The West Wing / Sports Night

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav madskellig » tor aug 31, 2006 10:01

caffeineaddict skrev: (spoiler 4.11) Personligen är jag ett sådant gigantiskt Danny-fan att jag kved av glädje när han dök upp igen, och just den scenen gör mig precis pirrande lycklig (jag är en glad person idag, fast jag mår skit).

Och vill du verkligen veta ang. Sam?

Jag gillade verkligen Danny då han var med mycket, men att han dök upp igen kändes lite... fel, kan inte riktigt motivera mig där, men hans roll lär ju onekligen bli inressant nu då han gräver i Qumar historien.

Och, nä, jag vill väl kanske egentligen inte veta ang. Sam.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav madskellig » fre sep 01, 2006 16:03

(spoiler 4x13) Oj, inte mycket tid spenderad i vita huset i detta avsnitt. Kanske därför det kändes så konstigt, inte dåligt, men konstigt. CJ's pappa var ju underbart spelad, och scenen mellan dom då de fiskad slet på hjärtsträngarna. "The long goodbye" usch en sån otäck sjukdom. Inte ett avsnitt jag förväntade mig att se i West wing, men det påverkad mycket. Jag gillade det.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » fre sep 01, 2006 16:05

mads: (spoiler WW 4.13) Det är nog det avsnitt som sticker mest ut ur mängden av alla WW-avsnitt. Inte det bästa eller så, men mest olikt alla de andra.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav madskellig » fre sep 01, 2006 16:15

caffeineaddict skrev:mads: (spoiler WW 4.13) Det är nog det avsnitt som sticker mest ut ur mängden av alla WW-avsnitt. Inte det bästa eller så, men mest olikt alla de andra.

Personligen så fick jag lite flashbacks till första gången jag såg "the body" Nu är ju "the body" ett mästerverk och det här... är ju inte riktigt i den ligan, men bara den här känslan av att vara utanför sin "comfort zone" i en serie. West wing är underbart, men emotionellt sett så har jag nog aldrig blivit så påverkad av serien som i scenen då dom fiskar.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » fre sep 01, 2006 16:20

madskellig skrev:
caffeineaddict skrev:mads: (spoiler WW 4.13) Det är nog det avsnitt som sticker mest ut ur mängden av alla WW-avsnitt. Inte det bästa eller så, men mest olikt alla de andra.

Personligen så fick jag lite flashbacks till första gången jag såg "the body" Nu är ju "the body" ett mästerverk och det här... är ju inte riktigt i den ligan, men bara den här känslan av att vara utanför sin "comfort zone" i en serie. West wing är underbart, men emotionellt sett så har jag nog aldrig blivit så påverkad av serien som i scenen då dom fiskar.

Ojsan, hoppsan! Nog att jag gillar scenen, men...

(spoiler S2) ...mer än "Brothers in Arms"? Otroligt så olika man reagerar.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav madskellig » fre sep 01, 2006 16:32

caffeineaddict skrev:Ojsan, hoppsan! Nog att jag gillar scenen, men...

(spoiler S2) ...mer än "Brothers in Arms"? Otroligt så olika man reagerar.

Det skulle ju vara Brothers in Arms scenen som var med och tävlade om första plats, och det är inte för att scenen i "The long goodbye" nödvändigtvis är bättre på alla sätt. Men av någon anledning påverkar den mig mer.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav madskellig » lör sep 02, 2006 11:17

(spoiler 4x15) Riktigt, riktigt bra avsnitt! Betydligt bättre än del 1. Gillar verkligen geonocide historien, och sättet Will reagerar på det hela får mig att verkligen uppskatta hans karaktär (well, det och det faktum att han krossad fönstret) Dom har verkligen ökat på spänningen mellan Josh och Donna, scenen då dom kastar snöbollar på hennes fönster och allt efterföljande är ganska underbart.

Josh: Hey, what did I say about speaking to me without addressing me as 'Wild Thing'?"

:D Ah, he kills me.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav madskellig » lör sep 02, 2006 19:08

(spoiler 4x22) Mycket bra avsnitt, men holy crap! Slutet! Otroligt spännande och oväntat att Zoey skulle bli kidnappad. Leo då han springer i den sista scenen och dom klipper in dom svartvita bilderna på Zoey var fantastiskt.

