Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sp1keout » tis jan 08, 2008 15:30

I was abosolutely correct.
1x04 Den där söta lilla dottern, som inte sa mer än bara ett par ord, visst var det Aimee Teegarden.

Friday Night Lights <3
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav noike » tis jan 08, 2008 15:32

sp1keout skrev:I was abosolutely correct.
1x04 Den där söta lilla dottern, som inte sa mer än bara ett par ord, visst var det Aimee Teegarden.

Vilken serie?

(Clear eyes! Full hearts! Can't lose!)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sp1keout » tis jan 08, 2008 15:34

noike skrev:
sp1keout skrev:I was abosolutely correct.

Vilken serie?

(Clear eyes! Full hearts! Can't lose!)

Cold Casearn såklart.

Är det bra att hon var skitsöt, rött hår och fräknar hade hon :)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav noike » tis jan 08, 2008 15:37

Jaha. Okej. Inte så mycket "såklart" över den serien. Trots Tracie Thoms.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sp1keout » tis jan 08, 2008 15:44

noike skrev:Jaha. Okej. Inte så mycket "såklart" över den serien. Trots Tracie Thoms.

Nej, men mina monologer om Cold Case i denna tråden, jag hade väl bara blivit van med att ingen brydde sig längre :P

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav noike » ons jan 09, 2008 0:49

Sett 1.01 och 1.02 av Murphy's Law. James Nesbitt som vrak till undercoverpolis. Ibland lite standard, emn Nesbitt har en charm som överglänser det mesta så serien klarar sig -- han fuskar inte bort sin dialekt heller.

[REKOMMENDERAS]

De två första säsongerna är fristående avsnitt, och s1 åtminstone är av långfilmslängd. Ser fram emot arcandet i s3.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav makane » ons jan 09, 2008 15:00

HeY skrev:Är det någon mer som har sett piloten till Cashmere Maffia? Jag vet inte riktigt vad jag tyckte. Den var helt okej, inte speciellt bra men inte dålig heller - vad ska man kalla det, mediokert? Jag tror inte att det kommer att vara en långvarig serie av Darren Star som handlar om fyra kvinnor i Manhattan som har sex- och kärleksproblem. Nyskapande, verkligen, men Sex and the City it ain't.

Yup sett piloten, okej och mediokert beskriver det bra tycker jag. Svårt att tycka om karaktärerna och för mycket inproppat i första avsnittet. Lång ifrån Sex and the city. Jag kommer nog se några avsnitt till om jag får tid för jag tyckte att det tog sig lite i mitten av avsnittet, men den hamnar rätt långt ner i prioritet.
Användarvisningsbild
makane
Minion

Inläggav HeY » ons jan 09, 2008 18:13

makane skrev:
Yup sett piloten, okej och mediokert beskriver det bra tycker jag. Svårt att tycka om karaktärerna och för mycket inproppat i första avsnittet. Lång ifrån Sex and the city. Jag kommer nog se några avsnitt till om jag får tid för jag tyckte att det tog sig lite i mitten av avsnittet, men den hamnar rätt långt ner i prioritet.

Några avsnitt ger jag det nog också, det går ju så få serier nu. Avsnitt två kommer imorn, jag hoppas på kvalitetshöjning.
Tittarsiffrorna för första avsnittet låg på ca. 10-11 miljoner tror jag det var. Jag är ingen expert på vad som är bra men Heroes/Ugly Betty/Private Practice ligger väl på samma så detta var... bra?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav makane » tor jan 10, 2008 11:41

HeY skrev:
makane skrev:

Några avsnitt ger jag det nog också, det går ju så få serier nu. Avsnitt två kommer imorn, jag hoppas på kvalitetshöjning.
Tittarsiffrorna för första avsnittet låg på ca. 10-11 miljoner tror jag det var. Jag är ingen expert på vad som är bra men Heroes/Ugly Betty/Private Practice ligger väl på samma så detta var... bra?

