Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav lilith » ons mar 14, 2007 22:28

Vad är det för knäppt med den här tråden?

Edit: jaha, normalt igen.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav gaspode » ons mar 14, 2007 22:32

lilith skrev:Vad är det för knäppt med den här tråden?

Edit: jaha, normalt igen.

det blir tokigt vid sidbrytningarna för att forumet tror att tråden har en post mer än den har.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » ons mar 14, 2007 22:34

gaspode skrev:det blir tokigt vid sidbrytningarna för att forumet tror att tråden har en post mer än den har.

Är problemet exklusivt för den här tråden, det känns nästan så, och ligger i så fall GÖM på något sätt bakom?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav gaspode » ons mar 14, 2007 22:36

adolvsson skrev:
gaspode skrev:det blir tokigt vid sidbrytningarna för att forumet tror att tråden har en post mer än den har.

Är problemet exklusivt för den här tråden, det känns nästan så, och ligger i så fall GÖM på något sätt bakom?
japp, det är bara den här tråden som har problemet
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Rombat » ons mar 14, 2007 22:45

Noam skrev:
Rombat skrev:
Tinwiel skrev:
Rombat skrev:Stoppa fördröjningarna på teveprogram! Fördröjningarna på teveprogram! Stoppa dem!

Horprogrammen ja!
Hor-House! :D

Horeos menar du? :P
IRLG! :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav The Ankh » lör mar 17, 2007 0:57

........ :eek: :| Nu ska jag se 118. :cry:
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav The Ankh » lör mar 17, 2007 1:01

madskellig skrev:Jag kan bara stämma in i hyllningarna, fantastiskt avsnitt Jag fortsätter vara imponerad av effekterna, det brinnande huset och hur Claire läker då hon kommer utgående därifrån var väldigt snyggt gjort. Jag gillade flashback scenerna väldigt mycket, och skoj att få lite backstory på Claude. Riktigt sorgligt slut dessutom.

(spoiler fortsatt på 117) Ja. där i slutet med pappan kom mina första Heroestårar faktiskt.

Jag var oxå rätt ert tag där att Claire skulle dö på riktgt inne i huset.- jag menar.. om hon skulle bli helt vaporised så måste de ju vara svårt att läka ju. Ett annat sätt att döda henne skulle ju kunna vara att slita av henne huvvet o ta med det när man går.
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav The Ankh » lör mar 17, 2007 2:23

Jahaja... 23 april säger ni-.. Koma tills dess?
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Tinwiel » lör mar 17, 2007 3:35

Jag skulle inte ha något emot att sova till den 23 april. Det verkar lagom. Då är våren definitivt här och sommaren inte långt borta. Dessutom är alla serieuppehåll avslutade! Trés importante!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LauraP » sön mar 18, 2007 16:30

Ja, nu har jag sett alla avsnitt..... fler, tack! NU!!! För att dämpa saknade så tvingar jag nu syrran att kolla....
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav MissKittyFantastico » sön apr 08, 2007 15:20

The Ankh skrev: (spoiler fortsatt på 117) Jag var oxå rätt ert tag där att Claire skulle dö på riktgt inne i huset.- jag menar.. om hon skulle bli helt vaporised så måste de ju vara svårt att läka ju. Ett annat sätt att döda henne skulle ju kunna vara att slita av henne huvvet o ta med det när man går.

Det där med att dela huvudet från kroppen satt jag också och funderade på när jag såg just den biten.

Usch shapeshifters! Jag gillar inte sådana. Nånstas runt avsnitt 14, eller vad det nu var, satt jag och funderade på vilka fler typer av karaktärer de skulle leta fram. En osynlig person och en som kunde förvandla sig till andra människor var vad jag kom fram till just då. Jag tycker shapeshifters är så irriterande. Samma med sådana som reser i tiden, fast inte Hiro förstår, han är ett undantag.

Heroes som jag tror kommer dyka upp: Nån som kontrollerar vindar, nån som kan andas under vatten och någon med exremt skarp syn.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav HeY » tor apr 12, 2007 23:37

Jag har tänkt. Jag vet, underligt, men det har jag gjort.

