Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav brat » ons aug 01, 2007 2:04

Glorificus skrev:Just nu är jag glad att bf finns. :D

:P
Erkänn att du saknar mitt hysteriska svammel. Annars skulle du inte söka dig in hit så här. ;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » ons aug 01, 2007 2:14

brat skrev:
Glorificus skrev:Just nu är jag glad att bf finns. :D

:P
Erkänn att du saknar mitt hysteriska svammel. Annars skulle du inte söka dig in hit så här. ;)

:D
Jag undrade bara om ditt internet kollapsat när du blev så tyst.

Men jag gillar också So You Think You Can Dance, bara inte lika mycket som vissa andra. Såg några av de roliga auditions som var på tv i förra veckan... :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » ons aug 01, 2007 3:21

YouTube är farligt.

Måste dela med mig. En Lacey+Kameron parodi. Jag grät. Av lycka. Slutet! For fathers day.
http://www.youtube.com/watch?v=koC7zRRH ... ed&search=
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav AKS » ons aug 01, 2007 9:48

brat skrev:Förresten. Hur många avsnitt har visats i USA?

Imorgon kan man ladda ner 3.18: topp 8 dansar.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav brat » ons aug 01, 2007 17:32

Fem timmar till Kanal 5 visar 3.08 (Topp 20 resultat) ...fast det verkar stå som 3.09 på tv.com

Hurra för Kanal 5! :D

Men resultat-avsnitten känns inte lika intressanta. Men det lär väl bli en del fantastisk dans nu också.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » ons aug 01, 2007 22:30

Vilket intro!!!
Jepp, So You Think You Can Dance igen. Kommer att bli en del sånt nu. :)

Introt var helt galet. Är också väldigt stolt som kände igen en Wade-koreografi. :D

-----
Bäst till sämst då 20 ska bli 18 enligt mig. (Spoilermarkerar bara för att...)
Cedric!
Faina
Sabra
Dominic (han vann en placering på avslutet, men egentligen sämre uppträdande än Ricky)
Ricky
Ashlee

-----
Och juryn tyckte precis som mig! Motiveringar och allt. :D
Nöjd.
Senast redigerad av brat ons aug 01, 2007 23:19, redigerad totalt 2 gånger.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav LWes » ons aug 01, 2007 22:38

BBUS812
Fan va det var sjukt bra när Jameka pratade om Gud och varför hon älskade honom och dom spelade kyrkmusik i bakgrunden, och så började Amber gråta, och musiken övergick till den sorgliga musiken som alltid är när hon gråter, och sen kom Dick och musiken blev häftig. Det är så bra.
Jameka och hennes tro att det var Guds vilja att hon skulle tävla och kämpa för Jen... Fantastiskt.
Jag är glad att Nick är nominerad nu. Han rubbar mig fel.
Eric och hans nya catchphrase var också HELT superb. Jag ser fram emot nästa gång dom gör ett segment om hur det gått med det!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör aug 04, 2007 19:06

Detta kan bli bra:

Kitchen Nightmares i USA

Hoppas att det håller samma kvalitet som UK-versionen. Men tyvärr lär väl saker som "Then you're going home with your cock between your legs" bli beepat. :(

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » lör aug 04, 2007 21:02

Jag tror att det kommer vara bättre för UK-versionen var för brittisk (d.v.s. tråkig) för min smak. Det kommer nog vara kul.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör aug 04, 2007 21:18

Fast brittiska har jag fördelen att Gordon är precis som han är. Fuck off och do you have a cock? blir ju inte alls lika kul då det är beep off och do you have a beep.

Jag älskar den brittiska versionen och har svårt att tro att den amerikanska kvalitetsmässigt kan toppa den. Men jag hoppas i alla fall.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav brat » tis aug 07, 2007 23:57

So You Think You Can Dance: Topp 18 dansar
Kameron & Lacey är mina favoriter. Det går inte att komma ifrån, de stal mitt hjärta förra veckan. Än om de faktiskt inte var bäst den här veckan.
Dessutom älskar jag Danny. Men jag är inte så imponerad av hans partner som alla andra verkar vara.

