Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » tor feb 22, 2007 6:32

suck suck
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » tor feb 22, 2007 7:22

Tam skrev:Sådär fick adolvsson mig att gilla Sylar. Lite som när han fick mig gilla "Previously on..." tidigare. Jag gillar hur adolvsson ser Heroes, helt enkelt.

:D :lovebunny: Good man!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav slugslinger » fre feb 23, 2007 10:59

(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”

God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad

Inläggav Tinwiel » fre feb 23, 2007 20:06

Glorificus skrev:[spoiler="1x16]
kemi mellan henne och varken Peter eller Isaac. .

Nu fick jag helt andra fina bilder i skallen... Peter and Isaac.. hehe. 8) Aaanyway, back on topic. Claire var som vanligt bäst, det är egentligen bara henne som jag är engagerad i, dom andra är lite småspännande, men Claire bryr jag mig om som karaktär, det gör jag inte så mycket om dom andra. Sylar och Mohinder var tråkiga, och jag håller med om att Mohinder är mer än lovligt dum som inte är mer misstänksam. Hallå eller. Peters krafter är intressanta, men jag väntar mest på att han och Claire ska komma i kontakt med varann igen, nu som släktingar. Det blir nog fint. Hiro och Andos storylines är tråkiga nu. Vi fick en liten inblick i att Hiros krafter kan funka på andra sätt också, men i övrigt så var det tråkig utfyllnad. Hiro har säkert en styrka i att han är naiv och hjältemodig men han är lite väl dum, det är inte trovärdigt alls. Hmf.

1x15-16 var ok, men jag vill att det ska börja hända lite mera saker som för handlingen framåt, inte bara på Claire och Peter-området. Annars får vi ju, som nån sa, ett Lost s1 och det hoppas jag verkligen inte att Heroes blir. Jag gillar ju Hjältarna ändå.. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Glorificus » fre feb 23, 2007 20:12

Tinwiel skrev:
Glorificus skrev:[spoiler="1x16]
kemi mellan henne och varken Peter eller Isaac. .

Nu fick jag helt andra fina bilder i skallen... Peter and Isaac.. hehe. 8)

:D Hehe. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav lilith » lör feb 24, 2007 21:17

1.16 Fantastiskt! Ja vad ska man säga...Helt salig.
Jag kan tänka mig att det till slut blir en duell mellan Sylar och Peter nu när han fått lite hjälp att kontrollera alla krafterna han kommit i kontakt med. Jag tycker faktiskt att Simone och Peter hade bra kemi där i början. Då tänker jag på den där offentliga tillställningen när de hade en massa outtalat, och sen kysstes i regnet. Det var fint. Så nu ska alltså Peter och Isaac bli dödsfiender? Ska det bli två läger av det här?
Jag tyckte först att Claire var sällsynt korkad som berättade om minnesstjälaren för doktorn, men man får väl ta in i beräkningarna att hon ju är tonåring och det handlar om hennes mamma. Så lite panikutbrott är tillåtet. Bra ändå att hon konfronterade GÖM. Och mycket spännande när de alla strålar samman med polisen, atommannen och den nya kvinnan (vad kunde hon egentligen?), undrar hur Claire ska agera.
Mohinder. Jag gillar honom inte, men ändå måste man säga till hans försvar att han nog ändå inte är dummare än andra. Han tog ju t o m DNA test (trodde han) på Sylar, och kan ju inte veta att det är Sylar. Han är akademikerbarn, inte automatiskt smartare än andra....Det var intressant hur Sylar inte kunde kontrollera superhörseln ordentligt. Det verkade som det "blödde igenom". Hehe.

Peter och Clarie är nu mina favoriter. Det börjar kännas episkt. :)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Tinwiel » mån feb 26, 2007 15:42

1x17
Jävlar vad spännande! :eek:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Garim » mån feb 26, 2007 16:15

Tinwiel skrev:1x17
Jävlar vad spännande! :eek:

Vad snackar du om? Det har ju inte sänts än!? Eller?
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav gaspode » mån feb 26, 2007 16:49

kom en dag för tidigt den här veckan tydligen. kanske det är som med studio 60, att det kommer från kanadensisk TV?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tob » mån feb 26, 2007 17:10

gaspode skrev:kom en dag för tidigt den här veckan tydligen. kanske det är som med studio 60, att det kommer från kanadensisk TV?

Jag fattade det som att det berodde på att det hade sänts 1 dag tidigare i Kanada.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » mån feb 26, 2007 17:58

1.17. Ikapp!

Det här gillade jag. Eric Roberts! I två bra saker på ett år, måste vara decenniumrekord för honom. Det hela har börjat rulla på nu i varje fall, ett tag stod det lite stilla handlingsmässigt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » mån feb 26, 2007 19:23

1.17

Ye gods, så bra!

Lite halvt lipfärdig på slutet.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » mån feb 26, 2007 19:31

Tob skrev:
gaspode skrev:kom en dag för tidigt den här veckan tydligen. kanske det är som med studio 60, att det kommer från kanadensisk TV?

Jag fattade det som att det berodde på att det hade sänts 1 dag tidigare i Kanada.

Och jag som trodde att Hanna bara felmärkt. Tur att det inte var en riktig spoiler i spoilern, schwiisch!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » mån feb 26, 2007 19:41

adolvsson skrev:Och jag som trodde att Hanna bara felmärkt. Tur att det inte var en riktig spoiler i spoilern, schwiisch!

