Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » tor feb 22, 2007 23:57

WTF!

dödade de just min favoritkaraktär? :(
Men visst var det ett bra avsnitt!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Ruccola » lör feb 24, 2007 0:45

En intervju med Michael Muhney om att de tog död på Lamb: http://www.eonline.com/gossip/kristin/b ... 6931d1525f
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav adolvsson » lör feb 24, 2007 2:37

caffeineaddict skrev: (spoiler 3.14) Ihjälslagen av (och jag skrattar nu för att det knyts samman med den fantastiska listan i Ankhans dagbokstråd) Richard Grieco! Som sedermera blir ihjälskjuten av han den andra sheriffen, Zaxx. Allting är på något vis knutet till hela "Vem dödade rektor"-arcen som pågår, men fråga mig inte riktigt hur. Och den lite lovande utvecklingen är ofc att Keith Mars är sheriff nu.

Okej, jag tog hem avsnittet och hade tänkt se det, men det blev hoppande för att se själva slutet och... let's see if I got this straight. Vi får inte ens se Lamb dö utan dom låter det ske offscreen (som sällsynt händelse vore det väl en sak, men i VM var det en av anledningarna till att jag slutligen tröttnade) och Keith blir ny sheriff redan dagen efter? Det där borde vara en procedur som tar lite längre tid än så och jag skulle i vilket fall vilja veta varför ingen nuvarande direkt under Lamb ansågs vara bättre lämpad än en vanärad avskedad före detta sheriff.

Spontant, utan att ha sett hela avsnittet och så vidare, kändes det där mest som ett sätt att tvinga tillbaka Keith i uniformen och samtidigt göra sig av med lite karaktär som ändå inte används. Båda är saker jag egentligen applåderar, men det måste ske snyggare än såhär.

Fast som sagt, det är baserat på slutminuterna, jag kan ju ha fel. Fast jag tror inte det.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Glorificus » lör feb 24, 2007 3:35

gaspode skrev:WTF!

dödade de just min favoritkaraktär? :(

(spoiler 3x14) Exakt min reaktion. Förutom att jag dessutom hade armar i luften och skrek ett ljudlöst (grannarna sover ju) "neeeej!" i bästa Darth Vader-stil.

RIP Lamb. :(
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » lör feb 24, 2007 13:11

3.14 Jag tror inte Keith kommer vara sheriff framöver, nu hjälper han bara till för stunden.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav lilith » lör feb 24, 2007 18:57

Illyria skrev:3.14 Jag tror inte Keith kommer vara sheriff framöver, nu hjälper han bara till för stunden.

Exakt. Han kanske vikarierar. Vet inte alls hur det där går till i USA, när en förtroendevald dör.
Nog för man anade att Keith skulle kliva fram i uniformen, men det var i alla fall en kul scen. Jag log brett.

Sluta klaga adolvsson, du såg ju inte ens avsnittet! *räcker tunga*
3.14 Jättebra avsnitt!
Ok, Lamb var rolig och snygg, men jag började tröttna på hans manér. Som en bromskloss i allt som hände. R.I.P.
Massa Mac (söta de är tillsammans (glömt vad han heter)), Logan (tagit sig i kragen, bra), roligheter (Veronica i fängelset :) ) OCH dessutom ett riktigt bra fall som löstes.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav adolvsson » lör feb 24, 2007 19:02

lilith skrev:Sluta klaga adolvsson, du såg ju inte ens avsnittet! *räcker tunga*

I am just excercising my godgiven right to free speech and freedom to whine about all things of which I know nothing!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Spuffy » lör feb 24, 2007 19:05

Äntligen har jag sett ikapp.
3.14:
Bra avsnitt.
Tyckte om det mesta tror jag. Roligt att så många av karaktärerna var med i samma avsnitt - äntligen! Kommer dock sakna Lamb, gillade honom och tycker det är tråkigt att han dog.
Jag vill säga "Det tar sig", men det kan ju vara helt fel. Jag hoppas dock att följande avsnitt ska vara minst lika bra som detta.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Ruccola » tor mar 01, 2007 0:52

