The Office US

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eriked » sön sep 23, 2007 19:23

Åh, vi tittade på best of-scener från youtube igår. :lovebunny:

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Tinwiel » sön sep 23, 2007 20:03

Det var kul. :D Fast det där var långt ifrån de bästa scenerna. Några av de bästa scenerna hade dom tagit med men det var flera scener som var sådär också. Jag ifrågasätter urvalet litegrann kan man säga!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » sön sep 23, 2007 20:43

Nu har jag avslutat s3 på DVD, tycker de sista kommentarsspåren var de bästa, mest roliga. Jag tycker t ex Initiation är ett av de minst bra avsnitten den här säsongen så det var synd att just det fick ett kommentarsspår då också. Hade mycket hellre sett något annat avsnitt. Dessutom inga kommentarsspår alls på disc 2? Det kändes som det var fler och överlag roligare kommentarsspår för s2, de var mer allihopa som de sista här.

Vad tyckte du AKS?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön sep 23, 2007 21:02

Ja, jag håller med. De första kommentarspåren var, trots att de är bra, en besvikelse. Men kommentarspåren på sista discen har alla varit jätteroliga att lyssna på. Det beror nog på kombinationen av människor. Öerlag tycker jag nog att S2 var den bättre boxen och även den bättre säsongen rent avsnittsmässigt.

Hoppas Steve Carell har tid att vara med då det är dags att göra kommentarspår till S4. Jag vill minnas att jag tyckte det var kul att han var med då jag lyssnade på S1-kommentarerna.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » sön sep 23, 2007 21:03

Tinwiel skrev:Det var kul. :D Fast det där var långt ifrån de bästa scenerna. Några av de bästa scenerna hade dom tagit med men det var flera scener som var sådär också. Jag ifrågasätter urvalet litegrann kan man säga!

Jag vill se en "Hannas Best of"! ;)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » sön sep 23, 2007 21:04

gaspode skrev:
Tinwiel skrev:Det var kul. :D Fast det där var långt ifrån de bästa scenerna. Några av de bästa scenerna hade dom tagit med men det var flera scener som var sådär också. Jag ifrågasätter urvalet litegrann kan man säga!

Jag vill se en "Hannas Best of"! ;)

Det kan jag göra. Sen, inte nu. Orkar inte..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » sön sep 23, 2007 21:20

AKS skrev:Ja, jag håller med. De första kommentarspåren var, trots att de är bra, en besvikelse. Men kommentarspåren på sista discen har alla varit jätteroliga att lyssna på. Det beror nog på kombinationen av människor. Öerlag tycker jag nog att S2 var den bättre boxen och även den bättre säsongen rent avsnittsmässigt.

Hoppas Steve Carell har tid att vara med då det är dags att göra kommentarspår till S4. Jag vill minnas att jag tyckte det var kul att han var med då jag lyssnade på S1-kommentarerna.

Håller helt med om säsong 2, även om jag uppskattade vissa avsnitt och händelser mycket mer nu under omtitten av s3 så kommer den inte upp i samma nivå som s2. Samma gäller för kommentarsspåren, förutom de på sista discen och speciellt de tre sista. Det handlar väldigt mycket om vem som medverkar.

Jag har inte s1 på dvd och har aldrig kunnat lyssna på kommentarsspåren där... det borde jag försöka leta upp och lyssna på innan fredag. Om det finns.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » sön sep 23, 2007 21:40

Nu har jag hittat en dvdr av säsong 1 att ladda hem, men hur ser jag på den sen? Kan jag mounta den som en virtuell drive eller måste jag bränna ut den? Det är en massa vob-filer och sånt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » sön sep 23, 2007 21:41

VLC kan öppna en katalog som om det vore en DVD-skiva, det borde MPC också kunna göra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » sön sep 23, 2007 21:48

Aha, jag har bara testat det med vanliga avi-filer tidigare, hoppas det fungerar. Tack. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor sep 27, 2007 22:41

Fun Run! Imorgon!! Wiiee! Jag vill att det ska vara imorgon och efter jobbet nu.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » tor sep 27, 2007 22:43

jag kommer få svårt att gå till skolan imorgon om Office har kommit på morgonen.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tor sep 27, 2007 22:51

