Åh, tårarna rann vid ett par tillfällen här. Oz! Som jag saknat dig! Men även om det inte vore så att Oz blir varulvig igen när Willow upprör honom (som vi skulle kunna prata om länge, länge, men det har vi väl redan gjort i Beauty and the Beast?) så tycker jag det är så rätt att hon väljer Tara. Hon har gått vidare, något nytt och helt annorlunda håller på att växa fram och det är vad hon väljer. Så rätt.
Håller i och för sig med om att Willow och Tara kunde ha fått mer plats att utveckla sitt förhållande synligt för oss. Med det menar jag inte så som vissa av er att det gått för fort, och inte heller att det inte varit tydligt att de är kära - att de var ihop har ju synts länge tycker jag (och även min kompis som ser serien för första gången hade fattat det innan det här avsnittet). Men det hade varit fint att få se mer av deras första steg tillsammans som par. Att Willow "plötsligt" upptäcker att hon även gillar tjejer tycker jag inte är konstigt någonstans. Snarare är det väl precis nu det skulle ske, med tanke på hennes uppfostran har hon nog tidigare sett världen ur ett mer traditionellt perspektiv, även om hon själv är en öppen och icke-dömande människa. Nu har hon börjat college, hon ser att det finns andra sätt att se på världen. Hon träffar Tara som hon först ser som en vän och sedan utvecklar det sig till mer än så, under en ändå rätt lång period. Jag tycker absolut inte så som någon annan påstod att hon "out of the blue visar sig vara lesbisk" (vilket hon väl hur som helst inte är? Att hon älskar Tara nu gör inte att hon inte älskade Oz också), utan jag upplever att hon successivt blivit kär i Tara. Som är en tjej. Och kanske är Willow bisexuell, kanske skulle hon falla för andra kvinnor, men det vet vi inte och det är inte så väsentligt just nu. Hon har blivit kär i Tara och det är inte konstigt eller forcerat någonstans tycker jag.
Har jag sagt att jag hatar the Initiative? De sänker verkligen hela denna säsong så himla mycket. Och jag håller med de som tycker att Riley borde ha fattat låååååångt tidigare att det var Oz de fångat. T.ex. när det var Tara som belv attackerad och hon försökte hejda dem.............
A bear skrev:Näe, för min del blir möjliga förklaringar:
1. Riley har verkligen inte den blekaste aning om vad en varulv är. I så fall är han oerhört dåligt utbildad som professionell monsterjägare och har en allmänbildning i Leila K-klass.
2. Riley vet visserligen att varulvar är människor som förvandlas till vargar, men anar inte ens för en sekund att den här håriga, långtandade hominiden möjligen, eventuellt, kanske, en chans på hundra, skulle kunna vara en varulv. I så fall är han korkad.
3. Riley, som kvällen innan fått veta att Willows pojkvän är en varulv, inser att det här möjligen, eventuellt, kanske, en chans på hundra, skulle kunna vara en varulv, men inte att det möjligen, eventuellt, kanske, en chans på hundra, skulle kunna vara den enda varulv han känner till, Oz. I så fall är han korkad.
4. Riley skiter blankt i om det är Oz eller inte, han vill bara hämnas sin kompis. I så fall är han ond.
Jag tror på nr 2. Hur som helst är Riley korkad. Blöh. Rileys "anarchist"-kommentar är ca sämsta kommentaren någonsin dessutom.
Slap my hand!
I feel like some part of me will always be waiting for you.