(spoiler Spoilers fram till avsnittet "Homecoming") "Save the Cheerleader, save the world" sade framtids Hiro. Vi har hela tiden - eller iaf jag - antydigt att det är Claire, men tänk om det inte är så. En cheerleader dog ju faktiskt och Hiro sade inte "Sava Claire, save the world", varför kunde han inte sagt det och på det sättet ha varit mer tydlig; varför säga Cheerleader, hur många såna finns det inte i världen? "Save Claire Bennet, save the World" hade väl varit mer passande om det faktiskt var henne han menade.

Jag vill inte säga att detta är det jag tror, för det har jag inte bestämt mig för; det är bara något att tänka på :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » tor apr 12, 2007 23:43

HeY skrev:Jag har tänkt. Jag vet, underligt, men det har jag gjort.

(spoiler Spoilers fram till avsnittet "Homecoming") "Save the Cheerleader, save the world" sade framtids Hiro. Vi har hela tiden - eller iaf jag - antydigt att det är Claire, men tänk om det inte är så. En cheerleader dog ju faktiskt och Hiro sade inte "Sava Claire, save the world", varför kunde han inte sagt det och på det sättet ha varit mer tydlig; varför säga Cheerleader, hur många såna finns det inte i världen? "Save Claire Bennet, save the World" hade väl varit mer passande om det faktiskt var henne han menade.

För att han inte hade tid att beskriva hur Claire ser ut. Det verkar ha varit en viss tidsfrist inblandad i det där framtidsmötet, och han var tvungen att göra så att Peter skulle identifiera personen från tavlorna. "Rädda Calire Bennet" ger inte så mycket egentligen. I vilken av alla femtio stater ska han börja leta?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » tor apr 12, 2007 23:49

noike skrev:
HeY skrev:Jag har tänkt. Jag vet, underligt, men det har jag gjort.

För att han inte hade tid att beskriva hur Claire ser ut. Det verkar ha varit en viss tidsfrist inblandad i det där framtidsmötet, och han var tvungen att göra så att Peter skulle identifiera personen från tavlorna. "Rädda Calire Bennet" ger inte så mycket egentligen. I vilken av alla femtio stater ska han börja leta?

"Rädda Claire Bennet från Odessy, Texas" :rolleyes:

Det som fick mig att fundera på detta var nu när jag tittade på lite intervjuer av casten och många sade att det var en rolig fras som ingen förstår, vad kommer hända bla, bla, bla osv. Då tyckte jag det var lite konstigt för jag satt där och sade "Vadå vem menar dem, Claire?" och så kom jag att tänka på att en cheerleader faktiskt dog, och kanske var hon faktiskt viktig när man tänker på vad detta är för sorts serie. Men som sagt så var det bara en liten tanke ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Spuffy » lör apr 21, 2007 12:11

1.17 (snart ikapp!):
Första avsnittet som fått mig att gråta, men nu gråter jag utan hejd. Jag vet inte vad Claires pappa kommer att glömma, bara sin egen medverkan i hennes och haitierns flykt eller något sådant hoppas jag men antar att det kommer vara mer än så. Jag hoppas hoppas hoppas dock att han inte ska fås att glömma att Claire över huvud taget existerar. Buhuu.

Jättekul med Hiros pappa i tillbakablicken förresten.

Skulle kunna rada upp en massa saker jag tycker mer och lite, lite mindre om med den här serien, men nöjer mig med att konstatera att jag tycker allra mest om Claires historia, vilket jag tror jag gjort hela tiden. Tycker mycket om Peter också, och det verkar lovande om han nu lyckas kontrollera sina krafter lite mer. Mohinder tycker jag dock är tråkig.

Och fy så underbart bra det här är. Avsnittet och serien.

