Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » tor dec 28, 2006 14:15

Ingen som har tittat på Sleeper Cell? Jag såg första avsnittet på svt tidigare i höstas, men därefter missade jag det, trots att jag var mycket förtjust i just pilotavsnittet. Terrorister som faktiskt är människor. Intensiteten från första avsnittet dämpades något i de efterföljande avsnitten. Men slutet av avsnitt 4 var ruggigt bra.

(spoiler 1.04) Scenen då Christian tar död på Abdal, scenen då Farik kommer på Eddy samt det som dem båda scenerna leder fram till scenen mellan Farik och Darwyn. Intensitet, verkligen....
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » fre dec 29, 2006 15:45

Tob skrev:Ingen som har tittat på Sleeper Cell?

Jag har funderat på att se ifatt, men faktumet att det är en kabel-tv-serie gör att jag har en del reservationer eftersom jag inte brukar "klicka" med sådanna.
Är det mycket extremvåld, naket och svordomar?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » fre dec 29, 2006 15:49

Alla kabelserier är ju långt från lika, tycker det är precis lika stor skillnad på alla serier där som från andra bolag. Vissa är bra, andra inte. Sleeper Cell var dock inget jag orkade med att se, har fått mer än nog av allt som rör terrorism. Showtimes bästa serier är Dexter och Weeds.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » fre dec 29, 2006 15:58

LWes skrev:
Tob skrev:Ingen som har tittat på Sleeper Cell?

Jag har funderat på att se ifatt, men faktumet att det är en kabel-tv-serie gör att jag har en del reservationer eftersom jag inte brukar "klicka" med sådanna.
Är det mycket extremvåld, naket och svordomar?

Det märks att det är en kabel tv serie. Fast då mer pga. av dess okonventionella upplägg.

Men mycket, nej, och defintivt inte för sakens eller för den delen syns skull. Jag har i för sig bara sett till och med avsnitt 5. Sen som sagt, jag är ingen som brukar ha ont av just dem sakerna, så länge det inte känns väldigt omotiverat och taget ur luften.

Håller med Illyria vad hon skrev. Känns dumt att dra så mycket över en kant.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » fre dec 29, 2006 16:11

Illyria skrev:Alla kabelserier är ju långt från lika.

Jag vet, men det är ändå någonting som gör att jag inte brukar få mersmak utav serier från Showtime, FX och HBO. Något med själva kännslan i serierna. Det betyder inte att dom inte är bra, men om man inte känner att "det här vill jag se mer utav" så blir det ofta svårt att fortsätta följa dom utan att avsnitt samlas upp i "ska se"-mappen tills dom tar för stor plats och blir raderade.
Jag ska nog testa Sleeper Cell dock, för den kan vara spännande.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör dec 30, 2006 0:53

Precis som med Dexter har jag en plan med den serien. Sommarserie med 22 avsnitt på raken! Yay! Den är helt klart en av de mest hyllade, och minst kända, denna nya säsong. Högkvalitativ om man dömer efter piloten, men piloten hade vissa sega partier.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör dec 30, 2006 3:56

Sett klart Silvermannen, jag missade den när den gick på tv och DVDn hittades på ett två för 199:-. Det kändes som om att den var värd att chansa på. Vilket var helt rätt. Riktigt bra rakt igenom. Sådan här tv borde göras mer i Sverige. Vad hände egentligen? (Jag skyller på Beck trots att den inte hade någon koppling alls till den här, men det känns som en bra syndabock.)

Men kan du inte tänka på mig någon gång? Att du är ung och dum är en sak, men jag har både rykte och räkningar att tänka på.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » tis jan 02, 2007 18:29

Steg upp tidigt idag eftersom jag inte orkade somna om. Då såg jag att det gick Dora the Explorer på tv. Och jo, Kevin Smith hade helt rätt. Det är hypnotiskt på ett bisarrt sätt och antagligen lysande om man är liten och/eller påtänd. Jag var inget så det var en hel del frustration inblandat i handlingen och en massa "Men vad fan?! Så kan ni inte göra!"
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tis jan 02, 2007 18:36

IRLG, IRLG, IRLG åt sketchen i Robot Chicken 2.19 där Jack och Rose från Titanic kommunicerar i nät-lingo. "titanic got pwned :(".

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » ons jan 03, 2007 13:02

Har någon kollat in Dirt än? FX producerade serier är alltid intressanta. Shannyn Sossamon, Carly Pope och RICK FOX! :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav noike » ons jan 03, 2007 13:05

poser skrev:Har någon kollat in Dirt än? FX producerade serier är alltid intressanta.

Nope, den är däremot satt på nerväg.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » ons jan 03, 2007 14:35

poser skrev:Har någon kollat in Dirt än? FX producerade serier är alltid intressanta. Shannyn Sossamon, Carly Pope och RICK FOX! :)

Rick Fox! GIEF!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tob » ons jan 03, 2007 18:01

poser skrev:Har någon kollat in Dirt än? FX producerade serier är alltid intressanta. Shannyn Sossamon, Carly Pope och RICK FOX! :)

Den var ok. Jag kommer defintivt se några avsnitt till.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » ons jan 03, 2007 19:48

Dirt 1.01. Vet i fan. Jag kommer nog försöka ge den tre avsnitt, men jag är inte så hoppfull den här gången. Det kändes alldeles för mycket som om att de skapat en karaktär, kopierat denne och sedan bara gett kopiorna andra utseenden och jobb.

De hade verkligen behövt titta på saker som Thank You For Smoking och därigenom få inspiration att angripa det ur nya vinklar, för det här med att framställa både kända personer och pressen som rövhål rakt igenom? Det känns lite väl klichéartat. Speciellt som om att de inte är direkt underhållande rövhål som de på FXs andra serier.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » ons jan 03, 2007 23:04

20 minuter av the Dirt fick räcka. Säg till om det blir bättre.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » ons jan 03, 2007 23:37

Jag har sett mycket mycket ER dom senaste dagarna. Säsong 5 tog tre dagar, säsong 6 tog tre dagar, och nu är jag på säsong 7 och jag måste säga att den här serien är jäkligt bra! Det är så fantastiskt med alla karaktärer - mängden av dom! Det är så många, och dom kommer och går. Jag älskar när det kommer nya karaktärer och blir ledsen när gamla försvinner.
(spoiler säsong 6) Det värsta var när Lucy dog. Jag blev helt otroligt förtvivlad. Men det var sammtidigt ganska fantastiskt. Delvis.
Och det var så bra att George Clooney var med i näst sista avsnittet av säsongen, när Carol åkte till honom. Jag blev så glad, för jag trodde inte att han skulle vara med igen någonsin! Så det var väldigt trevligt.
och jag älskar Goran. Han är så snäll. och det var knasigt för det var en karaktär som hette Abby i början av serien, typ andra säsongen, en doktor som var med i ett antal avsnitt och var tillsammans med Carter, och sen reste hon iväg. Så trodde jag, att eftersom något avsnitt i någon av dom senare säsong heter något med Abby, så jag har hela tiden trott att hon skulle komma tillbaka, och jag tyckte det var coolt att hon var borta så länge och sen skulle komma tillbaka, men så visar det sig att det är en ny Abby! Så knasigt. Lite synd, men jag gillar den nya Abby mycket bättre så det är okej!

Säsong 6 har varit den bästa säsongen (hittills har serien varit bättre och bättre för varje säsong) men jag vet inte om säsong 7 slår det.
Men serien är så bra, den är helt annorlunda bra från andra bra serier jag följer. Seriens längd stärker det hela, helt klart - jag menar, har jag bara sett hälften??? Det är fantastiskt. Jag ser fram emot att vara ifatt, och se hur min åsikt kommer vara när jag följer den vecka till vecka. Det ska bli kul.
Jag är i alla fall otroligt glad att jag bestämmde mig för att samla ihop alla säsonger och se serien, nästan så att jag funderar på om det inte skulle vara helt sjukt fantastiskt att se alla Law & Order-serier... :eek: :eek: :eek: :eek: (eller nej, absolut inte när man får reda på att Law & Order med sina spin-off tillsammans är över 30 säsonger (!!!!!!!!!!!))
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tor jan 04, 2007 2:09

Kommer inte riktigt ihåg när jag tyckte ER började urarta ordentligt (även om jag fortfarande tittar), men det måste ha varit där runt omkring där du är någonstans LWes. Men som serie tycker jag det är en jäkla berg-och-dalbana kvalitetsmässigt överhuvudtaget.

(spoiler ER S6) "Lucy dör"-avsnittet är nog mitt favoritavsnitt överhuvudtaget dock. Så förbaskat bra.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor jan 04, 2007 23:37

Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » tor jan 04, 2007 23:39

noike to the rescue! :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » tor jan 04, 2007 23:42

Glorificus skrev:

noike to the rescue! :lovebunny:

Jag är osjälvisk på det viset.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » tis jan 09, 2007 23:41

Någon som såg The Line of Beauty på SVT i kväll? Tummen upp/ned? Jag ska fånga reprisen den 14:e... råkade powernappa mig förbi min planerade tv-kväll. :?
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » tis jan 09, 2007 23:44

Glorificus skrev:Någon som såg The Line of Beauty på SVT i kväll?

Neeeeeeeeeeeeeej! Den hade jag ju tänkt se. Memo to self: du kanske borde kolla i tv-tablån någon gång.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » ons jan 10, 2007 4:20

noike skrev:
Glorificus skrev:Någon som såg The Line of Beauty på SVT i kväll?

Neeeeeeeeeeeeeej! Den hade jag ju tänkt se. Memo to self: du kanske borde kolla i tv-tablån någon gång.

Haha. Tänkte också se den. Men likaså också missade jag. Får väl ladda ner istället. Under tiden kan jag betala tv-licensen.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav LWes » lör jan 13, 2007 0:48

Flash Gordon som tv-serie på Sci-Fi Channel

http://www.comingsoon.net/news/tvnews.php?id=18411

COOL!!!!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav madskellig » lör jan 13, 2007 0:52

LWes skrev:Flash Gordon som tv-serie på Sci-Fi Channel

COOL!!!!!!

Jag älskade den tecknade serien då jag var liten :D Kanske måste kolla in den här.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav MissKittyFantastico » lör jan 13, 2007 0:56

Lewis

Jag har saknat honom. Eller jag har saknat kommissarie Morse och det här är ju det näst bästa.

Vad tyckte jag då? Ren spontant är det ju mest Ååååh sergeant Lewis, eller numera DI Lewis. Jag blir liksom lite glad över att se honom igen. Själva av snittet är väl som brittiska deckare är mest. Mord och död i den engelska överklassen. Intrigen var väl rätt så genomskinlig. Byggde till stor del på Hamlet. Till och med karaktärerna gjorde den kopplingen. Blev lite väl tydliga referenser och gjorde det ännu enklare att pussla ihop vissa bitar.

Gillade inte alls att de haft ihjäl Mrs Lewis för att göra Lewis lite Morse-bitter. Känns onödigt.

Assistenten var lite tråkig tycker jag, fast han visade viss potential till förbättring. Nya chefen var väl av standardtypen för bitchig kvinnlig polischef. Lite tröttsamt.

Dessutom så gjordes små anspelningar på Morse hela tiden. I början var det lite roligt, men till slut blev det allt fånigare och fånigare. Bilen i början var lite fyndig, men att det antyddes att Morse skulle ha instiftat ett musikstipendium namngivet efter hans förnamn är aningen löjligt.

Eftersom det är SVT det gäller så antar jag att nästa avsnitt kommer om ett år eller så, men då ska det bli kul att se Lewis stå på egna ben lite. Förhoppningsvis vågar de då låta honom slippa Morse-anspelningarna och man kan utvärdera serien efter sina egna meriter istället.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav adolvsson » lör jan 13, 2007 0:56

LWes skrev:Flash Gordon som tv-serie på Sci-Fi Channel

COOL!!!!!!

Hah! Jag var aldrig ett Flash Gordon-geek som liten (bortsett från en förtjusning i den där teckande serien Defenders of the Earth med Flash, Fantomen, Mandrake, Lothar och deras ungar), men måla mig barnsligt nyfiken.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Glorificus » sön jan 14, 2007 20:16

Vi som missade The Line of Beauty på SVT kan se reprisen som börjar i kväll, kl 00:10. Eller kl 22 i morgon på SVT24 (huh...).
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Lipton » tis jan 16, 2007 18:04

Såg på Våra värsta år i går, avsnittet när Vänner Joey är med, och de är så roliga. Al hade hört en låt som han försökte nynna för de andra, Peggy sa att det såg ut som en bläckfisk försökte ta sig ur näsan på honom när näshåren fladdrade. :D

Mitt X sedan länge M, sa åt en arbetskamrat också för länge sen att han skulle titta på VVÅ för att det var så hysteriskt roligt. Den här karln kom tillbaka till jobbet några dagar senare och sa att han kunde då inte fatta vad M tyckte var så bra med det där tramset. Det visade sig att han hade setat och tittat på Våra Bästa År. Man kan ju undra vad han tänkte när han tittade på det och tänkte på M som lovprisat serien så, jävla fjolla eller?
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav LWes » ons jan 17, 2007 1:00

Ja, för bara jävla fjollor kan väl gilla den serien :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film