Och jag kan inte se sista avsnittet på direkten för jag ska iväg till några kompisar, oh cruel world.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav madskellig » sön sep 03, 2006 0:29

(spoiler 4x23) Wow, vilket avsnitt. Otroligt bra, spännande och rörande. Blicken mellan presidenten och Leo i första scenen och sedan då han tappar fotona var en stark början, och det efterföljande kaoset utanför klubben kändes ordentligt, man satt på helspänn hela tiden. Jag kunde knappt hålla tillbaka tårarna då mrs. Bartlet gick mot pressrumet. Att Presidenten skulle ge upp makten trodde jag inte, visste faktiskt inte att de kunde göra det och sedan få tillbaka makten, men vilket sätt att sluta säsongen! Cliffhangers är inte min starka sida, jag blir alldeles för engagerad, tur att jag inte behöver vänta så länge på nästa avsnitt.

Och mitt i alltihopa så födds Tobys barn, och jag har aldrig tyckt om honom mer än när han pratar med Leo om att han var rädd för att han inte skulle ha kapaciteten att älska sina barn, det kändes så äkta.

"I don't want to alarm you or anything, but I'm Dad."
Toby :lovebunny:

Säsong 4 var verkligen den jämnaste säsongen hittils, med väldigt hög kvalité på avsnitten, kan tänka mig att jag kommer se om det här många, många gånger.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » sön sep 03, 2006 3:08

(spoiler WW S4) 4.22 och 4.23 är nog inte bara mina favorit-WW-avsnitt, utan bland mina favorit-TV-avsnitt överhuvudtaget. Du har nämnt de allra flesta ögonblicken, mad, men det är faktiskt så fullkomligt fantastiskt, scen för scen...

Hela "Angel"-sekvensen i slutet av 4.22, som slutar med de flasharna och, som jag har nämnt 250 miljoner gånger, det där ögonblicket när Leo hör orden som kan fälla en värld ("Zoey Bartlet's missing, and there's a dead agent at the scene") och John Spencer åldras 20 år på fem lååånga sekunder... det är uppe och slåss med de bästa Joss-ögonblicken. Jag saknar John Spencer så mycket att det gör fysiskt ont.

Inget i 4.23 är kanske riktigt så bra (för vad är det?), men mycket kommer väldigt nära.

"Of course you're gonna be a great father. Of course you're gonna love your kids how you're supposed to... the way other fathers...."
"My God, Leo. We look around... we see that that is not true... it's not automatic."
"I'm not talking about everybody. I'm talking about you. And I'm telling you, it's a mortal lock. It's guaranteed."

"I'll sleep when he sleeps. But you should sleep for a few hours."
"I'll sleep when you sleep."
"Well, this is going to be interesting, 'cause we're going to have a small band of dedicated people who can't lift their arms."

"What if he changes his mind and starts giving orders?"
"Leo will know what to do."

(Den där sista ger mig tårar i ögonen bara jag tänker på den...)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav madskellig » sön sep 03, 2006 20:19

(spoiler 5x01-02) Ganska bra, men inte alls lika bra eller spännande som jag hade hoppats på. John Goodman gillade jag dock, President Walken var en bra karaktär och att se hans staff och de små slitningarna mellan dom och Bartlets männsikor var intressant. Att se Bartlet med familj så handfallna var sorgligt och förmodligen det som påverkade mig mest under dessa avsnitt. Men spänningen och känslan från 4x23 infann sig aldrig, och det är förmodligen det som gör att det känns lite "that's it?" just nu.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » sön sep 03, 2006 20:38

mad: Ja, du vet väl vilka regimskiften som skedde bakom kulisserna efter S4 antar jag, och jag HATAR att jag har exakt samma känsla som du varje gång jag ser de där avsnitten. S5 är en ordentlig besvikelse, och det tar en bit in i S6 innan de hittar en ny fungerande väg. Sorry to say. :(

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » sön sep 03, 2006 20:46

caffeineaddict skrev:mad: och det tar en bit in i S6 innan de hittar en ny fungerande väg. Sorry to say. :(

Nu överdriver du. Fem avsnitt eller så, och de innan hade alla något bra i sig. Även magplasken.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » sön sep 03, 2006 20:50

noike skrev:
caffeineaddict skrev:mad: och det tar en bit in i S6 innan de hittar en ny fungerande väg. Sorry to say. :(

Nu överdriver du. Fem avsnitt eller så, och de innan hade alla något bra i sig. Även magplasken.

