Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » mån jan 15, 2007 19:30

sp1keout skrev:som inte hann utvecklas till en kärlekshistoria som ex. Top Gun

*väntar och längtar efter eynoshs reaktion* :D

Men nog sjutton känner jag igen mig mycket mer från mitt eget liv i Bill Murray i LiT och kan därför sympatisera och känna mer för honom än vad jag gör för Tom Cruise i Top Gun. Trots att jag är stridspilot.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » mån jan 15, 2007 19:58

sp1keout skrev:Caffe:

Äh, Lost In Translation må ha haft ett nytänkande koncept men kändes ändå som en alldeles för kort medioker historia som inte hann utvecklas till en kärlekshistoria som ex. Top Gun,

Återigen, yay!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Illyria » mån jan 15, 2007 20:02

Lost in Translation is the shit.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav lilith » mån jan 15, 2007 20:11

caffeineaddict skrev:

Men nog sjutton känner jag igen mig mycket mer från mitt eget liv i Bill Murray i LiT och kan därför sympatisera och känna mer för honom än vad jag gör för Tom Cruise i Top Gun. Trots att jag är stridspilot.

Haha, Caffe är en avdankad skådespelare som dricker massor av whisky.

Tyckte också om LiT, men stördes filmen igenom av en störande person bredvid. Filmen var ju så tyst, när den inte var väldigt högljudd.
Ehh :rolleyes:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Tob » mån jan 15, 2007 20:18

sp1keout skrev:
sp1keout skrev:Lost In Translation

En sjua.

Så ingen här tycker jag är puckad som tycker såhär?

Nja. Nog för att LiT är en av få filmer jag utan någon större tvekan sätter full pott på men 7/10 inte så förkastligt. Men visst, lite oförstående är jag.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav forever » mån jan 15, 2007 20:49

gaspode: I´ll raise your Fear and Loathing in Las Vegas!
:lovebunny: med minst en :lovebunny: . Depp är helt enkelt otrolig.
Säg den skådis som kan göra hela genré från Willy Wonka till Captain Jack.

Tob: Verkligen -LiT full pott? Nog för att Bill Murray gör en bra roll men ändå känns inte storyn lite...hm passé?
Give me grace to accept with serenity the things that cannot be changed, courage to change the things that should be changed, and the wisdom to distinguish the one from the other.

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion

Inläggav eynosh » mån jan 15, 2007 21:13

caffeineaddict skrev:

Ni ska få spö. Ni ska få gammal hederlig gammaldags kompanismörj. Ni ska bindas vid fötterna, glaseras och sen grillas över elden. Sen kommer jag pissa på er nakna hud som rostar över elden för maximal sveda.

Man. Rör. INTE. TOP GUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav forever » mån jan 15, 2007 21:15

eynosh skrev:Man. Rör. INTE. TOP GUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JO, om man kan citera rätt ;)

"take me to bed or loose me forever ....."
Give me grace to accept with serenity the things that cannot be changed, courage to change the things that should be changed, and the wisdom to distinguish the one from the other.

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion

Inläggav eynosh » mån jan 15, 2007 21:16

forever skrev:
eynosh skrev:Man. Rör. INTE. TOP GUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JO, om man kan citera rätt ;)

"take me to bed or loose me forever ....."

Det är inte och röra. Röra är att säga att den inte har något djup, att den är bögig, inte actionsladdad, inte känslomässig, inte bra, inte manlig, inte macho, inte underbar, inte klockren.
Det är som att säga att den är som Sagan om Ringen...
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav forever » mån jan 15, 2007 21:22

eynosh skrev:Det är inte och röra. Röra är att säga att den inte har något djup, att den är bögig, inte actionsladdad, inte känslomässig, inte bra, inte manlig, inte macho, inte underbar, inte klockren.
Det är som att säga att den är som Sagan om Ringen...

Hey,watch it! :evil:

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion

Inläggav Tob » mån jan 15, 2007 21:24

forever skrev:Tob: Verkligen -LiT full pott? Nog för att Bill Murray gör en bra roll men ändå känns inte storyn lite...hm passé?

Två vilsna männsikor som möts av en slump och utvecklar någon slags subtil vänskap tycker jag är väldigt tilltalande. Orginaliteten kring just det är väl inte helt orginell, men passé, nja det tycker jag inte. Inte som något negativt i så fall. Sen är utförandet fantastisk. Långsamma scener, jättebra skådespel överlag, välskrivit och....ja...en närmast hypnotisk atmosfär.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav forever » mån jan 15, 2007 21:31

Hypnotisk atmosfär..hmm ja det har den..men det är möjligt att jag är cynisk när jag tolkar det som som om första valet inte fungerar så tar man reservplanen-inte bara detta med vilsna människor som finner varandra.

Sen är ju slumpen ett överskattat verktyg..romantiserande på basis av cynisk grund?

Kanske är det så att jag bör se om filmen..i ärlighetens namn är det väl inte rättvist att endast ge en chans ..inte ens när det handlar om en film..

