One Tree Hill

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » tor jan 10, 2008 15:30

Glorificus skrev:5x01-02
:lovebunnier:
Haleys utbrott mot Nathan, wow, bra scen.

Ja! Skådespelarmässigt var det min favoritscen i dessa två avsnitt. Synd att serier som OTH inte knappast kan drömma om Emmypriser - att det här var bättre skådespeleri än typ Masi Oka är det väl ingen tvekan om?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » tor jan 10, 2008 15:35

One Tree Hill slog tydligen ABC i tittarsiffror. Det låter ju riktigt positivt! De låg nära 4 miljoner har jag för mig när jag tittade och i CW standard är det ju bättre än iaf alla deras nya serier.
Fortsätter det så kan tom säsong 6 inte blir lika avlägset. Jag känner mig ganska positiv iaf - jag tror att strejken kan hjälpa mycket också.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav eynosh » tor jan 10, 2008 20:37

Skillz till racingtjejen: "Follower!" :D

Skrattade så att jag fick ont i magen.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav HeY » tor jan 10, 2008 20:39

eynosh skrev:

Skillz till racingtjejen: "Follower!" :D

Skrattade så att jag fick ont i magen.

Jag älskade också när han lade sig i sängen brevid Brooke och började ta bilder :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Buffster » tor jan 10, 2008 21:20

(spoiler 5.01 - 5.02) Åh, OTH, underbara serie! Så glad att den är tillbaka.

Jag måste erkänna att jag innan var riktigt skeptisk till att dom skulle hoppa fram så långt i tiden, men det visade ju sig vara helt obefogat. Det fungerade verkligen hur bra som helst.

Nathan. Min favorit. Och nu var han ännu bättre. Sliten, ledsen och trasig... och med skägg! Det är ju nästan för mycket för mig. Fantastiskt! Dom flesta scenerna mellan honom och Haley älskade jag, särskilt när hon verkligen sa till på skarpen. Kändes fint också att hon inte gnällde så mycket till en början, utan försökte vara förstående. Och oj så söt deras unge var. Jag hoppas verkligen inte att Nathan kommer att vara otrogen med nannyn, jag skulle bli så jävla irriterad. Men förhoppningsvis så blir det inte så.

Skillz var, som alltid, BÄST!

Jag gillar däremot inte Lindsay. Sådana karaktärer som hon är svåra såklart, eftersom det helt uppenbart är tänkt att man ska vilja se Lucas och Peyton tillsammans. Därför tycker jag det är roligt när man lyckas göra en sådan karaktär intressant. Det tycker jag inte att dom lyckades med här. Hon kändes jättetrist. Men det lär väl inte hålla. Hoppas jag i alla fall.

Men Lindsay var egentligen det enda jag inte gillade med avsnitten. Allt annat var inget mindre än helt jävla fantastiskt! Fortfarande bästa gråtserien. Jag grät massa. Vet inte om det var av glädje över att det är tillbaka, eller för att det var sorgligt, eller för att jag är allmänt instabil. Men ändå.

Glorificus skrev:Men jag hoppas han har kvar sin heroin rock star look även efter han blir bättre.

JA! Hoppas, hoppas, hoppas. Jag har alltid älskat Nathan, men jag har inte direkt tyckt att han är så snygg. Men nu... ojojoj!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav HeY » tor jan 10, 2008 21:32

The Buffster skrev:
Glorificus skrev:Men jag hoppas han har kvar sin heroin rock star look även efter han blir bättre.

JA! Hoppas, hoppas, hoppas. Jag har alltid älskat Nathan, men jag har inte direkt tyckt att han är så snygg. Men nu... ojojoj!

Not to step on your joy, men det tyvärr inte ut så på promobilderna. Vet inte om det är spoiler egentligen men, på dem är han rakad och kortklippt - typ som i säsong 1 eller 3, eller när var det han hade rakat huvud? För rakat var det inte, utan bara kortklippt. Yeah, yeah. Peyton är förövrigt hur fin som helst i sitt långa lockiga hår. Glad över att hon inte hade den frisyren som hade i återblickarna, det var mindre snyggt.
Hayley passar också i sitt nya hår, hon ser verkligen äldre ut. Dock så tycker jag hon var som snyggast i säsong 3 - men detta var fint också.