Jo tack vare att det inte går så mycket annat så slinker det nog med ett eller annat avsnitt till. vem vet, nästa kanske är jätte bra? :) Jag har ingen koll på vad som är bra. Har för mig att Jericho låg på ca 9 miljoner och det var för dåligt för CBS iallafall. Men det är väl olika beroende på vilken kanal det är. Ska bli spännande att se vad den får när den kommer tillbaka.
Användarvisningsbild
makane
Minion

Inläggav HeY » tor jan 10, 2008 15:31

makane skrev:Jo tack vare att det inte går så mycket annat så slinker det nog med ett eller annat avsnitt till. vem vet, nästa kanske är jätte bra? :) Jag har ingen koll på vad som är bra. Har för mig att Jericho låg på ca 9 miljoner och det var för dåligt för CBS iallafall. Men det är väl olika beroende på vilken kanal det är. Ska bli spännande att se vad den får när den kommer tillbaka.

Ausiellos svar på ifall serien blir bättre:

If you with better mean "worse", then yes, It will get better. A lot better.

Det låter ju uppmuntrande!

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav gaspode » tor jan 10, 2008 16:04

HeY skrev:

:D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Spuffy » tor jan 10, 2008 23:20

Jag vet att jag är lite (mycket) sen och kanske har alla som kan tänkas gilla Damages redan sett det, men om inte så tänkte jag göra er uppmärksamma om att det är rent hysteriskt jävla bra. Tycker jag. Spänningsnivån ligger på max genom hela avsnitten, och hela tiden finns där en känsla i min mage om att snart, snart kommer något fruktansvärt att hända. Eller som Nicklas beskrev det igår:
Nicklas skrev:Jag älskar den överhängande känslan att allt kommer gå åt pipan men man vet aldriug hur, vem eller vad. Bara att det kommer göra det ordentligt.
Just så är det.

Kvällens problem: Jag kommer vara tvungen att sova innan jag sett de två sista avsnitten.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav HeY » tor jan 10, 2008 23:24

Spuffy: Jag tror det finns en tråd för Damages ifall du är intresserad av att läsa vad folk har tyckt. Själv har jag inte sett den än, men det blir nog då de flesta verkar tycka om den.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » tor jan 10, 2008 23:27

HeY skrev:Spuffy: Jag tror det finns en tråd för Damages ifall du är intresserad av att läsa vad folk har tyckt.

Nope, men du är inte den första som gjort misstaget att tro den existerade *räcker upp en skyldig hand*. Allt prat om Damages finns i den här och dess föregångare.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Spuffy » tor jan 10, 2008 23:34

Jag har försökt hitta en sådan tråd, men som adolvsson sa existerar det tydligen ingen sådan (han den luringen försökte få mig att tro det han med). Jag har dock läst lite av vad som sagts i denna (väldigt lite fanns skrivet i den här tråden) och förra serie-tråden (där jag inte orkade söka så länge).
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Glorificus » tor jan 10, 2008 23:44

Jag ser på avsnitt fyra av Damages nu. På tv. :eek: När jag var datorlös i förra veckan slog jag på tv:n (!) och såg de två första avsnitten på trean, så nu fortsätter jag samma trend.
Good stuff. 8)

Däremot hade jag missat det i kväll om jag inte ställt mitt mobilalarm redan förra torsdagen för att påminna mig. Har kommit ifrån det där med att följa tv-tider. Men det är perfekt att de visar två avsnitt åt gången.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Spuffy » tor jan 10, 2008 23:51

Jag började också se det på tv, såg reprisen av det första avsnittet natten mellan fredag och lördag (tror jag, eller så var det lördag/söndag) och sen gick det inte att stoppa mig.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav makane » fre jan 11, 2008 13:50

HeY skrev:
makane skrev:Jo tack vare att det inte går så mycket annat så slinker det nog med ett eller annat avsnitt till. vem vet, nästa kanske är jätte bra? :) Jag har ingen koll på vad som är bra. Har för mig att Jericho låg på ca 9 miljoner och det var för dåligt för CBS iallafall. Men det är väl olika beroende på vilken kanal det är. Ska bli spännande att se vad den får när den kommer tillbaka.