Jag har lovat att träffa folk imorgon. Right now I hate my friends. Men jag kanske hinner se the Office innan och behöver bara vänta med de andra till senare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor sep 27, 2007 22:59

Inte många timmar kvar nu! :D

Har inte hunnit med så många kommentarsspår från säsong 1 ännu, faktiskt bara ett. Fastnade i Earth 2, men den är jag snart klar med och då blir det mer Office igen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » fre sep 28, 2007 12:28

4.1 WOHOOO!

Jag tycker synd om Michael. "This is what I come home to" och så pekar han på en utslagen Jan. Påkörningen av Meredith var fantastisk, alltså just händelsen var kanske inte så kul ur sitt sammanhang, men pausen efteråt när kameran bara gick fick mig att gapskratta.

Dwight lyckas till och med vara okänsligare än Michael i och med Angelas katt, men jag vet inte, sedan kom Michaels "God is dead"-övertygelse. (Jim tittar in i kameran!)
Och Pam och Jim i bilen. Awww. För att inte tala om på kontoret i andra halvan. Mer awww. Samtidigt som Dwight/Angela går neråt. Usch. Damn you, Dwight.

Poetisk rättvisa för Ryan. Jag hade inte tänkt i de här banorna tidigare, men han överser Scranton-enheten. Han vet hur folket är där, han kommer vara fast där han är länge. Om han inte får sparken. När Jan hade jobbet hade hon hand om två ställen, varav ett var effektivt och det andra var Scranton. Sedan slogs de ihop och Jan hade skilsmässa och underligt beteende -- vilket jag tror företagsledningen antog var felet när det antagligen egentligen är lite större än så.

För lite Dwight/Jim. Det är det enda negativa jag kan komma på just nu. Alldeles för lite Dwight/Jim.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » fre sep 28, 2007 13:31

åh, se nu eller vänta på perfekta projektor-förhållanden ikväll?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » fre sep 28, 2007 16:47

4.01: Många, många bra delar, men avsnittet kändes för mig utdraget och det skulle hamna på den nedre halvan om jag listade TOUS-avsnitt. Kanske till och med nedre tredjedelen. Jag vet inte, detta var inte riktigt vad jag ville ha. Men visst: fortfarande bättre än det mesta som visas på tv.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre sep 28, 2007 19:22

Mitten av det blev lite konstigt tyckte jag, det hade nog varit bättre om de gjort det som tvåavsnitt som visades back-to-back, än ett långt. Dessutom var det lite konstigt med att sidohandlingarna behandlades som om det var ett långt avsnitt utan avbrott, medan huvudhandlingenvar som två med avbrott och sedan en inskriven recap från Michael.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » fre sep 28, 2007 19:58

Det hade nog varit bättre med två back-to-back, för första halvan kändes som den saknade en tydlig riktining. Andra halvan var dock definitivt Fun Run och jag tyckte också det märktes tydligt när "det avsnittet" började. Fun Run var roligt! JAM är söta. Sen blev jag dock lite fundersam på varför Angela öppet sa till Pam att hon har problem i sitt förhållande och tog upp Dwight. Det vet Pam inget om sett från Angelas håll?

TOUS klarar sig bra mot Grey's och CSI:
A one-hour edition of NBC’s The Office finished third in the 9 p.m. hour, with 9.67 million viewers and a series-high 5.1/12 among adults 18-49. Comparably, that built by a hefty 31 percent in adults 18-49 from the second half of lead-in My Name is Earl (3.9/11), with growth 19 percent in the demo from its year-ago season opener (4.3/11 on Sept. 21, 2006).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » fre sep 28, 2007 20:06

Nu skall jag se säsongsavslutningen följt av premiären.

Ugh, Jims nya frisyr. Big haircut!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » fre sep 28, 2007 20:13

Jag ska se nu också, eller så efter Idol. Oj, vad man har väntat på det här, jag vågar inte ha förväntningar.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav gaspode » fre sep 28, 2007 20:17

Tinwiel skrev:Jag ska se nu också, eller så efter Idol. Oj, vad man har väntat på det här, jag vågar inte ha förväntningar.

mina är lägre efter svala kommentarer här, men säsongsavslutningen skruvar upp förväntningarna igen...

edit:
No, it's fine. I'm sure it must have been tough for Jim when Roy and I were joking around... That one time.