Jag tycker det är lite tråkigt att Rachel inte var kvar. Som sagt gillade jag henne för (var jag ensam om det?). Jag hoppas på att hon kommer tillbaka i ngt avsnitt - skulle vara intressant att se om hon mognat.

EDIT: Förresten, påtala om Peyton så älskade jag scenen där hon satt i sitt fönster och pratade i telefonen. Hon är så sjukt snygg och hela scenen var bra och emotionell. Loved it!!

Det är så bra att ha lyckopiller som OTH när strejken är igång. Den dag OTH slutar för gott kommer att vara en hemsk dag...

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Buffster » tor jan 10, 2008 21:44

HeY skrev:på dem är han rakad och kortklippt

Haha. Okej. Men jag tänker ändå hoppas. Eller så får jag väl låtsas att han har skägg, fast han inte har det.

HeY skrev:Jag tycker det är lite tråkigt att Rachel inte var kvar. Som sagt gillade jag henne för (var jag ensam om det?). Jag hoppas på att hon kommer tillbaka i ngt avsnitt - skulle vara intressant att se om hon mognat.

Jag gillade också Rachel, i alla fall ibland. Så hon hade gärna fått vara med. Som du säger, rätt intressant att se vad det har blivit av henne.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav eynosh » tor jan 10, 2008 21:44

Inte lika hemskt som när Harry Potter DH kom ut.

När OTH slutar kommer jag sitta och vänta på complete-boxen, maratontitta och stortjuta, hoppa och leva som en rövare.

Vilket påminner mig om att jag kanske ska ta och duscha..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav HeY » tor jan 10, 2008 21:51

eynosh skrev:Inte lika hemskt som när Harry Potter DH kom ut.

När OTH slutar kommer jag sitta och vänta på complete-boxen, maratontitta och stortjuta, hoppa och leva som en rövare.

Vilket påminner mig om att jag kanske ska ta och duscha..

Harry Potter DH har inte alls kommit ut än! Den finns inte! Sista Harry Potter boken? Pfft, skojjar du! Någon sån finns inte!!
Med andra ord har jag inte vågat läsa den än - det står där i min hylla och skriker av ett slut.

Complete-box med OTH. Sounds like heaven :lovebunnier:

Lycka till med din, öh, dusch.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Ankh » fre jan 11, 2008 14:10

OOOOOOFFFF!!

(spoiler 501-502) Vilken inledning! Fortfarande en massa frågetecken efter dubbelintrot, men man får nog fler flashar. Tycker de gjort det snyggt hittills. Hade svårt för ungen i 1+ sekunder men sen släppte dte och jag älskar honom.

Faan vad lik Dan de fått Nathan, blickarna, ögonen, uttrycken.

Jag är nyfiken på Karen och hennes bäbbe och på Jake. Hoppas Jake kommer tillbaka oxå!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Tob » sön jan 13, 2008 1:12

One Tree Hill kommer nog aldrig bli någon riktigt favoritserie. Allt känns för påklistrat och lite för anstängt. Men andra halvan av tredje säsongen var ofta riktigt bra.

(spoiler 3.22) Med alla dem där cliffhangrarna så lär ju inte jag vänta med 4.01. Gud vad skönt att ha bara kunna sätta på det. Sen Peyton...gud...hon är överlägset min favorit i serien. Jag gillar inte när hon mår så dåligt och blir så trampad på.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » sön jan 13, 2008 22:39

Nooo! You didn't comment on 3x16 :(

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » sön jan 13, 2008 23:38

HeY skrev:Nooo! You didn't comment on 3x16 :(

Jag var inte så oerhört imponerad. Tyckte bättre om 3.17 i så fall. (spoiler 3.16-3.17) Jävligt starkt med självmordet, men att Dan sköt Keith blev alldeles för mycket Jaha. Men tyckte konsekvenshanteringen av det hela var bra i 3.17.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » sön jan 13, 2008 23:42

Jag tycker att 3x16 är ett utav de starkaste avsnitten i serien. Riktigt rörande.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » mån jan 14, 2008 13:51

Jag läste lite spoiler fniss.

