House

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eynosh » ons okt 03, 2007 17:26

Frågestund:
Genom hela House-serien så har den medicinska aspekten varit väldigt bra. Få misstag, ibland lite dåliga förklaringar till lösningen *Spoiler S1 eller S2tex tjejen med masken i magen som inte kände smärta, väldigt långsökt då man får utgå från att masken varit i tarmarna tills den har påverkat det centrala nervsystemet genom att ta bort smärtkänslan totalt men aldrig överdrivna fel.
I avsnitt 4x02 görs det ett ENORMT fel där man blandar ihop en sak. Den som kommer på när detta fel görs och vad felet är får, bokstavligt talat, en kaka av mig på nästa träff som jag är med.
Felet är av medicinskt utsprung, men icke-medicinare kan upptäcka felet så länge man har någorlunda bra kunskaper i engelska (vilket dom flesta här har) och en allmän uppfattning om vanliga, helt vardagliga sjukdomar/tillstånd.

Och en liten brasklapp: För att Wyndham ska kunna vinna kakan ska han förutom att svara rätt även beskriva vad som reglerar det som det pratas om.

Kakan väntar på sin vinnare.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav eriked » ons okt 03, 2007 17:32

..vi som bara är på S2 och vill ha kaka då?

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav eynosh » ons okt 03, 2007 17:57

eriked skrev:..vi som bara är på S2 och vill ha kaka då?

INGEN KAKA!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Tomas » ons okt 03, 2007 18:20

eynosh skrev:Frågestund:
Genom hela House-serien så har den medicinska aspekten varit väldigt bra.

Hur klarar sig House jämfört med andra sjukhusserier? Scrubs tex?
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav eynosh » ons okt 03, 2007 19:08

Tomas skrev:
eynosh skrev:Frågestund:
Genom hela House-serien så har den medicinska aspekten varit väldigt bra.

Hur klarar sig House jämfört med andra sjukhusserier? Scrubs tex?

Du vet under opening credits på scrubs när det avslutas med en röntgenbild på väggen? Den är felvänd.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Tomas » ons okt 03, 2007 20:58

Jo men det har de väll lämnat kvar för att det är roligt. Någon rättar tom till det i början av ett avsnitt.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav eynosh » ons okt 03, 2007 21:13

Tomas skrev:Jo men det har de väll lämnat kvar för att det är roligt. Någon rättar tom till det i början av ett avsnitt.

men Scrubs är en komediserie.. Dom förklarar ju knappt fallen för att man ska kunna avgöra ifall dom är trogna eller inte.
Finns några som är riktigt illa har jag hört, en som hette något i stil med medical investigation eller något.

Kom igen nu människor, det står en kaka på spel.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Spuffy » ons okt 03, 2007 21:15

Pfft, du har ju sagt att du är dålig på att baka. Tror inte någon vill ha en äcklig kaka.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav eynosh » ons okt 03, 2007 21:18

Spuffy skrev:Pfft, du har ju sagt att du är dålig på att baka. Tror inte någon vill ha en äcklig kaka.

Jag kommer Köpa den bästa kakan någonsin. Bara för att du inte kan vinna den. Just det. Jag kaxar mig. Vad ska du göra? Sexstrejka? Hah!
Förlåt..

Fan också.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Spuffy » ons okt 03, 2007 21:21

edit: Jodå.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav adolvsson » tor okt 04, 2007 0:43

eynosh skrev:Kom igen nu människor, det står en kaka på spel.

Sett avsnittet, har ingen aning om vad du snackar om. Bör uppenbarligen inte bli läkare. Check-check.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav LWes » tor okt 04, 2007 20:25

4x02
Mycket bra avsnitt. Så här intresserad av serien har jag inte varit på väldigt länge, kanske någonsin.
Jag hoppas att Carmen Argenziano, Olivia Wilde och han med afro får jobben, det skulle vara bra. Jag ser fram emot nästa avnsitt, det säger jag inte ofta om House!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » fre okt 05, 2007 22:41

Svaret på housefrågan då:
Kring 30-34 minuten står Cuddy och House pratar i korridoren. Felet i diskussionen är när Cuddy säger ironiskt att House misstänkte hypercalcemia pga bristen på brutna ben. Det ska vara hypocalcemia.
För att Wyndham skulle ha fått rätt krävdes även:
Tre saker som reglerar kalcium-balansen i kroppen; Parathyroid hormon, Calcitriol (Vitamin D3) och Calcitonin.
Få se om det går att hitta i nästa veckas avsnitt för att fortsätta detta..
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav adolvsson » fre okt 05, 2007 22:58

Anosheh: NÖÖÖÖÖRRRD!!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav The Ankh » lör okt 06, 2007 3:17

Alltså...

Nästa tävling:

Gissa Anoshes diagnos.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav The Fucking Easterbunny » lör okt 06, 2007 8:08

The Ankh skrev:Alltså...

Nästa tävling:

Gissa Anoshes diagnos.

that's easy: ASSCLOWN!
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!

Inläggav noike » lör okt 06, 2007 9:06

Buttbastarditis, det är lite som psoriasis fast på andra ställen på kroppen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eynosh » lör okt 06, 2007 19:39

noike skrev:Buttbastarditis, det är lite som psoriasis fast på andra ställen på kroppen.

Men.. Det går ju inte. Psoriasis beror på överproduktion av hudceller medan ändelsen -itis indikerar inflammation i det första ordet, Buttbastard. Jag kan säga att det är inget fel på Buttbastardateten. Hmpfh.
Ankh: Vadåååååå, det var ju en bra tävling!

