Anime

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Eisa » tor dec 21, 2006 19:14

det vore ju helt galet fantastiskt! jag är så trött på bleachfillern även om den är bättre än en del andra fillers i andra serier.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav sp1keout » tor dec 21, 2006 20:26

Har väntat på att Naruto-fillers ska sluta i drygt 1½ år.
Har väntat på att Bleach-fillers ska sluta i knappt 1 år.

Man vänjer sig, eller läser mangan. Whajn är för mesar...

Eyeshield-animen är också ganska mycket filler-utfyllnad, men den är åtmistone underhållande (jävligt bra t.o.m)
Men mangan är ännu bättre ^.^
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Veidit » tor dec 21, 2006 21:10

sp1keout skrev:Har väntat på att Naruto-fillers ska sluta i drygt 1½ år.
Har väntat på att Bleach-fillers ska sluta i knappt 1 år.

Man vänjer sig, eller läser mangan. Whajn är för mesar...

Eyeshield-animen är också ganska mycket filler-utfyllnad, men den är åtmistone underhållande (jävligt bra t.o.m)
Men mangan är ännu bättre ^.^

Korrekt, det är i alla fall 100% säkert att Naruto fillern tar slut i februari, tyvärr verkar vi få vänta på Kakashi Gaiden till lite senare.
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

Inläggav sp1keout » tor dec 21, 2006 22:34

Veidit skrev:Korrekt, det är i alla fall 100% säkert att Naruto fillern tar slut i februari, tyvärr verkar vi få vänta på Kakashi Gaiden till lite senare.

NANDE!!?!??!?! :eek:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Veidit » tor dec 21, 2006 23:20

sp1keout skrev:NANDE!!?!??!?! :eek:

Vaa?
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

Inläggav sp1keout » tor dec 21, 2006 23:40

Varför måste vi vänta på Kakashi Gaiden?

För alla som undrade btw, så var Domokon ganska fantastiskt ^__^

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » fre dec 22, 2006 0:51

Kan ni förklara för mig vad Kakashi Gaiden är, utan att spoila något mer än titeln. Jag vet bara vem Kakashi är och vad Gaiden betyder.

Se vad mycket anime-saker jag köpt: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=269344&highlight=#269344
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » fre dec 22, 2006 0:58

Kakashis tillbakablick från när han var i Naruto och Sasukes ålder. :)

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » fre dec 22, 2006 23:43

LWES!!!!

One Piece, kapitel 439, jag har väntat, och väntat, och väntat... ÄNTLIGEN

SMOKER!!!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » lör dec 23, 2006 0:19

sp1keout skrev:LWES!!!!

One Piece, kapitel 439, jag har väntat, och väntat, och väntat... ÄNTLIGEN

SMOKER!!!

Ja gud, jag skrek till när jag såg honom. :eek: och Vivi! :o
Det bästa var Luffys namn på skeppet, dock. Jävlar vilka fantastiska namn han kom på: "Dumpling-Gorilla-Lion", "Bear-White Bear-Lion" VA?! Hur fungerar hans hjärna?!?! Fantastiskt...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » lör dec 23, 2006 17:21

(spoiler Death Note chapter 60) Va?, det är som ett dåligt skämt allt som hände i det här kapitlet. L är död? Jag förväntade mig att han skulle dö, men i slutet av serien. Och sättet han dog på, jag trodde, eller tror fortfarande att han fejkade sig död, så någon som har läst hela serien: SPOILA MIG! Är L verkligen död?
Fan vad det sög att dom hoppade fram så mycket i tiden också, jag trodde hela tiden att det skulle avslöjas att det var vad som skulle hända om dom inte stoppade Kira eller något, men det verkar verkligen hänt...
Jag är väldigt besviken på detta...
Spoila mig nu! Bara denna lilla grej. Om jag sitter och förväntar mig att L lever skulle det bli en större besvikelse om han inte är det än att bli spoilad i förväg.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinkerbelle » lör dec 23, 2006 18:51

LWes: (spoiler Death Note chapter 60) Ja, han är död. Och det är ungefär här serien IMO börjar gå nedåt.
Senast redigerad av Tinkerbelle lör dec 23, 2006 23:45, redigerad totalt 1 gång.
Tinkerbelle
Big Bad

Inläggav LWes » lör dec 23, 2006 20:11

Tinkerbelle skrev:LWes: Ja, han är död. Och det är ungefär här serien IMO börjar gå nedåt.

:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o ÄR DET SANT!??!?!?!? :eek: :eek: :eek: Okej... Kommer ta ett tag att smälta den överdrivet onödiga plottwisten...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » lör dec 23, 2006 21:03

In My Humble Opinion borde Tinkerbelle säga vad det är hon spoilermarkerar... ^^

Death Note e lite småbäst faktiskt, men på tok för mainstream, orkar inte med alla som fänzar L hela tiden.
One Piece är BÄST på riktigt, och älskad av alla. Men du ser inte den bli söndertjatad, som Naruto... och som Death Note blev direkt den kom på ut på anime. Narutards har fått sällskap av L'tards och jag kan bara inte sluta störa mig ^^ Skönt att ta ut sin aggression ibland, tack

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Tinkerbelle » lör dec 23, 2006 23:49

sp1keout skrev:In My Humble Opinion borde Tinkerbelle säga vad det är hon spoilermarkerar... ^^

Death Note e lite småbäst faktiskt, men på tok för mainstream, orkar inte med alla som fänzar L hela tiden.
One Piece är BÄST på riktigt, och älskad av alla. Men du ser inte den bli söndertjatad, som Naruto... och som Death Note blev direkt den kom på ut på anime. Narutards har fått sällskap av L'tards och jag kan bara inte sluta störa mig ^^ Skönt att ta ut sin aggression ibland, tack

Spoilermarkeringen är fixad.

Jag orkar inte bry mig om en serie är mainstream eller inte, och varför skulle jag? Jag skiter väl fullständigt i vilka som gillar det eller inte sålänge jag själv tycker om det. Och jag tycker faktiskt att Death Note är värd att vara lite hypad, för den är väldigt bra. ^^
Tinkerbelle
Big Bad

Inläggav sp1keout » lör dec 23, 2006 23:53

Tinkerbelle skrev:Jag orkar inte bry mig om en serie är mainstream eller inte, och varför skulle jag? Jag skiter väl fullständigt i vilka som gillar det eller inte sålänge jag själv tycker om det. Och jag tycker faktiskt att Death Note är värd att vara lite hypad, för den är väldigt bra. ^^

Därför det är inne att inte vara som alla andra, så man måste se i de större banorna xD

Och varför en kursivering på "är" bra när serien avslutades för ett halvår sedan? :/

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » sön dec 24, 2006 0:28

Ja gtycker att det är ganksa förvånande att den är så populär"mainstream", för den är så smart och speciell. Det är inte bara massa coola karaktärer och skurkar som slåss och sånt (som Dragonball, One Piece, Naruto, Bleach), utan den är riktigt smart.
Jag älskar L. Han har påverkat mig!
(spoiler Death Note Chapter 60) Jag kan ännu inte fatta att det är sant att han är död, och jag är faktiskt väldigt arg! Det är så dumt. Inte just att han dog, men sättet det hände på. Jag tror det kan vara den sämst hanterade döden av en huvudkaraktär jag varit med om. Kapitlet innan slutade med att Watari dog, och det var en stor grej, jag var helt förvånad.
Sen i nästa kapitel fortsätter det och mitt i kapitlet ramlar L ihop och "dör". Jag tänkte inte ens att han kunde dött på riktigt. Jag tänkte inte ens att det kunde vara så, tills det började hoppa i tiden och dom lämnade bakom sig. Jag har fortfarande svårt att tro att det är så den karaktären fick sluta. Så otroligt rått och opersonligt - och tråkigt och synd!!
Han var fan den smartaste killen i världen! Totalt brilliant.
En annan sak som jag inte riktigt koncentrerade mig på. Dog Rem alltså utav att döda Watari och L? och blev till sand, ja, så måste det ha varit. Ja, nu vill jag mest att det bara ska ta slut. Jag är så glad att jag köpte en L-ring, jag saknar honom redan så! Genom att bära ringen skall han vara en del av mig för alltid! :?

Naruto är för övrigt riktigt bra, jag såg många avsnitt igår och är nu på 130 (alltså inte mycket kvar innan det blir manga för mig!)
Jag är helt fångad i manga och anime!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinkerbelle » sön dec 24, 2006 0:28

sp1keout skrev:
Tinkerbelle skrev:Jag orkar inte bry mig om en serie är mainstream eller inte, och varför skulle jag? Jag skiter väl fullständigt i vilka som gillar det eller inte sålänge jag själv tycker om det. Och jag tycker faktiskt att Death Note är värd att vara lite hypad, för den är väldigt bra. ^^

Därför det är inne att inte vara som alla andra, så man måste se i de större banorna xD

Och varför en kursivering på "är" bra när serien avslutades för ett halvår sedan? :/

Okej, okej. Var väldigt bra då.

