Weeds

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tis sep 11, 2007 22:47

3.05. Is this love, is this love, that I'm feelin'?

SUCK YOURSELF!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis sep 11, 2007 23:03

Ska vi ha en betting pool?
Nu har Silas varit vettig i två-tre avsnitt. Hur länge innan han återgår till att vara mannen vi alla skulle vilja strypa personligen? Jag tror det kommer ske i avsnitt 3.7.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » tis sep 11, 2007 23:09

Nja, jag tror mer på 3x08. Jag tror att han kommer att svansa efter M-K.O i de två kommande avsnitten nu och sedan kommer hon ge efter antingen i slutet av 3x07 och 3x08 och då när han har henne kommer han att sticka hål i en kondom för det skulle vara nytt.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav A bear » tis sep 11, 2007 23:15

Det faktum att MKO är där som ett love interest för Silas gör att jag vill strypa honom redan nu. Jag vinner!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tis sep 11, 2007 23:21

A bear skrev:Det faktum att MKO är där som ett love interest för Silas gör att jag vill strypa honom redan nu. Jag vinner!

Just det får mig mer att vilja strypa castingansvarige.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LauraP » ons sep 12, 2007 15:01

den här säsongen har bara varit fantastisk än så länge!!!

fast nästa avsnitt lär ju ha sina brister....
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav HeY » ons sep 12, 2007 15:20

Fast vem vet, MKO kanske kan bli succé :eek:

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LauraP » ons sep 12, 2007 15:26

HeY skrev:Fast vem vet, MKO kanske kan bli succé :eek:

möjligtvis, om det är en suverän regissör à la Lynch.. han får vem som helt att verka bra
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav HeY » ons sep 12, 2007 15:33

Jo, men jag syftade mer på att bilden jag/vi har av MKO kommer från media och de är ju inte den bästa källan för information om någon kändis. Vi får helt enkelt bedömma henne som en individ nu och inte som en av Olsen-tvillingarna i en film om dem när de är 3 år gamla.

Hon kan ju faktiskt ha talang!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » ons sep 12, 2007 15:40

HeY skrev:Hon kan ju faktiskt ha talang!

Jag har sett en film med henne för att jag inte ville missa filmen efter (Damn you, Vanishing Point!). Om man ska gå efter den är talang inget ord som ska användas i hennes närhet. Svenska partidebatter var roligare och bättre agerade.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » ons sep 12, 2007 16:55

Hon har dessutom gjort audition för serien, de måste ha sett något de letade efter för att välja just henne för rollen. Att sen jämföra med tidigare "skådespelarinsatser" tror jag också kan bli lite fel, det har alltid ingått i deras tvillingfranchise men det här är något helt annat.

Vi får väl se, jag är faktiskt väldigt nyfiken på hur hon kommer vara i serien och hoppas det visar sig vara bra casting. Tänker inte dömma ut det i förväg.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav sp1keout » lör sep 15, 2007 10:49

Med Showtime och Californication kände jag att det vara min obligation? plikt? att se på Weeds också.

1o1
- Slave dayz iz owee! (Inte hur jag förstår hur plural kan bli is, men det är kul med slang, visst är det! :drool:

Jag är kär.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » lör sep 15, 2007 11:03

Det var som en tanke som blev till händelse

1o minuter in 1o2

När man får se vem Silas och Shanes farsa var...
(spoiler Supernatural s1) så visade det sig vara Dean och Sammys pappa också.
Senast redigerad av sp1keout mån sep 17, 2007 0:15, redigerad totalt 1 gång.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » sön sep 16, 2007 18:00

Wow vad coolt slutet på avsnitt 4 var!!! Samt att jag blev grymt sugen på Coca Cola

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » sön sep 16, 2007 19:58

1o7
You made your bed, now you have to fuck in it :D

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » mån sep 17, 2007 0:53

Wow, jag verkligen älskar slutscenerna! Den här serien är sjuuukt bra!

Säsong 1

Slutet av 9 avsnittet när snuten kommer tillbaka blodig, man kände på sig att det skulle hända, men det var en bra scen och jag gillade den!

Thats... not a fair choice
Fare is what u pay to ride da bus, u c, dats de only fae i kno!

Och säsongsavslutningen, herregud!!! Slutscenen, jag finner verkligen inga ord alls.

Vilken sjukt bra serie.

:lovebunnier: :monsterhug: :lovebunny:

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav eriked » mån sep 17, 2007 18:04

3x05.. Varenda scen var ju guld! :monsterhug: Sannslöst bra!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav A bear » tis sep 18, 2007 12:55

(spoiler 3.06) This girl is giving me a headache.

Mellanavsnitt. MKO var mycket riktigt mest irriterande, och fram till sista 3 minuterna var det väl mest ett par enstaka scener som var intressanta (Nancy och U-Turn som "skrämmer" Heylia... hehe. Och Doug som jävlas med Celia.)

Men slutet då. GO MARVIN! Så U-Turn är plötsligt borta... jaha? Så vad händer nu då?

Vad det än är verkar det involvera Majesticfolket en hel del. Vilket kan bli både kul (Shanes skola) och hopplöst (jag skiter i Silas. Jag skiter ÄNNU mindre i hans flickvän om hon ska spelas av MKO.) Men folket som egentligen äger det där heroinet, de lär väl inte heller vara nöjda?

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav HippieSpellan » tis sep 18, 2007 14:02

A bear skrev: (spoiler 3.06) Men slutet då. GO MARVIN! Så U-Turn är plötsligt borta... jaha? Så vad händer nu då?