Nej, men seriöst va! Jag laddar ner andra säsongen nu! Yay!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Tob » tor jan 17, 2008 0:16

(spoiler 4.09) Jösses. Vilket avsnitt. Matchen! Peyton/Lucas! Slutet....! :eek:
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav sp1keout » tor jan 17, 2008 16:09

Nu kan jag inte hålla mig längre... Säsong 2!!!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » tor jan 17, 2008 17:00

Säsongen börjar bra, att alla har sagt att denna är sämre än den tidigare skrämmer mig inte.

Jag gillar att Doktorn var samma person som Mel Silver i Beverly Hills 90210! Yeah!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » tor jan 17, 2008 17:23

Halva 2.02
- Nathan, would you ask Lucas to drop by, Id really like to see your brother :lovebunnier:

Hela (Keane - Everybody's Changing)
- Im glad you came, son

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » tor jan 17, 2008 20:05

2.03 uppfattningar om säsong 2 såhär långt

Jag kan förstå vad personer menar med att säsong 2 är sämre än ettan, de är väääligt olika. Lite sådär som OC blev i början av säsong 2, jag tror det ändå är en bra sak... skulle det vara samma gamla hade det ju varit ... gammalt.

Dan och Lukas är bäst!
Undra hur det blir ifall Dan slutar vara remorseful aka ångerfylld... hoppas det inte händer än på ett tag.
Intressant!!! Sen är väl cp-deb cpig och moira kelly börjar bli en tråkmåns, keith är cool dock. Han är inte lika fjollig.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » tor jan 17, 2008 20:17

sp1keout skrev:2.03 uppfattningar om säsong 2 såhär långt

Jag kan förstå vad personer menar med att säsong 2 är sämre än ettan, de är väääligt olika. Lite sådär som OC blev i början av säsong 2, jag tror det ändå är en bra sak... skulle det vara samma gamla hade det ju varit ... gammalt.

Dan och Lukas är bäst!
Undra hur det blir ifall Dan slutar vara remorseful aka ångerfylld... hoppas det inte händer än på ett tag.
Intressant!!! Sen är väl cp-deb cpig och moira kelly börjar bli en tråkmåns, keith är cool dock. Han är inte lika fjollig.

Jag tycker inte att säsong 2 är dålig på något sett, det är den minst *bra* säsongen i min mening. Jag gillar konsekvenserna av allt som händer i den men jag tycker inte att allt genomförs lika bra - något sånt är det nog. Sedan så var de nya karaktärerna inte direkt fantastiska heller och Dan speglades som på tok för ond.

Tob: Åh, 4x09! Jag såg det på TV häromdagen, verkligen fantastiskt avsnitt!!!!!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » tor jan 17, 2008 20:23

5x03
Denna säsongen är så ooootroligt underbar hittils!!

Minst lika bra som de två första. Jag älskar verkligen det nya konceptet. Jag var riktigt kritisk till det i början men nu ser jag att det absolut var det rätta valet för dem. Collegeåren hade förmodligen inte funkat så bra - som i de flesta serier av den här typen.

Nathan rakade sig! Jag tycker synd om er som älskade rockstjärnestilen, han har ju åtminståne långt har fortfarande ;)
Jag hoppas dock att han klipper sig, det långa håret passar inte alls på James Lafferty.
Men det jag egentligen ville säga om Nathan var: Bra att Nannyn hjälpte honom att ta tag i saker och ting. Så fint när Haley kom hem och Nathan och Jamie satt och väntade med middag som en perfekt familj :)

Peyton klantar sig. Dock så tror jag också att Lindsay markerade sitt teritorium med hon och Brooke :D

Mouth och chefen, förutsägbart men ändå kul :D

För att vara överflödig lägger jag till lite smileys: :D :D :D :D :D :D :D

Jag älskar denna serien :lovebunny:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » tor jan 17, 2008 22:27

Ut och åka bil.

