sämsta serien (nolbergs officiella humortråd)(spoilers!)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav mattek72 » mån jan 29, 2007 1:37

Crashdummie skrev:
mattek72 skrev:
eynosh skrev:
mattek72 skrev:
eynosh skrev:Du är typ som merl

Är det inte dags att du låter merl återkomma till forumet nu eynosh?

Alltså, jag har ju ringt henne, mailat, skickat brev, ringt på hennes dörr, besökt henne på jobbet, [img]väntat%20utanför%20hennes%20port%20och%20frågat%20hennes%20föräldrar%20om%20henne.%20Men%20hon%20har%20hela%20tiden%20varit%20ej%20anträffbar.%20Hon%20måste%20ha%20mycket%20och%20göra%20tror%20jag.[/img]

Du jobbar hårt på att leva upp till ditt rykte som stalker.

The scary part is, I think it all comes naturally to him... :eek:

Utan tvekan. Han var ju som en hungrig varg på henne så fort hon dök upp på forumet. Så han har säkert kidnappat henne och tagit med henne till Polen. :twisted:
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher

Inläggav Crashdummie » mån jan 29, 2007 18:29

mattek72 skrev:
Crashdummie skrev:
mattek72 skrev:
eynosh skrev:
mattek72 skrev:

Alltså, jag har ju ringt henne, mailat, skickat brev, ringt på hennes dörr, besökt henne på jobbet, [img]väntat%20utanför%20hennes%20port%20och%20frågat%20hennes%20föräldrar%20om%20henne.%20Men%20hon%20har%20hela%20tiden%20varit%20ej%20anträffbar.%20Hon%20måste%20ha%20mycket%20och%20göra%20tror%20jag.[/img]

Utan tvekan. Han var ju som en hungrig varg på henne så fort hon dök upp på forumet. Så han har säkert kidnappat henne och tagit med henne till Polen. :twisted:

Allvarligt?!?! :eek:

Tja nar jag traffade honom for forsta gangen pa en BF traff ett tag sen hade han ju kollat upp all info om mig, och nar han sag min min forsokte han trosta med att saga> "Oroa dig inte, du e inte den forsta jag stalker"....

... funkade inte sa bra for da undrade jag bara var dessa ex-stalkingoffer var...

... och du besvarade det precis, i Polen! Jin Dobre!

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav mattek72 » mån jan 29, 2007 19:16

Crashdummie skrev:
mattek72 skrev:
Crashdummie skrev:
mattek72 skrev:
eynosh skrev:
mattek72 skrev:

Allvarligt?!?! :eek:

Ja, första dagen som hon registrerar sig börjar han smyga sig på henne.

eynosh skrev:Vill du komma över till mig, käka lite makaroner och hångla sen?

http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=172116&highlight=#172116
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher

Inläggav Binchy » mån jan 29, 2007 19:26

ey, hon kan hon också; fyra poster nedanför eynosh...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Crashdummie » mån jan 29, 2007 19:31

:D
Snacka om megadissning!

men a andra sidan, hon har inte synts till pa BF ett tag va...

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav Tinwiel » mån jan 29, 2007 20:47

Äsch, eynosh är en sweetie. Han gör inte en fluga förnär, han gillar att retas bara.

:) :lovebunny: !

.. men vi vill ha merl tillbaks! Du kan väl låta henne använda datorn ibland, ändå, eynosh? ;)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Crashdummie » tis jan 30, 2007 1:02

Tinwiel skrev:Äsch, eynosh är en sweetie. Han gör inte en fluga förnär, han gillar att retas bara.

Retas med flugan? :eek:

later mer som en spindel som har fangat en fluga - han borde veta battre an att leka med maten.. eller ngt

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav mattek72 » tis jan 30, 2007 2:02

Crashdummie skrev:hon har inte synts till pa BF ett tag va...

14 september var sista gången hon postade.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher

Inläggav Crashdummie » tis jan 30, 2007 12:43

mattek72 skrev:
Crashdummie skrev:hon har inte synts till pa BF ett tag va...

14 september var sista gången hon postade.

Kanske ngt for Robert Ashberg och Sparlost forsvunnen???

Gar pogrammet fortfarande?

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav carre » tis jan 30, 2007 13:18

Binchy skrev:ey, hon kan hon också; fyra poster nedanför eynosh...

jamen, jag är charmig och söt, så det är annorlunda ;)
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav eynosh » sön feb 04, 2007 21:17

Jag ja!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav XY » mån feb 05, 2007 3:40

Det finns en del saker som bidrar till att jag bedömer någon negativt, och att inte tycka om BtVS är definitivt en sådan sak (förutsatt att det är verkligt ogillande och inte bara att man har missuppfattningar om serien). Inte att jag skulle sluta umgås med någon av det skälet, men det är minus. Att inte tycka om BtVS är att lida av någon slags kognitiv dysfunktion, för att överdriva en liten aning. :twisted:

Och när någon är militant anti-BtVS, som den som skrev det första inlägget i den här tråden... heh. :P

(edit: I'll never tell)
Senast redigerad av XY tis feb 06, 2007 2:40, redigerad totalt 1 gång.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav XY » mån feb 05, 2007 3:56

lilith skrev:Ett problem är faktiskt också att även om man kan sin teknik väl, kan man inte testa den i praktiken. Förrän det gäller liv eller död.

Bruce Lee var inblandad i street-fights under hela sitt liv. Tidigare i livet (tonårstiden) så letade han själv upp folk att slåss med, senare (efter att han blivit känd) för folk ständigt utmanade honom, inte minst folk som han jobbade tillsammans med (som han tydligen var tvungen att puckla på rejält ibland.) Men jag antar att alla utövare inte har riktigt samma... öh, tur.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav XY » mån feb 05, 2007 4:03

noike skrev:
sfinx skrev:
A bear skrev:Att bli uppkäckad av en vampyr, är det en anspelning på det där att alla verkar bli lite coolare (=käckare) som vampyrer än de är som människor? Snacka om extreme makeover...?

Man blir lite mer göteborgsk. Albert och Herbert, fast mittt i natten.

"Men Hebbe lille, du förstår la att vi inte kan ha vampyyyrer på bakgården."

:D :D
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav Crashdummie » tor mar 29, 2007 14:55

Men vart annars ska man ha dem?

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav herdware » tor mar 29, 2007 22:32

Crashdummie skrev:Men vart annars ska man ha dem?

I vedskjulet
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav Crashdummie » fre mar 30, 2007 10:05

Achso....
Hmmm, kanske bör investera i sådan då.

finns det ngn budget variant?

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav Daimone » sön apr 29, 2007 21:51

Jag tar tillbaka det jag sa om att seriens enda syfte var att lära småtjejer hur kul det är med sexuelliserat våld. Nu förstår jag tillfullo att seriens syfte egentligen är att lära småtjejer hur kul det är med sexuelliserat våld OCH konflikthantering med hjälp av våld. Ja det är verkligen ämnen som blivet underprioreterade i dagens skolor.

De verkliga världsproblemen går nog inte att lösa oavsett hur många amrikanska High scholls prinsessor som pumpas fulla med demondamm.

Det är sorligt att serien slutar så som den gör när det bara fanns en slayer gick det väl an men med så många topppredatorer som går löss på de predatorer som finns under dem reskerar hella ekosystemet att kolapsa, Männskligheten att föröka sig okontrollerat, göra slut på alla naturresurser och sedan hänfalla åt kanaballism som på påskön.

Förövrigt föreslår jag att någon antagligen lär de där brudarna att tala korekt eller sliter ut tungan på dem, de behöver verkligen ingen talförmåga för att kunna döda. Övriga saker de inte behöver är skollutbildning och snygga kläder. En slayer har en förväntad livslängd på vad då? Mellan 1 och 8 år och den tiden kommer hon huvudsakligen ägna sig åt att döda saker (hur nu detta är möjligt i och med att saker inte har något liv "vilja kännslor tankeförmåga etc" men eftersom seriens syfte aldrig var att stimulera hjärnan utan snarare nedre delar så lämnar jag den frågan därhän) så vad i helvete ska hon med ett examensbetyg till? Och eftersom hon inte kommer ha tid att uppfostra några barn behöver hon heller inte utöva någon attrationkraft på hanar. När jag tänker närmare på saken kan de lika gärna slita själen ur kroppen på henne också det är bara att göra henne lika kåt på att döda demoner som de flesta demoner är på att döda människor så har de det fixat Det var säkert bara för att göra Slyern lättare att kontrollera de lät henne behålla den när de gjorde utbyttet Allt hon igentligen behöver bry sig om är hur att äta, sova och döda.

Och angående feminsmpryllen i och med att kvinnor är de som föder och ammar barn och ioch med det är bundna till att föra männsklighetens gener vidare är det tveksamt om hon kan tillåtas ha samma frihet som manen om vi däremot skulle befinna oss i en situvation där hella mänsklighetens överlevnad var beroende av en enda femles prestationer är det tveksamt om bruden ens skulle tillåtas att skita och pissa utan att först be om lov.

Nån som våga svara eller?
Daimone
Minion

Inläggav AKS » sön apr 29, 2007 22:15

Hm, jag vågar, men ditt inlägg känns inte så sammanhängande att jag orkar förstå din poäng helt och hållet... Nån annan får gärna svara dock.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Garim » sön apr 29, 2007 22:44

För mycket att läsa och nej, blä.. gonatt :P
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Matt » mån apr 30, 2007 7:43

Är det en tillfällighet att Daimone/nollberg dyker upp i anslutning till en storträff?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav XY » mån apr 30, 2007 8:42

Är det inte rimligt att deltagare på ett forum som det här tycker om Buffy?