Vad det än är verkar det involvera Majesticfolket en hel del. Vilket kan bli både kul (Shanes skola) och hopplöst (jag skiter i Silas. Jag skiter ÄNNU mindre i hans flickvän om hon ska spelas av MKO.) Men folket som egentligen äger det där heroinet, de lär väl inte heller vara nöjda?

Precis det jag tänkte med. eller kanske inte så att jag helt skiter i silas, är bara inte så intresserad av honom, han är normal tonåring och shane är ganska jobbig, men han blir bättre
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav noike » tis sep 18, 2007 14:10

Vad a bear skrev. (spoiler 3.06) Jag gillade också scenen mellan Shane och Andy. "Maybe you'd better talk to your mom."
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » tis sep 18, 2007 18:10

3x06
Jag gillade som vanligt!
MKO var varken bra eller dålig, hon bara var. Vilket för den delen är bättre än vad jag hade hoppats på så ett litet "yay" kan hon väl få? Men jag kommer förmodligen inte bry mig om karaktären, inte kommer jag sitter och störa mig på henne heller - såvida hon inte går från "att bara vara" till dålig. Nog om henne!

U-svängen död och Nancy... fri? Det hade gärna fått spela 1-2 avsnitt till på Nancy och U för de hade bra kemi och det var ett riktigt bra spänningsmoment med honom. Men om hon nu är fri så är hennes förhållande till gräset nu....? Heroinet kan hon ju dumpa till Marvin och då har ju inget gräsförållande kvar. Såvida Marvin inte nu ska äga henne, eller om hon ska försöka slingra sig in hos Heylia igen. Intressant, jag undrar vilken riktning säsongen kommer gå nu? Jag hade räknat med U-turn hela säsongen.

Som vanligt kan jag knappt bärga mig till nästa vecka :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » tis sep 18, 2007 19:06

(spoiler 3.06) Slutet kändes för mycket som en cop-out. En stund där trodde jag att rollerna skulle bytas om och att Nancy skulle göra precis det som Marvin nu gjorde. DET hade varit en bättre vändning, särskilt om hon hade konfronterats med möjligheten och INTE gjort det. Det här var lite tråkigt tyckte jag, U-Turn-situationen hade mer potential och outnyttjade möjligheter. Men likväl, "This is for laughing at me for going to Dreamgirls."

Och Andy och lejonen... :D

MKO var varken jätteilla eller särskilt bra. Axelryckning.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » tis sep 18, 2007 21:31

caffeineaddict skrev: (spoiler 3.06) MKO var varken jätteilla eller särskilt bra. Axelryckning.

Precis! Hon bara "var".

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » tis sep 18, 2007 21:32

HeY skrev:
caffeineaddict skrev: (spoiler 3.06) MKO var varken jätteilla eller särskilt bra. Axelryckning.

Precis! Hon bara "var".

Som en hatthylla. Hatthyllor kan vara bra, men inte om de tar upp tid i handlingen som redan är begränsad.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tis sep 18, 2007 21:38

Om jag ska vara ärlig hade hon väl kunnat vara värre. Det är väl till viss del en motreaktion - hade hon varit en nobody som var en lika halvkass skådis hade man inte brytt sig lika mycket. Men det stör mig att en såpass smart serie måste börja skylta med en icke-skådis vars största fanbas väl är 14-åriga tjejer och gamla "Huset fullt"-fans?

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Peppe » tis sep 18, 2007 21:49

3x06 Äsch då det spelar väl ingen roll. Hon klarar sig OK. Bara man ignorerar vem hon är så blir hon som ni säger en medioker karaktär i Weeds, än. Men ingenting att hata direkt. Det skulle vara fantastiskt om hon blir bra, det kan hända. Men jag är tveksam tills ja ser det 8)
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Matt » tis sep 18, 2007 21:53

A bear skrev:Om jag ska vara ärlig hade hon väl kunnat vara värre. Det är väl till viss del en motreaktion - hade hon varit en nobody som var en lika halvkass skådis hade man inte brytt sig lika mycket. Men det stör mig att en såpass smart serie måste börja skylta med en icke-skådis vars största fanbas väl är 14-åriga tjejer och gamla "Huset fullt"-fans?

Och en och annan gubbsjuk kunk ;)
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav A bear » tis sep 18, 2007 21:57

Matt skrev:
A bear skrev:Om jag ska vara ärlig hade hon väl kunnat vara värre. Det är väl till viss del en motreaktion - hade hon varit en nobody som var en lika halvkass skådis hade man inte brytt sig lika mycket. Men det stör mig att en såpass smart serie måste börja skylta med en icke-skådis vars största fanbas väl är 14-åriga tjejer och gamla "Huset fullt"-fans?

YOU like Avril Lavigne.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav HeY » tis sep 18, 2007 22:02

A bear skrev:
Matt skrev:

YOU like Avril Lavigne.

"I'm With You" is actually a sweet song by her. And I'm proud to say it....I think :rolleyes:
I have nothing to say about her other songs.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav gaspode » tis sep 18, 2007 23:02

(spoiler 3x06) Synd som fan att U-Turn dog precis när han börjat bli lite rolig får jag säga. Nu känns det som att hon kom väldigt enkelt ur den här situationen. Om inte Marvin blir elak knarkkung nu...

MKO var varken bu eller bä, precis som Silas handlingar. onödig tid som kunde spenderats bättre.

Hela sewer-biten och han majestic-gubben och Celia tråkar ut mig en hel del också. Förutom när Doug slog golfbollar in i hennes hus :D

Och "the dirt shrew" är verkligen skitful
Senast redigerad av gaspode tis sep 18, 2007 23:13, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film