"Vad ska jag titta på nu?"

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » sön maj 27, 2007 23:21

Noam skrev:Dexter ja, vad är det den handlar om nu igen? Och vad är det för typ av serie ni som sett?

Dexter är en CSI-snubbe som seriemördar seriemördare på sin fritid. Och det vi sett är the Office US-utgåvan. Superduperbäst.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » sön maj 27, 2007 23:54

Tinwiel skrev:Dom andra serierna på listan kan jag inte uttala mig om, förutom My so called life, den är ju fantastisk men du har ju sett den en gång så..

Har jag? Nee, det tror jag inte?

Dexter har jag däremot sett.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Rekommendera och bli rekommenderad serier!

Inläggav danneman » mån maj 28, 2007 4:28

Skriv i viewtopic.php?t=2697 istället.

Ifall någon admin har tid, ta gärna bort denna tråden.
Senast redigerad av danneman mån maj 28, 2007 13:52, redigerad totalt 1 gång.
danneman
Demon Fodder

Inläggav Binchy » mån maj 28, 2007 6:42

Finns det inte flera liknande trådar redan? Andra serier 2, tex och den här: http://buffyforum.se/viewtopic.php?t=2697&highlight=.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Tinwiel » mån maj 28, 2007 11:05

caffeineaddict skrev:
Tinwiel skrev:Dom andra serierna på listan kan jag inte uttala mig om, förutom My so called life, den är ju fantastisk men du har ju sett den en gång så..

Har jag? Nee, det tror jag inte?

Dexter har jag däremot sett.

Hade du inte?! Jag har för mig att vi diskuterade en omtitt men jag sa att det skulle vänta för jag har sett serien typ 1, 5 gånger redan, och jag trodde att du hade gjort det också. Jag kom ihåg fel. :) Då tycker jag definitivt att du ska se den.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » mån maj 28, 2007 11:11

Nope, planen var att du skulle köra din omtitt samtidigt som jag såg den för första gången så att jag hade nån att diskutera med avsnitt för avsnitt. :)

Såklart jag ska se den!

La till Spooks på den där listan över serier jag har på datorn osedda också. Hittade DVDrippar.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav danneman » mån maj 28, 2007 13:46

Binchy skrev:Finns det inte flera liknande trådar redan? Andra serier 2, tex och den här: http://buffyforum.se/viewtopic.php?t=2697&highlight=.

Ville inte hijacka hans tråd... den handlar ju enbart om folk ska rekommendera serier till honom. Tror inte det vore uppskattat om jag kommer in och tar över tråden
Senast redigerad av danneman mån maj 28, 2007 13:50, redigerad totalt 1 gång.
danneman
Demon Fodder

Inläggav noike » mån maj 28, 2007 13:48

danneman skrev:
Binchy skrev:Finns det inte flera liknande trådar redan? Andra serier 2, tex och den här: http://buffyforum.se/viewtopic.php?t=2697&highlight=.

Ville inte hijacka hans tråd... den handlar ju enbart om folk ska rekommendera serier till honom. Tror inte det vore uppskattad om jag kommer in och tar över tråden

Ahaha. Nej, så fungerar det inte här. Om vi kan återanvänder vi trådar, för att det inte ska bli så svårt att hitta. Sökfunktionen i phpbb är som vi alla vet lite totalusel.

Det spelar ingen roll vem som skapar en tråd, vi går mer efter funktionen. "Vad ska jag titta på nu" blev dessutom utbruten från Heroes-tråden.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav danneman » mån maj 28, 2007 13:51

Okej, jag skriver väl där då. Någon admin får gärna ta bort denna tråden.
danneman
Demon Fodder

Inläggav noike » mån maj 28, 2007 13:53

danneman skrev:Okej, jag skriver väl där då. Någon admin får gärna ta bort denna tråden.

Vi flyttar alltihop tycker jag
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav danneman » mån maj 28, 2007 13:54

Skulle också behöva lite tips. Det känns nästan som man har sett de mest intressanta serierna redan. Fast ifall någon här kanske kan komma på någon serie jag har missat och är ett must-see, så skulle jag bli överlycklig. :)
La även till de serier jag har testat på fast av någon anledning inte fastnat för, om det är någon av de som ni tycker jag borde se så skriv gärna det.

Karaktärerna å dramat är viktigast för mig samt att serien har något speciellt i den som gör det intressant och spännande. Den serien som är verkligen exakt det jag gillar är Buffy + Angel. Är inte så mycket för helt vanliga komedier eller drama-serier.

De jag har sett:
Buffy, Angel, Farscape, Roswell, Stargate SG-1, Taken, Battlestar Galactica, Alias, Carnivalé, Star Trek - Enterprise, Star Trek - Voyager, Hex, Charmed, Stargate Atlantis, Lost, Dead Like Me, Oz, Futurama, Firefly, Dexter, Supernatural, Star Trek - Deep Space Nine, Dark Angel, Heroes, Prison Break, Smallville, The 4400, The Dead Zone, Odyssey 5, John Doe, CSI, The Lost Room, DayBreak, Threshold, Space: Above and Beyond, Star Trek - The Next Generation, 5ive days to midnight, Point Pleasant, The Triangle, Naruto, The Simpsons, Kyle XY, Jericho, Justice,

Serier som jag har inte har sett färdigt av någon anledning:
(ReGenesis), (Dune 2000), (Brimstone), (Joan of Arcadia), (Jeremiah), (Jake 2.0), (The X-files), (Millennium), (First Wave), (Charlie Jade), (The Invisible Man), (Andromeda), (7 Days), (Life on Mars), (Medium), ((Invasion), (Nowhere Man), (Veritas The Quest), (Wonderfalls), (Veronica Mars), (Revelations), (The Sopranos), (CSI - Miami), (CSI - New York), (Babylon 5), (Superstorm), (Harsh Realm), (Family Guy), (Doctor Who 2005), (Ghost Whisperer), (Eureka), (Rome), (The Twilight Zone 2001), (Primeval), (Tru Calling), (Blade), (The Outer Limits), (Earth: Final Conflict), (Crusade), (Witchblade), (Birds of Prey), (Vanished)
danneman
Demon Fodder

Inläggav noike » mån maj 28, 2007 14:10

Danneman: jag skulle tycka att du bör ge Wonderfalls en andra chans, men det kan bero på att jag själv avgudar den seren.

Vad jag kommer på direkt så där är fortfarande standradrekommendationerna jag gett i år. Friday Night LIghts, West Wing, Spooks, Ghost Squad, the Wire.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » mån maj 28, 2007 15:28

danneman skrev:(Veronica Mars)

SE NU! :eek:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav poser » mån maj 28, 2007 17:12

Jag och Sofia behöver också någon serie att se på nu till semestern och vi behöver bestämma vilken idag eller imorgon men jag har faktist ingen aning om vad det ska bli för någon.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav HeY » mån maj 28, 2007 17:45

poser skrev:Jag och Sofia behöver också någon serie att se på nu till semestern och vi behöver bestämma vilken idag eller imorgon men jag har faktist ingen aning om vad det ska bli för någon.

Vad har ni sett? Eller det kanske är en svår fråga för om ni är som jag och har sett massor av olika serier kan det vara svårt att rada upp. Fast egentligen så är det ju lättast att utgå från vilka serier du inte har sett för att ge förslag på nya.

De serier jag förälskat mig mest i genom tiderna är iaf:

Jossverse (duh!)
Roswell
The O.C.
Veronica Mars
Alias
Charmed (the early seasons, not the last 4 and especially the last 2)
Friends

Ja det är nog de nerlagda serierna som jag verkligen gillar. Jag vet att många är kritiska mot Charmed men det var den första riktiga TV-serien jag såg och då håller den sig kvar. Jag vet att serien har sina många brister och dåliga karaktärsutvecklingar mot slutet men det är ändå nostalgi och mys :lovebunny:

Men har du sett alla dessa? Antagligen för de är ju inte direkt low-profile här på forumet, men ifall att.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav poser » mån maj 28, 2007 17:47

Mmm, man har sett såpass många serier nu att det börjar bli rätt svårt att hitta något man vill kolla på. :/

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav HeY » mån maj 28, 2007 17:56

poser skrev:Mmm, man har sett såpass många serier nu att det börjar bli rätt svårt att hitta något man vill kolla på. :/

Jo precis, jag har börjat gå tillbaka i tiden för att hitta serier jag inte har sett. Just nu är t.ex de serier jag inte sett och håller på med: Twin Peaks (hade endast sett S1 förr), Six Feet Under, Carnivále.
Ja, nu blev ju inte uppräkningen så lång men man kan ju inte se på massor olika samtidigt. Iaf så har ju alla de serierna slutat och alla är väldigt bra och långvariga till skillnad mot många nya som inte ens klarar en hel säsong (drive :cry: )

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » mån maj 28, 2007 17:58

poser skrev:Mmm, man har sett såpass många serier nu att det börjar bli rätt svårt att hitta något man vill kolla på. :/

Jeremiah, Northern Exposure?

Annat:
Once and Again, för den som letar efter ett familjedrama
Star Trek Voyager, för den som är tveksam till Star Trek så är det här bästa serien (vilket jag tror mycket kan tillskrivas Bryan Fuller)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » mån maj 28, 2007 18:34

Illyria skrev:

Jag glider in med ett + för Northern Exposure. Har bara sett säsong ett än så länge själv men den var riktigt underhållande. Feel-good drama.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Noam » mån maj 28, 2007 18:40

Illyria skrev:Star Trek Voyager, för den som är tveksam till Star Trek så är det här bästa serien (vilket jag tror mycket kan tillskrivas Bryan Fuller)
Håller med. Av star trek serierna så är Voyager helt klart bäst men lite tråkig när man har vant sig vid nyare sci-fi's som Firefly och Battlestar Galactica.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Tinwiel » mån maj 28, 2007 18:41

noike skrev:
Illyria skrev:

Jag glider in med ett + för Northern Exposure. Har bara sett säsong ett än så länge själv men den var riktigt underhållande. Feel-good drama.

Serien verkar ha fått bra omdömen på imdb i alla fall. Den låter mysig, kanske man ska försöka se den när jag kommer tillbaks.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav poser » mån maj 28, 2007 18:42

Hook me up!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Noam » mån maj 28, 2007 18:45

Tinwiel, jag har Friday Night Lights på G om du inte fått tag i det.. håll utkik på hubben.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Tinwiel » mån maj 28, 2007 18:46

Noam skrev:Tinwiel, jag har Friday Night Lights på G om du inte fått tag i det.. håll utkik på hubben.

Tack noam, men jag har fått av caffe. :) Har nån Northern exposure?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Illyria » mån maj 28, 2007 18:48

Jag har bara s5-6 av Northern Exposure digitalt och inte DC, men kan dela med mig till någon som har FTP.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån maj 28, 2007 18:51

Äsch, jag kan inte FTP..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav caffeineaddict » mån maj 28, 2007 19:12

Tinwiel skrev:Har nån Northern exposure?

Jag har hela Northern med, som sagt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav HeY » mån maj 28, 2007 19:23

Vad är Northern Exposure? Aldrig hört talats om :?
Plot?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav danneman » mån maj 28, 2007 19:29

noike skrev:Danneman: jag skulle tycka att du bör ge Wonderfalls en andra chans, men det kan bero på att jag själv avgudar den seren.

Okej, det ska jag göra :)

noike skrev:Vad jag kommer på direkt så där är fortfarande standradrekommendationerna jag gett i år. Friday Night LIghts, West Wing, Spooks, Ghost Squad, the Wire.

Spooks och West Wing har jag sett rätt mycket på TV. Friday Night Lights låter inte riktigt som min stil, kanske kan tänka mig och checka in The Wire.

HeY skrev:

Hm jo kanske, inte egentligen riktigt min smak fast det finns ju såklart undantag.
Tack för tipsen båda!
danneman
Demon Fodder

Inläggav HeY » mån maj 28, 2007 19:30

danneman skrev:
HeY skrev:

Hm jo kanske, inte egentligen riktigt min smak fast det finns ju såklart undantag.
Tack för tipsen båda!

Oh my, my heart just stoped :eek:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film