Men det är väldigt svårt att ha favoriter då alla är så bra, och då det varierar så mycket från vecka till vecka.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav AKS » tis aug 07, 2007 23:59

Danny är/var (bara för att inte avslöja om han är kvar nu) min favorit också! Väldigt duktig dansare. Och rent ytligt så är han satans snygg också.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav brat » ons aug 08, 2007 0:05

AKS skrev:Och rent ytligt så är han satans snygg också.

Jepps. :D

Försöker bestämma vilka jag tycker förtjänar botten-tre den här veckan men jag minns inte ett nummer (Jaimie & Hok), störande. Det kan dock inte vara något bra betyg.

Hittills har jag iaf kommit fram till
Cedric & Faina
Lauren & Neil

Tror förresten att jag såg en spoilrig bild med topp8. Men jag väljer att tro att det bara var en bild på en del av topp18 gruppen, jepp. Hann iaf bara se två ansikten innan jag slog händerna för ögonen.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav AKS » ons aug 08, 2007 0:31

brat skrev:Cedric & Faina
Lauren & Neil

Hear, fucking hear till båda dessa par!

Tror förresten att jag såg en spoilrig bild med topp8. Men jag väljer att tro att det bara var en bild på en del av topp18 gruppen, jepp. Hann iaf bara se två ansikten innan jag slog händerna för ögonen.

Ouch! Det gäller att passa sig...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav brat » ons aug 08, 2007 22:52

Hm. Amerika valde helt galet. Två par som imponerade hamnade i botten 3.

Spännande att se när de dansar solo nu.

-----

Bäst till sämst då 18 ska bli 16 enligt mig.

Shanua (Överlägsen!)
Cedric (Han är sjukt bra solo, sjukt!)
Pasha (på framförande)
Jimmy (bra dansare men ingen uppträdare)
Faina (smart... men fegt)
Jessi (ingen bra prestation, synd, jag gillar/de henne)

Det är ganska märkligt när någon som presterat så bra i par kan hamna sist i min lista medan någon som inte alls dansar i par hamnar näst överst... den personen kan hålla sig kvar hela tävlingen på sin solodans...

De två stora frågorna just nu i mitt huvud är:
Hur gammal är Jimmy? --- Edit: 21. Han ser 29 ut.
Och hur lång är Cat? --- Edit: 5'9?? What? Då är ju jag längre.

-----

TJEJERNA: Jessi fick ett fripass, det var skönt. Än om hennes solo faktiskt var dåligt. Trist för Faina, hon var duktig. Men de kan inte bara skylla på hennes partner - första veckan dansade de hip-hop och då var det hon som var den sämre halvan.

KILLARNA: Hihi, de gjorde det olidligt spännande. Stackars Jimmy som var en bra dansare, men han har för lite personlighet... i min åsikt. Grymt att Nigel var så hård mot Cedric... om han dansar så bra har han väl ändå rätt att vara kvar...

Shauna & Cedric blir ett minst sagt skumt par...
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » tor aug 09, 2007 7:27

Just ja, So you think you can dance ska jag fixa hem också. Jag vet att det är en serie jag kommer att gilla. Vilken säsong är det ni ser på nu?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tor aug 09, 2007 9:47

Säsong 3. Jag tror också att du kommer att gilla den. Den är, enligt mig, mycket bättre än American Idol t ex.

brat skrev:Och hur lång är Cat? --- Edit: 5'9?? What? Då är ju jag längre.

Lägg på säkert två inches för klackar. Iofs gör det henne till endast lika lång som mig, utan klackar, så alla dansare måste vara minimoyer.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav brat » tor aug 09, 2007 14:33

AKS skrev:så alla dansare måste vara minimoyer.

