Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » tor okt 19, 2006 12:22

Det finns väl fler kandidater? Dock inte Boreanaz när han har en egen serie.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor okt 19, 2006 13:09

Hoppas inte Blucas

Nicky? James? knappast Seth..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Glorificus » tor okt 19, 2006 13:17

Jag hoppas på Nicky. Han kan behöva det rampljus som en tv-serie som E.R. ger.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » tor okt 19, 2006 13:17

Tinwiel skrev:Hoppas inte Blucas

Nicky? James? knappast Seth..

Antagligen större chans för Seth än James. Med tanke på vilken relationen som ska sättas upp med en annan karaktär, låter Brandon och Blucas klart troligare än James.

Och även om jag inte skulle ha något emot Blucas (RILEY FINN 4 LIFE!), vore det riktigt kul att se Nicky få roll i en serie som ER. Dels för att jag gillar honom, och absolut för det som Glory sa.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » tor okt 19, 2006 13:32

Naturligtvis.. ..hoppas jag på Nicky, men om de ska para ihop karln i fråga med Linda så känns nog Blucas betydligt troligare tyvärr... Nicky har väl inte riktigt samma hunkstatus tyvärr.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » tor okt 19, 2006 13:45

caffeineaddict skrev:Naturligtvis.. ..hoppas jag på Nicky, men om de ska para ihop karln i fråga med Linda så känns nog Blucas betydligt troligare tyvärr... Nicky har väl inte riktigt samma hunkstatus tyvärr.

Men Nicky är ju rolig! Blucas är trååkig. Nu färgas såklart mitt omdöme av de karaktärer som de spelade i BtVS. Men ändå. Tyvärr så tror jag att du har rätt. Om den nya E.R-karaktären ska vara ett "love interest" för Linda Cardellini, så tror jag itne att Seht är aktuell. Han är störtskön men rätt så kort och ser väl fortfarande ut som att han är 18? Eller? James kanske är för gammal istället då?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ruccola » tor okt 19, 2006 13:48

Seth är ju känd för en massa andra saker, och det känns inte som att man bara skulle nämna att killen kom från Buffy. Då är Nicky eller Blucas mer troliga, med tanke på hur det skrevs.

Hoppas på Nicky!
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav Off » tor okt 19, 2006 19:33

Bästa south park!!!!!!

Niiice....
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » fre okt 20, 2006 14:31

Kommer ni ihåg den där TV-filmen Painkiller Jane? Bakdörrspilot för en möjlig serie, precis som t ex Blade? Och att serien blev upplockad? Jag har för mig det sa att dom skulle ändra en del på konceptet från första piloten. Inklusive huvudrollsinnehaverskan. Serien är upplockad för 22 avsnitt på Sci Fi och Kristianna Loken (T3) har titelrollen.

Jag tycker det nya konceptet känns lite tristare än det gamla, Kristianna har jag ingen åsikt om än och hur som haver är jag ganska nyfiken på hur det ska se ut. Gillade TV-filmen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » fre okt 20, 2006 19:28

Nice...
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav poser » fre okt 20, 2006 19:34

Off skrev:Nice...

Niiiice...

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav caffeineaddict » fre okt 20, 2006 20:26

Ja, det South Park-avsnittet var faktiskt precis lysande.

"Ah... ahthoroutah?"

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav A bear » lör okt 21, 2006 2:21

Såg precis färdigt de 9 avsnitten av "Do Not Adjust Your Set" som precis kom ut på DVD. För dem som inte har koll är detta alltså TV-serien som Eric Idle, Terry Jones och Michael Palin gjorde innan de gjorde "Monty Python's Flying Circus".

Och jo, nog anar man Pythonrötter, även om det är mer än bara Cleese och Chapman som saknas. För många uppenbara punchlines, för många uppenbara sketcher med början, mitt och slut, fåniga slapsticknummer som med nöd och näppe platsat i "Benny Hill"... men också en hel del karaktärer (Jones i plommonstop, Palin som stel polis, Idle som TV-presentatör, etc) som sitter redan här, originalet till "Election Night"-sketchen och en hel del småanarkistiska och surrealistiska vinklingar på livet i 60-talets England.