Varför kollar jag inte alltid på gamla Office-avsnitt?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » fre sep 28, 2007 21:09

Illyria skrev:TOUS klarar sig bra mot Grey's och CSI:

Phew! Hoppas det håller i sig för de där serierna är ju (oförtjänt, i alla fall vad gäller Grey's) mastodonter.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre sep 28, 2007 21:15

gaspode skrev:Varför kollar jag inte alltid på gamla Office-avsnitt?

För att du inte vill slita ut dem.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » fre sep 28, 2007 22:05

It's back!

som ni säger kanske inte ett topp-avsnitt, men ändå, Office!

(spoiler 4x01) Det gjorde ont i mig när Andy kom springande med blödande bröstvårtor :D
Jim/Pam tillsammans blir intressant.
Jag hade, trots att det är upprepning, gärna sett att de på nåt sätt inte vågat ta steget ändå. För de är som sötast när de är sådär kära utan att veta om det. Nu var de ju söta också, men jag har svårt att se att det skall vara lika roligt när de är ett par. Men hoppet lever!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » fre sep 28, 2007 22:11

(spoiler 4.01) Ja, det med Jim och Pam kommer verkligen att bli intressant att se hur de funkar. Men de har aldrig varit viktigast för mig (will they/won't they alltså) så det ska nog gå bra. Det kändes nästan som de var ett par under S2 ändå och jag klarar mig som sagt utan will they/won't they. Men det gäller ändå att de lyckas skriva förhållandet bra. Kanske därför de inte är "officiella" på kontoret? För att det ska finnas kvar nåt sorts element av mystik? Men nja... Funkar ju ändå inte för oss tittare. Plus att vi redan har smygande från Angela och Dwight.

Tyckte förresten att de tog det ett steg för långt (för min typ av humor) då kattstackaren torterades ihjäl. Inga problem med att Dwight avlivade den, men att den plågades till döds var för mig för mycket. Det blev alltså inte roligt utan jag blev nästan deprimerad över att Dwight gjorde så (trots att han naturligtvis trodde att den var död).

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » fre sep 28, 2007 22:37

401
Inte ett toppavsnitt, dvs inte lika många roligheter som vanligtvis, men herregud, det viktigaste!!

Jim och Pam! Pam och Jim! :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: Dom var så söta ihop så jag vet inte vad. Både blickarna och allt! Äntligen, gud vad glad jag blev.

Dwight och Angelas gräl var bra också, undra vad som ska bli av detta?

Jim och Pam! JAM! PIM!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » fre sep 28, 2007 22:40

Tinwiel skrev:401

Jag hoppas Dwight får riktigt ont i varje fall.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » fre sep 28, 2007 22:43

Äsch ni är tokiga! Dom är ju jättesöta ihop när dom är ihop också, alldeles bedårande! I have faith, skådisarnas kemi funkar och dom är tillräckligt duktiga för att fixa det. Jag hade blivit svinsur om dom inte hade blivit ihop, för då känns det som att manusförfattarna bara förhalar en grej och det blir tröttsamt till slut. Ja, tröttsamt. Man kan inte dra ut på vissa saker hur många säsonger som helst, då tröttnar folk. Eller jag. Dom kan ju fortfarande hitta på Dwight-hyss ihop, det här kommer att bli jättebra! Och om manusförfattarna gör så blir jag skitbitter och kommer att protestera. I tanken i alla fall, och här, jag kanske inte orkar maila.

Dessutom, de söta blickarna mellan Pam och Jim fanns där fortfarande. Jag blir alldeles varm inombords. :lovebunny:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » fre sep 28, 2007 22:45

noike skrev:
Tinwiel skrev:401

Jag hoppas Dwight får riktigt ont i varje fall.

Ja, Angela lär inte bara förlåta hur som helst, Dwight får kanske lära sig att han inte alltid kan vara "Dwight" utan måste tänka efter litegrann och ha det där som kallas "empati" (fast det är väl ett tecken på underlägsenhet kanske ;)). Spännande! Drama!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film