The Office US

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » tor apr 26, 2007 16:24

312
Jim och dom andra jävlas med Dwight, still and always funny!

Alltså vad är det med Pam? "Gillar" hon inte Jim? Hon ser ut som att hon också är förälskad, men wtf... vad är problemet? Att hon är rädd för.... allt vad det kan innebära, det kan jag förstå men ändå! Jim FFS! sötaste, charmigaste, roligaste (och snygga!) killen! Jag blir frustrerad. Säsong 5 eller nåt kommer dom att bli ihop... *muttrar*

Edit: och sen gråter hon.. :( Få ändan ur vagnen då!! Dwight var riktigt gullig. Jag gillar att han får vara lite mänsklig också. Trots repliken på slutet..

:D "So you're pms:ing pretty bad, hah?"

Ha! Michael fick hångel med Jan! Han var så söt när hon berättade om sina känslor. Det var nog första gången han fick höra nåt sånt. Good for him.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » tor apr 26, 2007 16:36

313
Dwight och Jim ute på sales-trip! :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » tor apr 26, 2007 18:36

316
Liiite för fritt spelrum för Michael och hans pinsamheter... Dwights jakt på wedding crashers var roligt.

Pam och Jim.. :rolleyes: och Roy.. *suck*
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » tor apr 26, 2007 18:47

3.16: Det där är ett fruktansvärt avsnitt när det kommer till Michael. T ex... i kyrkgången hade den inte räckt att han försökte trycka ner Phyllis pappa = kul? Varför var de tvungna att ha honom släpandes på rullstolen uppför gången = smärtsamt o-roligt?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor apr 26, 2007 18:51

AKS skrev:3.16: Det där är ett fruktansvärt avsnitt när det kommer till Michael. T ex... i kyrkgången hade den inte räckt att han försökte trycka ner Phyllis pappa = kul? Varför var de tvungna att ha honom släpandes på rullstolen uppför gången = smärtsamt o-roligt?

Precis. Ofta tar dom det för långt och då blir det inte roligt. Vi vet redan att han är tokig och attention seeking..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » tor apr 26, 2007 19:18

317
Vampyrgrejen var rolig, that goes without saying för Jim och Dwight är alltid roliga. Finast i hela avsnittet var Pam och Michael på slutet, då blev jag nästan rörd. Michael av alla människor, var den som kom till utställningen och stöttade henne. Varför kom inte Jim? Visste han inte om den eller? Det borde han ha vetat efter diskussionen på kontoret. Kändes lite out of character för honom, även om han nu försöker "gå vidare". Michael började avsnittet med att vara riktigt pinsam och jobbig men slutade på topp. "People never go out of business" (eller vad han nu sa). Kan vi inte få mera av sånt och liiite mindre av pinsamheterna? Man kan uppskatta pinsamheterna mer när man vet att han egentligen är en rätt så fin människa.

Hoppas att Pam inser att hon och Roy inte är nån bra idé... jag tror att hon gör det nu.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » tor apr 26, 2007 21:57

:( Jaha.. då var det färdigsett... jag kanske ska göra nåt annat nu då...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Illyria » tor apr 26, 2007 22:28

Titta på promon till veckans avsnitt som jag länkade för någon dag sedan. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » tor apr 26, 2007 22:32

Tinwiel skrev::( Jaha.. då var det färdigsett... jag kanske ska göra nåt annat nu då...
tur du har bf:are att underhålla dig hela helgen.
plus att det kommer nytt avsnitt imorgon ju!

*nynnar signaturen och studsar lite i soffan*
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » tor apr 26, 2007 23:32

Illyria skrev:Titta på promon till veckans avsnitt som jag länkade för någon dag sedan. ;)

:D Ja, jag är needy. Men jag tror inte att jag vill bli spoilad så jag ska nog hålla mig borta ifrån promos. Tack ändå. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » fre apr 27, 2007 17:41

321
Dwight imiterar Jim. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » lör apr 28, 2007 6:38

Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav adolvsson » tis maj 01, 2007 22:01

Första säsongen, plus 2x01, sedd hos Hanna i Göteborg. Och Martin? Såg vi ett av dom hos Martin? Jag kommer inte ihåg. I vilket fall, jag gillar, det här kan nog bli nått.

Nu väntar jag bara på att avsluta FNL och helgen kommer sedan lär det bli maratontittande även i Huset Adolvsson. Ja ja.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav gaspode » tis maj 01, 2007 22:02

nej, hos mig spoilade jag bara med 321-teasern för att den var så fantastisk att ni var tvungna att se den. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » ons maj 02, 2007 14:00

2.15 "Judging from the way she dress, she strives to be a whore."

"And then they make you to drive them to church the next morning like, GAS A'INT FREE!"

Och jag älskar Jim och Pams kamerablickar av obeskrivligt lidande. Fast å andra sidan är allt med Pam och Jim guld.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » ons maj 02, 2007 15:08

2.18 Mr Poop! Jag tror samme grabb var med i ett avsnitt av It's Aölways Sunny in Philadelphia och jag ville verkligen slå honom där också. Jag tror jag är allergisk mot honom. Men avsnittet annars var hur bra som helst.

Stackars Michael.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » ons maj 02, 2007 16:25

2.21. Fy fan vad bra.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons maj 02, 2007 16:38

Men... när började du kolla, noike? Kul att vi blir fler och fler i alla fall. Yay!

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons maj 02, 2007 16:43

AKS skrev:Men... när började du kolla, noike? Kul att vi blir fler och fler i alla fall. Yay!

Jag såg s1 för ett tag sedan. Och s2 började jag med i onsdags tror jag. Igår när jag kom hem på kvällen började jag på 209.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » ons maj 02, 2007 16:43

Tinnie introducerade honom och adolvsson till Office fantastiskhet i måndags tror jag, sen såg de klart S1 och första på S2 igår. När han nu kommit hem har han verkligen fått upp farten. jag som var imponerad av Tinwiel, men noike är nog strået vassare.

edit: ok, jag hade visst fel. :D och dessutom svarade jag på en fråga ställd till nån annan. förlåt!

mer edit: det var ju inte alls lika imponerande då, "bara" 12 avsnitt idag :D ok, ganska imponerande.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » ons maj 02, 2007 16:58

Och det är så korta avsnitt, krävs mer för att bli imponerad. Iofs ligger mitt TOUS rekord bara på 16 avsnitt. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » ons maj 02, 2007 17:17

Glömde visst posta den här igår:

officetally.com skrev:The Office to become one-hour show?

CNNMoney.com posted an article today on NBC Universal CEO Jeff Zucker. Toward the end of the second page of the article is an intriguing tidbit about The Office:

At NBC’s “upfront” presentation to advertisers on May 14, Zucker says he expects NBC to unveil five new programs — three dramas, one comedy, and one reality show — for its fall schedule. Zucker and Reilly are considering stretching The Office to an hour and canceling the original Law & Order.

Om det här visar sig bli sanning kommer jag få min högsta önskan om The Office uppfylld. :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons maj 02, 2007 18:19

Jag tror min reaktion då du postade den igår var nåt åt detta håll: YAAAAAAY! Måste bli av. Måste, måste, måste. :) Tjugominutersformatet är sämst för TOUS, halvtimmesformatet bästa och fyrtiominutersformatet är näst bäst.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons maj 02, 2007 18:27

30 eller 40 kvittar för mig, men 40 är ju som två avsnitt i veckan. ;)

Sen är det väl lättare att planera in en timme i schemat för att passa in med resten än vad nu 30 min blir med reklam.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons maj 02, 2007 18:30

Ja, rent praktiskt är knappast 30 minuter ett alternativ även om jag perosnligen tycker att det blir bästa "flow" för TOUS i de avsnitten. Fyrtio minuter dock... jag håller verkligen tummarna för detta.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » ons maj 02, 2007 18:34

Vilket format som helst funkar för mig, bara det blir en fortsättning..

noike: Yay! Jag har för mig att jag höll på att skratta ihjäl mig på 221 också...

gaspode: Vadå noike strået vassare?! Jag är jättevass!!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Illyria » ons maj 02, 2007 18:36

Om det verkligen blir ett längre format så kan ju författarna kanske skriva på ett lite annat sätt också och vi kanske kan få ännu mer karaktärsutveckling, se fler karaktärer varje avsnitt osv.

Om det inte blir längre avsnitt kommer jag bli väldigt besviken då jag gått och hoppats på det här länge nu, även om det tidigare bara verkade vara en önskedröm.

Tin: att det blir en fjärde säsong har varit klart sedan början på året. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » ons maj 02, 2007 18:38

Tinwiel skrev:gaspode: Vadå noike strået vassare?! Jag är jättevass!!

Som en superslipad gräsklippare gjord för att skära titangräs.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » ons maj 02, 2007 18:50

mer office är såklart bra office! Yay!

Jag har vant mig vid det korta formatet och tycker inte längre att det känns som halva avsnitt, men vill ändå alltid ha mer när de är slut.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » ons maj 02, 2007 19:19

noike skrev:
Tinwiel skrev:gaspode: Vadå noike strået vassare?! Jag är jättevass!!

Som en superslipad gräsklippare gjord för att skära titangräs.

Precis!

Det korta formatet har inte varit nåt problem för mig hittills men det beror ju på att jag har sträcksett alla avsnitt och därmed kunnat fortsätta med nästa avsnitt direkt efter. Jag antar att korta avsnitt kommer att bli som att bara få ta en bit choklad och sen vilja ha mer men inte få mer förrän efter en vecka.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film