handlar inte så mycket om sidor och vad man fötts med så som vad man gör med det.


Å! Nu minns jag hur bra säsongsavslutningen var! jag längtar tills nästa säsong! Men jag tycker att det var synd att Patrick Bauchau's karaktär dog. han var min favorit! men det Sophie var grymt.
Jag har just insett att den här serien är fantastisk! (och att det var ett år sen senaste avsnittet gick!)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » ons dec 01, 2004 17:49

http://www.hbo.com/carnivale/?ntrack_para1=leftnav_category0_show4

Trailer för s02. Har inte sett den själv pga spoilerhat.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav qarlsson » ons dec 01, 2004 17:55

Tänkte precis länka till den nya trailern som ett värdigt första inlägg. Så hann Off precis före *muttrar* ;)

Angående trailern kan jag bara säga OMG! Det här kan bli hur bra som helst!!
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons dec 01, 2004 17:58

Spoilar trailern mycket inför s2? Vet inte om jag vill titta och veta saker i förväg.

Och där på sidan står det "premieres January 9", hade de inte flyttat s2 till mars? Den får gärna börja i januari för min del.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Off » ons dec 01, 2004 17:59

Qarlsson skrev:Tänkte precis länka till den nya trailern som ett värdigt första inlägg. Så hann Off precis före *muttrar* ;)

Angående trailern kan jag bara säga OMG! Det här kan bli hur bra som helst!!


Haha! Man ska alltid börja kvällen med att krossa nykomlingarnas hopp och drömmar. Låter väldigt bra om s02 ju. Låt oss hoppas att de kickar igång säsongen direkt från början och inte efter några avsnitt som i s01.

Välkommen förresten :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav qarlsson » ons dec 01, 2004 18:07

Off skrev:Haha! Man ska alltid börja kvällen med att krossa nykomlingarnas hopp och drömmar. Låter väldigt bra om s02 ju. Låt oss hoppas att de kickar igång säsongen direkt från början och inte efter några avsnitt som i s01.

Välkommen förresten :)


No mercy, helt rätt :)

Att döma av trailern så verkar det definitivt luta åt att säsong 2 är betydligt mer fartfylld från början. I det här fallet kan det nog löna sig att vara "spoilerfobiker", det haglar av dom i trailern.
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » ons dec 01, 2004 18:09

Å! Jag längtar verkligen till det börjar! Första säsongen var ganska seg, men säsongsavslutningen var spektakulär och nu är det ju uppbyggt för en full fart andra säsong!
Men det känns mycket som om jag behöver se den där season 1 re-capen innan andra säsongen börjar...
Det var väl över ett år sen nu som den gick!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons dec 01, 2004 18:09

Tack, då tänker jag hålla mig långt borta från trailern :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » ons dec 01, 2004 18:18

[quote="Illyria"]Spoilar trailern mycket inför s2? Vet inte om jag vill titta och veta saker i förväg.[quote]

Nej det spoilar inte. Det är så mycket klipp och bilder och röser att man inte får ut något sammanhang i det hela som spoilar.
Men om man ser den några gånger lär man hitta en hel del intressanta saker skulle jag tro.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » ons dec 01, 2004 18:20

Är det någon som vet om Patrick Bauchau ska vara med den här säsongen?
Hans karaktär dog väl?
Han var typ bäst i serien!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav qarlsson » ons dec 01, 2004 18:34

LWes skrev:Nej det spoilar inte. Det är så mycket klipp och bilder och röser att man inte får ut något sammanhang i det hela som spoilar.
Men om man ser den några gånger lär man hitta en hel del intressanta saker skulle jag tro.


Håller inte riktigt med dig där, med tanke på hur säsong 1 slutade avslöjar ju trailern indirekt en hel del om vad som hände vissa karaktärer.
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons dec 01, 2004 18:53

Tänker inte se trailern, speciellt som det bara är en dryg månad kvar till s2 börjar. Säsong 2 finns upplagt på HBOs hemsida/program och tydligen står det på den kommande dvdn att s2 börjar i januari, låter ju som det verkligen är så då (läste det på forumet på carnivale.org).

Ser fram emot s1 dvdn ännu mer nu!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » ons dec 01, 2004 19:11

Qarlsson skrev:Håller inte riktigt med dig där, med tanke på hur säsong 1 slutade avslöjar ju trailern indirekt en hel del om vad som hände vissa karaktärer.


Förutsatt att man har sett säsong 1 alltså. Varför skulle man vilja se en trailer för säsong 2 om man inte sett säsong 1? Då är det ju helt givet att man blir spoilad.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons dec 01, 2004 21:02

Ah, damn! Olika spoilerbud! Jag har ju inget emot små-tempting spoilers i trailerform, men vill inte ha BIG, FATTY SPOILERS! Frick! To watch or not to watch...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav qarlsson » tor dec 02, 2004 0:19

LWes skrev:
Qarlsson skrev:Håller inte riktigt med dig där, med tanke på hur säsong 1 slutade avslöjar ju trailern indirekt en hel del om vad som hände vissa karaktärer.


Förutsatt att man har sett säsong 1 alltså. Varför skulle man vilja se en trailer för säsong 2 om man inte sett säsong 1? Då är det ju helt givet att man blir spoilad.


Självklart ska man inte se trailern för S2 om man inte sett S1. Det vore ju ytterst sadistiskt mot sig själv :) Men oavsett om man sett S1 så får vi ju i trailern till S2 på förhand reda på vad som hände vissa karaktärer vars öden och framtid var osäkra efter sista avsnittet i S1.

Huruvida dom överlevde eller ej
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron