Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Ai » sön sep 10, 2006 7:01

Glorificus skrev:Nu ska jag se... Say Uncle!! Skriven och regisserad av ingen annan än Peter Paige. Huvudrollsinnehavaren? Peter Paige. :)
Lisa "Cuddy" Edelstein (House) har också en roll, upptäckte jag när jag såg trailern igår. 8)

Här finns den, om någon mer är intresserad.

Tackar! :lovebunny:

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön sep 10, 2006 11:10

Ja, Peter Paige ÄR underbar! :lovebunny: En kompis sa att han var med i två avsnitt av Related. Jag hade inte tänkt se den serien men nu måste jag ju göra det, i alla fall dom avsnitt som han är med i. Gluggen mellan tänderna, goddammit!! :D
:lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » mån sep 11, 2006 23:56

Jag vill posta varenda en av dom här bilderna men dom är för många och jag är lite trött - men här är en Randy-länk utan dess like!

http://bea-nonymous.livejournal.com/109225.html

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav madskellig » tis sep 12, 2006 0:04

Randy! :lovebunny: :lovebunny:

Oh, look at the pretty, jag kan inte titta på bilder av honom utan att le som en idiot i en timme efteråt :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Ai » tis sep 12, 2006 0:29

madskellig skrev:Randy! :lovebunny: :lovebunny:

Oh, look at the pretty, jag kan inte titta på bilder av honom utan att le som en idiot i en timme efteråt :D

Samma här!! fic-rec i din spandertråd - en av de bästa jag läst på länge

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav madskellig » tis sep 12, 2006 0:40

Ai skrev:Samma här!! fic-rec i din spandertråd - en av de bästa jag läst på länge

Oh! det måste jag ha missat *smyger iväg*
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Tinwiel » tis sep 12, 2006 10:21

Ai skrev:Jag vill posta varenda en av dom här bilderna men dom är för många och jag är lite trött - men här är en Randy-länk utan dess like!

http://bea-nonymous.livejournal.com/109225.html

Spoiler hela serien och ja, om det där skvallret, som bara dom som har sett färdigt serien får läsa om. Haha!
hmm... vad var det där skvallret om? Hade Randy bitchat i nån intervju om CowLip och dom hade gett igen genom att trasha hans pojkvän i några repliker? Jag kommer inte ihåg nåt om nån
Simon? Vem var det?

Varför jag frågar här är för att jag anar att Ai vet. Giif info plix!

:)
Senast redigerad av Tinwiel ons sep 13, 2006 0:04, redigerad totalt 1 gång.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » tis sep 12, 2006 13:22

Jag vet faktist inte! *shock gasp* :eek:

Men nåt grus var det mellan CowLip och Randy iallafall. Det vet jag. Likadant att Hal tydligen nångång sagt att han aldrig vill jobba med Gale igen. Också sånna där saker som dykt upp som jag inte har en aning om vad det handlar om. Jag är så oinformerad! :rolleyes: Bad bad fangirl... *spanks*

(spoiler samma som Tinne) Ja, Simon heter han.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis sep 12, 2006 15:11

Jag försökte googla på det men fick aldrig fram nån riktig info, störande. Bara lite svävande förklaringar osv. Hmf.
Spoiler hela serien, för säkerhets skull.
Ja, det verkar som att Randy har sagt nåt i nån intervju alternativt varit lite för privat av sig på inspelningarna (inte hejat? inte umgåtts lika mycket? Nej, jag vet inte vad) och sen har det blivit nåt gruff mellan honom och CowLip. Han hade tydligen känt sig lite "fast" där i slutet, eftersom han hade jobbat så länge på samma ställe och kanske för att dom inte riktigt kom överens. Tråkigt. :( Kanske både han och Gale var missnöjda med vissa saker? Varför var Hal och Gale ovänner då? Give me gossiiiip!

Spoiler hela serien
Vissa verkar t.o.m spekulera om att det som händer i slutet av serien (att Justin sticker iväg) påverkades av detta gruff (verkar ju inte så troligt eller? fast hela grejen verkar barnslig iofs). Simon? Det var tydligen den där konstkritikern som Justin kallar "cunt" vid nåt tillfälle. Randys pojkvän då (nu?) hette Simon. Folk spekulerade om CowLip gav igen mot Randy genom att skriva såna repliker. :rolleyes:

Det spelar ju ingen roll egentligen, men jag vill att alla ska vara vänner och kramas hela tiden. Ungefär som här på BF. Ja, så. ;)
Senast redigerad av Tinwiel ons sep 13, 2006 0:01, redigerad totalt 1 gång.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » tis sep 12, 2006 15:45

Intervju med Randy:

http://findarticles.com/p/articles/mi_m ... 67124/pg_1

Edit: Alltså inte om bråket, utan den är tidigare än så, men det verkar vara från the Advocate..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav brat » tis sep 12, 2006 18:53

Va? Bråk? Dålig stämning? I min perfekta illusion. Det passar sig inte. Men så länge Randy och Gale kommer överrens är jag nöjd!

På vilket sätt var Randy missnöjd med sin arbetssituation? Vad sa han för hemska saker i intervjuer?

I vilket fall var det uppenbarligen så att den här författaren var olyckligt kär i Randy och bitter för att han redan hade en pojkvän. För vem kan inte gilla Randy? Det är den enda logiska förklaringen.

Inser hur pinsamt lite jag vet om allt kring serien egentligen. Har aldrig hört talas om CowLip tidigare. Visste inte ens vad Randys riktiga namn var. Fick en liten skrattattack när jag läste det. Inte för att namnet i sig var så roligt. Men tanken att lille Randy heter det. Döper man sitt barn till det förväntar mig sig uppenbarligen inte en liten Sunshine-queer.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » tis sep 12, 2006 19:26

Ja. "Randy". Man kommer att tänka på ett visst Buffy-avsnitt.. :D
Spoiler typ hela serien. =)
Haha, jag tänkte samma sak, "viktigast är att Gale och Randy kom överens, den där kemin kan inte bara vara ett resultat av duktiga skådisar".

brat, jag har inte lyckats lista ut vad han inte var nöjd med. Kanske att han inte ville vara känd egentligen, trivdes bättre inom teatervärlden, satt fast med ett fem år långt kontrakt osv... men jag vill helst inte heller veta att det var tjafs bakom kulisserna. Fast när man ändå har fått nys om nåt så vill jag veta exakt vad det var för tjafs. ;)
Senast redigerad av Tinwiel tis sep 12, 2006 23:59, redigerad totalt 1 gång.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » tis sep 12, 2006 22:23

Tinwiel skrev:... men jag vill helst inte heller veta att det var tjafs bakom kulisserna. Fast när man ändå har fått nys om nåt så vill jag veta exakt vad det var för tjafs. ;)

Håller med. Jag har faktist förvånat migsjälv hur lite jag velat veta nåt om vad som hänt runt om. Allt jag fått reda på har jag snubblat över av en händelse faktist. Jag har sökt väldigt lite aktivit själv.

Till en helt annan sak: Fler än jag som lett lite pillimariskt såfort en trailer för den nya serien Hotell Babylon har dykt upp i rutan? One-track-mind... det är jag det....

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav brat » tis sep 12, 2006 22:33

Ai skrev:Till en helt annan sak: Fler än jag som lett lite pillimariskt såfort en trailer för den nya serien Hotell Babylon har dykt upp i rutan? One-track-mind... det är jag det....

Oh yes.
Hintade lite om det nyss när jag var hemma hos Glory. Det tog en sekund men sedan förstod hon vad jag tyckte var så roligt. :)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » tis sep 12, 2006 23:03

Hehe, ja, jag är lite långsam ibland... ändå hade jag tänkt varje gång jag själv hörde/läste titeln "något är bekant med det". :P

*Hela serien*
Och jag kan inte låta bli att bli lite spoilerallergisk angående bråkdiskussionen... De kommentarer där det framgår att Randy är med i fem säsonger...