Nu ska jag äta upp kakan vinnaren skulle ha fått.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav The Ankh » sön okt 07, 2007 19:10

eynosh skrev:Ankh: Vadåååååå, det var ju en bra tävling!

Du e gullig du =)
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav gaspode » sön okt 07, 2007 21:32

4x02:

jomen. det är fortfarande House. en väldigt underhållande timme, men aldrig sådär fantastiskt. Många riktigt roliga citat som vanligt också :)

(spoiler 4x02) Känns som att de pekat ut de karaktärer som eventuellt får vara kvar ganska väl. 13, elaka tjejen och afrokillen. Och så Scooter som joker eftersom han kan anställa tre läkare och en assistent.

Om han nu kommer anställa nya och inte ta tillbaka Cameron och gänget. Var nice när Chase sa diagnosen han var ute efter i operationsrummet, och jag småmös lite när han var nere och hälsade på Cameron.

Tyckte inte Wilsons delar var särskilt bra i det här avsnittet. Han fick in nån kul kommentar men det var lite väl orimligt av honom att försöka låtsas som att House inbillat sig Chase och Cameron.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » tis okt 09, 2007 23:32

(spoiler 4.02) Som resident Kubrick-nörd måste jag påpeka 2001-homagen i öppningssekvensen. Annars vore jag inte jag. 2001! Jag har inte sett den på alldeles för länge!

Och jag tyckte det var underhållande i övrigt också. Jag tyckte ju sällan House var en av de ALLRA bästa serierna, och nu är det riktigt god underhållning så jag ser ingen särskild nedgång i överhängande kvalitet från tidigare.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » ons okt 10, 2007 21:12

403 var mest tråkigt, lite bättre mot slutet, men mest tråkigt. Däremot såg avsnittet de gjorde reklam för på slutet intressant ut. Buffy-skådis med också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Simon » ons okt 10, 2007 21:33

Håller med om att 4x03 var trist. Vi är för långt ifrån att knalla runt i House huvud just nu, och då blir det ganska ointressant. Det fick ett litet uppsving mot slutet, som sagt, men i övrigt ligger fokus lite märkligt (om än förklarligt kanske) till.

Jag tror 100% att det kommer gå till sig dock när det uppenbara börjar sjunka in, om jag uttrycker mig så vagt. :)
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav gaspode » ons okt 10, 2007 23:53

Jag tycker inte alls det var trist. Visserligen hade jag världens bästa Ankha att msn-titta med, men det var som vanligt massa roliga saker, och en hel grejer som händer.

(spoiler 4x03) Gapskrattade när House hade sitt ö-råd med bunsenbrännare!

House var dock lite väl tokig när han tog livet av sig.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav The Ankh » ons okt 10, 2007 23:56

=) Bäst-Martin var det ja. Tandemtittning FTW!

403
Jag tyckte inte heller att det vart trist npnstans. Man fick ju se Chase =) Hehe. Jag gillar inte hon den dör elaka tjejen . Hoppas hon inte blir en regular. Jag tror jag kan acceptrera Grumpy och 13. Och Fraudgubben.
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav gaspode » tor okt 11, 2007 0:00

The Ankh skrev:=) Bäst-Martin var det ja. Tandemtittning FTW!

403
Jag tyckte inte heller att det vart trist npnstans. Man fick ju se Chase =) Hehe. Jag gillar inte hon den dör elaka tjejen . Hoppas hon inte blir en regular. Jag tror jag kan acceptrera Grumpy och 13. Och Fraudgubben.

I think I'll miss you the most, ridicilously old fraud.
:D

det här avsnittet förstärkte bara min känsla av vilka tre-fyra som han kommer anställa (om han nu verkligen kommer anställa någon, det känns som det kan gå tillbaka till ursprungsteamet också, om nu Chase och Cameron skulle gå med på det. Foreman är ju utan jobb så..)
De andra (Grumpy, Fat twin, thin twin(?), foster home-guy. vilka mer?) har fått väldigt mycket mindre karaktär.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav The Ankh » tor okt 11, 2007 0:02

(spoiler fortsatt 403) Ja det vore det bästa om det gamla teamet kom tillbaka. Kanske lite dramatiskt så där en i taget och sen tjatas resten in eller nåt...
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav caffeineaddict » tor okt 11, 2007 15:57

(spoiler 4.03) Gillade också 4.03, men vet däremot inte alls om jag vill ha en återgång till det gamla teamet. Varför, liksom? Är det inte roligare om saker utvecklas istället för att återgå till det gamla vanliga? Vi har ju redan haft tre säsonger i den konfigurationen. Jag har gärna kvar Chase, Foreman och Cameron iofs, men föredragsvis i nya "roller".

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » tor okt 11, 2007 16:04

(spoiler 4x03) Problemet som det är nu är att de inte får lika mycket plats som de förtjänar, och dessutom inte alls lika mycket House-action, och det är ju där alla karaktärer skiner mest.

Som det är nu är de nästan inne och tar tid från Wilson istället, och det vill jag inte vara med om. Kan man banta ner på veckans fall en del kanske de kan få tilll utrymme att bolla runt House + 3-4 i hans team + Foreman + Cameron och Chase + Cuddy + Wilson, men jag vet inte. Vi får se, det är kul att det ändå ärlite ovisst hur det skall gå.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav eynosh » ons okt 17, 2007 10:37

Efter överläggningar med folk har jag kommit fram till att "misstaget" i house förra avsnitt inte var helt hållet ett misstag. Det är möjligt att det ska vara som dom säger också.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film