Men visst, jag kan hålla med dig om att det kan bli lite drygt när folk bara snackar om en serie när det finns andra som håller samma klass, men inte är lika uppmärksammade. Men som sagt, jag bryr mig inte nämnvärt.. Samma sak när det gäller musik och kläder, jag gillar det jag gillar och sen får alla andra tycka vad de vill.

Nu är jag alldeles för trött för att få fram något vettigt. God natt!
Tinkerbelle
Big Bad

Inläggav LWes » sön dec 24, 2006 0:33

Tinkerbelle skrev:Men som sagt, jag bryr mig inte nämnvärt.. Samma sak när det gäller musik och kläder, jag gillar det jag gillar och sen får alla andra tycka vad de vill.

Mmm. Det är bra.
Jag bryr mig inte direkt så mycket. Så länge någonting är riktigt bra som har jag inget emot att det är väldigt populärt och älskat, som t.ex. Naruto, men om någonting som jag själv bara tycker är "okej", så gillar jag det nog istället mindre om alla älskar den, för då blir det större skillnad eller nåt :?:
När jag började läsa Death Note visste jag ingenting om den, så jag blev förvånad över hur stor den är..
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » sön dec 24, 2006 0:40

och just det: GOD JUL ALLA! :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » sön dec 24, 2006 0:51

Death Note var för mig jäääätte-mainstream när den hade nått 50 kapitel, och sen blev den 100 och avslutad och jag lutade mig tillbaka för att få se animen... men man får ingen lust att se när det blir såhär.

Jag vet inte varför men det blir som en slags motprotest mot folk... saker kan väl vara måttligt populära. Och det är ju mycket roligare än folk säger, ah min favoritanime är Touch. Eller, i alla fall GTO, för den är ju jättehärlig.

Det är som att det är roligare att rata saker som alla älskar, och älska saker som andra inte har en aning om vad det är... varför? Säg det.

Man kan ju inte bilda sig en egen uppfattning om vad man gillar om man ser allting som alla andra ser? Ninjor och dödsgudar är inte sååå jävla intressant egentligen, kan tyckas. :D

Skönt att skriva av sig, man måste få lov att störa sig ibland... ^^

Ni behöver inte läsa ovanstående, börja läsa här istället...

Eyeshield21. Jag kan inte sluta slänga lovord över den... Jag. Vill. Diskutera. :lovebunny:

MERI KURISUMASU!!!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » fre dec 29, 2006 16:17

Fan vad senaste kapitlet av One Piece var bra!
(spoiler 440) Det är roligt att huvudkaraktärerna inte ens var med, och det var ändå så fantastiskt. Men en av dom bästa sakerna med serien är ju alla andra karaktärer, så att få återse så många var utmärkt.
och sen Ace vs Blackbeard! Jag vet inte om jag tänkt mig att Blackbeard skulle ha en DF eller inte, men den han har verkar ju väldigt mäktig (inte för att jag har en aning om vad den skulle kunna göra!)
Jag ser som alltid fram emot mer!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » lör dec 30, 2006 23:23

Musikvideo med Zoro. Spoilers såklart men inte särskilt långt in i serien.

http://youtube.com/watch?v=7jxh2tfxPAs& ... ed&search=
---
Ganska många fighter med i denna:

http://youtube.com/watch?v=XGngyZhFFA4& ... ed&search=

Bör nog bara ses om man är ikapp med ADC-ripparna.
----

Sanji! Är klipp fram till de senaste ripparna men inga jättespoilers. Bäst att hålla sig borta om man är känslig.

http://youtube.com/watch?v=OuBrpljHrJ8& ... ed&search=

----
Sanji och Zoro! <3

http://youtube.com/watch?v=rYe765ZT4c8& ... ed&search=

Sämst minne om vad som var när men tror det är spoilers upp till Davy back fight.

Jag hade kunnat hålla på hela kvällen. Besatt? Ja. Uttråkad? Ja. Älskar one piece? JA!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav sp1keout » ons jan 03, 2007 23:58

1) AMV = Anime Music Video, kul med sånt.
2) Hittar fortfarande inte nya One Piece-kapitlet, nani?
3) Angående L och Death Note så måste jag säga att Dexter i Dexter är coolare, och den serien är ju ungefär likadan, om man bortser från super-powerserna som de erhåller.

