Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tis nov 06, 2007 15:36

A bear skrev:Om vi frågar så här: hur arcig är Chuck? När den läggs ner, kommer man att skrika "MEN VI FICK JU ALDRIG VETA VEM SOM..."?

Så här i början har det varit väldigt lite arc. Ingen aning om hur det kommer se ut dock.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » tis nov 06, 2007 15:41

Nej, det känns inte särskilt arcigt faktiskt.
inget ont företag med okänd agenda alls!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav A bear » tis nov 06, 2007 15:43

Får väl lov att ladda ner en Chuck och se hur mycket wood den kan chucka.

adolvsson skrev:
Joss Whedon's fan club, Whedoneque, had pizzas delivered to all gates, including a special anchovies-only for Jane Espenson (she did drop by and did enjoy a slice).

They're so delicious.
Senast redigerad av A bear tis nov 06, 2007 15:46, redigerad totalt 1 gång.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav LauraP » tis nov 06, 2007 15:57

ja, chuck piloten var ju som sagt helt ok, men det kändes som en sån där serie som man kan ha att föjla om inget annat roligt händer. Och sen trodde jag att jag bara fastnade i den oförklarligt... men då visar det sig alltså nu att jag hade orsak att fastna. Tack för att ni redde ut det åt mig. Jag tyckte innan att det var så konstigt att jag valde den före många andra serier när lerladdningarna var klara...
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav Illyria » tis nov 06, 2007 16:57

A bear skrev:Skulle jag gilla Chuck?

Reaper gav jag ett avsnitt. Störde mig så mycket på den där Jack Black-wannaben att det nog inte blir fler än så.

Jag gillar Chuck, en hel massa, hatade Reaper och speciellt störde jag mig på just den losern.

Så kanske. Skulle inte kalla den en arcshow heller, det är mest fristående fast karaktärsinfo som följer med i handlingen.

Förra veckans avsnitt av Chuck tyckte jag var det bästa sedan piloten. Dessutom skrivet av Phil Klemmer (VM).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons nov 07, 2007 20:50

Jag fortsätter se Men Behaving Badly och serien fortsätter vara förbaskat bra. Det är minst ett gapskratt per avsnitt och ett konstant leende på läpparna i övrigt. Martin Clunes var ju i princip den enda anledningen att jag började se serien (Doc Martin-abstinens) och här är han alldeles lysande. Precis som i Doc Martin. Karaktärerna är så extremt olika att jag inte kan fatta att det är samma person som spelar dem. Det är iofs tio år emellan, men det har inget med utseende att göra utan mer det faktum att han i rollerna pratar helt olika och kroppshållningen är som natt och dag i de båda serierna.

Ibland tycker jag nästan (bara nästan) synd om komediskådespelare... Martin Clunes får stå ut med eviga öron-skämt (parafras: "...with ears that look like they've been welded on by a drunk Albanian") precis som Chris Barrie fick höra näsborreskämt och skämt om sitt hår genom Red Dwarfs alla säsonger (parafras: "I've got hair like that, just not on my head..." eller "I'm sick of your stupid flared nostrils" osv).

Ungefär som Jenna Fischer nämner på ett kommentarspår till The Office: att manusförfattarna verkligen måste ha spanat in sina skådespelare: "Did he see Pam, or Karen from the back?" :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons nov 07, 2007 20:58

AKS skrev:Jag fortsätter se Men Behaving Badly och serien fortsätter vara förbaskat bra.

I ett av de senare avsnitten sitter de framför tv:n allihopa och kommenterar vad de ser och driver med varandra till vansinne. Star Trek har jag för mig leder till bägge formerna av dialog. Men jag har bestämt för mig att det var trettio minuter av fyra personer framför en tv. Oerhört billigt gjort, på ett bra sätt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav herdware » ons nov 07, 2007 21:47

noike skrev:
AKS skrev:Jag fortsätter se Men Behaving Badly och serien fortsätter vara förbaskat bra.

I ett av de senare avsnitten sitter de framför tv:n allihopa och kommenterar vad de ser och driver med varandra till vansinne. Star Trek har jag för mig leder till bägge formerna av dialog. Men jag har bestämt för mig att det var trettio minuter av fyra personer framför en tv. Oerhört billigt gjort, på ett bra sätt.

Osar MST3K.

Var det inte vid förra större strejken som vi fick "pärlor" som Star Trek TNG - Shades Of Grey"?
Sen har vi anime-fillers...
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav noike » ons nov 07, 2007 21:51

herdware: fast ändå inte. Det är en annan typ av skämt.

Jo, förra strejken är osraken till "Shades Of Grey":s existens.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » ons nov 07, 2007 21:52

NI HAO!

Okej, nu går jag bara runt och spammar igen.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » ons nov 07, 2007 22:10

MST3K?

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav herdware » ons nov 07, 2007 22:11

Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav noike » ons nov 07, 2007 22:11

AKS skrev:MST3K?

Mystery Science [Theatre] 3000.
Senast redigerad av noike ons nov 07, 2007 22:16, redigerad totalt 1 gång.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons nov 07, 2007 22:15

Okej. Never heard of.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons nov 07, 2007 22:17

Det är en jättenördig tv-serie på ett fantastiskt positivt sätt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons nov 07, 2007 22:18

Konstigt att jag aldrig hört talas om den dock. Fast det var iofs innan jag blev intresserad av tv så det är nog därför.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons nov 07, 2007 22:23

Och varje avsnitt är en hel svartvit B-film som huvudpersonen tvingas titta på med sina två robotkompisar. Man ser deras silhuetter i högra hörnet där de sitter och kommenterar och pekar. De flesta tv-kanaler vill inte ens peta på den därför -- för långa avsnitt och för smalt intresse. Dumma kanaler.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » ons nov 07, 2007 22:26

noike skrev:Och varje avsnitt är en hel svartvit B-film som huvudpersonen tvingas titta på med sina två robotkompisar. Man ser deras silhuetter i högra hörnet där de sitter och kommenterar och pekar. De flesta tv-kanaler vill inte ens peta på den därför -- för långa avsnitt och för smalt intresse. Dumma kanaler.