Dags för 1.18 nu, tack igen till caffe!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav HippieSpellan » tis apr 24, 2007 8:48

Okej så jag såg på s01e19 idag. Det hände ganska mkt.
skönt att det inte var så mkt om varje person, utan lagom mkt på varje. iof kanske mest med peter, men jag kommer ihåg det andra också.
Jag kommer däremot inte alls ihåg att det var en berättarröst i början... totalt borta... men är det bara jag som stör mig på att de inte dödade sylar på en gång? alltså verkligen klöv honom i mitten eller nått...

Intressant vad de ska göra med mikah. vet att många tycker de är tråkiga, men jag gillar ungen. hallå, techwiz!

Sen gillade jag att de äntligen förde ihop japanen med sig själv, han är inte rolig som han är nu, längtar tills han blir cool. Vet att det är många som gillar honom som han är nu, tafatt och klumpig, men jag är inte så förtjust i honom som han är nu iallafall. eller rättare sagt, alla är intressanta på sitt sätt, men vissa är mer eller mindre i jämförelse i serien.

overall vet jag inte riktigt, ett medelmåttigt avsnitt som jag trivdes bra med. ingen besvikelse eller hjärtskutt.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav The Ankh » tis apr 24, 2007 8:55

Ooooooo!!!! 119 sattes på nerladdning innan jag gick till jobbet. Man borde faan tatt ledigt i dag o stannat hemma o kollat.
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Garim » tis apr 24, 2007 9:24

Gah, det laddar så segt...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Rombat » tis apr 24, 2007 11:53

1.19 Gör inte mig besviken iaf. Så jefla bra!

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav MissKittyFantastico » tis apr 24, 2007 11:55

The Ankh skrev:Ooooooo!!!! 119 sattes på nerladdning innan jag gick till jobbet.

Men, varför gjorde inte jag så? :(
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Spuffy » tis apr 24, 2007 18:24

MissKittyFantastico skrev:
The Ankh skrev:Ooooooo!!!! 119 sattes på nerladdning innan jag gick till jobbet.

Men, varför gjorde inte jag så? :(

Och jag innan skolan? Idiotiskt! Tar iofs inte alltför lång tid att få ner det, men jag vill ha Nu!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Garim » tis apr 24, 2007 19:02

1x19 började lite halvt långsamt, men plockade upp tempo allt eftersom, och blev riktigt bra :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav noike » tis apr 24, 2007 19:10

1.19

Det jag har svårast för just nu är Sylar. Han är så stereotypt superskurk att det börjar bli oerhört löjligt. Speciellt som alla de andra oavsett ståndpunkter och mål anser sig göra det rätta. "I wanna be all powerful! Muahahaha!" fungerar inte i serien för mig, att han faktiskt få ha ihjäl folk är ett plus.

Men annars är det bra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Spuffy » tis apr 24, 2007 21:22

1.19:
Det noike skrev håller jag också med om.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Tinwiel » tis apr 24, 2007 21:29

Jag med.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav ylva » tis apr 24, 2007 22:59

me three! :)
- Sometimes people are layered like that. There’s something totally different underneath than what’s on the surface.
- And sometimes there’s a third, even deeper level and that one is just like the top surface one. Like with pie.

http://www.vitatornet.se Textbaserat rollspel baserat på böckerna Sagan om drakens återkomst, av Robert Jordan.
Användarvisningsbild
ylva
Big Bad

Inläggav HippieSpellan » tis apr 24, 2007 23:04

typ allt.hur ska man få ihjäl en snubbe som sylar utan att han kan hela sig igen? måste man ha saken i honom hela tiden? alltså glasbit/påk/kniv osv

De andra verkar vara sådana som är död tills man tar bort saken som är ivägen
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav carre » tis apr 24, 2007 23:06

HS: Sylar kan inte hela sig, det är Claire och Peter som kan det.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav HippieSpellan » tis apr 24, 2007 23:07

ey skrev:HS: Sylar kan inte hela sig, det är Claire och Peter som kan det.

hade för mig att han lärt sig det med, han klarade ju fallet när de tre föll. plus att han alltid klarar sig när det är sånna där grejor...
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Rombat » tis apr 24, 2007 23:20

Sylar har väl ardig blivit ordentligt skadad?

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film