Och så den stora behållningen: The Bonzo Dog Doo-Dah Band är husband, dyker upp i var och varannan sketch och kör minst en hel låt i varje avsnitt. "Death Cab For Cutie", "Hunting Tigers Out In INDIAH", "The Intro And The Outro", "The Monster Mash"... Härliga grejer. Viv Stanshall RIP.

Rekommenderas till Pythonfanatiker, även om det kanske ibland är mer intressant som arkeologi (allt gjordes live, utan möjlighet till omtagning, och med NOLL budget) än som ren komedi.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav A bear » mån okt 23, 2006 14:10

...men "At Last The 1948 Show", serien John Cleese, Graham Chapman, Marty Feldman och Tim Brooke-Taylor gjorde samtidigt som "Do Not Adjust Your Set" är ytterligare ett steg närmare full Pythonitet. Fortfarande lite traditionellt sketchbundet med punchlines, men galnare, med ett antal sketcher som ser väldigt bekanta ut (bl a den med de fyra gamla gubbarna som försöker överträffa varandra i hur hemsk deras barndom var - "...and when we got 'ome, our father would kill us and dance about on our graves singing 'Halleluia'! Now, you tell that to the young people of today, will they believe you? No!") De driver med revisorer och poliser, Cleese gör sina första Hitlerimitationer, Chapman är småbögig i tweed, Marty Feldman är komplett psykotisk, Tim Brooke-Taylor ser ut som om han håller på att skratta på sig hela tiden och The Lovely Aimi MacDonald är urtypen för alla roller Carol Cleveland skulle få. Tyvärr har bara fem avsnitt av 13 överlevt - resten raderades efter sändning - och att göra en dubbel-DVD av det känns lite meh. Men va fan, skönt att det finns så mycket ändå.

Kan vi få en vettig DVD-utgåva av Flying Circus nu då?

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » mån okt 23, 2006 14:14

A bear skrev:Kan vi få en vettig DVD-utgåva av Flying Circus nu då?

Vad är det för fel på den som finns?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » mån okt 23, 2006 14:22

caffeineaddict skrev:

Den är tråkigare än alla utgåvor som listar "trailer" som extramaterial. Inte avsnitten då, för de är bra, men utgåvan är skittråkig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » mån okt 23, 2006 14:27

noike skrev:
caffeineaddict skrev:

Den är tråkigare än alla utgåvor som listar "trailer" som extramaterial. Inte avsnitten då, för de är bra, men utgåvan är skittråkig.

Dessutom finns den bara som import. Numer iaf. Och de 1500-2000 spänn man brukar få ge för den är rätt mycket med tanke på att det är ungefär lika mycket TV som en modern TV-säsong (45 halvtimmesepisoder).

(Enligt uppgift innehåller den dessutom ett par klipp, vilket vore riktigt idiotiskt, men knappast förvånande...)

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » mån okt 23, 2006 14:37

A bear: Drygt 800 spänn för hela serien på Axelmusic just nu ifall du är intresserad. Bara så du vet.

EDIT: 750 efter förändringarna igår t.o.m. Inkl. frakt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav poser » mån okt 23, 2006 18:59

Aqua Teen Hunger Force 4x04

Vad ska man säga, you might get your dick ripped off.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Illyria » mån okt 23, 2006 20:24

En framtida serie med Nathan Fillion låter inte helt fel!

UNTITLED NATHAN FILLION PROJECT (FOX, New!) - "Firefly" alum Nathan Fillion has signed a talent holding deal with the network and sibling 20th Century Fox Television. The pact calls for the duo to develop a series project around the actor or potentially cast him in an existing project.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » mån okt 23, 2006 20:39

Illyria skrev:En framtida serie med Nathan Fillion låter inte helt fel!

UNTITLED NATHAN FILLION PROJECT (FOX, New!) - "Firefly" alum Nathan Fillion has signed a talent holding deal with the network and sibling 20th Century Fox Television. The pact calls for the duo to develop a series project around the actor or potentially cast him in an existing project.

Ja, det låter bra!