Jag föreslår att ansvariga raderar Buffyhatares konton och inlägg. Det kanske kommer innebära att de kommer att grina och gnälla på något annat håll om hur "buffyfans inte tål kritik" etc, men so what. Låt dem säga vad de vill så länge man slipper se skräpet här. : )
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav Rombat » mån apr 30, 2007 9:36

Nej. Censur och avregistrering av medlemmar är fel. På väldigt många plan. Bara för att någon säger någonting man inte tycker om betyder det inte att den personen borde "straffas", det är bara sjukt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav XY » mån apr 30, 2007 9:48

Rombat skrev:Nej. Censur och avregistrering av medlemmar är fel. På väldigt många plan. Bara för att någon säger någonting man inte tycker om betyder det inte att den personen borde "straffas", det är bara sjukt.

Jag skulle aldrig föreslå att man har som allmän regel att straffa folk som säger något som man inte tycker om. Däremot att ett forum för buffyfans är begränsat till... buffyfans. Ungefär som att en schackklubb borde vara till för schackintresserade och inte för personer som hatar schack och bara går dit för att störa och gnälla. Regler/villkor för medlemsskap och uppförande finns i alla möjliga sammanhang och är inte konstigt.

(Självklart ska reglerna vara offentliga och tillämpas konsekvent, så att det inte blir godtyckligt maktutövande.)
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav Rombat » mån apr 30, 2007 10:19

Detta forum började trots allt som ett forum för att diskutera Buffy, men jag skulle vilja påstå att det utvecklats ordentligt från det. Det betyder nödvändigtvis inte att man måste tycka att Buffy är bra för att vara här, det betyder att man har något at säga om serien. Och en tråd kallar jag knappt något större problem. Det är bara att inte bry sig om tråden om man retar sig på folket som skriver i den.

Det fina med detta forum är att det inte finns många regler alls vad gäller sånt här och det är en sak som gör detta forum till det underbara forum det är. Priset man får betala för det är att folk kommer att drabba samman när de har olika åsikter och att alla är välkomna.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » mån apr 30, 2007 10:23

Jag tycker denna tråd är ganska gullig. Däremot, skulle hatarna börja spamma avsnittstrådar etc så skulle jag nog börja se det som ett problem.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav XY » mån apr 30, 2007 10:32

Rombat skrev:Detta forum började trots allt som ett forum för att diskutera Buffy, men jag skulle vilja påstå att det utvecklats ordentligt från det. Det betyder nödvändigtvis inte att man måste tycka att Buffy är bra för att vara här, det betyder att man har något at säga om serien. Och en tråd kallar jag knappt något större problem. Det är bara att inte bry sig om tråden om man retar sig på folket som skriver i den.

Det fina med detta forum är att det inte finns många regler alls vad gäller sånt här och det är en sak som gör detta forum till det underbara forum det är. Priset man får betala för det är att folk kommer att drabba samman när de har olika åsikter och att alla är välkomna.

OK. För min del så spelar det inte så stor roll vilket. Jag skulle föredra att begränsa forumet till buffyfans, men som du säger så är det inget stort problem med buffyavsky och det är lätt att undvika dessa trådar om man skulle vilja. (Och jag föreslog för övrigt inte heller några andra regler än just den begränsningen. Jag skulle inte vilja ha ett forum med tiotusen regler som reglerar varje deltagare in i minsta detalj.)
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav Daimone » mån apr 30, 2007 12:47

XY skrev:Är det inte rimligt att deltagare på ett forum som det här tycker om Buffy?

Jag föreslår att ansvariga raderar Buffyhatares konton och inlägg. Det kanske kommer innebära att de kommer att grina och gnälla på något annat håll om hur "buffyfans inte tål kritik" etc, men so what. Låt dem säga vad de vill så länge man slipper se skräpet här. : )

Ähh! Erkänn! Ni har längtat efter det här. Ni behöver någon att tjafsa med annars riskerar hela forumet att bara gå på tomgång. Jag menar hur många omröstningar har ni haft vid det här laget angående frisyrer, favoritpar, värsta Big Bad, skådespelare, kärleksförhållande, bästa/sämsta avsnitt, säsong, karaktär osv?
Daimone
Minion

Inläggav CheeseGuy » mån apr 30, 2007 12:54

Daimone skrev:
XY skrev:Är det inte rimligt att deltagare på ett forum som det här tycker om Buffy?

Ähh! Erkänn! Ni har längtat efter det här. Ni behöver någon att tjafsa med annars riskerar hela forumet att bara gå på tomgång. Jag menar hur många omröstningar har ni haft vid det här laget angående frisyrer, favoritpar, värsta Big Bad, skådespelare, kärleksförhållande, bästa/sämsta avsnitt, säsong, karaktär osv?

Om du tittar i de olika avdelningarna ser du att vi diskuterar mycket som inte har med Buffy att göra. Och där är det långt ifrån tomgång.

Varför är du här förresten?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Daimone » mån apr 30, 2007 12:55

Matt skrev:Är det en tillfällighet att Daimone/nollberg dyker upp i anslutning till en storträff?

Vad då Daimone/nollberg? Han har väl inte varit här sedan 2 november 2005?
Daimone
Minion

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS