Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » lör feb 10, 2007 22:11

SVT2 fredag 23 februari kl 22.30: The Henry Rollins show

Det här är bra. Exempelvis:
Brev till Ann Coulter: http://www.youtube.com/watch?v=iM7MR5_v47w
Intervju med Warner Herzog: http://www.youtube.com/watch?v=B4i5WkkXdmc
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön feb 11, 2007 10:16

Nån som sett BBC-serien The State Within? Den verkar bra...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » sön feb 11, 2007 10:22

Oh nej, men den finns på BitMeTV och nu blev jag också sugen. Även fast jag har ett antal brittiska miniserier på datorn redan... någon gång så.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Dr Goth » sön feb 11, 2007 13:34

Vi har precis fått hem och börjat se första och andra säsongen av Sliders (a 10 avsnitt). Från 1995 (tror jag) och handlar om en grupp människor som börjar glida mellan dimensionerna (sliding). Samma jord men olika möjligheter, dvs alternativ historia galore.

Vi har nu sett piloten som var helt ok där de bl.a. hamnar i en värld där Sovjetunionen vann kalla kriget och andra avsnittet där man inte upptäckt penicillin. Det andra var faktiskt riktigt bra.
You know what the chain of command is? It's a chain I go get and beat you with 'til you understand who's in ruttin' command here!
Användarvisningsbild
Dr Goth
Minion

Inläggav The Ankh » ons feb 21, 2007 9:49

Den här gamla serien måste jag se!
Early Edition
His name is Gary Hobson. He gets tomorrow's newspaper today. He doesn't know how. He doesn't know why. All he knows is when the early edition hits his doorstep, he has twenty-four hours to set things right

Låter ju sjukt spännande =) Lite som Tru Calling. Nästan.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav eriked » ons feb 21, 2007 10:46

Tror det går på Hallmark, gick i höstas iallafall. Tror inte visas just nu..föresten

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav The Ankh » ons feb 21, 2007 10:49

eriked skrev:Tror det går på Hallmark, gick i höstas iallafall. Tror inte visas just nu..föresten

hallå! downloadz!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav eriked » ons feb 21, 2007 10:51

..det funkar ju också :)

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav lilith » ons feb 21, 2007 14:42

The Ankh skrev:Den här gamla serien måste jag se!
Early Edition
His name is Gary Hobson. He gets tomorrow's newspaper today. He doesn't know how. He doesn't know why. All he knows is when the early edition hits his doorstep, he has twenty-four hours to set things right

Den gick som evighetsserie på nån svensk kanal. 3an eller 5an? Lite småtrevlig. Helt fristående avsnitt. Man fick ju aldrig veta nåt om varför och hur han fick den där tidningen. Tråkigt.Gäääsp.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav The Ankh » ons feb 21, 2007 14:42

lilith skrev:
Early Edition

Den gick som evighetsserie på nån svensk kanal. 3an eller 5an? Lite småtrevlig. Helt fristående avsnitt. Man fick ju aldrig veta nåt om varför och hur han fick den där tidningen. Tråkigt.Gäääsp.

Hallå de e Kyle Chandler! Hur tråkigt kan det bli ;)
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav lilith » ons feb 21, 2007 14:44

The Ankh skrev:
lilith skrev:
Early Edition

Hallå de e Kyle Chandler! Hur tråkigt kan det bli ;)

Fan vad snabb du är!
Jo, han är söt. Det skulle vara för det då...
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav noike » lör feb 24, 2007 3:17

Jag kommer ihåg att folk på nätet blev lite småsura när David Milch valde att göra en surfarserie John From Cincinnati istället för fortsätta med Deadwood. Efter att läst vad Matt Fraction -- han skriver serietidningar och gör det bra, läs hans Five Fists of Science -- säger så är jag mycket mer intresserad av Surfarserien än jag någonsin var av Deadwood.

Matt Fraction skrev:Were I a betting man, I'd bet that as that first end-title card rises up, there'll be a collective WHAT THE FUCK that maybe TV hasn't seen since Dale Cooper carved his wooden whistle. This is Milch's TWIN PEAKS. Come along or fuck you.

Jag är väldigt intresserad.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » lör feb 24, 2007 3:21

Nu är jag med det, även om jag även innan var ganska lockad av tanken på en serie om gritty surfare som avslutade varje mening med "cocksucker!".

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » lör feb 24, 2007 3:24

Den barocka dialogen verkar borta. Tyvärr.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » lör feb 24, 2007 3:33

Han kanske använde upp alla "fuck" en författare tillåts under sin livstid på tre säsonger av Deadwood. Fast det är klart, han sparar väl några till de avslutande TV-filmerna. Hursomhelst, enligt den här underbara sidan slutade Deadwood efter 2980 "fuck" på 36 avsnitt. Starkt jobbat.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » lör feb 24, 2007 13:08

Temat för John from Cincinnati låter verkligen sådär, samma med Drive, men det ska klart bli intressant att se båda. De kanske kan överraska mig som The Black Donnellys gjorde (vars mobstertema jag annars inte gillar).

Något annat som oroar mig är castingen för serien, men vi får väl se. John from Cincinnati ska visas till sommaren?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » mån feb 26, 2007 13:35

Anna Paquin har fått huvudrollen i True Blood. Jag är inte så bekant med henne, men annars jag ser löjligt mycket fram emot den serien.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Djehuti » mån feb 26, 2007 18:53

Synd att det inte finns någon enorm Wednesday Play-torrent. BBC, 60-tal. Massa bra filmer... (kanske borde lagt inlägget i film-tråden då, men Wednesday Play var ju typ en serie med helt fristående filmer)

Är väl mest sugen på avsnitt 71 "Cathy Come Home" från -66.
Den filmen finns dock att beställa på amazon, gött.

With your hair so white you could light up the night
Burning out like a shooting star
From the stage to The Squeeze, from T.V. to striptease
I loved you in the back of my car
Nobody's gonna tell you what to do
Nobody's gonna mess around with you
You'll never give up the fight, not Carol White

Cathy come home, where have you been, it's been so long since you went away. From monochrome to the silver screen, the Battersea Bardot, that's what they say...

Carol. :(

-----

Annars så är jag grymt sugen på att se igenom Arkiv X igen. Det var ju inte igår. Men fy fan, den serien var ju länge helt fantastisk.
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion

Inläggav adolvsson » mån feb 26, 2007 19:20

CheeseGuy skrev:Anna Paquin har fått huvudrollen i True Blood. Jag är inte så bekant med henne, men annars jag ser löjligt mycket fram emot den serien.

Oooh. Det är okej med mig, jag gillar Anna. Visste dock inte att serien fått en titel. Visste vi det? Kul med nyheter hursom, har varit tyst om den här annars.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » mån feb 26, 2007 19:53

Titeln True Blood har varit känd länge, ivarjefall för mig. Vet inte hur karaktären ska vara, kanske Anna Paquin passar bra, men just nu nöjer jag mig med att det faktiskt händer något med serien!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis feb 27, 2007 19:56

Jag fattade inte ens att det var Alan Ball-serien ni talade om förrän nu. Okej titel, kul med Anna!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav A bear » fre mar 02, 2007 19:30

The Daily Show får högervriden konkurrent

A lot of people think right-wingers aren't capable of being amusing at all. Not true. Mussolini looked hilarious swinging from that lamppost.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » lör mar 03, 2007 1:02

C.S.I 7x04
OMG K-Fed!!1! :eek:

Fast Douglas Petrie med-skrev ett förbonkat skönt 7x03.

Och säsongens 2 inlednande avsnitt var riktigt bra, speciellt dom sista 10 minuterna av 7x01 och hela 7x02. Jag rådiggar Catherine Willows i vanliga fall, det är fortfarande ont om bra starka kvinnoporträtt i TV vanligtvis, men dessutom i hennes ålder är näst intill omöjligt att hitta. Så jag diggar, hon har alltid varit en av mina favoritkaraktärer i CSI, och nu hoppar hon upp till förstaplatsen. (spoiler för dom där två första) Hjärteskärande att se denna starka person försvagad av förmodad våldtäckt, för att direkt resa på sig och göra det som måste göras. Now, that's some god damn girl power.

Fast jag saknar skägget.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » lör mar 03, 2007 1:05

Jag såg trailer för serien på... YouTube, antagligen, via nån blogg. Det var beundransvärt o-roligt. Onekligen väldigt tydligt kanalens svar på TDS, men inte vad TDS egentligen är, utan precis vad tokhöger som inte sett TDS skulle anta att TDS var.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » lör mar 03, 2007 1:29

adolvsson skrev:C.S.I 7x04

Okej, den här snubben åsido, var det ändå ett - i vanlig ordning - väldigt bra avsnitt. Ett fall som kändes lite, även utan de personliga kopplingarna som skapades i och med Gregs misshandel, för onödigt våld av det här slaget är något av det mest skrämmande människan är kapabel till. Dessutom gillade jag verkligen hela konversationen i omklädningsrummet, om varför ungdomarna gör som dom gör och om Las Vegas.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » lör mar 03, 2007 3:03

Och Jim Brass behöver en egen spin-off, gärna producerad av gänget bakom Homicide.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Ankh » lör mar 03, 2007 3:08

adolvsson skrev:
adolvsson skrev:C.S.I 7x04

Okej, den här snubben åsido, var det ändå ett - i vanlig ordning - väldigt bra avsnitt. Ett fall som kändes lite, även utan de personliga kopplingarna som skapades i och med Gregs misshandel, för onödigt våld av det här slaget är något av det mest skrämmande människan är kapabel till. Dessutom gillade jag verkligen hela konversationen i omklädningsrummet, om varför ungdomarna gör som dom gör och om Las Vegas.

KFED???
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav adolvsson » lör mar 03, 2007 3:12

The Ankh skrev:KFED???

Mos def.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Ankh » lör mar 03, 2007 3:14

väl själ!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav adolvsson » sön mar 04, 2007 17:47

CSI 7x06
Alan Tudyk! Obegagligt bra dömd pedofil i ett obehagligt avsnitt. Rekommenderas.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film