Ausiellos svar på ifall serien blir bättre:

:D ... kanske är den inte värd att fortsätta med då nej.
Användarvisningsbild
makane
Minion

Inläggav HippieSpellan » fre jan 11, 2008 21:27

Gossip Girl S01E13 faktiskt fint. Det S gjorde för B på trappan var så otroligt vackert.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav HeY » lör jan 12, 2008 0:12

HippieSpellan skrev:Gossip Girl S01E13 faktiskt fint. Det S gjorde för B på trappan var så otroligt vackert.

Gossip Girl is the shit. Kommer sakna jättemycket att inte få min Gossip dos i veckan. Får väl börja läsa böckerna ;)
Jag trodde verkligen inte att jag skulle gilla Gossip Girl när jag läste om den. Enda anledningen till att jag ens gav den en chans berodde på Josh Schwartz, annars vet jag inte om jag hade kollat. I'm glad I did! GoG är verkligen en av de top 3 bästa nya serierna i år - vet inte riktigt vilken plats hon hamnar på dock.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HippieSpellan » lör jan 12, 2008 3:06

tack den som spoilmarkade, var lite trött och distraherad.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav HippieSpellan » lör jan 12, 2008 3:14

men vänta, ska gg läggas ner? nooooes... det var ju som... oc på något sätt... så... lätt och lätt
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Tob » lör jan 12, 2008 13:15

Någon som såg HBO serien Tell me you love me i höstas, och kan ge ett utlåtande?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav eriked » lör jan 12, 2008 13:49

eriked skrev:Är de någon som sett en sån där brittisk jaga-mördare-serie?
Jag sett andra säsongen av Waking the Dead. Jag är rätt förtjust.
Woah. Jag såg första avsnittet s3. Gissa vem som gästspelade. Clarke fuckin' Peters. Ni vet. Lester Freamon. :o

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav CheeseGuy » lör jan 12, 2008 18:38

Nästa serie jag ser löjligt mycket fram emot, efter Dollhouse och True Blood: Sons of Anarchy. Av Kurt Sutter (manusförfattare och Jesus-Armenier i The Shield) för FX med Charlie Hunnam i huvudrollen. Ge mig nu tack.

http://www.hollywoodreporter.com/hr/con ... 171ba968ca
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav HeY » sön jan 13, 2008 22:42

Tob skrev:Någon som såg HBO serien Tell me you love me i höstas, och kan ge ett utlåtande?

Har jag frågat mer än en gång. Det enda svaret jag fick var ett (halvt nedlåtande) "se själv om du är så intresserad". Men jag vill inte ge mig in på något mer nytt utan att få ett utlåtande.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » sön jan 13, 2008 22:55

Nej, det enda jag sett var en sexscen från serien som dök upp på TV:n när jag var på krogen i fredags. Men det är HBO, och uppenbarligen även en del bröst, så jag är intresserad och tänker se den vid något tillfälle absolut. :P

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » sön jan 13, 2008 23:04

BRÖST!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HeY » sön jan 13, 2008 23:17

adolvsson skrev:BRÖST!

You got it from your momma!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » sön jan 13, 2008 23:32

HeY skrev:
Tob skrev:Någon som såg HBO serien Tell me you love me i höstas, och kan ge ett utlåtande?

Har jag frågat mer än en gång. Det enda svaret jag fick var ett (halvt nedlåtande) "se själv om du är så intresserad". Men jag vill inte ge mig in på något mer nytt utan att få ett utlåtande.

Där ser man. Jag missade serien helt i höstas.

Läste en kort notis i tidningen att serien skulle börja på canalplus. Relationsdraman på HBO känns överlag väldigt intressant. Förstod jag det rätt så är den förnyad också för en andra säsong, vilket gör det hela lite extra intressant.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film