(spoiler S6) Jag hatar, hatar, hatar 6.02 utav hela mitt hjärta, och nu när verkligheten imiterat fiktionen kan jag bara tänka mig att jag kommer hata det ännu mer nästa gång jag ser det (fast jag kommer böla som ett spädbarn).

Och fem avsnitt får väl anses vara "en bit" in i S6?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav madskellig » sön sep 03, 2006 20:55

caffeineaddict skrev:mad: Ja, du vet väl vilka regimskiften som skedde bakom kulisserna efter S4 antar jag, och jag HATAR att jag har exakt samma känsla som du varje gång jag ser de där avsnitten. S5 är en ordentlig besvikelse, och det tar en bit in i S6 innan de hittar en ny fungerande väg. Sorry to say. :(

Jo, jag har hört om regimskiftet (även om jag inte är helt på det klara exakt vad som hände) och jag har hört dom flesta vara ganska ordentligt besvikna på S5. Även om jag självklart vill bilda min egen uppfattning, så har tillräckligt många sagt det för att jag ska tro att det stämmer. Känns trist.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » sön sep 03, 2006 21:01

madskellig skrev:Jo, jag har hört om regimskiftet (även om jag inte är helt på det klara exakt vad som hände)

En kombination av flera eller alla dessa saker:

1. Aaron Sorkin står creditad som författare till alla avsnitt utom två fram t.o.m. 4.23. Så, utbrändhet känns ganska troligt.

2. P.g.a. denna enorma arbetsmängd kom manusen nästan jämt in vääääldigt sent (ofta samma dag, eller senare, som de skulle börja filmas) vilket ledde till oerhörda extra kostnader och en massa annat krångel.

3. Sorkin hade dragit på sig ett ordentligt drogberoende under de första säsongerna och hade nyligen kommit ut från rehab. Kan väl tänkas att han kände att han behövde ta det lite lugnare...

4. TV-bolaget var missnöjda med hur hårddraget vänster serien var och ville balansera/tona ner de politiska åsikterna (det här kan vara fullkomlig båg och ren conspiracy theory från fansens sida).

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » sön sep 03, 2006 21:02

caffeineaddict skrev: (spoiler S6) Jag hatar, hatar, hatar 6.02 utav hela mitt hjärta, och nu när verkligheten imiterat fiktionen kan jag bara tänka mig att jag kommer hata det ännu mer nästa gång jag ser det (fast jag kommer böla som ett spädbarn).

Och fem avsnitt får väl anses vara "en bit" in i S6?

(spoiler S6) Det var det jag menade med magplasket, fast 6.02 hade två saker som vägde upp och faktiskt var okej: Bartlett och Leo. Slutet var ett sådant där som verkligen kramade om hjärtat. Det kommer kännas jävligt hårt att se om, men jag kan inte säga annat än att som tv är Leos skogspromenad jävligt bra. Det är så långt ifrån comfort-tv man kan komma.

Det innan däremot med mötet var verkligen smärtsamt på ett hel annat sätt i sin uselhet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav madskellig » sön sep 03, 2006 21:08

caffeineaddict skrev:3. Sorkin hade dragit på sig ett ordentligt drogberoende under de första säsongerna och hade nyligen kommit ut från rehab. Kan väl tänkas att han kände att han behövde ta det lite lugnare...

Det var den anledningen jag hört mest om, såg något citat med honom då han pratade om hur underbart crack-cocaine var :eek: Jo tjena, hälsosamt...

Jag har själv reagerat på att man ofta ser hans namn i credits på avsnitten, men i stor sett ALLA säger du? Oj, då kan man tänka sig att han behövde en paus.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » sön sep 03, 2006 21:14

madskellig skrev:Jag har själv reagerat på att man ofta ser hans namn i credits på avsnitten, men i stor sett ALLA säger du? Oj, då kan man tänka sig att han behövde en paus.

Han är inte creditad på 1.08 och 4.13. Alla andra avsnitt fram till 4.23 står han som writer eller co-writer på.
Senast redigerad av caffeineaddict sön sep 03, 2006 21:15, redigerad totalt 1 gång.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » sön sep 03, 2006 21:15

caffeineaddict skrev:4. TV-bolaget var missnöjda med hur hårddraget vänster serien var och ville balansera/tona ner de politiska åsikterna (det här kan vara fullkomlig båg och ren conspiracy theory från fansens sida).

