Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav CheeseGuy » tis mar 13, 2007 12:30

The Riches 1x01 var riktigt trevligt. Inte Weeds-klass förstås, men mycket bättre än Big Love, om man ska jämföra serier om folk med (inte så lagliga) hemligheter som försöker smälta in i förorten.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav eriked » tis mar 13, 2007 18:55

sp1keout skrev:Jag vill se Ed :( (alltid så mycket man vill se...)
Du får vänta tills April

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Illyria » tis mar 13, 2007 19:21

CheeseGuy skrev:The Riches 1x01 var riktigt trevligt. Inte Weeds-klass förstås, men mycket bättre än Big Love, om man ska jämföra serier om folk med (inte så lagliga) hemligheter som försöker smälta in i förorten.

Hur är serien annars, vad för sorts serie?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » tis mar 13, 2007 19:38

Illyria skrev:
CheeseGuy skrev:The Riches 1x01 var riktigt trevligt. Inte Weeds-klass förstås, men mycket bättre än Big Love, om man ska jämföra serier om folk med (inte så lagliga) hemligheter som försöker smälta in i förorten.

Hur är serien annars, vad för sorts serie?

Dramakomedi.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » tis mar 13, 2007 19:46

Mer åt Weeds-hållet än Big Love då, även om jag gillar Big Love också. Ska ge piloten en chans.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » tis mar 13, 2007 21:19

Jag gillade pilotavsnittet riktigt ordentligt. I stil och utförande tycker jag inte man kan jämföra den med varken Weeds eller Big love riktigt. Detta känns mer hmm smutsigt på något sätt. Jag uppfattade inte så mycket humor heller i serien som jag gör med Weeds. Men annars håller jag med, baserat på pilotavsnittet sämre än Weeds men bättre än Big Love.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Ruccola » tis mar 13, 2007 21:44

Jag gillade The Riches skarpt. Jag är en Izzard-fan sen tidigare, men här visar han bara lite av sin humoristiska sida. Ser fram emot fortsättningen!
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav CheeseGuy » tis mar 13, 2007 22:02

(spoiler The Riches 1.01) Nej, jag vet egentligen inte om The Riches är särskilt lik någon av de där två andra serierna (förutom väldigt ytligt), men jag fick ändå en del Big Love-vibbar. Det skulle kunna bli väldigt Weeds-aktigt också, känns det som, men överhuvudtaget vågar jag inte säga så mycket eftersom avsnittet var mest uppbyggnad.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav adolvsson » tis mar 13, 2007 23:03

CSI 7x12
Ok, alltså - älskar Liev Schreiber, och det var ett riktigt bra avsnitt, väldigt o-CSI till och med för att vara nutida CSI, men... avsnittet hade haft större känslomässig effekt om Krepplers bakgrundsarc dragits ut lite mer. Kanske med fler avsnitt i Schreibers gästspel, vilket jag hade gillat en massa, eller om Frank introducerats ett eller flera avsnitt tidigare. Det hade också gått bra. Som det var nu kom för mycket av historiens köttigare bit på en gång, blev påskyndat, plus att delar av den (Krepplers död, framför allt, även om det är sant att jag både hoppade till och rös när det skedde) kändes onödigt klyschkrystade.

Men utöver det var det ett bra avsnitt och grymt synd att Liev inte stannade kvar eller att hans karaktär fick överleva in i en spinoff. Jag hade drömmar om den tidigare ryktade CSI: New Orleans (det var tydligen ett av dom diskuterade alternativen till det som blev CSI: NY) med honom i huvudrollen. Hade passat skitfint, lovar.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Simon » ons mar 14, 2007 0:01

Jag får nog ta och smygrekommendera Avatar: The Last Airbender som ingen här tycks titta på. Amerikaproducerad (därmed perfekt läppsynk) wannime...be... som är förvånansvärt mysig och underhållande. Jag har inte kommit speciellt långt i den ännu, men den är uppriktigt rolig när den försöker vara det och riktigt fint tecknad/animerad.

En blygsam rekommendation helt enkelt. Det är ju inget som kommer förändra någons världsbild.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Illyria » ons mar 14, 2007 19:18

The Riches 1.01 var rätt okej och det var som nämnt mycket uppbyggad och det är egentligen för tidigt att säga vad det blir av serien, men än så länge har den inget på varken Weeds eller Big Love. Fanns en hel del jag störde mig på, mamman hade jag svårt att känna något för, och det kändes bara väldigt olustigt när den andra bilen kraschade och de tog alla saker och nu låtsas vara de döda personerna. Välsigt olustigt. Sen hade jag velat ha lite bättre bakgrund med deras kultur/samhälle som de kom ifrån, men jag kommer ge det minst några avsnitt till.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons mar 14, 2007 19:31

CSI 7x16
Medskriven av Doug Petrie, och Harry Groener gästar. Hihi. Jag fick fanboyfnissningar när jag såg kombinationen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tor mar 15, 2007 2:36

Såg precis klart miniserien Tinker Tailor Soldier Spy som bygger på John Le Carré-boken med samma namn. Alec Guinness och Ian Richardson och några till. Lysande. Mer spionsaker borde göras så här istället för flashigt och dumt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tor mar 15, 2007 10:25

noike: Har du fått tag på uppföljaren, Smiley's People? För den tar jag gärna av dig då. TTSS har jag haft på datorn en längre tid men inte hunnit se.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor mar 15, 2007 15:07

caffeineaddict skrev:noike: Har du fått tag på uppföljaren, Smiley's People? För den tar jag gärna av dig då. TTSS har jag haft på datorn en längre tid men inte hunnit se.

Jo, den har jag också. Hade tänkt ge mig på den idag.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor mar 15, 2007 23:19

The Riches 1.01: Riktigt bra för att vara en pilot. Jag kommer definitivt att se minst två-tre avsnitt till och fortsätter det hålla den här klassen så lär jag fortsätta följa serien. Har aldrig sett Big Love och har inga planer på det heller, men jag fick inga som helst Weeds-vibbar av denna serie. Tyckte Izzards accent slog igenom ibland, men vad gör det då han var rejält bra i denna roll.

Nåt jag inte förstår är hur de ska kunna fortsätta att leva som the Riches. Jag menar, precis som mamman sa: jobb, vänner och framförallt... familj!! De borde väl ha haft mammor och pappor och syskon. Fast det kanske är det serien kommer att handla om framöver.

Efter 2½ månad med över 130 24-avsnitt så känns det ganska kul att få se nåt helt nytt. Nu kan jag kanske se ikapp Battlestar Galactica och en massa andra serier som samlats på hög också.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » fre mar 16, 2007 18:26

Alltså jag hoppas alla har sett de två första avsnitten på nya säsongen av South Park. Helt jävla fenomenalt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » fre mar 16, 2007 19:02

Off: Jupp, det har varit skitkul.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » fre mar 16, 2007 19:29

Absolut. Lika sjukt som vanligt!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » fre mar 16, 2007 19:31

Nu har jag sett dom två första avsnitten av Avatar the Last Air Bender (lite för att Simon rekomenderade, men förmodligen mest för att det finns häftiga actionfigurer!!! :) )
Ganska bra hittills. Intressant början.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » lör mar 17, 2007 1:14

October Road var verkligen inte bra. Kliché efter kliché efter kliché. Jeez. Tillslut kunde jag bara skratta åt den och den rekommenderar jag inte någon att se, hellre inte Wedding Bells.

Next: Raines-piloten (som jag såg i somras) ska få en ny chans.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör mar 17, 2007 3:33

Är det bara jag som gillar Ugly Betty här? Amanda och Marc är ju helt underbara.. :D Dom och systersonen Justin är mina favoritkaraktärer. Serien verkar jättefånig i början men den tar sig efter ett tag. Om man tar den för vad den är vill säga..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » lör mar 17, 2007 4:00

Efter UB lugnat ned sig lite på cartnoonish-utförandet så blev den bättre och jag fortsätter titta.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör mar 17, 2007 9:26

Jag har blivit less och slutat titta... Känns skönt, tycker jag ser så mycket serier ändå och denna säsong har jag blivit duktig på att sluta ser serier som jag inte är riktigt förtjust i. Det är väl typ Lost som jag inte lyckats ge upp än även om jag inte sett de senaste fyra avsnitten eller så.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör mar 17, 2007 15:43

Har varit tyst om Traveler, har folk rapporterat om den här? Jag kommer inte ihåg saker. Kollade in TVRage.com, där stod det:

News Posted On Friday, May 12th 2006 At 6:53 pm
ABC Officially Picks up "Traveler"
The alphabet (ABC) officially gave a 13-episode fall series order for freshman drama "Traveler", today.

News Posted On Friday, October 27th 2006 At 3:25 pm
ABC cuts "Traveler" order to 8 episodes
Even before "Traveler" was aired, ABC decided to cut the order from 13 to 8 episodes.

News Posted On Monday, March 12th 2007 At 3:21 pm
ABC Sets Premiere
ABC announced today that the show will premiere on May 30, 2007 as part of its summer lineup.

30 maj, alltså. Sommarserie! Lite långt tills dess, men bra ändå. Nyfiken på om det bara blir 8 eller om chansen finns för 13 när den börjat rulla ordentligt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » lör mar 17, 2007 15:45

adolvsson skrev:30 maj, alltså. Sommarserie! Lite långt tills dess, men bra ändå. Nyfiken på om det bara blir 8 eller om chansen finns för 13 när den börjat rulla ordentligt.

De spelade in större delen av scenerna igen, så jag tror nog att 8 är en hård siffra (och att re-shoot-delen är en stort bidragande faktor till minskningen).
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » lör mar 17, 2007 15:48

noike skrev:De spelade in större delen av scenerna igen, så jag tror nog att 8 är en hård siffra (och att re-shoot-delen är en stort bidragande faktor till minskningen).

Ah. Ok. Check-check.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Bender » lör mar 17, 2007 16:35

Tinwiel skrev:Är det bara jag som gillar Ugly Betty här? Amanda och Marc är ju helt underbara.. :D Dom och systersonen Justin är mina favoritkaraktärer. Serien verkar jättefånig i början men den tar sig efter ett tag. Om man tar den för vad den är vill säga..

Jag ser på det också.. det växlar mellan rätt bra och smådåligt men har varit bra rätt länge nu.

Den är dock lite för feel good, det känns aldrig riktigt på allvar och det gör att man inte riktigt blir engagerad i serien. Men den är sevärd!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav LWes » lör mar 17, 2007 16:46

Jag ser Ugly Betty!

Traveler är en av mina favoritserier :eek: så jag vill att den ska börja snart! :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » lör mar 17, 2007 16:54

Illyria skrev:Efter UB lugnat ned sig lite på cartnoonish-utförandet så blev den bättre och jag fortsätter titta.

Ja, dom har dragit ner på det litegrann, för det störde jag mig på jättemycket i början, och tänkte faktiskt sluta titta, men jag fortsatte och nu är jag fast. Amanda och Marcs bitchiga kommentarer och komiska tajming är härlig.

Bender: Ugly Betty ÄR feelgood, även fast den innehåller lite allvar också. Men det är faktiskt mysigt att se en sån serie ibland.. Det finns ju bitchiga personer i överflöd där men det blir ändå inte stor misär i slutändan.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film