(spoiler 2.04) När Luke ska säga vem Dan är, deras relation. Och när Dan bara skämtar bort det och sen skrattar en massa. Underbara människa!

Men sen ska Lucas börja med sin jävla benefite of a doubt-skit. BÖGJÄVEL! Men jag är Luke ändå, han är bra.

Dan till Nathan - Hows your wife?

Fan jag kan inte sluta beundra människan. Vilken är eran favoritkaraktär, alla?

Måste bara tillägga den andra saken som är så fantastisk i säsong 2: Kieth och Nathan! Skratt, och jobbarpolare! Är som att pojkarna har bytt farsor... father-figures at least.

Och den nya killen (Poolboy) är väl helt ok, gillar nog Karens ragg mer dock

Säg något, någon!!!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » tor jan 17, 2008 22:43

sp1keout skrev:Fan jag kan inte sluta beundra människan. Vilken är eran favoritkaraktär, alla?

Gillar typ alla på olika sätt. Men Peyton är nog min absoluta favorit.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Buffster » tor jan 17, 2008 23:04

sp1keout skrev:Fan jag kan inte sluta beundra människan. Vilken är eran favoritkaraktär, alla?

NATHAN!

Om jag nu måste välja en.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav HeY » tor jan 17, 2008 23:09

Buffster: Jag ÄLSKAR din nya avatar :lovebunnier:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Buffster » tor jan 17, 2008 23:16

HeY skrev:Buffster: Jag ÄLSKAR din nya avatar :lovebunnier:

Tihi. Det gör även jag. Med världens finaste, vackraste, bästa Rory så kan man helt enkelt inte gå fel.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav HeY » tor jan 17, 2008 23:20

The Buffster skrev:
HeY skrev:Buffster: Jag ÄLSKAR din nya avatar :lovebunnier:

Tihi. Det gör även jag. Med världens finaste, vackraste, bästa Rory så kan man helt enkelt inte gå fel.

Nej, det är fullkomligt omöjligt!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » tor jan 17, 2008 23:21

Åh, du vet inte vad du ber om. Favoritkaraktär? Hm.. nä, går inte... (och det här gäller inte nödvändigtvis de senare säsongerna där vi är, utan mer generellt hela serien / tidiga säsonger...)

I början tror jag att jag gillade Lucas bäst, men sen gick det över till Nathan och Haley (som jag bara älskar så mycket så jag bara gaah, blir skräckslagen varje gång de har en bilscen eller vad som helst som kan vara skadligt i tv-serie-land ;)). Och med tiden Brooke! Fantastiska Brooke. I början tyckte jag hon var jobbig och rätt endimensionell, men hon växte verkligen och blev en av mina absoluta favoriter. Peyton gillar jag för det mesta, speciellt när hon har sin ångest och är konstnärlig. Ooh, och Jake! Han är en sån karaktär som får mig att gapa "JAKE!" varje gång han dyker upp i ett avsnitt. Samma med en annan karaktär (C.K.) som dyker upp i s2.

Av de vuxna karaktärerna tycker jag till och från om att följa Dans utveckling, med ungefär samma fascination som med Lex i Smallville. Men ibland tar de det för långt så det blir för mycket och då gillar jag inte alls Dans karaktär, när det blir over-the-top alltså. Däremot älskar jag allt om hans relation till Keith, den brödrarelationen är bara så trasig och intressant.

Haha, finns det några karaktärer kvar... Mouth och Skills förstås. :lovebunnier: OTH!!!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav The Buffster » tor jan 17, 2008 23:25

Haha. Mitt svar såg kanske egentligen ut mer som Glorys. Det finns onekligen många karaktärer att älska. Men jag håller fast vid Nathan och lägger till Haley. För dom två är dom finaste!

Nu ska jag se 5.03!

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film