Jag tror inte på det. Då hade de reagerat långt innan säsong 4.

(spoiler hela serien) Jag menar, det är ju bara delar av s5 som går lite mer mot mitten. Resten är precis lika vänster som serien varit tidigare om än på ett lite annat sätt. Vinnick drar ju mot mitten och beskrivs närmast som om han glider mot vänster han också, och han är en av de få väldigt vettiga republikaner i hela serien.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » sön sep 03, 2006 21:17

caffeineaddict skrev:Han är inte creditad på 1.08 och 4.13. Alla andra avsnitt fram till 4.23 står han som writer eller co-writer på.

Och med stor säkerthet har han ändå skrivit om stora delar av dem innan de filmades.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav madskellig » mån sep 04, 2006 23:54

Min kompis insisterade på att 5x08 var ett fantastiskt avsnitt men, nja, så långt skulle jag väl inte vilja gå. Helt ok dock. (spoiler 5x08) Effekterna av "the shutdown" var onekligen intressanta. Presidenten kändes (även om jag ville att han skulle "vinna") mest tjurig, fast skoj att Josh får vara med och leka igen.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav noike » mån sep 04, 2006 23:57

madskellig skrev:Min kompis insisterade på att 5x08 var ett fantastiskt avsnitt men, nja, så långt skulle jag väl inte vilja gå. Helt ok dock. (spoiler 5x08) Effekterna av "the shutdown" var onekligen intressanta. Presidenten kändes (även om jag ville att han skulle "vinna") mest tjurig, fast skoj att Josh får vara med och leka igen.

Kommer inte ihåg så mycket av avsnittet, men Bartletts tjurighet är ju vid det här laget ett vedertaget karaktärsdrag.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav madskellig » tis sep 05, 2006 0:05

noike skrev:
madskellig skrev:Min kompis insisterade på att 5x08 var ett fantastiskt avsnitt men, nja, så långt skulle jag väl inte vilja gå. Helt ok dock. (spoiler 5x08) Effekterna av "the shutdown" var onekligen intressanta. Presidenten kändes (även om jag ville att han skulle "vinna") mest tjurig, fast skoj att Josh får vara med och leka igen.

Kommer inte ihåg så mycket av avsnittet, men Bartletts tjurighet är ju vid det här laget ett vedertaget karaktärsdrag.

Störde mig ganska ordentligt på tjurigheten i detta och förgående avsnitt dock, vilket jag inte riktigt gjort förut.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » tis sep 05, 2006 0:07

(spoiler 5.08) Typiskt tecken på irriterande skillnader i hur karaktärerna skrivs efter att Sorkin lämnat serien; de fixar inte längre att balansera tjurigheten med hans andra sidor, utan det blir bara "I det här avsnittet är Bartlet tjurig!" och så blir han jobbigt tjurig och resten av honom är borta.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav madskellig » ons sep 06, 2006 13:30

Ganska bra avsnitt, något hög cheese faktor bara. (spoiler 5x10) Då Josh säger "Go whalers" och senare då Toby sjunger suicide is painless var riktigt roligt, och mer John Goodman! I like.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav The Buffster » ons sep 06, 2006 17:16

madskellig: Ville bara så här spontant säga att det är jättekul att läsa dina kommentarer, det gör verkligen mitt sug efter en omtitt ännu större. Att jag inte skriver så mycket tillbaka har mycket att göra med att det var rätt längesen jag såg dom tidiga avsnitten och att jag bara har sett dom en gång, jag kommer därför inte ihåg specifika avsnitt sådär jättebra (minnet är inte det bästa).

Underbart citat du har i signaturen också. Min kärlek till Josh vet inga gränser.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav madskellig » ons sep 06, 2006 19:08

Tack! Jag tror West Wing måste vara den serien jag kommenterat mest på, längesedan jag var så inne i en serie som jag är i den här. Mycket Skoj.

The Buffster skrev:Underbart citat du har i signaturen också. Min kärlek till Josh vet inga gränser.

Åh, inte min heller. Men Toby är ändå favoritkaraktären :)

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » ons sep 06, 2006 19:11

madskellig skrev:Men Toby är ändå favoritkaraktären :)

:lovebunny:

Toby, Toby, Toby, Toby, Toby...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » fre sep 08, 2006 15:05

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film