3x15

Landry's assistent MÅSTE ju ha peruk, eller?
Men så är han ju tydligen en mördare också. Hyfsat avsnitt, men inte så mycket roliga repliker som förra veckan. Halvtrist avslutning på dean-arcen tycker jag.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav Illyria » tor mar 01, 2007 1:15

3.15
Jag visste det skulle vara en avslutning utan action, tack för det, och såg fram emot en avslutning i parlour game-stil och det var ett riktigt bra avsnitt. Visserligen hade jag plockat ut Tim som skyldig långt före och jag tycker avsnitt 3.11-12 delvis förstörde det här mysteriet genom att inte bygga upp det tillräckligt i de avsnitt när det är som viktigast. Några fler beats och misstänkta hade varit bra och lätt kunnat göras i de avsnitten istället för ej bra CotW (död åt jäkla stand alones och inget mysterie). Och problemet med mysteriet, lite för lätt att räkna ut att det var Tim för det fanns inga andra bra att misstänka, lägger jag helt på de avsnitten. Gillar verkligen att det var riktigt mycket detektivarbete här och extra noir. And no action som mysterieavslut är ett plus. Ser gärna fler sådana här avslutningar istället. Inte för det kanske blir några, idiot-CW och deras "ideer" som ändå inte kommer hinna testas ordentligt. Vad är då poängen, bättre att göra en riktig avslutning isåfall.

CW måste vara något av det mest inkompetenta jag varit med om, efter avsnittet sänder de en promo som säger att VM återvänder 1 maj med 6 nya avsnitt. Två delar information som är fel. Bra jobbat.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » tor mar 01, 2007 1:58

3x15
Tyckte att avsnittet var bra under tiden jag såg det, men...
Jag får det inte att gå ihop.
Varför skeppade Mindy iväg sina barn och stack till Mexico när det såg ut som att det var Hank som var skyldig? Hon kunde väl inte veta att det skulle komma saker som fick honom att verka oskyldigare igen?

Att Tim dödade rektorn med enda syfte att sätta dit Hank känns långsökt men okej.

Och Hanks fejkade alibi där, varför fejkades det överhuvudtaget, och dessutom av Tim? Bara för att det skulle genomskådas?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » tor mar 01, 2007 2:07

gaspode skrev: (spoiler 2.15) Att Tim dödade rektorn med enda syfte att sätta dit Hank känns långsökt men okej.

Och Hanks fejkade alibi där, varför fejkades det överhuvudtaget, och dessutom av Tim? Bara för att det skulle genomskådas?

Inget svar på din första fråga om Mindy, men "Japp!" på de där två. Och just i det här fallet köper jag det. För att Tim var Kriminologi-nörd som hade studerat allas "De perfekta morden"-rapporter. Då är ju sådana långsökta lösningar lugnt de bästa, just för att de är så långsökta.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » tor mar 01, 2007 2:19

caffeineaddict skrev:
gaspode skrev: (spoiler 2.15) Att Tim dödade rektorn med enda syfte att sätta dit Hank känns långsökt men okej.

Inget svar på din första fråga om Mindy, men "Japp!" på de där två. Och just i det här fallet köper jag det. För att Tim var Kriminologi-nörd som hade studerat allas "De perfekta morden"-rapporter. Då är ju sådana långsökta lösningar lugnt de bästa, just för att de är så långsökta.

Jaha, jag gillar det inte, vad ville han uppnå?
Det som uppnåddes var att vi fick några bevis på att det verkligen var Tim som gjorde det, men Tim själv kunde struntat i det känns det som. Han kunde ju inte veta att Hank skulle åka efter Mindy (som han förresten hittade HUR ute på havet när de nu inte hade planerat allt tillsammans?)...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » tor mar 01, 2007 2:28

gaspode: Tim fejkade Hanks alibi och spräckte det sedan själv (och fick dessutom Veronica att hjälpa honom vilket gav hela grejen extra trovärdighet hos Keith, men det där hade han kunnat göra själv om det inte hade funkat), just för att det skulle verka som om Hank hade hotat kvinnan för att ge honom alibi. Varför skulle någon annan än Hank göra något sånt, ur polisens synvinkel? Han gjorde det för att det skulle bli den sista spiken i Hanks kista, han kunde ju dock inte veta att Hank skulle smita iväg helt på egen hand trots att han inte var skyldig.

