Prison Break

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » tis sep 18, 2007 15:32

S2 har förstört all entusiasm för PB. Fortfarande okej serie, men ikväll lär jag se minst ett par TOUS-avsnitt (för tredje gången!!) innan jag ger mig på ett sprillans nytt PB. *skakar på huvudet*
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » tis sep 18, 2007 21:54

AKS skrev:S2 har förstört all entusiasm för PB. Fortfarande okej serie, men ikväll lär jag se minst ett par TOUS-avsnitt (för tredje gången!!) innan jag ger mig på ett sprillans nytt PB. *skakar på huvudet*

Ja, och 3.01 var inget speciellt, helt ok dock.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » tis sep 18, 2007 21:56

3x01 var intressant och nytt. Men som PB avsnitt så var det väl inget som jag skulle ranka långt upp men inte långt ner heller. Ett medelbra avsnitt helt enkelt.

I want Sarah!!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » tis sep 18, 2007 22:16

Äsh, ni är bara förvirrade för att ni inte har på så länge upptäckt vad som egentligen menas med det som ska visas i en sådan serien om flera olika intressen och tematik som avgörs mellan både det gundläggande och avancerande skildringar, som å andra sidan i sig inte är så klargörande i sin verksamhet om hur det egentligen är meningen att ni ska ta till er utav alla dessa olika saker, som hela tiden förändras i.o.m. ens tankar som enligt min åsikt styr mer än vad man kan tro hur man själv uppfattar allting, men det är ju bara innom vissa fall, jag vet inte egentligen hur det är ni tänker angående det?

Jag tyckte att 3x01 var skitbra. Det är SÅ BRA! Jag ville se 20 avsnitt till efter att det tog slut. Nu längtar jag bara tills nästa avsnitt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tis sep 18, 2007 22:18

:D :D

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » tis sep 18, 2007 22:23

LWes skrev:Äsh, ni är bara förvirrade för att ni inte har på så länge upptäckt vad som egentligen menas med det som ska visas i en sådan serien om flera olika intressen och tematik som avgörs mellan både det gundläggande och avancerande skildringar, som å andra sidan i sig inte är så klargörande i sin verksamhet om hur det egentligen är meningen att ni ska ta till er utav alla dessa olika saker, som hela tiden förändras i.o.m. ens tankar som enligt min åsikt styr mer än vad man kan tro hur man själv uppfattar allting, men det är ju bara innom vissa fall, jag vet inte egentligen hur det är ni tänker angående det?

Jag tyckte att 3x01 var skitbra. Det är SÅ BRA! Jag ville se 20 avsnitt till efter att det tog slut. Nu längtar jag bara tills nästa avsnitt.

Bild

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » tis sep 18, 2007 22:25

Lwes. Du får mig att vilja se serien. Allvarligt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » tis sep 18, 2007 22:29

Haha, Lwes. Ja...hmm...det där var ett förvirrande inlägg :rolleyes:

Nä. Grundproblemet är väl att jag tycker det är allt för konstuerat. PB har alltid varit det. Frågan är bara hur väl dem lyckas gå runt det för mig. I denna säsongspremiären så lyckades dem inte lika bra som dem har gjort flera gånger tidigare i serien.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » tis sep 18, 2007 22:31

Jag tror jag föredrar PB framför Lost iaf. Kanske det räknas? Eller nja, jag vetti tusan om jag kan säga så. Det är nog ungefär jämnlikt med de två seriena.

Men du missförstår och tror att vi/jag tycker det är dåligt. PB är allt annat än dåligt, jag tycker det är riktigt högt underhållningsvärde på det hela och jag är väldigt förtjust i karaktärena. Jag tycker bara att detta avsnittet inte var så speciellt, men bra var det om man kollar på TV generellt - medelbra var det med PB's standard.

Was that clearer (and nicer)?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » tis sep 18, 2007 22:40

(spoiler 3x01) Men med situationen som dom sitter i är ju så fantastisk. Vem hade anat att dom skulle hamna här för ett par avsnitt sen?
Jag hoppas att dom inte avverkar det för tidigt dock!
Senast redigerad av LWes tis sep 18, 2007 22:41, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » tis sep 18, 2007 22:41

Ja. Jag tycker som Hey. Hade jag tyckt PB hade varit dåligt och tråkigt hade jag ju inte följt det.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Glorificus » ons sep 19, 2007 0:08

LWes skrev:Jag tyckte att 3x01 var skitbra. Det är SÅ BRA! Jag ville se 20 avsnitt till efter att det tog slut. Nu längtar jag bara tills nästa avsnitt.