Hear hear! ;)

Tin - Klart att du ska se! Det är en jättespännande och rolig tävling, mycket bättre än Idol. Men mer än det så är det fantastisk dans, det är anledningen till att jag ser det.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav AKS » tor aug 09, 2007 14:49

Jepp, dansen är faktiskt riktigt bra tycker jag. Jag har faktiskt lärt mig en del (teoretiskt alltså) under denna säsong. Jag har alltid tyckt att dans varit vackert, och de har en väldigt bra blandning här: contemporary, jazz, paso doble(stavning?), hiphop, vals... Allt. Jättekul. Contemporary och hiphop är mina favoriter.

(spoiler Topp 6 dansar) För första gången gillade jag Neil. Förvånande. Men båda hans och Sabras danser var jättebra och avslutningslyftet i paso doblen = :eek: .

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » lör aug 11, 2007 0:01

So you think you can dance 302
Woaw, den asiatiska utbytesstudenten som nu hade work visa, han var helt underbar! Vilka moves, vilken charm på scen! Han var nästan bäst hittills.

Dominic var himla duktig också, jag fattar inte att man kan göra såna där volter, hur det är fysiskt möjligt.

Och han i randiga skjortan! :eek: Shit! hur kan man göra såna rörelser! Jag har aldrig sett nåt sånt..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » lör aug 11, 2007 1:14

(spoiler BB 8.16) Jag är väldigt nöjd med att Kail åkte ut. Var riktigt orolig att Amber skulle rösta på Eric. Jag hejar nog mer på Eric/Amber/Dustin/Jessica än Dick/Danielle/Zach/Jen. Jag har börjat störa mig allt mer på Dick, tycker han verkar allt mer osympatisk.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör aug 11, 2007 21:57

Vilket skratt hon har, den kvinnliga domaren i So you think you can dance. Like a force of nature... Högt och länge. Jag vet inte om jag tycker att det är charmigt eller störigt. Båda tror jag.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » lör aug 11, 2007 23:34

Ja, jag håller med dig. Det är både härligt på nåt sätt och mycket störande. Kul att hon är så naturlig med det dock och inte nöjer sig med nåt halvdant.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » lör aug 11, 2007 23:44

Nä, precis. I nåt av auditionprogrammen så skrattade hon flera minuter tror jag, åt nåt hon tyckte var roligt eller fantastiskt. :)

Nu är jag inne på min första program med topp 20. Det är kul, dom är sjukt duktiga, men det är lite väl många tävlande, det blir lite segt ibland. Ungefär som i American Idol, det är bättre när några har gallrats ut.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » lör aug 11, 2007 23:53

So you think you can dance topp 20
Dom flesta var skitduktiga, hur ska man kunna välja? Men störst underhållningsvärde för mig hade Jazz/charlestonnumret med tidningarna, broadway, samba, och den mäktiga känslodansen med Lacey och hennes partner. Sen var jag väldigt förtjust i prestationen från tex valsparet också. Dom som dansade tango var sämst. Synd, för jag skulle gärna vilja se nåt mer från båda dom två, jag tycker att dom är intressanta. Discon var rätt så tråkig också, och hiphopnumret, med hon den ryska ballroomdansösen var lite sisådär.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » sön aug 12, 2007 11:58

So you think you can dance topp 18
Åh herregud, valsen med Danny och Anya var bland det vackraste jag har sett. Jag blev t.o.m nästan tårögd. Det var som en dröm eller en film. Bäst på hela kvällen.

Cedric och foxtroten, jag tyckte synd om honom, han försökte ju i alla fall. Sen så är Kameron lagom duktig men han blir alltid helt överglänsad av Lacey, hon har så mycket mer utstrålning och attityd.

Shaunas och Jimmys dansnummer med handklappningar var underhållande.

Sen är ju Neil och Lauren charmiga ihop.

