The Office US

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » ons dec 20, 2006 16:32

Fast The Futon Critic listar bara 22 avsnitt, hade känts bättre med en riktig källa till 25.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons dec 20, 2006 17:09

Ja, jag håller med. Ingen som protesterat ännu dock, på TWoP alltså.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » fre dec 22, 2006 10:01

Suverän artikel om hur det är backstage, vad de improviserar osv:

http://www.backstage.com/bso/news_revie ... 1003524493

Fischer: A good example of improv that paid off was in our episode "The Gay Witch Hunt" [Season 3, Episode 1]. That kiss between Oscar and Steve [Carell] was not scripted. And all of our reactions are the real reactions. It speaks so much to Oscar's professionalism that he did not break.

Nunez: I do not break. You can write that down. He wasn't supposed to kiss me. We did it a couple of times, and he wasn't kissing me. And then that once, I see his lips coming closer and closer; I'm like, "Dear God, he's going to kiss me." And sure enough, he planted one on my face.

Fischer: In the moment you don't know. It's like, "Did we just go too far?" But it was so great! And then Rainn got up and tried to kiss Oscar, and we all lost it.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön dec 31, 2006 12:31

Vi har ju diskuterat Rashida och Quincy Jones tidigare i denna tråd så jag tänkte dela med mig av en *riktigt* bra intervju med Quincy, Peggy, Rashida och storasyster Kidada om att växa upp med att ha en svart pappa och en vit mamma och hur deras olika utseenden påverkade dem. Riktigt bra artikel.

Stackars Kidada! Jag har fått för mig att hon var förlovad med 2Pac då han mördades (nämns dock ej i denna artikel) och i artikeln framgår det att hon och Aaliyah var mycket nära vänner då hon dog i en flygolycka.

Anyways, artikeln rekommenderas.

Del 1
Del 2
Del 3
Del 4
Del 5
Del 6

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav RalfiParpa » fre jan 05, 2007 14:21

AKS: Söt artikel.
In other news: The Office är fortfarande den roligaste, varmaste komediserien på TV.

The Office 3x12
Det allvarliga:
Dwights oförmåga att förstå kvinnor summeras i en liten men sååå pregnant replik.
Tanned!Jan! Vilken fantastisk "jag bryr mig inte vad de här drönarna tycker"-attityd hon uppvisade, props i överflöd. Den där plötsliga, passionerade kyssen var long time in the making.
Och det var inte bara Jan/Michael-relationen som utvecklades på ett oväntat men trevligt sätt, även seriens stora kärlekstriangel™ gick åt, i mitt tycke, rätt håll.

Det roliga (utdrag):
Michael: "The jamaicans don't have a word for 'impossible.'"
Jim: "Yup, it's english. It's 'impossible.'"

Toby: "Nine different people e-mailed me that photo, including my ex-wife and..we don't talk."
Michael: "Then it's probably the ice-breaker you need."

Dwight: "Michael hit a deer?"

Teasern!

ändrat spoilervarning till 3x12
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Illyria » fre jan 05, 2007 15:07

Avsnitt 3.12 tror jag vi kom fram till att det var?

Haha Michael och Jan, precis vad jag velat se, this is going to be fun. Michaels gestikulering på slutet med "you complete me" och ett hjärta och Jans min. :D Tyckte det var bra att Jan inte verkar veta om fotot, eller så gör hon det för hon pratar ju om self destruct, men bra att det inte togs upp ändå utan kan fortsätta ställa till problem.

Scenen med den gråtande Pam och Dwight var rolig på flera sätt, Dwight som knyter kavajen runt midjan var inte det första jag hade förväntat mig där men så passande. Och Pam är så ledsen för hon hjälper Jim åt fel håll, men jag kan ändå inte se han och Karen fungera i längden. Jam FTW! Och jag har fortfarande problem med Karen, eller kanske Rashida, för det känns fel och olustigt när hon pratar med kameran. Inte naturligt som alla andra.

Michaels Toby-hat är något återkommande roligt och jag älskar det, just därför gillade jag inte hur de två skrevs av UK-författarna när Toby kom och sa till Michael och han bara accepterade det. Tom när Michael känner sig riktigt låg och borta så ska han vara elak mot Toby, som här. Perfekt rolighet.

Och såklart Kevin tar hem den gigantiska postern, eew. Och bra att hon mamman slutat, she was boring.

Teasern?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » ons jan 10, 2007 1:27

Joss ska regissera ett avsnitt av The Office?

Och på Whedonesque svarar Joss "Yes, people, it's true. I am the ideal mate."... fast skämtar han eller är det allvar?

Pam Beesly the Vampire Slayer? Well, not exactly.

Rumor has it that Buffy the Vampire Slayer creator and TV ubergod Joss Whedon will return to television to direct an upcoming episode of NBC's hit sitcom (and Televisionary obsession) The Office.

The move marks Whedon's first return to the small screen since the release of Firefly feature film spinoff Serenity. Before that, the prolific creator wrote and directed a number of episodes on Buffy, Angel, and Firely (and wrote his fair share of Roseanne scripts as well).

But what really gets my geek blood going is that Whedon's Office episode will be followed by J.J. Abrams' Office installment. Whedon and Abrams on The Office? The creators of Buffy and Lost and Steve Carell??? Somewhere the stars collided... or I'm dreaming.

Pinch me.

Look for Whedon's take on Michael Scott and the gang at Dunder-Mifflin to air sometime in the spring.

And, in the meantime, let's just hope there isn't a Hellmouth under Scranton.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » ons jan 10, 2007 1:32

Illyria skrev:Joss ska regissera ett avsnitt av The Office?

