Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tis okt 31, 2006 14:14

Såg dessutom att de precis hade gjort nya avsnitt för bara någon månad sedan för första gången på tio år... (samma sak med "Prime Suspect" förresten).

Okej, då ska Cracker definitivt skrivas upp på listan. Off, jag kan kanske slänga upp den hos bror din när jag har den nere ifall han också är intresserad?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tis okt 31, 2006 14:16

caffeineaddict skrev:Såg dessutom att de precis hade gjort nya avsnitt för bara någon månad sedan för första gången på tio år... (samma sak med "Prime Suspect" förresten).

Okej, då ska Cracker definitivt skrivas upp på listan. Off, jag kan kanske slänga upp den hos bror din när jag har den nere ifall han också är intresserad?

Låter som en plan.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » tor nov 02, 2006 15:07

Standoff 1x05
Timmy!

Okej, det fanns ett par tillfällen som fick mig ropa Minears namn, men det var inget övertydligt och i ärlighetens namn kan jag inte känna mig säker på hans iblandning bara för den sakens skull speciellt eftersom jag bara sett ett eller två avsnitt av dom tidigare fyra sända.

Fast av dom var det här det bästa, så mycket vet jag, och det skulle förvåna mig om den inblick vi fick i Matts (det är Ron Livingstons karaktär för er nybörjare där ute) bakgrund inte var signerat Tim Minear. Spännande avsnitt, mycket nerv, och en hel del hjärta (pun actually not intended, but I'll take the credit).

Och Standoff har fortfarande en av de allra snyggaste förtextsekvenserna jag någonsin skådat.

Kidnapped 1x05
Den här serien fick två avsnitt på lördagstid, nu har den tydligen flyttat till nätet, för att enbart sändas på bolagets hemsida, tror jag det var. Vilket suger. Jag hade föredragit att fortsätta med den fina bildkvalité vi vant oss vid hittills. Kan man kanske hoppas på DVD?

För jag skulle helt klart kunna tänka mig ett köp som det ser ut nu. Serien kan gå lite over the top ibland, det har jag nämnt förr, men jag gillar det. Intrigen är invecklad, skruvarna är många, och avsnitten alltid underhållande. Det här var inget undantag. Jag satt på härliga nålar.

Standoff och Kidnapped är två rejäla guilty pleasure som jag inte känner mig det minsta guilty inför.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » tor nov 02, 2006 15:39

Off skrev:
caffeineaddict skrev:Såg dessutom att de precis hade gjort nya avsnitt för bara någon månad sedan för första gången på tio år... (samma sak med "Prime Suspect" förresten).

Låter som en plan.

Har hela nu förresten (det är ju inte sådär jättelångt, 11 långfilmslånga avsitt). Kan börja kasta upp strax.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » fre nov 03, 2006 2:01

Har fått ner hela Larry Sanders Show nu. Minns något avsnitt från när jag var liten, men förutom det lockar själva beskrivningen mig: en mer cynisk Studio 60 ungefär (fast talkshow istället för live-komedi), med Rip Torn och Jeffrey Tambor i huvudroller och (bland andra) Janeane Garofalo, Jon Stewart, Jeremy Piven och Josh Malina i mindre roller (vet inte hur stora eller små, men varenda gång jag hoppade in i ett avsnitt för att kolla kvalitéen på ripparna så såg jag någon jag kände igen... :P ). Sen är det ju HBO också, så det bådar gott. ;)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » fre nov 03, 2006 23:43

(spoiler Masters Of Horror 2.01: "The Damned Thing") Riktigt bra premiäravsnitt. Stilrent och ganska tillbakalutande stämning. I likhet med A Bear så tycker jag CGI monstret kändes panikartart, man kunde tonat ner det en del, annars har jag inget större problem med att man inte lyckas knyta ihop det så väl.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör nov 04, 2006 0:41

Älskar Ellen Burstyn inte bara för att hon är en förbaskat bra skådis när hon så önskar, utan också för att hon inte bara tackar och tar emot sin Emmy-nominering (Burstyn har på något sätt blivit nominerad för en TV-film där hon dyker upp i 14 sekunder, vilket många *shock* *gasp* har tolkat som ett tecken på att många röstare helt enkelt kryssar för namn de känner igen när de inte orkar se filmerna...):

"I thought it was fabulous," she said. "My next ambition is to get nominated for seven seconds, and, ultimately, I want to be nominated for a picture in which I don't even appear."

http://news.yahoo.com/s/ap/20061103/ap_ ... le_burstyn

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » mån nov 06, 2006 22:35

World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån nov 06, 2006 22:37

Tob skrev:Jösses.