Svårare att säga vilka som är i bottom 3 den här gången, förutom Cedric och Faina.

Edit: spoiler utröstningen.
Att Faina åkte gjorde mig inte så mycket, hon var duktig men i kategorin kvinnliga ballroom dancers så håller jag hellre på Anya. Killen som åkte, jag har glömt vad han hette, var väldigt duktig, men hade inte lika utmärkande personlighet som vissa andra. Cedric ägde ju i solot men det blir svårt för honom att hålla sig utanför bottom 3 i nästa avsnitt, då måste han få nåt som verkligen passar honom. Jag blev positivt överraskad av Shaunas solo, hon dansade häcken av sig. Bra gjort.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » sön aug 12, 2007 13:59

Topp 16
Debbie Allen!!! :lovebunny:

Är det bara jag som tycker att Wade, jazzkoreografen, är lik Chris Daughtry?

Edit: Spoiler utröstningen.
Nooooo, inte Jesus! Han var så söt. FAst jag ville verkligen inte att Neil och Öh... Danny.. Eller Jimmy... äsch, jag och namn, skulle åka heller. Det var ju Cedric som skulle åka, men jag fattade i förra programmet att folk skulle rösta på honom, efter att han fick så mycket skit. Everybody loves an underdog och Shauna dansade dessutom jättefint, därför klarade dom sig. Anya och Dannys hiphopnummer var sådär faktiskt.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » sön aug 12, 2007 18:46

Topp 14
Shit, hur ska man kunna få till 3 st par i bottom 3 av det här!! Dom enda som förtjänar att vara där är Cedric och Shauna. Visst, dom försökte, men numret hade inget riktigt flyt och det var för långsamt ibland. Jag älskade Neils och Laurens lilla pjäs där i slutet!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » sön aug 12, 2007 19:09

So You Think You Can Dance, där Tin är:

Ja, det är ett starkt startfält denna säsong. Jag kan iofs inte jämföra med tidigare säsonger, men jag gillar nästan alla. De enda jag inte gillade där du är nu är Neil och Lauren. Neil främst för att han är mer en cheerleader än en dansare. Trick på trick, men inget flyt eller känsla. Och Cedric också för han är ju så dålig på all koreografi, men cool då han gör sina egna grejer.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » sön aug 12, 2007 20:00

Spoiler topp 14 och utröstningen
AKS: Jag håller nog inte med, jag tyckte att Neils och Laurens nummer var ett av dom bästa. Visst har Neil vissa cheerleaderdrag men han är jävligt duktig dansare, han gjorde jaxzznumret jättebra, och han är rätt så charmig. Han behöver kanske ett nummer där han kan få visa om han har andra kvalitéer, ett dramatisk contemporarynummer. Nej, jag vill ha kvar honom och Lauren, dom är charmiga som partners och jag blir underhållen av dom varje gång. Kameron har inte visat att han har det där lilla extra heller, utan förlitar sig på att Lacey ska fixa biffen. Danny är fantastisk men han håller också tillbaks. Jag tror att han kan mer, men han tror att det räcker med att han kan hoppa högt och inte behöver visa showmanship eller sårbarhet och drama. Jag tror att han är rädd. (så djup jag blev nu... ;)) Hok är så charmig när han får vara i sitt esse och jag gillar honom som person men om han är nån vinnare, nja, nog inte. Men man fattade ju att Cedric skulle åka, han var ju där på lånad tid ändå.

Äsch, Shauna åkte. Hon gjorde ett sånt bra solo, man tror inte att hon ska vara så duktig på akrobatik, hopp och sånt men det är hon. Hon med lockiga håret, Hoks partner, är duktig, speciellt i contemporarynumret från förra avsnittet men ibland stör jag mig på att hon pratar som en high schoolbrud. And then like.. totally... Eller så låter det bara så i mitt huvud.. det är nåt med rösten. Hennes personlighet och utstrålning är inte tillräckligt stark för att vinna.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film