Ja! Nu har jag också sett 3x01 och jag dör så bra det är! Jag satt och väntade på snedsteg i berättandet, men det var så välgjort så det är inte sant!

Höjdpunkter:
(spoiler 3x01) ALLT! Och några mer specifika...

"You're lucky I've been meditating."

När T-Bag klev in. "Tiene una mano rara." (He's got this hand...)

Bellick: "Chicken. Man. Where did you get chicken?"
"That's not chicken."
"..."
"You want some more?"
"Yeah!"

Michael: "Hey. How're we comin' with the transfer?"

Innan såg jag fram emot avsnittet men var ändå tveksam till storyn och undrade hur de skulle lägga upp säsongen och om det skulle bli bra. Men när det var dags för signaturen kunde jag inte sitta stilla, det var bara "Iiiiihhh!". :D Hela miljön, karaktärerna, musiken, atmosfären, allt! Den här säsongen har potential att bli SÅ BRA!

:lovebunny: :lovebunnier: :lovebunny: :lovebunnier:

Det är den här känslan jag vill ha av alla tv-serier jag följer. :)
Kan knappt vänta tills jag får skicka det till min mamma, hon är lika PB-galen. Varje gång jag pratar med henne frågar hon efter nya PB och FNL. Bra smak! ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sp1keout » ons sep 19, 2007 1:08

301
Malone, Bullick, T-Bag och Scofield, frågan är om de 4 någonsin kommer bli allierade, men den känslan är ju där lite i alla fall.
Bullick är sjukt cool.
T-Bag har redan blivit drottning
Malone har äntligen fått visa att han är bäst.
Scofield är, bara Scofield, cant go wrong with that

:lovebunny: :lovebunnier: :monsterhug:

Bästa skiten i mannaminne
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » ons sep 19, 2007 16:19

sp1keout skrev:301
Malone

It's Mahone!

Inte för att jag är en viktigpetter :rolleyes:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » ons sep 19, 2007 16:29

Jag var ganska tveksam till 3.01. Tråkigt, eftersom jag är en av de få som gillade S2 långt mycket mer än S1. Men dåligt var det inte. Och Robert Wisdom var ett jäkligt välkommet tillskott.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » ons sep 19, 2007 16:48

Jag gillade också S2 mer än S1. You're not alone ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav CheeseGuy » ons sep 19, 2007 17:29

Jag tycker ungefär som Tob och caffe. Det kändes rätt platt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav sp1keout » ons sep 19, 2007 23:25

HeY skrev:
sp1keout skrev:301
Malone

It's Mahone!

Ah, och vad sa jag då? Hej, jag tryckte aka tröck på fel knapp. Buhu. :emo:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav caffeineaddict » ons sep 19, 2007 23:30

Girls, girls, you're both pretty.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sp1keout » ons sep 19, 2007 23:33

caffeineaddict skrev:Girls, girls, you're both pretty.

Ytterligare en månster-kram på dig :monsterhug:

Du är min T-Bag :drool:

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » tis sep 25, 2007 23:27

3x02
Detta gillade jag skarpt! Mycket bättre än förra veckan IMO! SUGOI - som Glory brukar säga om PB ;)
Kändes nästan som säsong 1 struktur på avsnittet, fast med en betydligt äckligare miljö. Jag gillar verkligen hur säsong 3 är upplagt, jag tror att detta kan bli riktigt bra. Jag saknar Sarah eftersom jag är en romance sucker och tyckte att Michael/Sarah var så fint, men än så länge så har säsong 3 klarat sig bra utan henne. Den klarar sig säkert utmärkt med henne helt borta, men det avsnittet som hon kommer tillbaka i kommer jag förmodligen jubla i ändå.