Kvinnofängelset på DVD

"Medan du sover tittar jag på KVINNOFÄNGELSET".

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Binchy » mån nov 06, 2006 22:46

Om jag minns rätt, så finns det ingen CSI-tråd, så detta är rätta tråden för det.

Ghiiäääääää, aaaaaaaah!!! Har just sett Tarantino-avsnittet och det var bland det otäckaste jag sett. Kan ju ha lite att göra med att jag har klaustrofobi. Önskar jag hade haft en stor stark man att hålla i handen och gömma ansiktet hos, när det blev för läskigt. Jag höll i Angus tass, men det är inte riiiiktigt samma sak...

Får nog titta på något trevligt och mysigt innan jag går och lägger mig, så att inte HELA natten blir förstörd av mardrömmar.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav WildCrawler » mån nov 06, 2006 22:52

Binchy skrev:Om jag minns rätt, så finns det ingen CSI-tråd, så detta är rätta tråden för det.

Ghiiäääääää, aaaaaaaah!!! Har just sett Tarantino-avsnittet och det var bland det otäckaste jag sett. Kan ju ha lite att göra med att jag har klaustrofobi. Önskar jag hade haft en stor stark man att hålla i handen och gömma ansiktet hos, när det blev för läskigt. Jag höll i Angus tass, men det är inte riiiiktigt samma sak...

Får nog titta på något trevligt och mysigt innan jag går och lägger mig, så att inte HELA natten blir förstörd av mardrömmar.
Har inte sett det avsnittet på länge men visst är det bra?!
WildCrawler
Demon Fodder

Inläggav eriked » mån nov 06, 2006 22:53

Tob skrev:Jösses.

Kvinnofängelset på DVD
ohh! detta ska rapporteras till en kvinnofängelsegalning som jag känner (som självkalrt har tröjan också). Synd bara att den inte skickas overseas... men det får han väl lösa på nått sätt. 8000:- är lite saftigt.. iofs ~700 avsnitt men...

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Binchy » mån nov 06, 2006 22:58

WildCrawler skrev:
Binchy skrev:Om jag minns rätt, så finns det ingen CSI-tråd, så detta är rätta tråden för det.

Har inte sett det avsnittet på länge men visst är det bra?!

Jo, visst är det bra, det hade ju inte skakat mig så om det hade varit mediokert. Och jag tvingas nog se det en gång till, maken lär vilja se det i helgen... Men nu vet jag ju hur det går, så jag kan blunda, och gömma ansiktet hos honom när jag vet att det blir läskigt.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav carre » tis nov 07, 2006 1:46

CSI-tarantinoavsnittet var så mycket Tarantino att man störde sig på det. nån måtta får det vara på tarantinoandet, tycker jag.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Off » tis nov 07, 2006 16:20

ey skrev:CSI-tarantinoavsnittet var så mycket Tarantino att man störde sig på det. nån måtta får det vara på tarantinoandet, tycker jag.

Du tycker fel. Alltså 700 avsnitt kvinnofängelset på 8 år? Det är sjukt bra jobbat.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav carre » tis nov 07, 2006 20:54

Off skrev:
ey skrev:CSI-tarantinoavsnittet var så mycket Tarantino att man störde sig på det. nån måtta får det vara på tarantinoandet, tycker jag.

Du tycker fel.

jag tycker aldrig fel!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav adolvsson » ons nov 08, 2006 14:22

Standoff 1x06
Alltid underhållande, spännande och bra personkemi, den här veckan med ett fall som bröt normen och dessutom mer inflikande av personliga detaljer som visade sig viktigt för fallet men också lägger upp för intressanta karaktärsgrejer längre fram. Dessutom gör seriens förtextsekvens det allt mer frusterande att så många andra väljer gå den kort Lost-vägen. Den är kort, effektiv, med bra musik och helt enkelt så satans snygg. Är det tack vare Craig Silverstein? För även om den inte på något sätt liknar The Insides, följer den samma kriterier.