Edit: Och heter han något annat än Randy på riktigt? :eek:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis sep 12, 2006 23:58

Oops, jag ska gå in och spoilermärka hela inlägget. Tänkte inte på det. :oops:

Randy? Randolph? Jag vet inte riktigt.. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » ons sep 13, 2006 0:01

Glory: Randolph!

Nu har jag sett fjärde avsnittet utav Vanished, och äntligen börjar det bli lite intressant!

Karaktärerna börjar bli mer personliga. Keltons dotter kommer äntligen med igen och man förstår att det är jobbigt med x-frun. Hon är elak och han är som en strykrädd hund. Marcy är fortfarande ointressant och superkorkad. Att hon var den som var gravid var ju bara så klichéaktigt att jag vred mig av obehag i stolen. Det är inte så mycket staplande av information längre och man hinner smälta saker och det blir till och med lite spännande fläckvist!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » ons sep 13, 2006 0:54

Ai skrev:Glory: Randolph!

*fniss* Jag gissade Randall.
Randolph! :D Haha...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » ons sep 13, 2006 18:16

Glorificus skrev:
Ai skrev:Glory: Randolph!

*fniss* Jag gissade Randall.
Randolph! :D Haha...

Jag gissade också Randall därför var Randolph hur roligt som helst när jag läste det. :D Speciellt att säga högt och tänka sig lilla Justins söta ansikte. Randolph. Hehe

Hela serien
Har också funderat på om det är spoiler att Justin är med i alla säsonger. Och det är det väl. Men det känns så överdrivet jobbigt. Funderar över det efter varje säsong då jag skriver topp10 Justin&Brian ögonblick. Går det att skriva en topp10 kan man väl anta att både Justin och Brian är med vilket enligt de hårdaste reglerna är spoilers. Så egentligen har jag spoilrat flera gånger.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » ons sep 13, 2006 18:33

3x13
Jag älskar Emmet! Och Peter Paige som gör ett sånt härligt porträtt av karaktären. Scenerna mellan honom och Ted i det här avsnittet är så starka. Emmet är litegrann som QaFs Willow, dvs seriens "gulligaste" karaktär och när han blir sårad och gråter så gråter också vi. :(
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav caffeineaddict » ons sep 13, 2006 18:46

(spoiler US 1.15) Jag vet inte riktigt varför, om det var för att TV-säsongen började komma igång igen, för att skolan började komma igen, eller vad, men av nån anledning tog jag visst en oplanerad och halvt omedveten QaF-paus. Nu är jag igång igen dock och det här är ett bra, om inte spektakulärt avsnitt. Mycket känns igen från andra relationsdramer, men det är naturligtvis specifika scener kombinerat med de här karaktärerna och skådisarna som gör det riktigt sevärt.

Medan Mikey och Davids historia med Davids son kändes lite "njahapp" och förutsägbar (och okej att Mikey hade rätt, men vilket jäkla klumpigt sätt att berätta sanningen för David på...), så var allt med Brian och hans pappa ganska suveränt. Jag gillar verkligen skådisen som spelar Brians pappa och den där scenen i garaget var... rysligt bra.

Ted möter leather daddy, och även berättelsen om den pålitlige och traditionelle som behöver möta sin vildare, mer frisläppta sida känns igen från andra serier och historier. Hade gärna sett en scen med Ted till, efter själva akten, för att se hur han till slut påverkades av upplevelsen. Förhoppningsvis kommer det i nästa avsnitt. Allt snack om Ted som "reliable" fick mig dessutom att tänka på "reliable dog geyser person" och ett annat TV-avsnitt om en person som känner sig lite tråkig och förutsägbar tills hon möter en mer frisläppt själ i läder. :P

Lite lite Emmett, men det vi fick var lika bra som vanligt. Och att sluta ett avsnitt med "How Soon Is Now" kommer aldrig göra mig ledsen.