Jag undrar vad det är med fågelboken, och hur i all världen ska Michael kunna ta dem ut därifrån? "I have no idea". Well, duh ;)

Känns som om jag alltid säger detta med alla serier, men jag ser fram emot nästa avsnitt :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » ons sep 26, 2007 1:13

HeY skrev:3x02
Detta gillade jag skarpt! Mycket bättre än förra veckan IMO! SUGOI - som Glory brukar säga om PB ;)

Som jag såklart uppsnappat från LWes. Det är ett bra ord när man försöker uttrycka hur bra PB är och ens eget språk inte riktigt räcker till. :D

HeY skrev:Jag undrar vad det är med fågelboken, och hur i all världen ska Michael kunna ta dem ut därifrån? "I have no idea". Well, duh ;)

Fågelboken, ja, härligt inslag. Istället för en nyckel eller något annat tråkigt får vi en... fågelbok. 8)

Och det är så bra att Michael måste hitta ett sätt att bryta sig ut ur ett fängelse igen. Det ger goda möjligheter till att knyta ihop historien som helhet - alla tre säsonger.

Jag satt på helspänn genom hela avsnittet, det är så PB ska vara. SUGOI! ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav CheeseGuy » ons sep 26, 2007 10:39

(spoiler 3.02) Ja, klart bättre än förra. Jag gillar hur historien hänger ihop med karaktärerna innanför och utanför fängelset. Vi får väl se hur länge det håller, men än så länge är konspirationsdelen (eller vad man ska kalla den) betydligt bättre än den i säsong 1. Jag ser till och med fram emot vad Sucre ska hitta på nu.

Och slutet var faktiskt rätt intensivt, och Micheal fick äntligen vara McGyver igen. De här två avsnitten (även om jag inte gillade det första så mycket) känns mer stabila än förra säsongen (förutom just början av den i och för sig). Det är inte några dumma eller tråkiga sidohistorier till exempel.

Men att det här skulle vara fantastiskt bra? Nej. Dialog, karaktärer, skådespelare och allt det där fungerar överlag, men inte så mycket mer (det finns förstås bättre och sämre undantag). Och det är fortfarande lite tunt med bra drama eller saker att bry sig om, mer än för stunden.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » ons sep 26, 2007 17:07

Har fortfarande ingen lust att börja se PB. Känner på mig att detta blir det nya VM för mig. Fast med VM var ju besvikelsen mycket större eftersom jag älskade den serien mycket mer under dess första säsong än vad jag älskade PB.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » ons sep 26, 2007 17:26

Själv var jag på väg att ge upp Prison Break i säsong 1. Jag tycker att säsong 1 var mycket mer oengagerande för mig än säsong 2. Så vi ser ju väldigt olika på det ;)
Säsong 3 ser för övrigt ut att bli en riktigt bra säsong om det fortsätter som det har gjort.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » ons sep 26, 2007 17:29

Jag kanske kommer mig för vilken dag som helst. Jag hoppas det. För T-Bags skull i alla fall. De andra bryr jag mig inte så mycket om.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » ons sep 26, 2007 17:54

AKS skrev:Har fortfarande ingen lust att börja se PB. Känner på mig att detta blir det nya VM för mig. Fast med VM var ju besvikelsen mycket större eftersom jag älskade den serien mycket mer under dess första säsong än vad jag älskade PB.

Fast jag tycker att nya PB känns som en förbättring mot säsong 2 som helhet (även om en del enskilda avsnitt där spöar de två första här). I och för sig gillade jag slutet på säsong 2 riktigt mycket för att vara Prison Break också. Vad var det som (mer eller mindre) förstörde serien för dig? Om det är det som jag tror att det är så kommer du nog gilla de här två avsnitten mer. Men som sagt, det första var inte så bra ändå, men det andra var klart bättre.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » ons sep 26, 2007 18:05

Tyvärr inget specifikt. Ett sakta dalande ner i ointresse bara. Den enda karaktär jag brydde mig om på slutet var T-Bag och hans storyline var ju för den skull inte särskilt bra.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons sep 26, 2007 21:09

Jag tyckte att 3x02 var jävligt bra. Mest spännande serien lätt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » ons sep 26, 2007 23:11

S3 liknar ju S1 mer i uppbyggnad. Dessutom finns möjlighet att utforska ett flugornas-herre koncept. Alltid intressant. Jo. Avsnitt 2 kändes bättre än avsnitt 1. Det höll mig mer på spänn i alla fall.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film