Fortfarande ett guilty pleasure, men ett av dom bästa sådana därute.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » ons nov 08, 2006 15:29

Hihi, jag känner mig helt nopprig av glädje. Vilket må verka omotiverat starkt, men jag har varit lite kär i Lena Headey ända sedan hon och Stellan Skarsgårds skapade magi tillsammans i Aberdeen, och nu ska hon spela titelrollen - stark kvinnokaraktär, dessutom - i The Sarah Connor Chronicles.

Jag kommer (förhoppningsvis och om allt går bra men det tänker jag förutsätta här och nu) få se Lena Headey sparka rumpa på regelbunden basis! Huzzah!!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » lör nov 11, 2006 2:02

Shark 1x07
Inte ett helgjutet avsnitt, finns ett par saker som förtjänar kritik, men nej, jag gillade det för mycket ändå. Starkt fall, intressanta karaktärsgrejer, jag börjar faktiskt ta till mig Jeri Ryan lite mer nu. Bra bra.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » sön nov 12, 2006 14:38

Oooh, Espenson-blogg! Me loves it!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav LWes » mån nov 13, 2006 19:00

Jag tycker att CSI har varit jättebra den här säsongen! Senaste avsnittet var verkligen bra - arcer! Jag är väldigt imponerad av vad dom håller på att göra den här säsongen.
Många serier jag följer som ryckt upp sig ordentligt den här säsongen! :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Binchy » mån nov 13, 2006 19:42

LWes skrev:Jag tycker att CSI har varit jättebra den här säsongen!

Vilken säsong snackar vi om? Den allra senaste som går i USA nu, den som (ev) går på TV här hemma, den senaste du laddat ner, eller vad?
Och är det grund-CSI, den som utspelar sig i Las Vegas alltså?

Nyfiken i en strut...

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav LWes » mån nov 13, 2006 19:53

7:e säsongen är det nog (den som håller på i USA). Mycket bra hittills.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Binchy » mån nov 13, 2006 20:18

LWes skrev:7:e säsongen är det nog (den som håller på i USA). Mycket bra hittills.

Det låter lovande. Jag har precis börjat på sjätte säsongen, och den är bra hittills. Fick skrämselhicka av Tarantino-avsnittet och gjorde en paus, men nu är jag igång igen.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav sp1keout » tis nov 14, 2006 0:30

Binchy skrev:
LWes skrev:7:e säsongen är det nog (den som håller på i USA). Mycket bra hittills.

Det låter lovande. Jag har precis börjat på sjätte säsongen, och den är bra hittills. Fick skrämselhicka av Tarantino-avsnittet och gjorde en paus, men nu är jag igång igen.

Tarantino var season finale säsong 5, va? Säsongsfinalen av säsong 6 var nog ändå "somewhat" bättre... tror jag.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » tis nov 14, 2006 23:59

DAY BREAK <-- Ny serie som börjar imorgon som verkar mycket bra som jag aldrig någonsin hört tals om tidigare.

wikipedia skrev:Day Break is an hour-long drama television series set to debut on ABC in the United States and on Global in Canada on November 15, 2006, filling in for Lost's 13-week hiatus. The series will star Taye Diggs as Detective Brett Hopper.

Using a similar premise as the movie Groundhog Day, Hopper relives the same day over and over. On that day he is framed for the murder of an assistant district attorney. The series revolves around his attempt to solve the mystery of the murder.

Med Adam Baldwin som regular (!!!) hur kan jag aldrig hört talas om den här serien? Jag har inte lika bra koll som jag brukade ha...

Den låter mycket bra!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » ons nov 15, 2006 0:02

Lwes: tror serien hade något annat namn tidigare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sp1keout » ons nov 15, 2006 0:11

Härligt! Same-day-over-and-over-again-temat slår aldrig fel! (Like I'd know ;))
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » ons nov 15, 2006 0:14

noike skrev:Lwes: tror serien hade något annat namn tidigare.

Jag kollade nu upp gamla nyheter om serien och den har haft samma namn hela tiden och jag känner igen den gamla beskrivningen som gavs med att Taye Diggs är en polis som försöker rädda den han älskar sammtidigt som han blir framed för mord men det här är första gången jag hör talas om att han återupplever samma dag hela tiden, och eftersom det är det som känns som hela grejen med serien är det nog därför jag inte kännde igen den

Jeffrey Bell är förresten EP
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » ons nov 15, 2006 0:18

Hoppas att serien har Barry Manilow's låt Daybreak som intro!!!!!! :o :o :o :o :) :) :) :eek: :D :o
Det är en bra låt, men jag kan den inte riktigt utantill längre
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film