Och på Whedonesque svarar Joss "Yes, people, it's true. I am the ideal mate."... fast skämtar han eller är det allvar?

han skämtar väl och syftar på en annan whedonesque-länk:
http://whedonesque.com/comments/12200
men, kanske skojar han men menar att det ligger sanning i det ändå? känns som att han hade dementerat det annars om han ändå postar i tråden, eftersom han vet hur rykteskarusellen annars går igång. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » ons jan 10, 2007 1:35

Precis, han hade lätt kunnat säga det mer tydligt att det bara är ett rykte, jag vet inte riktigt vad jag ska tro.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons jan 10, 2007 7:56

Hm, intressant. Hoppas det är sant.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » ons jan 10, 2007 19:59

Kul, jag såg det där precis efter jag hade börjat kolla på serien. (Jag har kommit till början av säsong 3 nu. Det är bra. Riktigt jäkla bra.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » ons jan 10, 2007 20:42

Yay! CG is on the train!! :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » tor jan 11, 2007 0:12

Så var det bekräftat av NBC Universal! Shiny!

http://popwatch.ew.com/popwatch/2007/01 ... ight_.html
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » tor jan 11, 2007 0:23

YAY! :D :D :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor jan 11, 2007 8:00

Riktigt kul!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons jan 17, 2007 22:09

Först Joss och nu får Office en fjärde säsong. :D

Zap2it skrev:NBC has given the first-year hit an early pickup for the 2007-08 season, network chief Kevin Reilly told reporters Wednesday at the Television Critics Association press tour. Three other series -- comedies "My Name Is Earl" and "The Office" and long-running drama "Law & Order: SVU" -- also got the go-ahead for next season.

(serien det först pratas om är Heroes)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tor jan 18, 2007 1:26

Nice nice nice
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav RalfiParpa » fre jan 19, 2007 10:22

The Office 3x14
Åh, Ed Helms.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav AKS » fre jan 19, 2007 16:34

3.14: Ytterligare ett bra avsnitt. Inte lika roligt som förra veckan, men lika bra, s.a.s.

"I miss Dwight. ... Congratulations, universe. You win." biggrin.gif

Stackars Karen! frown.gif Som sagt, det var ju en tidsfråga, men det gör inte att jag tycker mindre synd om henne.

Kul att se Michael lite nedtonad i detta avsnitt, men fortfarande Michael... som då han gömmer sig bakom dörren. smile.gif Och på slutet då han drar slutsatsen att han vill att folk smörar för att de verkligen älskar honom.

Bravo, The Office US! En oerhört jämn serie på hög, kvalitativ nivå.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » fre jan 19, 2007 16:52

Just det: Ni får gärna hojta till om ni hittar producer's cut av detta avsnitt nånstans. Jag vill se det!!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre jan 26, 2007 20:14

Jag har inte hittat det, var finns hela producer's cut av 3.13 att se?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör jan 27, 2007 4:00

Jag har bara hittat det på YouTube, :(, men inte hunnit se:
http://www.youtube.com/watch?v=q5Zh7jUBsGg

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör jan 27, 2007 4:34

Men det är bara del 1 av 4? Och den är helt osynkad. :(
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör jan 27, 2007 4:38

Ja, som sagt,,, Jag har inte hunnit se den. Konstigt att bara lägga upoo en del dock

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör jan 27, 2007 4:57

Jag som hade tänkt att den skulle ha dykt upp tills nu och jag kunde se den istället för ett nytt avsnitt. Tomt utan The Office den här veckan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör jan 27, 2007 13:58

Hm, nice skrivet av mig i inlägget ovan. :) Var lite tipsy...

Jo, jag håller med. Jag har dessutom hört att det finns bra scener (naturligtvis iofs) i producer's cut och i brist på nytt avsnitt hade det ju varit underbart att få se en längre version av The Return som jag tycker är förbaskat bra.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » sön jan 28, 2007 4:19

har ikväll sett till och med 2x06 (snart)
Sweep the leg!

Vissa pinsamhetsgrejer klarar jag inte av, men det är ganska lite sånt nu. det mesta är riktigt roligt till fantastiskt. och pam/jim-grejen är gullig.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » tis jan 30, 2007 2:54

sett klart säsong 2 nu.

Michael får mig fortfarande att vilja snabbspola ibland, men han har sina stunder också. :)
de andra är fantastiska, med Pam, Jim och Dwight som solklara toppar.

Och vilken avslutning! fantastiskt bra avsnitt, med pay off för alla gulliga pam/jim-moments under säsongen. Nu är klockan alldeles för mycket för att kolla på 3x01, men det skall bli kul att se hur de fortsätter på det här. Kärlekshistorier av det här slaget brukar ju oftast vara roligare och mer engagerande på väg mot den här punkten. Å andra sidan så lär väl inte Pam lämna Roy så enkelt kanske.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » ons jan 31, 2007 20:19

Japp, då är jag ikapp.

Det värsta med att kolla ikapp är att man vänjer sig vid att ha ett till avsnitt att kolla på så fort man sett klart nåt. När man sen kommer fram till senast sända blir det väldigt tomt :)
ska jag behöva vänta ända till på fredag nu?!

gillar verkligen hur mycket utveckling det varit i de senaste avsnitten

(spoiler t.o.m. 3x14) Michael, Angela, Dwight har alla börjat förändras. Visserligen kan det kanske vara farligt att peta för mycket på redan fungerande karaktärer, men jag gillar det än så länge!

Jag gillade verkligen när Karen började gilla Jim i Stansford, men jag är fortfarande för Pam och Jim. Hoppas de blir lika gulliga som de var förut nu igen, deras blickar och minspel är underbart.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » tor feb 01, 2007 22:16

Castingnyhet

I guess Andy is here to stay. Gissar på att Karen försvinner vid säsongens slut då, eftersom Andy nu blir regular, annars skulle väl hon blivit det också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film