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion

Inläggav adolvsson » mån jan 15, 2007 21:35

Jag är med Tob på den här.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » mån jan 15, 2007 21:35

Kiefer Sutherland, leave me alone! Fan också, nu blir jag tvungen att rota fram min gamla köp-VHS av A Time to Kill också. :) Detta blir ju bara värre och värre. Iofs har ju Matthew McConaughey sin härliga Southern-accent i rullen så det hjälper ju något.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån jan 15, 2007 21:40

Jag är också helt med Tob, kanske inte att jag ger LiT helt full pott, men minst 9.5/10.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav forever » mån jan 15, 2007 21:41

adolvsson skrev:Jag är med Tob på den här.

Ja, jag kan förstå resonemanget och är helt övertygad om att det ligger en hel del i det. Problemet är väl att LiT är en sådan film där sinnestämningen man själv befinner sig i gör att tolkningen kan bli väldigt annorlunda.
Visst gäller detta de flesta filmer man ser men vissa gör ett mer bestående intryck och dit är jag helt med på att LiT hör. Men mitt problem är mitt cyniska intryck av filmen..så visst jag bör nog se den igen..inte kul att vara cynisk när man tror sig vara romantiker..

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion

Inläggav sp1keout » mån jan 15, 2007 21:45

Bill Murray var uttråkad, whats the deal?

Top Gun is the best love story of our time, eller hur eynosh?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav caffeineaddict » mån jan 15, 2007 21:45

Jag älskade LiT alla tre gånger jag såg den, och börjar redan längta efter en fjärde. Då är jag normalt sett en person som inte känner att jag behöver se om ens en favoritfilm mer än var femte år eller sådär. Tob beskriver orsakerna rätt väl. Det är inte riktigt full poäng för mig, men väldigt nära.

BTW kom jag på nu att Yi Yi som jag lovordade på förra sidan i tråden och LiT delar en hel del stämningsmässigt. Gillar man den ena gillar man den andra, gissar jag. Bara som ett tips för mina fellow LiT-lovers.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav A bear » mån jan 15, 2007 21:53

sp1keout skrev:Bill Murray var uttråkad, whats the deal?

Mellan Iceman och Maverick, menar du?

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » mån jan 15, 2007 21:55

A bear skrev:

Mellan Iceman och Maverick, menar du?

"You can ride my tail anytime!"

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » mån jan 15, 2007 21:59

Jag kommer ge Yi Yi en chans, om nedladdningen fungerar.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eynosh » mån jan 15, 2007 22:00

Vadå Love Story? Enda love-storyn jag accepterar är den mellan Maverick och Goose!
Varför kan inte folk inse att Top Gun är så mycket mer än vad man ser. Det djup den bidrar med är det inte många filmer som klarar av. Eventuellt att Ghost gör det.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav sp1keout » mån jan 15, 2007 22:10

Nu tycker jag vi ska ha myskväll och se den filmen. Jag, eynosh och a_bear
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav forever » mån jan 15, 2007 22:11

Intressant att LiT har så många som ger den High Score..även om jag nog redan var beredd att ge den minst ett nytt försök efter Tob´s inlägg

Återkommer kanske med en annan upplevelse.

men bara för betygets skull :jag hade satt 7/10 -så inte så dåligt betyg ändå från början-låt se vad det blir efter nästa titt..

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion

Inläggav A bear » mån jan 15, 2007 22:25

sp1keout skrev:Nu tycker jag vi ska ha myskväll och se den filmen. Jag, eynosh och a_bear

Kan jag få såga av mig foten med en cirkelsåg också? Snäääääälla? :P

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav sp1keout » mån jan 15, 2007 23:51

Apropå ingenting, Jerry Maguire är en bättre love-story än LiT också.
Tom Cruise var bra en gång i tiden, uppenbarligen.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Illyria » mån jan 15, 2007 23:52

sp1keout skrev:Tom Cruise var bra en gång i tiden, uppenbarligen.

I Legend! ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis jan 16, 2007 0:29

Fortsätter se om gamla (och ibland nyare) favoriter: Rear Window är fortfarande en klockren höjdare. Flyger förbi, är så tajt och så "egen" i upplägget att det blir en ganska unik upplevelse (jaja, jag vet, ingenting kan vara "ganska unikt", någonting är antingen unikt eller inte... shaddap!). Dessutom förstår man hur en hel värld och ungefär varenda karl som någonsin träffade henne blev kär i Grace Kelly (och varför man fortfarande pratar om henne med tanke på vilken kort filmkarriär hon egentligen hade: det här var väl nästan säkerligen höjdpunkten). Kärlekshistorien i filmen är riktigt bra, diskussionerna mellan Grace och Jimmy Stewart känns faktiskt som att det är "på riktigt", till skillnad från bara den vanliga obligatoriska kärlekshistorien i en thriller. Och som mys-mysterium är den kickass.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav eynosh » tis jan 16, 2007 0:54

A bear skrev:
sp1keout skrev:Nu tycker jag vi ska ha myskväll och se den filmen. Jag, eynosh och a_bear

Kan jag få såga av mig foten med en cirkelsåg också? Snäääääälla? :P

Hey, jag kommer defenestrera dina genitalier ifall du inte fäller en och annan tår i dom sorgefyllda scenerna med mig.

Spikat. Var ska vi vara, nära?
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav sp1keout » tis jan 16, 2007 2:00

eynosh skrev:Spikat. Var ska vi vara, nära?

Inte fan ska vi vara i göteborg då, det är iaf ett som är säkert.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film