På imdb står det att Eric Balfour ska vara med i nästa säsong av 24, är det någon som hört något om det, eller är det bara ett sånt där vanligt imdb-fel?

och eftersom Nathan Fillions grej kan ge honom en roll i en existerande serie, vore det inte ganska coolt om det var 24 eller Prison Break?
Men det bästa är nog om det är en ny serie.
Det skulle suga om han hamnade i typ Bones eller någon sån serie (dock lite kul att ha honom och DB i samma serie)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » mån okt 23, 2006 21:05

Jag skulle gärna se Nathan i PB! men jag vet inte i vilken roll... eller om han skulle passa egentligen. Skulle antagligen bli overload vad det gäller heta män dock så han får nog hålla sig till 24 i så fall. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån okt 23, 2006 21:08

Vill inte se Nathan i 24 eller PB, ny serie tack. Vilket ju är precis vad Fox också verkar vilja ha.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » mån okt 23, 2006 21:14

LWes skrev:och eftersom Nathan Fillions grej kan ge honom en roll i en existerande serie, vore det inte ganska coolt om det var 24 eller Prison Break?

Nej. Nej nej. Nej nej nej nej nej nej nej. Nej.

Jag har inget intresse av någon av serierna.

Äh, där ljög jag, vad jag vet om S2 av PB har faktiskt gjort mig lite nyfiken, men jag vill fortfarande inte se Nathan där.

Nytt låter bäst.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » mån okt 23, 2006 21:17

Athf is back and kicking ass. Dicks!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » tis okt 24, 2006 21:11

Visst tusan, jag glömde nämna och ingen annan verkar ha tagit upp det, så... för oss som gillade Kidnapped, jag vet vi var få, kan det vara bra att veta att kanalen (vilken det nu var) har placerat dom resterande avsnitten på lördagkvällar istället. 1x04 var alltså först ut. Det ska jag se nu.
Senast redigerad av adolvsson ons okt 25, 2006 1:22, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » ons okt 25, 2006 1:23

Visst tusan, jag glömde nämna och ingen annan verkar ha tagit upp det, så... för oss som gillade Kidnapped, jag vet vi var få, kan det vara bra att veta att kanalen (vilken det nu var) har placerat dom resterande avsnitten på lördagkvällar istället. 1x04 var alltså först ut. Det ska jag se nu.

Vilket jag gjorde, och det var bra. Fast inte bäst hittills. En del av avsnittets plot behandlade dataintrång på ett företag som gjorde affärer med militären. Typ. Och datadelen kändes visserligen trovärdigare än i Profit, men inte mycket. Dessutom, för att vara ett företag med stark säkerhet bryr dom sig inte om säkerheten för mycket.

Det var synd. Drog ner ett i övrigt bra avsnitt.

Rolig fakta: Företaget ifråga hette Gracen Group. VD:n för företaget Jim Profit jobbar på heter Gracen. David Greenwalt skapade Profit och producerar Kidnapped. Därav kopplingen tidigare i inlägget. Gör misstagen riktigt logiska, faktiskt. Båda företagen har väl anlitat samma datafirma.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » ons okt 25, 2006 1:39

Tydligen är ju systern annorlunda i böckerna så hon känns som en stor besvikelse i serien. Gillar inte skådespelerskan heller.

Har inte Kidnapped en egen tråd eller minns jag fel? Inte för jag tänker se ett avsnitt till efter piloten. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons okt 25, 2006 2:00

Illyria skrev:Tydligen är ju systern annorlunda i böckerna så hon känns som en stor besvikelse i serien.

Inte läst böckerna, så det där spelar inte alls in för min del.

Har inte Kidnapped en egen tråd eller minns jag fel? Inte för jag tänker se ett avsnitt till efter piloten. ;)

Tre avsnitt innan nerläggningen, Greenwalt i stort sett enda buffyversekopplingen, och jag känner mig rätt ensam på forumet även i den frågan. Det känns inte som en typ av serie med egen tråd :)

Fast jag har ju fel ibland.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » ons okt 25, 2006 2:03

adolvsson skrev:
Illyria skrev:Har inte Kidnapped en egen tråd eller minns jag fel? Inte för jag tänker se ett avsnitt till efter piloten. ;)

Tre avsnitt innan nerläggningen, Greenwalt i stort sett enda buffyversekopplingen, och jag känner mig rätt ensam på forumet även i den frågan. Det känns inte som en typ av serie med egen tråd :)

Fast jag har ju fel ibland.

Hoppsan :oops:

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film