Attans. Hade varit mycket roligare om det hade varit extremspoilerigt. Bara så att du hade lärt dig att inte dra dumma slutsatser utan fakta.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån feb 26, 2007 19:46

noike skrev:Bara så att du hade lärt dig att inte dra dumma slutsatser utan fakta.

Det var väl onödigt. Jävligt onödigt. Komma här och slänga dig med fulord som fakta. Usch.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tinwiel » mån feb 26, 2007 20:34

Men jag ÄR felmärkt. Dock inte mitt inlägg. :) Jag fick ett tips om att det fanns ute på nätet, annars hade jag inte fattat heller och väntat tills imorrn med att leta. Tokigt. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tam » mån feb 26, 2007 21:17

Jag håller med om allt Rombat skrev.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav adolvsson » mån feb 26, 2007 21:23

Tinwiel skrev:Men jag ÄR felmärkt. Dock inte mitt inlägg. :) Jag fick ett tips om att det fanns ute på nätet, annars hade jag inte fattat heller och väntat tills imorrn med att leta. Tokigt. :D

Så mång duär och duja i det där inlägget, vet inte vars man skall börja... :)

1x17
(spoiler gästskådis) Eric Roberts! Skrivet av Bryan Fuller! Mer senare, jag har bara kommit till förtexterna och är redan superexhalterad. Whee!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » mån feb 26, 2007 22:13

Best. Episode. So far.

1.17 alltså.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Ruccola » mån feb 26, 2007 23:10

1x17. Helt fantastiskt sjukt jäkla bra.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav LWes » mån feb 26, 2007 23:14

AKS skrev:Best. Episode. So far.

1.17 alltså.

Nu när jag tänker efter är det mycket möjligt att det var det bästa avsnittet, ja... FÖR DET VAR HUR BRA SOM HELST!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » mån feb 26, 2007 23:15

Nej, jag kommer inte på nåt vettigt att säga just nu, så jag nöjer mig med att hålla med alla överstående talare. Hanna, Rickard, Aron, Gudinna, Ruccis och LWes - jag tycker som er.

Så. Där var det sagt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Noam » mån feb 26, 2007 23:55

1x17 - grymt!
jävlar vilka snygga effekter!! jävlar alltså!!!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav lilith » tis feb 27, 2007 0:33

1.17
Jag säger som alla andra: JÄVLAR!
Eric Roberts! Onda firmor, haitiern, familjedramat, Claire, jag vet inte vad jag ska älska mest.
Och jag var inte bara halvt lipfärdig...Claire-bear *snyft*

Och vad roligt det var med glasögonprovningen, med tanke på att vi kallat honom glasögonmannen. Nån av oss som snappat upp det från amerikanskt forum, och också sedan snappats upp av manusförfattarna? KAN det vara så? ;)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Glorificus » tis feb 27, 2007 1:30

1x17
Yay, ett avsnitt som var riktigt bra! :)
Såhär tycker jag alla avsnitt borde skrivas. Härligt att de frångick det vanliga formatet! Det här var hundra gånger bättre och jag hoppas det inte var en engångsgrej.

lilith skrev:Och vad roligt det var med glasögonprovningen, med tanke på att vi kallat honom glasögonmannen. Nån av oss som snappat upp det från amerikanskt forum, och också sedan snappats upp av manusförfattarna? KAN det vara så? ;)

I USA kallas han HRG - "Horn-Rimmed Glasses". ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav gaspode » tis feb 27, 2007 2:11

som sagt ja! fantastiskt bra avsnitt. :o

(spoiler 1x17) härligt med fokus på en historia, och ändå intressanta små informationsbitar om andra saker. Mycket intressant med Hiro's pappa där (som väl måste vara medveten om Hiros krafter då?) Mer om Claude (hur fan överlevde han det där. galet.) Har nog inga invändningar mot det här avsnittet.
Så jävla snyggt huset var gjort där, när han höll på att explodera, och när Claire kom ut och helade! Kanske borde de andra ha lite mer men efter de förmodat höga strålningsdoser de utsattes för?
Underbart slut! Så sorgligt och bra... vem var det Haitiern pratade om som han hade fått order från när han sa att han inte raderat Claires minne förresten?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav carre » tis feb 27, 2007 2:14

gaspode skrev:vem var det Haitiern pratade om som han hade fått order från när han sa att han inte raderat Claires minne förresten?

mig
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav noike » tis feb 27, 2007 2:15

gaspode skrev: (spoiler 1x17) Så sorgligt och bra... vem var det Haitiern pratade om som han hade fått order från när han sa att han inte raderat Claires minne förresten?

Så som jag tolkade det: Spöket. Eller någon denne arbetade med utanför firman.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav carre » tis feb 27, 2007 2:16

vem hann att ändra innan jag? jefla snabbis!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav gaspode » tis feb 27, 2007 2:16

noike skrev:
gaspode skrev: (spoiler 1x17) Så sorgligt och bra... vem var det Haitiern pratade om som han hade fått order från när han sa att han inte raderat Claires minne förresten?

Så som jag tolkade det: Spöket. Eller någon denne arbetade med utanför firman.

Spöket? Är det "Claude" det eller?
Jag funderade på om det var George Takeis karaktär annars..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film