Ganska många av filmerna är iofs i färg. Det blir de inte bättre av. Fantastisk serie.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav A bear » ons nov 07, 2007 22:34

Det kan ju påpekas att MST3K går att se på Youtube om man står ut med bildkvaliten. Här är en av mina favoriter:

Space Mutiny (del 1 av 10)

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav LWes » ons nov 07, 2007 22:56

Jag gillar verkligen Gossip Girl, jag har sett ifatt alla avsnitt nu. Det är en jättetrevlig serie! Och jag blev glatt överraskad av att läsa att skådespelarna inte är äldre än vad de är, man är ju van vid att tonåriga karaktärer brukar spelas av typ 25-åriga skådespelare. Jag kan inte tro att hon som spelar Jenny bara är 14 år!
Mycket bra serie.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » ons nov 07, 2007 23:03

Jag håller med! Gossip Girl is tha bomb. Chuck också - bra år för Josh Schwartz. Eller ja, detta är väl hans femte bra år för jag tycker O.C är bra rakt igenom även om vissa delar är mindre bra.

Californication, Gossip Girl och Chuck är förmodligen de tre bästa nya serierna i år. Dirty Sexy Money är också bra men än så länge inte bättre än de tre.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » tor nov 08, 2007 0:23

Hittills är jag faktiskt mest road av strejken, bara ingen av mina favoriter blir nedlagd så säger jag strejka på.

Ingen mer här som tittar på Long Way Down? Uppföljaren till Long Way Round.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav chanda » tor nov 08, 2007 9:04

Illyria skrev:Hittills är jag faktiskt mest road av strejken, bara ingen av mina favoriter blir nedlagd så säger jag strejka på.

Ingen mer här som tittar på Long Way Down? Uppföljaren till Long Way Round.

nah jag väntar på dvd.är den lika bra som den första?
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav AKS » tor nov 08, 2007 19:55

Men Behaving Badly S4: Alltså är det bara jag som tycker att Dorothy är en jävla kärring i denna säsong. Gary är väl inte den smartaste och fräschaste individen i historien, men det är ju frivilligt att vara ihop med honom. Men så gör hon slut och sen kommer hon tillbaka och han har bara sympati för att hon är ledsen över att hennes nya pojkvän inte vill ha henne. (Och två sekunder senare knäpper han upp byxorna... :)) Men sen har hon sex med hans bästa kompis. Tony var ju antagligen hög av smärtstillande, men Dorothy hade bara druckit vin. Gah! Jag blir så förbannad på henne! Fast säsongen har varit jätterolig så det är inte det. Bara att jag inte fattar att inte Gary drar. Eller... han tycker väl om henne, men hon behandlar honom som skit.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor nov 08, 2007 19:58

chanda skrev:nah jag väntar på dvd.är den lika bra som den första?

Ganska lika, de första avsnitten är ju förberedelser och sånt innan de riktigt kommer igång också, så jag tror det bli ännu bättre ju längre de kommer på resan. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tor nov 08, 2007 20:41

AKS skrev:Men Behaving Badly S4: Alltså är det bara jag som tycker att Dorothy är en jävla kärring i denna säsong.

Inte bara du. Gary har iofs gjort rätt dumma saker tidigare, men inget som gör att han förtjänar det här. Allra minst när hon sedan tar med honom till puben för att förklara att hon och hennes nye har förlovat sig efter så kort tid. Gary må vara omogen, korkad och självisk, men han har aldrig varit så där riktigt nedlåtande elak.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor nov 08, 2007 21:12

Nej, exakt. Hagga!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav chanda » tor nov 08, 2007 22:49

Illyria skrev:Ganska lika, de första avsnitten är ju förberedelser och sånt innan de riktigt kommer igång också, så jag tror det bli ännu bättre ju längre de kommer på resan. :)

hehe glömde bort att dom bara har sänt ett avsnitt.nåja så svårt
att vänta, men om den här strejken blir lång varig kan det vara bara att ha något till senare.

Howard Gould har ganska bra agrument,tekniken går framåt.Jag hoppas iallafall att de kommer att få vad de vill ha.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav AKS » fre nov 09, 2007 23:38

Men Behaving Badly: Har börjat se S5 nu. Fortsatt bra och det känns verkligen som en serie som inte står till. Martin Clunes fortsätter att vara bäst och jag gillar Gary bäst av karaktärerna. Tony gillade jag inte i början av S3, men jag har vant mig vid den sortens humor han representerar nu och tycker faktiskt om honom. Dorothy har jag (spoiler S4) lite problem med efter hennes beteende i S4, men hon är ju en underhållande karaktär. Det är bara Deborah som jag nu tycker är ganska så... meh. Leslie Ash är också den svagaste skådespelaren i gänget och med den tråkigaste storylinen i varje avsnitt... ja, kombinationen är ju inte så överdrivet bra.

Om jag hade några hundralappar över skulle jag helt klart ha köpt serien på DVD för jag vet att jag kommer att se dessa avsnitt många gånger under de kommande åren.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » lör nov 10, 2007 0:22

Reaper 1x07:

Riktigt bra den här veckan!
och Mercedes McNab! :lovebunny:

Och Andis "Ted Free Zone" var nice!

Och "I had no idea you were a homosexual."
djävulen!
Användarvisningsbild