Yagami Light och The Icetruck killer påminner mycket om varandra och verkar vara lugna på ytan, men tappar tydligen fokus när motståndaren kommer in i på djupet.

Death Note är, i svenska anime-kretsar, lika känd som Naruto, och en sån där anime som alla frågar om man har sett. Death Note är oerhört bra och intressant och med dess strategi förtjänar all den uppmärksamhet den kan få, och L, förtjänar alla de fangirls som han får...

Jag tar tillbaka vad jag sagt tidigare.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » tor jan 04, 2007 0:18

Jaså, är Death Note som anime så känd? Den har väl bara gått ganska få avsnitt hittills?
Senaste One Piece är kapitel 440

Oh boy! Avsnitt 290 av One Piece har släppts, det hade jag missat - laddar hem med en gång!!!

Jag har inte läst manga på ett tag nu (förutom One Piece så klart) p.g.a. att jag börjat läsa Marvel igen (det är på tiden!)
Det är svårt att läsa Manga, Marvel, Böcker och följa TV-serier, alltihop sammtidigt! Jag skulle vilja frysa tiden och bara läsa läsa läsa tills jag läst allt i världen, sen starta tiden igen. Det vore så bra!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » tor jan 04, 2007 1:04

Jag var inne på den sidan men hittade aldrig 440, haha, ändå var den där! Nåväl.

440 var, oh jäklar! Och för att spinna vidare på det som LWes sa; Jag har aldrig sett Svartskägg som DFare. Vad är det där för DF? Darkness? Den påminde om Smokers, fast tunnare? Mer som svart dust? Skuggliknande? Nu förstår jag varför han är så mäktig! Äntligen fick man veta varför "he betrayed Whitebeard", tack!!!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » tor jan 04, 2007 15:05

One Piece avsnitt 290: :lovebunny:
Så fantastiskt det är. Jag älskar när Zoro blir dödligt allvarlig och kommer på idéer som att spela janken om vems hand dom ska skära av. och Kumadori är mycket knäppare än vad jag uppfattade honom i mangan! Han är superknäpp. Det var kul när Chopper bad honom göra den där förvandlingen tre gånger i rad, trots att det var helt meningslöst.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » mån jan 08, 2007 4:37

Damdidam. Lite update.

School Rumble Ni Gakki var bättre än jag mindes den, kanske för att School Rumble är en av de bästa seriena ever.

Major: Season 3 kom igår (förrgår) Försökte se RAW, men lite småsvårt så att säga... Längtar till en subbning kommer!

Eyeshield 21 släpptes det 8 avsnitt av under jul- och nyårshelgen. Tyvärr för subbarna är animen mycket sämre än mangan. Underhållande för ett inbitet fan som vill följa båda, dock.

One Piece, inget nytt på den fronten för mig.

Och trots att jag såg Death Note - 12 den 30 december så har inget nytt avsnitt kommit ut subbat - skandal.

Jag håller på att läsa Dragon Ball-mangan på svenska, har hunnit till 6 volymen. Hej, vad kul, och hej vad klassiskt!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav FearOfFour » mån jan 08, 2007 4:59

ick, längesedan jag tittade på anime sist, har inte varit på animehumör på riktigt länge, men så hörde jag Canta Per Me idag, main themet till noir, och plötsligt vaknade lusten till...för några sekunder, iaf.
om inget annat skall jag nog se om Witch Hunter Robin nån gång snart. förbannat vacker serie.
Elfen Lied är också en fin serie, värd att hyllas.
och alla hyllningar till noirs soundtrack och fighting-scener, men som serie i sig är den knappt sevärd.

nej, usch, sluta svamla, uppsöka bädd, yes yes.
over and out.
Spike: Why don't you rip her lungs out? That might make an impression.
Angel: Lacks... poetry.
Spike: Doesn't have to. What rhymes with lungs?
Användarvisningsbild
FearOfFour
Minion

Inläggav sp1keout » fre jan 12, 2007 1:51

Yeah, min avatar är bäst... ... ... om någon hade gillat baseboll kanske.

Nu har jag kommit in i en period då jag inte orkar anime speciellt mycket, så nu plöjer jag Simpsons och Family Guy istället (DET ÄR INTE ANIME!!!!)

: )

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film