Nu vill jag inte att Mikey ska spendera all sin screentime med David längre utan hänga mer med gänget.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » ons sep 13, 2006 21:00

US 1x15
Alla Brians scener med sin pappa är skitbra, och jag tycker att Gale gör bra ifrån sig som skådis där också. Kul att du har kommit igång igen. :)

Emmet! Jag älskar Emmet! Har jag sagt det förut? Hmm.. ok då. ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav brat » tor sep 14, 2006 17:10

Det funkar inte för mig att QaF inte ligger högst upp så nu måste jag skriva något.

Håller på att se om säsong 5, ska nu se 505. Men just nu längtar jag bara till (spoiler säsong 5) scenen i 507(?) då Brian skäller ut Mikey för att han förgiftat Justins tankar. SÅ BRA. Tror att det är seriens bästa scen. Fantastiskt starkt skriven och starkt skådespelat. Och Brians smärta!! Stackars lille pojke. Jag kan krama.

I övrigt är Mikey hittills precis lika irriterande som första gången jag såg säsong 5. Jag har gillat honom mer i säsong 1-4 än sist men nu har han bara så fel. Och Linds är hemsk också. Och hon ser så ful ut, så stram och trist hela tiden. Bara Mel som är något att ha i den trion.

Sen längtar jag till 510 också! Men längre än så vill jag inte se. Fasar för att se om seriefinalen.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav The Ankh » tor sep 14, 2006 17:12

brat skrev:Det funkar inte för mig att QaF inte ligger högst upp så nu måste jag skriva något.

Håller på att se om säsong 5, ska nu se 505. Men just nu längtar jag bara till (spoiler säsong 5) Sen längtar jag till 510 också! Men längre än så vill jag inte se. Fasar för att se om seriefinalen.

(spoiler Finalen) Fy faaan.. jag där. För mig finns inte finalen. Den finns bara inte. Punkt.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav madskellig » tor sep 14, 2006 17:28

The Ankh skrev: (spoiler Finalen) Fy faaan.. jag där. För mig finns inte finalen. Den finns bara inte. Punkt.

Word, våga vägra de två sista avsnitten! Nä, inte egentligen, det finns otroligt mycket med seriefinalen som jag älskar, men min inre hopplösa romantiker kan inte acceptera slutet. Kan inte. vilket jag sagt 700 gånger förut...

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Ai » tor sep 14, 2006 19:20

(spoiler hela serien) Det är tydligen bara jag här som gillar finalen! :D

(spoiler säsong 1) Fast vad jag verkligen ser fram emot just nu är caffes reaktion på 122.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor sep 14, 2006 19:29

Ai skrev:
(spoiler säsong 1) Fast vad jag verkligen ser fram emot just nu är caffes reaktion på 122.

Me too!!!!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Glorificus » tor sep 14, 2006 20:27

Ai skrev: (spoiler hela serien) Det är tydligen bara jag här som gillar finalen! :D

Nä, jag med! :) Jag gillar verkligen det öppna slutet.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tea » fre sep 15, 2006 16:55

Tinwiel skrev:
Ai skrev:

Me too!!!!

absolut... kommer ju knappt ihåg min reaktion, förutom att jag grät och tyckte att det var underbart... :P

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle

Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Tinwiel » fre sep 15, 2006 17:22

3x14
Jag blir lika skitglad varje gång jag ser det här avsnittet!! Rage's "powers of mind control" som han försöker använda på Justin (är dom inte hur söta som helst där på trappan?!) och hela den efterföljande konversationen. Emmet som är ledsen, men ändå försöker hålla masken för alla andra och så underbart spelad av Peter Paige. Brian i spretigt hår! Justin! Dans på gatan! Happy happy joy joy!! New Order!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film