Men, ja, hur fan hittade Hank båten? Det störde jag mig också på.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav lilith » tor mar 01, 2007 2:35

3.15
Bra avsnitt, även om jag gillade förra bättre.
Hur hittade Hank Mindy? Kan ha varit så att han kom ihåg att de pratat om sitt get-away, papas cabin. Han visste ju att hon ville köpa en båt, det sa han när de möttes på båten. Så när hon "flydde" följde han efter, i tron att hon försökt sätta dit honom. Men varför gav hon sig av sådär egentligen? Var det pengarna?
Annars var upplösningen ok. Även om jag håller med om att det fanns för få att misstänka.

Jaha, så nu får man vänta länge på nästa avsnitt.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Simon » tor mar 01, 2007 13:23

3.15:

Drog Mindy någonstans då? Jag fick intrycket att hon köpte en båt och låg i den i hamnen.

Fixade lite grann. /caffe
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Illyria » tor mar 01, 2007 13:29

3.15 och spoilermarkeringar kanske?

lilith skrev:Jaha, så nu får man vänta länge på nästa avsnitt.

Och inte ens något riktigt datum finns satt heller...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Simon » tor mar 01, 2007 15:26

Simon skrev:3.15:

Drog Mindy någonstans då? Jag fick intrycket att hon köpte en båt och låg i den i hamnen.

Haha, vad hade jag skrivit i stressen till komvux i morse? :D

Edit: Gissningsvis fel säsong nu när jag tänker efter.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav caffeineaddict » tor mar 01, 2007 15:54

Simon skrev:
Simon skrev:3.15:

Haha, vad hade jag skrivit i stressen till komvux i morse? :D

Edit: Gissningsvis fel säsong nu när jag tänker efter.

Ja, fel säsong och så quote-taggar istället för spoiler-taggar, men det är lugnt. :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Simon » tor mar 01, 2007 16:00

Hahah. Jag är mer oförutsägbar när jag är stressad än när jag är full. :D
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Crashdummie » tor mar 01, 2007 16:51

Säsong avslutning av VM ikväll - bittersweet...

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Capt. Peroxide » tor mar 01, 2007 21:54

Bra avslutning också. Jag gick nästan på det...
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion

Inläggav Crashdummie » tor mar 01, 2007 23:29

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Jag missade VM slutet :(

Hade en kompis över och vi kollade på en bollywood film istället - snälla säg att den kommer i repris när jag INTE jobbar....

pls, pretty pls?

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav caffeineaddict » tor mar 01, 2007 23:52

Crashdummie skrev:NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Jag missade VM slutet :(

Hade en kompis över och vi kollade på en bollywood film istället - snälla säg att den kommer i repris när jag INTE jobbar....

pls, pretty pls?

Är du helt utan möjligheter att få hem det från nätet?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » fre mar 02, 2007 0:11

Eller spela in imorgon? Reprisen visas redan 15:10.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Crashdummie » mån mar 05, 2007 16:14

caffeineaddict skrev:Är du helt utan möjligheter att få hem det från nätet?

Tvekar att min trådlösa mobil skulle klara av det..
... och sen skulle jag inte ens veta vart jag ska leta :oops:

Jag jobbade då Illyria så kunde inte se reprisen o min dvd e sönder :(

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav Illyria » tis mar 06, 2007 3:12

Men du kan inte ladda hem det till datorn?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Crashdummie » ons mar 07, 2007 10:43

Illyria skrev:Men du kan inte ladda hem det till datorn?

Tror som sagt inte min mobila bredband skulle klara av det... och sen vet jag inte ens vart man laddar ner :oops:

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav Illyria » ons mar 07, 2007 15:10

Vad är det för skillnad på ett mobilt bredband och annat? Ett avsnitt är 350 mb, du kan ju testa, och det finns alltid folk här som kan peka dig i rätt riktning också. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Crashdummie » ons mar 07, 2007 17:20

Kollar efter subtila hänvsiningar?... hjälp?

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film